LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kattenwegjaagspray

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Ichikoh!
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:23

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh! »

Na het bericht van vandaag, kan je de hond ook in een ander daglicht zien.

8100 slachtoffers van hondenbeten per jaar, waarvan een groot deel kinderen.

Veel gehoorde opmerking: dat doet ' ie anders nooit, of: mijn hond doet dat niet! :roll:

Op een bepaald moment is een hond het zat en de ouders zijn zo naïef om dat niet in te zien. Hoe dom kan je zijn, wie laat nu een hond los lopen en de mogelijkheid om alléén in een kinderkamer te komen, ook niet bepaald hygiënisch!

het dier kan er niets aan doen, de eigenaren zijn zo verschrikkelijk dom en te goedgelovig, het blijkt maar weer, gelukkig is het ??!!'''huisdier''??!! afgemaakt.

Ichikoh!
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:23

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh! »

Hier nog een quote:

Dierenbescherming wil chip of tatoeage voor katten 19-06-2006

Als het aan de Dierenbescherming ligt, worden katten verplicht gechipt of getatoeëerd. Daarmee zou de dump van de diertjes tegengegaan kunnen worden. "Op die manier is de eigenaar makkelijk te achterhalen en is het anoniem dumpen haast onmogelijk", aldus een woordvoerder.


"Er komen twee keer zo veel katten als honden in het asiel terecht", aldus woorvoerder Jelko de Ruiter van de Dierenbescherming. "Honden worden namelijk veel vaker gechipt of getatoeëerd en staan daarmee geregistreerd bij een databank.

Volgens de Dierenbescherming gebeurt het steeds vaker dat mensen hun katten zonder pardon op straat gooien als ze er geen zin meer in hebben. In 2005 vingen de dierenasiels in totaal 34.000 katten op. Nog geen 9000 daarvan werden volgens de Dierenbescherming door hun baasjes bij het asiel afgeleverd. "Daaruit kun je opmaken dat steeds meer mensen hun kat gewoon op straat dumpen", aldus Jelko de Ruiter van de Dierenbescherming.

Groot probleem is ook dat de meeste Nederlandse dierenasiels nu in het voorjaar al overvol zitten, terwijl de traditionele zomerdrukte dan nog moet beginnen. "Een kwart van de asiels heeft ernstige capaciteitsproblemen en sommige werken intussen zelfs met een wachtlijst voor katten", aldus de Dierenbescherming.

Volgens de Dierenbescherming neemt het zwerfkattenprobleem in Nederland zorgwekkende vormen aan. Inmiddels zou Nederland al enkele honderdduizenden zwerfkatten tellen.

Overigens wist de Dierenbescherming vorig jaar wel meer katten een nieuw thuis te bezorgen dan in eerdere jaren. Echter, ook het aantal katten dat noodgedwongen een spuitje kreeg, steeg. Dat waren er in 2005 ruim 5500.

Bron: De Telegraaf


Het ligt niet aan de dieren, maar aan de eigenaren, die vinden een kat zo leuk, totdat ze 'm zat zijn.


Dank U!

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Marianna »

Veel kattenliefhebbers, waaronder ik smeken en bedelen al jaren voor verplicht chippen van ALLE huisdieren... Wanneer onverantwoordelijke figuren een keer een stevige boete en alle kosten die voor het dier zijn gemaakt en nog zullen worden gemaakt moeten ophoesten zal er serieus over de aanschaf worden gedacht en dieren veel minder als afval product worden behandeld en dat betekent minder dierenleed en voor de nietliefhebbers minder overlast.

mhermans
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2007 17:14

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door mhermans »

beste gast500,

Ik kwam op het forum een paar reacties van jou tegen…

Heb zelf ook last van twee katten, van de buur-buren…die schijten in mijn tuin…

Nu staat er nog geen gras…maar dat gaat er wel komen...
dus wil ik nu nog het nodige doen om niet het risico te lopen dat ik in de zomer uit mijn zwembadje het gras op stap en in de stront sta…maar nu concreet…wat heb jij voor iets moois bedacht om het beest te vangen?
ik las het was diervriendelijk...

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Walter van V »

het gras op stap en in de stront sta
dat kan in principe niet, katten zijn itt honden gewend om nadat ze hun behoefte gedaan hebben deze te begraven. Gras is dus niet interessant voor ze als alternatief van de kattenbak.

Vangen heeft niet zoveel zin (en zelfs af te raden..)als het een huiskat van 1 van de buren is, beter kunt u aangeven dat u er last van heeft.

En de bekende spuitmiddelen willen wel helpen, en er zijn ook bepaalde planten waar katten een hekel aan hebben. zet die in de loop waarlangs hij/zij de tuin binnenkomen.

(heb zelf trouwens 2 katten en 1 hond, binnenkort 2)

Overigens zijn er veel zaken veel vervelender dan 1 of 2 katten die (waarschijnlijk ook nog eens af en toe) zijn behoefte komen doen.
Wel vreemd overigens dat zij er allebei voor kiezen dit bij u te doen, is er blijkbaar iets heel erg aantrekkelijks bij u. (vogelvoliere?)

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Je hebt in deze samenleving nu eenmaal mensen die van honden of katten houden, mensen die een hekel hebben aan één van deze dieren of aan beide. Kortom, dat is een directe afspiegeling van onze maatschappij en democratie.
Wanneer iemand die een hekel aan katten in de tuin heeft diens omheining in orde maakt zodat er geen katten in kunnen komen is op de beste weg. Gebruik van spray wekt de indruk dat het werkt maar dat is niet in alle gevallen aan de orde. Een poes kan geweerd worden door de geur van een kater te verspreiden. Die geur ondervinden wij mensen als een kattepiesluchtje dus niet aangenaam. Indien de poes echter krols is dan zoekt het de geur juist op. Voor katers werkt dit systeem helemaal niet. Deze zal op diens hoede zijn en trachte de rivaal te vinden ten einde diens territotium te beschermen.
Zoals gezegd, wie iets tegen katten wil doen moet gewoon zorgen dat de omheining in orde is dan heb je geen last.
Ook katten zijn dieren die deel uitmaken van de maatschappij.

mhermans
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2007 17:14

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door mhermans »

in discussie gaan met mensen die op een forum willen laten zien dat ze verstand van politiek hebben (of net niet) is niet echt mijn bedoeling...mijn bedoeling was het alleen ervoor te zorgen dat in mijn 4 maanden geleden opgeknapte achtertuin, die nu helemaal omringd is door schuttingen en voor 80% straatwerk kent...niet op die 20% grond (waar later gras komt dus :)) de boel niet wordt ondergescheten door katten...en idd...het zullen er ook misschien wel meer zijn dan die van twee huizen verderop...dat kan best...maar die twee heb ik zelf regelmatig hier rond zien struinen...en nog nooit een ander op mijn hofje :)

maw; bespaar me alle intellectueel gelul over politiek, dierenvrienden dan wel -haters etc, vertel me liever WELKE plant dan anti is of WELKE manier ik kan gebruiken om ze te vangen en eens te laten schrikken...

u allen een fijne middag toewensende... :)

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Gewoon zorgen voor een goede afrastering zodat de katten waar u last van heeft niet in uw tuin kunnen komen en we zijn van het probleem af!
Een kat is nu eenmaal een dier met bepaalde eigenschappen zoals het rondstruinen in tuinen. Niet de kat hoeft opgevoedt te worden maar wij mensen moeten er voor zorgen dat we onze zaakjes tegen deze dieren beschermen wanneer we ze niet in onze tuin wensen. Dit heeft niets met politiek van doen laat staan met dierenvrienden. Het is gewoon nuchter nadenken en ontdekken bij wie de verantwoordelijkheid ligt.

mhermans
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2007 17:14

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door mhermans »

je zegt het...de verantwoordelijkheid...bij de eigenaar van het beest dus...hoe hoog denk je dat ik een afrastering moet gaan maken boven op mijn schutting...metertje of tien? onzin...echt onzin...zoals al meerdere keren is geschreven op dit forum..

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dat is loze koek. Hetgeen een hond aanricht gaat ter verantwoording van de eigenaar, dat van een kat niet.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Fiore »

feit is dat er in de meeste tuinen ook een boel zwerfkatten lopen. Dus ook al zou iedere katteneigenaar zijn beestje braaf binnenhouden, blijf je nog overlast houden

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Een ieder is gewoon verantwoordelijk voor de omheining van diens erf.
Laten we het aspect katten nu even voor wat het is maar neem eens muizen en vogels! Die wroeten ook in uw tuin maar daarvan wordt niet gesproken terwijl de, om het maar even zo te noemen'schade welke de laatstgenoemde dieren per salo groter is dan die enkele kat van uw buren of voor mijn part een wilde kat. Wanneer er bij ons achter de woning een kat loopt geniet ik van dat beest en zie toe hoe behendig het over de top van de schutting wandelt. U kunt ook een grote hond aanschaffen om de katten te verjagen. Dat mag wel al vindt ik het geen oplossing en pleit voor een goede afrastering.

glras
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2007 13:34

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door glras »

Hondendrollen, kattendrollen, vogelpoep blablabla!!! Als we nou allen in eerste instantie beginnen met de drollen die wij elkaar weer elke dag toewensen proberen weg te werken lijkt de rest alweer minder belangrijk. Al die dieren zijn er nu eenmaal en je kan wel hoog of laag springen maar daarmee zullen ze niet verdwijnen! Ik heb regelmatig bezoek van buurkatten en laatst heeft er zelf één van hun in mijn bad gepoept toen het raam open stond om te luchten. Ik ruim het op en klaar! Ik ga verder met zaken die voor mij persoonlijk meer prioriteit genieten. En wilt u toch de ongewenste viervoeters weren, stel ik voor dat dat op een humane wijze gebeurt. Wij leven nu eenmaal met z'n allen hier op aard of men het nou leuk vindt of niet!!!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Shine »

Leven en laten leven denk ik dan.
Niettemin kan ik me best voorstellen dat de overlast van katten in je tuin soms tot een ergenis kan leiden. Net zoals de vele hondenstront op de stoep, de straat, de speelveldjes en openbare grasborders.
Een kat gaat nou eenmaal zijn eigen weg en zoekt zijn eigen wandelgang. Alle spray's, koffieresten, satestokjes en chocodoppen ten spijt.
Wat echt effectief werkt is stukken gaas in de grond verwerken. Strooi er een beetje aarde over en je ziet het niet meer. Een kat houdt van graven, maar wordt door dit gaas belemmerd. Kan daardoor dus geen lekker poepplekje in uw tuin vinden waardoor hij zijn heil elders gaat zoeken.
Simpel maar erg doetreffend.

G.O.
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2007 22:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door G.O. »

Beste kattenliefhebbers en kattenhaters.

Nooit ben ik erg gecharmeerd geweest van katten maar idd de poep ff opruimen en klaar. Ik woon in een appartementencomplex waar volgens mij meer katten wonen dan mensen zo lijkt het. Probleem is dat wij een gezamelijke parkeerplaats hebben waar deze katten dagelijks een lekker warm motorkapje opzoeken voor een dutje. vervolgens worden ze om een of andere reden afgeschrikt en je hebt krassen op je motorkap. Ik heb net twee maanden een nieuwe auto en de eerste krassen zaten er binnen een week al op (en ja, ze zijn 100% zeker van een kat wnt er waren pootjes, zand en haren te zien op de motorkap). Van alles heb ik al geprobeerd maar omdat ik geen vaste parkeerplaats heb zijn niet alle middelen te realiseren. Wie kan mij de oplossing geven voor dit (voor mij) grote probleem??? Graag probeer ik uw suggesties om te voorkomen dat er vandaag of morgen een poesje niet meer thuiskomt nadat deze op mijn motorkap heeft gezeten.

miboda
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jul 2007 21:17

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door miboda »

Krassen op de motorkap van een kat? Laat me niet lachen, wat is dit voor belachelijks. Waar gaat dit trouwens over, katten die in je tuin poepen......... Leg gewoon wat van die blauwe plastic flesjes gevuld met water in je tuin her en der (waar ze b.v. de tuin inkomen) of span een ijzerdraadje over je top van de schutting. Wat is nu eigenlijk het probleem? 1 keer regen en het is weg. Ik heb een kat, een grappig beest dat z'n behoefte altijd op z'n bak doet ze gaat de tuin ook niet uit trouwens. Dit is eenvoudig aan te leren door de kat 1 maand binnen te houden en alleen de kattenbak aan te bieden als "toilet" (Goed schoonhouden bedoel ik dus, wat ook veel mensen niet begrijpen. Je moet de drollen er uit halen en geen dagen laten liggen, want dan zoeken ze een andere plek. ) Ze komen daarna vanzelf naar binnen om hun behoefte te doen, want een schone vaste poepplek vinden ze heel fijn. Dat heb ik elke kat nog kunnen aanleren. Net alsdat je de baas van een hond moet aanleren om niet bij mij voor de deur z'n hond te laten schijten. Het ligt niet aan de beesten, maar aan die zeikerts van bazen!! En dan heb je natuurlijk nog diegene die altijd ergens over moeten zeuren. Een dier brengt verantwoordelijkheden met zich mee!!! en daar hoor je een ander niet mee lastig te vallen.
Laatst gewijzigd door miboda op 07 jul 2007 03:26, 1 keer totaal gewijzigd.

miboda
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jul 2007 21:17

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door miboda »

Oh ja, voor je motorkap :roll: .........leg er een kleedje op, heb je minder krassen...................... :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Nita »

G.O.Wat wil je met die laatste zin zeggen,dat je het beest om zeep wil helpen omdat er event.een krasje op je heilige koe komt.Wel eens goed een kat bekeken?Een mooier ,eleganter en leniger beest is bijna niet te vinden.Hekel aan alle katachtige? ,zal niet zo lang meer duren of mensen zoals jij hebben ze in de natuur al bijna uitgeroeit.Bontjasjes,libido verhogende middelen(de tijger) mooi vachtje als vloerkleed enz.enz.Zonder inmenging van het meest gevaarlijke dier(de mens) zou alles in de natuur nog in evenwicht zijn.Als mensen hun kat in de bossen dumpen omdat een pension geld kost en ze dus tijdens de vakantie een stuk of wat biertjes minder kunnen drinken moet je niet de kat maar de eigenaren afstraffen.Hoop dat je een all risk verz.hebt want (mij gebeurt)kan je zomaar een grote deuk in je portier hebben en dan staat er echt geen briefje van de dader tussen je ruitenwisser. Gooi een emmerje water over je motorkap,katten hebben een hekel aan water.Mits je koe nat mag worden natuurlijk.En ja,heb zelf ook katten,blijven in eigen tuin en gaan binnen keurig op de bak.

Een kattegek.(Heb ook een hond hoor). :twisted:

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door eeliane »

Tja Nita niet iedereen is zo gecharmeerd van katten, als het droog weer is en die beesten zeuren in je tuin dan blijft die lucht gewoon hangen, heel erg vies, en dan af en toe midden in de nacht of in de oachten d dat gekrijs van die beesten.
Ik vind dat iedereen die een kat heeft deze in eigen huis en tuin moet laten zodat niemand er last van heeft.
En kom niet aan met een kat is een buitenbeest, ge *** , kijk eens in de dierentuin allemaal beestjes in een kooi, kan best, je huis en eigen tuin als kooi... is ook beter voor de vogels, zeker in het voorjaar, wij hebben overal nestjes in d etuin en de rotklatten staan al weer te wachten en sluipen rond in MIJN tuin, de eerst volgende krijgt gewoon een rotschop, wegwezen, ik neem het op voor de vogeltjes en diegene die zijn of haar kat zo geweldig vind gaat er maar lekker de hele dag ZELF naar kijken! Een kat heeft echt niet veel ruimte nodig is maar bedacht door de bazen die niet de hele dag een spelende kat (want daar ben je wel mooi klaar mee!) in huis willen hebben...

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Nita »

Dat wat betreft katten in eigen huis en tuin houden ,heb je helemaal gelijk in.Dat een kat in huis overal de boel zou vernielen is grote onzin.Heb twee katten die nog nooit iets hebben stukgemaakt en zijn de rust zelve.Hou zelf heeel veel van vogels en heb de vogelhuisjes hoog in de bomen hangen Heb regelmatig nesten tussen de klimmers in de pergola zitten en in die periode mogen de katten alleen in de tuin als ik er ook ben .Het ligt dus niet aan de kat maar aan de baasjes.Dus zou ik zeggen ,niet de kat verdient een schop, maar geef zijn baas een trap onder de reet.Heb zelf regelmatig de duiven van een duivenmelker in mijn tuin en op mijn dak die sch**ten ook alles onder.Moet ik die dan maar neerknallen?. Dieren schoppen valt onder dierenmishandeling.NIET DOEN SVP

Evengoed mijn groeten...................Nita.

Gesloten