| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Investering/belegging tropisch hardhout cq teakhout
-
Sander
Re: Investering/belegging tropisch hardhout cq teakhout
Beste medeforummers,
Investeren in Teak is in tegenstelling tot investeren in bv. aandelen, een stuk veiliger. Aandelen kunnen in waarde dalen, waar teak alleen maar in waarde kan toenemen. Vraag en aanbod van tropisch hardhout ligt zover uit elkaar, dat als je nu aan de jaarlijkse vraag wilt beantwoorden je daar pas over +/- 20 jaar aan zou kunnen voldoen.
Een boom moet namelijk groeien. Het rendement zal dus altijd positief zijn. Het risico ligt dus niet in het product, maar bij de aanbieder.
Het is dus aan de investeerder om daarin een goede keuze te maken.
Let bijvoorbeeld op geldstromen, garanties (bedrijfs of bancair) en vergeet niet de kleine lettertjes in de contracten te lezen.
Ik heb bijvoorbeeld zelf ook eerst een langdurig onderzoek gedaan naar de diverse aanbieders, voordat ik een definitieve keuze had gemaakt. Ik raad je aan om dit zelf ook zeker te doen.
Veel succes
Investeren in Teak is in tegenstelling tot investeren in bv. aandelen, een stuk veiliger. Aandelen kunnen in waarde dalen, waar teak alleen maar in waarde kan toenemen. Vraag en aanbod van tropisch hardhout ligt zover uit elkaar, dat als je nu aan de jaarlijkse vraag wilt beantwoorden je daar pas over +/- 20 jaar aan zou kunnen voldoen.
Een boom moet namelijk groeien. Het rendement zal dus altijd positief zijn. Het risico ligt dus niet in het product, maar bij de aanbieder.
Het is dus aan de investeerder om daarin een goede keuze te maken.
Let bijvoorbeeld op geldstromen, garanties (bedrijfs of bancair) en vergeet niet de kleine lettertjes in de contracten te lezen.
Ik heb bijvoorbeeld zelf ook eerst een langdurig onderzoek gedaan naar de diverse aanbieders, voordat ik een definitieve keuze had gemaakt. Ik raad je aan om dit zelf ook zeker te doen.
Veel succes
-
EchteMeisje
In ieder geval al 1 reden om niet in teak te investeren:
Vaak gaat het om landen met een instabiele economie of overheid.
De grond kan onteigend worden, soms zonder nader op te geven reden(en). Dit is in het verleden al vaker gebeurd.
De grond kan onteigend worden, soms zonder nader op te geven reden(en). Dit is in het verleden al vaker gebeurd.
-
Gast
Als jij het zegt, dan zal het wel zo zijn 
En ook de opmerking
Wat denk je wat de waarde van zo'n boom is na een bosbrand? Wat denk je dat de waarde is nadat een orkaan het bos met modder overspoelt? (om maar even een goed Midden-Amerikaans voorbeeld te noemen?)
Zo'n zin over een altijd positief rendement doet denken aan de Legiolease telefonische verkoop!
klopt natuurlijk ook niet.Een boom moet namelijk groeien. Het rendement zal dus altijd positief zijn. Het risico ligt dus niet in het product,
Wat denk je wat de waarde van zo'n boom is na een bosbrand? Wat denk je dat de waarde is nadat een orkaan het bos met modder overspoelt? (om maar even een goed Midden-Amerikaans voorbeeld te noemen?)
Zo'n zin over een altijd positief rendement doet denken aan de Legiolease telefonische verkoop!
-
Sander
Beste SJZ,
Je hebt het bij het juiste eind. Het risico ligt dus niet in het product (TEAK), zoals ik al eerder schreef, maar in randzaken. Let daarom dus goed op garanties en dergelijke.
Grt,
Sander
Je hebt het bij het juiste eind. Het risico ligt dus niet in het product (TEAK), zoals ik al eerder schreef, maar in randzaken. Let daarom dus goed op garanties en dergelijke.
Grt,
Sander
-
Gast
Dat vind ik erg dat ze zo maar de grond onteigenen. Kijk naar al die regimes.
Dat vind ik erg dat ze zo maar de grond onteigenen. Kijk naar al die regimes.
-
EchteMeisje
Dat komt niet alleen maar door (foute) regeringen. Stel je nou eens voor dat je net heb geinvesteerd in een teakbos en er wordt door de oorspronkelijke bewoners van dat land (natives) een rechtszaak aangespannen dat ze hun land terugwillen en ze winnen die zaak?Dat vind ik erg dat ze zo maar de grond onteigenen. Kijk naar al die regimes.
Zeg maar dag met je handje tegen je investering.
Om nog maar niet te spreken over natuurrampen, houtrot,
en malafide beleggingsadviseurs en hun 'geprognosticeerde rendementen'.
Hallo,
Dat ben ik volkomen met U eens zijn zeer goede argumenten.
Louis.
Dat ben ik volkomen met U eens zijn zeer goede argumenten.
Louis.
-
Gast
Vanmorgen weer iest in de DFT over deze beleggingen. Je moet 20 wachten om rendement te behalen.
ZZ
ZZ
-
Sander
We hebben natuurlijk gezien wat er gebeurd als je in korte tijd winst wil behalen.
Grt,
Sander
Grt,
Sander