LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoshi Sudoku

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Gina86

Hoshi Sudoku

Ongelezen bericht door Gina86 »

Beste forumleden,

Mijn probleem gaat over Hoshi Sudoku. Een bedrijf dat mij een proefexemplaar heeft opgestuurd met sudoku puzzels. Met een bijgesloten brief dat dit een proefexemplaar is en dat ik 14 dagen na dagtekening de tijd heb om een abonnement hierop op te zeggen. Ik hoef alleen 4,95 euro te betalen voor de administratie- en verzendkosten. En het proefabonnement van 3 maanden kost 15 euro per uitgave exclusief verzendkosten van 4,95.

Op de brief staat 10 augustus 2010. En ik heb het pakketje ergens tijdens mijn vakantie (19aug-01sept) ontvangen. Dus dat betekent dat ik tot 24 augustus de tijd heb gehad om het op te zeggen. En nu zit ik vast aan een abonnement die tot 1 december 2010 loopt en waar ik niet om gevraagd heb.

Ik heb naar mijn weten nooit toestemming gegeven om dit toegestuurd te krijgen, via de mail/internet niet en telefonisch niet.

Ik heb nu een brief gemaild van de ConsuWijzer website 'Ongevraagde toezending'.

Ik vraag me af of meerdere mensen dit ook hebben meegemaakt??
En wat jullie gedaan hebben om hier van af te komen?

Bedankt!

dhc

Re: Hoshi Sudoku

Ongelezen bericht door dhc »

Als U echt 100% zeker weet dat u niet heeft gereageerd op een mailtje, belletje, verkooppraatje, én U kunt dat aantonen dan hoeft U nu helemaal niets te doen. Wacht tot het bedrijf "vervelend" begint te worden, dreigt met deurwaarders, incasso enz. Dan schrijft U een aangetekende brief waarin U stelt geen overeenkomst te zijn aangegaan, de vordering betwist, bedrijf verzoekt om bewijs van een lidmaatschap, én dat U een eventuele gang naar de rechter met vertrouwen tegemoet ziet.
Vergeet dan ook niet te melden dat U alle door U gemaakte kosten op het bedrijf zult verhalen.
10 tegen 1 dat U niets meer hoort! Succes, en laat even weten hoe een en ander afloopt.

Gina86

Oke ... top! Bedankt voor de reactie

The Voice

Ongelezen bericht door The Voice »

Wij hebben het ook gehad. Wij wilden alleen een proefnummer en hebben nog voor dat dat proefnummer binnen was per mail (op 9 januari) een eventueel abonnement opgezegd. In de brief die wij kregen op 17 januari stond dat wij 14 dagen de tijd hadden. Dus wij waren ruimschoots op tijd. Mijn vrouw heeft ook een bericht ontvangen dat het abonnement beëindigd was. So far so good.

Alleen nu doet zich het volgende voor, Hoshi zou die eenmalige € 4,95 automatisch incasseren, iets wat waarschijnlijk niet gelukt is. Vandaag krijg ik een brief of ik maar even € 19,95 wil overmaken. Men heeft voor het gemak maar even 15 euro administratiekosten erbij gedaan. Wat is dit voor flauwekul?!

Als je iets niet kunt afschrijven dan stuur je toch een acceptgiro? (met een normaal bedrag uiteraard)

Maar goed, wie zegt mij dat ik na het betalen van deze 19,95 van die rommel af ben. Ik heb daar eerlijk gezegd geen vertrouwen in.

Dus ik bel ze net. De opzegging was goed doorgekomen, alleen was er een probleem met het incassoproces en het klantenbestand (?!). Hierdoor kregen mensen soms onterecht een acceptgiro met een hoger bedrag. :roll:

Nu heb ik nog de moeite genomen om te bellen. Maar mensen die hier dus van schrikken en maar gaan betalen, betalen dat (misschien) onterecht.

:idea: M.a.w. het loont dus de moeite even te bellen met het 0900-nummer van Hoshi (á 20 cent per minuut, dat dan weer wel :| )

Gina86

Hai,

Nou bij mijn geval bleek dus dat zij mijn broer aan de telefoon hebben gehad. Hij had toegezegd, maar ze hadden het geadresseerd naar mij, met mijn voorletter G en voornaam.
Dus kreeg een mail dat zij mijn akkoord op bandje hadden. Ik heb die opgevraagd. En toen stond er in de mail dat ik, 'meneer' heeft telefonisch toestemming gegeven voor proefexemplaar. En dat het gesprek opgenomen was en in de bijlage te horen was dat ik toch echt toestemming had gegeven.

Nou ik hoefde niet te luisteren, want ik ben geen meneer. Meneer die 1. een andere voornaam heeft en dus 2. een ander voorletter, en dus 3. niet diegene was die op het bandje stond.
En ze hebben het geadresseerd naar mijn voornaam en voorletter, en ik ben toch 1. echt een mevrouw, 2. niet de persoon met die voorletter. En daarin kreeg ik gelijk .....

Uiteindelijk niks voor betaald en ik had alles al retour afzender gedaan. Had ook duidelijk gemaakt dat ik het belachelijk vond dat ze die 14 dagen gingen tellen vanaf datum dat zij die brief tikken. Want misschien ligt het nog bij hun 2 dagen klaar voor verzending en dan zit er misschien nog een weekend tussen en dan moet je nog op de post wachten. En voordat je het binnen hebt, is de 14 dagen al bijna voorbij .............

Gesloten