LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ikea terugbrengen zonder originele verpakking?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
ilse89

Ikea terugbrengen zonder originele verpakking?

Ongelezen bericht door ilse89 »

Onlangs heb ik een kleed gekocht bij de Ikea. Ik zou dit nu graag willen terugbrengen, maar ik ben de originele verpakking kwijt. Ik heb nog wel de originele bon. Volgens de klantenservice die ik heb gebeld, kan ik het kleed officieel niet meer terugbrengen, maar willen individuele winkels nog weleens een uitzondering maken als je langsgaat. Zijn hier ervaringen mee? Ik zou graag de kans willen inschatten ivm reistijd en -kosten.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jan 2022 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd voor duidelijkheid

NeoDutchio

Re: Ikea terugbrengen zonder originele verpakking?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U zou de filialen in uw buurt kunnen bellen met de vraag of het nog terug kan. Andere optie is om het kleed online door te verkopen.

JozJan

Ongelezen bericht door JozJan »

Mocht je lid zijn van Ikea Family dan zijn ze in de regel nog makkelijker met terugnemen van producten zonder de originele verpakking.

Maar de filialen bellen lijkt me sowieso de beste eerste stap.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Mijn ervaring is dat je een keuze hebt via een pilaar bij de klantenservice waar je verschillende retouren kunt aanmelden.
Oa. met verpakking, zonder verpakking.

Inderdaad als je een Ikea family kaart hebt is retouren iets makkelijker.

Len123

Ongelezen bericht door Len123 »

Volgens mij is die opmerking "in originele verpakking" een broodje aap verhaal.
Zeker als je een Family kaart hebt.
Dit artikel zal zeker na inname vernietigd worden en niet opnieuw worden verkocht.
Gewoon, als het weer kan, met het kleed terug naar de Ikea en terug geven, wel de bon meenemen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Broodje aap? Uit de Ikea voorwaarden van retourneren.

“Neem het product in of met de originele verpakking mee”

rvjapio

Ongelezen bericht door rvjapio »

Volgens deze website mogen ondernemers niet in hun algemene voorwaarden opnemen dat je het product met de originele verpakking moet retourneren.

https://www.dnhk.org/nl/newsroom/news/n ... verpakking

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

rvjapio schreef:
12 jan 2022 15:35
Volgens deze website mogen ondernemers niet in hun algemene voorwaarden opnemen dat je het product met de originele verpakking moet retourneren.

Bij online verkopen mag dat inderdaad niet, maar of er hier online besteld is of in de winkel zegt het verhaal niet. En bij fysieke winkels mogen er voorwaarden gehanteerd worden.

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

rvjapio schreef:
12 jan 2022 15:35

En als dan spullen die op onverkoopbare manier zijn geretourneerd worden vernietigd zijn we weer met z'n allen boos over zinloze vernietiging. Maar als ik een product zonder verpakking terugstuur heeft de verkoper er niets meer aan. Die kan een product niet zomaar in een andere doos verkopen. Dan bestel je een laptop die vervolgens in een gewone bruine kartonnen verpakking komt. Dan worden ze hier ook weer aan de schandpaal genageld.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ikea heeft toch ook een "koopjeshoek" waar allerhande artikelen, vaak zonder verpakking, worden verkocht? Dat lijkt me heel geschikt voor een vloerkleed zonder verpakking.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

nou ja, ook weer niet overdrijven.
Bol.com en Coolblue hebben een hele sectie gewijd aan 2e kans produkten.
En we hebben het hier over de IKEA en die is best in staat om een alternatieve functie te vinden voor een produkt dat terugkomt. Aangezien bij de IKEA alles getoond wordt in de winkel (en vaak zelfs meer dan 1x) kan zo'n produkt in prima staat natuurlijk prima in een showroom een plek krijgen.

Volgens de ikea:
Geopende IKEA producten retourneren
Wij vinden dat iedereen elk product moet kunnen testen, dus nemen wij geopende producten binnen 365 dagen terug – zelfs gemonteerde producten. Toon ons je aankoopbewijs om je aankoop volledig terugbetaald te krijgen.

Gesloten