Koper niet tevreden met aankoop en wil geld terug

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
P.slokker

Koper niet tevreden met aankoop en wil geld terug

Ongelezen bericht door P.slokker »

Ik heb via Marktplaats een werkende versterker, platenspeler en 2 boxen verkocht. Een Pools stel, wat via google translate in het Nederlands communiceerde is afgelopen zaterdag langs geweest, heeft de platenspeler werkend gezien en gehoord en heeft de set meegenomen.

Thuis aangekomen werkt de platenspeler niet naar de kopers zin:

Koper: Hallo. Klonk deze apparatuur bij jou thuis zo stil? Omdat ik vanwege het kind geen kans had om het te verdiepen.
Ik: Nee hij doet het prima, maar wellicht staan de knopjes op de versterker nu anders door het vervoer. Of misschien zitten de stekkers niet goed?
Koper: Morgen zal ik hem weer aansluiten en kijken. Nu ga ik werken.
Zo 15:14
Hallo. Vandaag heb ik een tuner op de versterker aangesloten en dat is ok, de Pioneer platenspeler is niet 100 procent zuinig. Hij speelt alleen rustig. Wat gaan we eraan doen? Ik ben teleurgesteld over mijn aankoop
08:11
Hallo. Ik vraag informatie aan. Wanneer kan ik met je praten over het retourneren van de gekochte goederen?
De draaitafel heeft een defect dat ik niet kon controleren op het moment van aankoop (een kind aan mijn handen). Neem contact op. Ik zei dat het een geschenk moest zijn.
08:42
Ik: De platenspeler deed het prima hier thuis, dat heb je ook kunnen horen. Aankopen via marktplaats hebben garantie tot aan de deur.
Ik weet ook niet hoe jij er mee om bent gegaan en hoe je hem aan hebt gesloten.

Ik ga er vanuit dat ik keurig in mn recht sta en bovendien weet ik niet hoe hij de apparatuur aansluit en of hij de instellingen juist heeft staan en hoe hij er verder mee om is gegaan. Wat ik wel zeker weet is dat de platenspeler en versterker hier thuis prima werkte.

PeterPeters1966

Re: Koper niet tevreden met aankoop en wil geld terug

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

snuffel1 schreef:
21 feb 2022 13:28
Zeker als de apparatuur wat ouder is dan is de platenspeler van een MD element voorzien en als die op een verkeerde ingang wordt aangesloten komt er bijna geen geluid uit.
Ook de meeste nieuwe platenspelers werken nog op deze manier. Er zijn er maar weinig met een ingebouwde phono-preamp.

En inderdaad zoals je ook al aangeeft: grote kans dat de platenspeler gewoon op een lijningang is aangesloten.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkunde aan de kant van de koper dus. Je hebt geen verplichtingen (want: ding is werkend meegenomen). Koper zou moeten bewijzen dat de platenspeler niet werkte op moment van koop (en kan dat niet).

Zet gewoon in op goede uitleg op gebruik en wijs vriendelijk maar duidelijk alle geld-terug-communicatie af.

P.slokker

Ik heb de handleiding van de versterker opgezocht, gedownload en doorgestuurd.
Hierop volgde nog een aantal berichten waarna hij me nu beschuldigd van oplichting:

Koper: Ik heb alleen een vraag of de platenspeler en de versterker goed werkten? je heel hard kan luisteren vanaf de draaitafel?
Ik: Ik weet niet hoe hard je wil, er komt een volume uit zo hard als je naar redelijkheid kunt verwachten.
Ik: https://www.hifi-wiki.de/images/3/38/Ma ... Manual.pdf
wellicht heb je wat aan de handleiding van de versterker
Koper: De versterker heeft een vermogen van 2 keer 50 Watt. Mijn vraag is of de apparatuur thuis soms met maximaal vermogen speelde. Toen ik de apparatuur ophaalde, was het degene die het volledige 50 Watt-kanaal speelde.
Koper: Ik heb de instructies gelezen. U kunt niet verkeerd aansluiten.
Ik: Je hebt hem kunnen horen en daar kon hij inderdaad ook nog harder, dat was niet vol vermogen.
Koper: Ik geloof dat de hardware een fout had en dat je het niet vermeldde. Ik was bedrogen.
Ik: Ik geloof dat je de set niet goed aangesloten hebt of een hele andere verwachting hebt. Je hebt zelf de set werkende gezien en ging akkoord met wat je zag en hoorde. Daarmee is het wat mij betreft klaar.
Ik laat me niet beschuldigen van oplichting.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Na een beschuldiging van oplichting zou ik de discussie ook staken.

Laat ze maar aangifte doen.

P.slokker

Nadat de koper op een willekeurige andere advertentie van me reageerde(waarin ik op zoek ben naar iets) waarmee hij me zwart probeert te maken heb ik hem geblokkeerd op FB zodat hij me niet meer kan zien. Ik vind het wel goed zo.

Gesloten