LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapper, teveel betalen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
K'lien

Kapper, teveel betalen

Ongelezen bericht door K'lien »

Ik weet niet of ik hier goed zit.

Ik wilde nar de kapper om mijn haren te laten ontkleuren en kleuren.

Maar eerst heb ik telefonisch contact opgenomen met ze, voor een prijs indicatie.
Er werd mij medegedeeld dat het niet meer dan 40 euro zou gan kosten. Waarop ik nog gevraagd heb of ze dat zeker wist, want ik heb lang haar. Na ruggespraak gehouden te hebben met haar collega, bevestigde ze dat dat idd klopt.

Ik erheen. Na 3uur zitten, kon ik gaan afrekenen. 110euro. Ik was stom verbaasd, en vroeg of dat wel klopte, want ik had immers andere informatie gekregen. Ja dat klopte, want er was extra verf gebruikt, extra haarmaskers, enz enz.

Ik zei dat ik hiermee niet akkoord ging, ivm andere informatie, en voelde mij beet genomen.
Nadat de kapster geinformeerd heeft bij haar collega's wie die informatie aan mij heeft verstrekt, kwamen ze tot de slotsom dat het een stagiare is geweest, die tevens ook overlegt heeft met een andere stagiare ivm de prijs.

Dus..foute informatie.
Na veel soebatten en gezeur, wilden ze een deal met mij sluiten. Ik moest dan maar 70 euro betalen. Ook hier wilde ik niet mee akkoord gaan. Maar wederom na veel gezeur en de eigenaar kwam erbij, en die wilde ook niet meer van de prijs afwijken, heb ik uiteindelijk die 70 euro betaald.

Nadat ik thuis was, heb ik erover nagedacht, en ben er niet tevreden over, hoe het gegaan is.

Mijn vraag is nu dus. Kan ik hier nog iets mee doen??
Staan zij in hun recht om dit zo af te handelen? En wat zijn mijn rechten dan?
Had ik dit anders aan moeten pakken?(waarschijnlijk wel)

Graag hoor/lees ik advies/tips

Gr v K'lien

Gast

Re: Kapper, teveel betalen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind het sowieso al heel vreemd dat ze telefonisch een prijsindicatie hebben gegeven terwijl ze je van te voren niet gezien hadden.
Ik heb zelf negen jaar in het kappersvak gezeten en ik kan je daarom uit ervaring vertellen dat het onmogelijk is om vooraf een prijs te kunnen vaststellen wanneer het om het ontkleuren en vervolgens kleuren van langhaar gaat.
Dat is namelijk zeer sterk afhankelijk van vele factoren die je van te voren niet kan weten.
Op zich vind ik het redelijk netjes van ze dat ze nog 40 euro van de prijs hebben afgehaald.
Maar nogmaals, ze hadden van te voren nooit een prijs mogen zeggen hiervoor.
En jij zou nu dus mogen eisen om het voor de afgesproken prijs te krijgen.
Helaas is deze prijs mondeling doorgegeven en is het daarom heel moeilijk om je recht in deze te halen.
Ik hoop in ieder geval voor je dat je wel tevreden met de kleur bent.

Gast

Wil je dit voorkomen, moet je bij binnenkomst eerst op een stuk papier de afspraak laten vastleggen, waarna je meteen als een enorme zeur wordt gezien. Doet je het niet, krijg je dus dit soort problemen achteraf.

Maar ja, als je alles eerst van tevoren zwart op wit moet vastleggen, heb je ook geen leven, maar je ziet, doe je het niet, krijg je problemen. Nu heb je veel gezeur, je durf er de volgende keer nauwelijks met goed fatsoen naar terug, en toch hebt je nog 30,== teveel dan afgesproken betaald.

Gast

Belachelijk wat kappers voor verven durven te vragen.

Gast

Belachelijk dat je op iets reageert waar je geen verstand van hebt.

Ad Viseur

Ongelezen bericht door Ad Viseur »

Mijn vraag is nu dus. Kan ik hier nog iets mee doen??
Ja, Je haren laten groeien en alleen afknippen tot die mooie blonde kleur weer terug is.

Gast

Goh als we er geen verstand van hebben, leg jij het maar eens uit dan, wijsneus!

Gesloten