LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje
Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje
Pakje werd aan mij opgestuurd (wit Postkarton 16x16x2 cm3) . Na 2 weken komt het totaal beschadigd aan. Wel in gesealed plastic met briefje erbij van POSTnl dat tijdens de verwerking iets mis is gegaan. Pakje is nl doorboord met iets en heeft klemgezeten waardoor de Inhoud 100 % kapot is gegaan.
Schade ongeveer € 20,=. En wel attent van PostNL is dat ze de geplakte postzegels wel even ongeldig gemaakt hebben, Dat dus weer wel.
Er is vervolgens contact geweest met PostNL . (voordat je tel. nr. hebt ben je half uur verder)
PostNL geeft dus niet thuis , terwijl ze wel erkennen dat het bij hun fout is gegaan. Verschuilen zich achter procedures en dat de verzender moet reclameren. Niet logisch lijkt mij , want die weet niet hoe het aankomt.
Kort en lang; Hoewel ze het wel erkennen geeft PostNL gewoon niet thuis bij schade en wensen je verder een prettig weekend.
(eigenlijk totaal ongepast in dit kader, maar je kan eigenlijk niet anders meer verwachten )
Schade ongeveer € 20,=. En wel attent van PostNL is dat ze de geplakte postzegels wel even ongeldig gemaakt hebben, Dat dus weer wel.
Er is vervolgens contact geweest met PostNL . (voordat je tel. nr. hebt ben je half uur verder)
PostNL geeft dus niet thuis , terwijl ze wel erkennen dat het bij hun fout is gegaan. Verschuilen zich achter procedures en dat de verzender moet reclameren. Niet logisch lijkt mij , want die weet niet hoe het aankomt.
Kort en lang; Hoewel ze het wel erkennen geeft PostNL gewoon niet thuis bij schade en wensen je verder een prettig weekend.
(eigenlijk totaal ongepast in dit kader, maar je kan eigenlijk niet anders meer verwachten )
-
- Berichten: 12335
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje
U bent 'slechts' ontvanger. U hebt niets verpakt, u hebt niets naar PostNL toegebracht, u hebt PostNL geen opdracht gegeven en u hebt PostNL niet betaald. U bent dus geen partij voor hun. U hebt met de verkoper een afspraak dat deze u iets toe stuurt. En deze persoon is verantwoordelijk totdat u het pakket in handen heeft. En of dat nu met PostNL, DHL of postduif verstuurd wordt maakt niet uit.
U moet dus inderdaad bij de verzender gaan reclameren.
U moet dus inderdaad bij de verzender gaan reclameren.
Aygulf
, Brahms
en Justmeagain
vinden dit leuk
Re: Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje
Vanzelfsprekend moet er gewoon betaald worden voor de daadwerkelijke verzending en bezorging. Dit staat toch geheel los van het feit dat het pakje perongeluk is beschadigd.
De verzender is verantwoordelijk, dus die moet het nu gaan regelen met Post.NL Zend een foto als bewijs naar deze verzender.
Re: Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje
Nu dat vind ik dus niet.
Je kan immers niet stellen dat de dienst correct is uitgevoerd, en dat daarvoor moet worden betaald
Er zal immers wel een nieuw pakketje moeten worden verstuurd.
Stel je koopt een bank, en die wordt beschadigd geleverd. Je weigert de bank in ontvangst te nemen.
Hoef je toch ook niet de bezorgkosten van de meubelwinkel te betalen?
-
- Berichten: 12335
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje
TS heeft aan de verzender betaald voor de bezorging. Deze kosten zijn overeen gekomen en zullen dus gewoon betaald moeten worden. Dat de verzender op eigen kosten het opnieuw moet gaan verzenden wil niet zeggen dat TS helemaal geen bezorgkosten hoeft te betalen.omega19 schreef: ↑31 okt 2020 10:17Nu dat vind ik dus niet.
Je kan immers niet stellen dat de dienst correct is uitgevoerd, en dat daarvoor moet worden betaald
Er zal immers wel een nieuw pakketje moeten worden verstuurd.
Stel je koopt een bank, en die wordt beschadigd geleverd. Je weigert de bank in ontvangst te nemen.
Hoef je toch ook niet de bezorgkosten van de meubelwinkel te betalen?
In uw geval van de bank betaal je dus ook gewoon de bezorgkosten en is het aan de verkoper om de beschadigde bank kosteloos op te halen en kosteloos een nieuwe te leveren. Je betaald voor de bezorging in het algemeen, niet voor specifiek die ene bezorging.
Re: Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje
Dat begrijp ik.
Ik zeg ook niet dat hier de ontvanger door PostNL schadeloos gesteld moet worden. De ontvanger moet door de verkoper schadeloos worden gesteld. De verkoper (verzender) moet echter wel door PostNL worden gecompenseerd. En bij deze laatste compensatie hoort ook een vergoeding van de verzendkosten.
Dit betekent helemaal niet dat het product uiteindelijk gratis wordt verzonden, omdat bij het 2e pakketje alsnog verzendkosten door de verkoper moeten worden betaald.
Ik zeg ook niet dat hier de ontvanger door PostNL schadeloos gesteld moet worden. De ontvanger moet door de verkoper schadeloos worden gesteld. De verkoper (verzender) moet echter wel door PostNL worden gecompenseerd. En bij deze laatste compensatie hoort ook een vergoeding van de verzendkosten.
Dit betekent helemaal niet dat het product uiteindelijk gratis wordt verzonden, omdat bij het 2e pakketje alsnog verzendkosten door de verkoper moeten worden betaald.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje
PostNL handelt conform de Postwet. De ruimte die ze hebben om er een potje van te maken is daarmee redelijk groot.
Verder kan hier niet beoordeeld worden of het verzonden object deugdelijk was verpakt.
Vroeger had je mensen die diskettes in een envelop verzonden. De geadresseerde ontving dan regelmatig een opengescheurde lege envelop. "Diskette gestolen!" De werkelijke reden is dat brievenbusstukken met maar liefst 60 kilometer per uur door een soorteermachine gaan. De krachten die daarbij vrijkomen zorgen voor dit soort ongelukken. Zoiets kan hier ook aan de hand zijn.
Verder kan hier niet beoordeeld worden of het verzonden object deugdelijk was verpakt.
Vroeger had je mensen die diskettes in een envelop verzonden. De geadresseerde ontving dan regelmatig een opengescheurde lege envelop. "Diskette gestolen!" De werkelijke reden is dat brievenbusstukken met maar liefst 60 kilometer per uur door een soorteermachine gaan. De krachten die daarbij vrijkomen zorgen voor dit soort ongelukken. Zoiets kan hier ook aan de hand zijn.
Re: Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje
Dat is maar de vraag aangezien dat afhangt van de afspraken tussen de verzender en PostNL. Een vergoeding van de verzendkosten is daarbij vrij normaal, maar verdere compensatie is daarbij niet de gebruikelijk tenzij de verkoper bijvoorbeeld heeft gekozen voor verzekerd verzenden. Dat is in lijn met de geldende wetgeving.
Re: Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje
Hoe dan ook... u en/of de verzender zijn kansloos. PostNL neemt nooit verantwoordelijkheid en anderen betalen ook niet meer dan de kiloprijs. Zolang de politiek hier niets aan verandert wordt het vechten tegen de bierkaai, zeker bij PostNL waar de ambtelijke NJET nog steeds door de burelen waart. En hun systemen zijn ook ruk (zo heb ik pakjes binnen die nog steeds onderweg zouden zijn en vv),
Re: Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje
Ook een slechte ervaring met PostNL. Aangetekend verzonden boek is niet correct bezorgd en beschadigd aangekomen (aangetekend pakket - bevattend een uniek document/boekwerk : nog afgezien van de schade is pakket door bezorger niet aangeboden ter ondertekening voor ontvangst). Schade voor geadresseerde en mij als aanbieder. Daarover schriftelijk, per brief, aangetekend, klacht ingediend, tweemaal. Na rappel uiteindelijk een bol-cadeaukaart a 10 euro en bericht dat met de bezorger is gesproken. Mooi gebaar, maar in geen verhouding tot de door mij als verzender (particulier) gemaakte kosten (opnieuw bestellen van het boekwerk ad 51 euro, kosten voor aangetekend verzenden klachtenbrieven a 8,50 porto).
Goede leer voor mij: geen aangetekend verzenden meer van belangrijke documenten en kras op vertrouwen in het postbedrijf.
Goede leer voor mij: geen aangetekend verzenden meer van belangrijke documenten en kras op vertrouwen in het postbedrijf.
Re: Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje
Of de verzender volledig verantwoordelijk is valt zeer te betwijfelen. Postnl heeft ook gewoon zijn verantwoordelijkheid hoor. Als een pakje volledig is beschadigt nemen ze dit niet aan zonder melding denk ik. Maar het is maar mijn mening, het blijft vervelend.Brahms schreef: ↑31 okt 2020 10:06Vanzelfsprekend moet er gewoon betaald worden voor de daadwerkelijke verzending en bezorging. Dit staat toch geheel los van het feit dat het pakje perongeluk is beschadigd.
De verzender is verantwoordelijk, dus die moet het nu gaan regelen met Post.NL Zend een foto als bewijs naar deze verzender.
Re: Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje
Inderdaad heeft PostNL een verantwoordelijkheid - jegens de afzender. En waarom is dat? Juist; omdat dat de contractant van PostNL is, die bovendien volledig aansprakelijk is jegens de ontvanger.
Er is geen enkele reden voor jouw twijfel.