LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kosten jacuzzi stroom verbruik

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
mia rogeveen

kosten jacuzzi stroom verbruik

Ongelezen bericht door mia rogeveen »

Beste Allemaal,

Graag zou ik een paar tips willen van mensen die buiten jacuzzi hebben ( 4 personen ) wat zijn de extra kosten gemiddeld per maand aan stroom. en waar moet je nog meer rekening me houden ???

Wij willen graag een 4 persoons jacuzzi, in de tuin plaatsen heeft iemand tips zijn erg welkom elke ervaring stel ik op prijs.

Ook bijvoorbeeld een goede ervaring met een bedrijf.

Bedankt alle voor uw advies alvast.

Mvg
Mia

sjoegel

Re: kosten jacuzzi stroom verbruik

Ongelezen bericht door sjoegel »

Let ook op dat je hem uitzet wanneer je op vakante gaat.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

@maartenvanduin,

bericht gemeldt wegens SPAM.

sjoegel

Dacht ik ook al. Het ligt er allemaal te dik op. Ik zou er daarom al niets kopen.

sephora30

En hoeveel mensen zullen hier zitten die in het bezit zijn van een jacuzzi :roll:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sephora30 schreef:En hoeveel mensen zullen hier zitten die in het bezit zijn van een jacuzzi :roll:
Dat zouden er best nog wel eens relatief veel kunnen zijn. In mijn omgeving ken ik al meerdere mensen die zo'n ding hebben. Wat wel opvalt is dat ze er vrij weinig gebruik van maken zodra het nieuwtje eraf is. Een beetje vergelijkbaar met het gebruik van buitenkeuken. Dus staan ook vooral t e verroesten....

sjoegel

Inderdaad.

sephora30

Nou we zullen zien hoeveel bezitters hier gaan antwoorden (zonder dubbele accounts) :lol:

sjoegel

Wat je zegt. We wachten af. behalve spam komt er niet veel.

mia rogeveen

Ongelezen bericht door mia rogeveen »

MaartenvanDuin schreef:Hallo Mia,

Wij hebben sinds 2007 een jacuzzi in onze tuin en de stroomkosten per dag zijn natuurlijk afhankelijk van de weersomstandigheden en de mate van gebruik. Je kan je voorstellen dat als je de jacuzzi altijd op 37 of 38 graden houdt (zodat je er altijd direct in kunt) het meer energie kost om de temperatuur op niveau te houden. Een strenge of een milde winter is natuurlijk ook van invloed. Wanneer wij op vakantie gaan gaat de jacuzzi altijd naar circa 30 graden. Stroomkosten variëren van € 0,60 - 0,90 cent p/dag afhankelijk van instellingen, klimaat en gebruik.

De kwaliteit (gebruikte materialen) van de jacuzzi is sterk van invloed op de stroomkosten. Ook een goede cover speelt hierbij een grote rol. Wij zijn bijzonder te spreken over Coastlinehottubs (http://www.coastlinehottubs.nl) waar wij de jacuzzi hebben aangeschaft: kwaliteitsprodukten, vakkundige installatie en een goede service.

Hartelijke groet,
Maarten
Bedankt voor uw informatie, hier kunnen we zeker wat mee. We zullen de site eens bekijken.

Mvg

sjoegel

Wie net gegeten heeft moet niet de recenties lezen op die site. U bent gewaarschuwd....

MaartenvanDuin

Ongelezen bericht door MaartenvanDuin »

@sephora30: Ik vraag me af waarom u dit SPAM noemt??

@sjoegel: Probeer ik iemand hier van dienst te zijn, krijg ik een reactie zoals deze van u ..

Vraag me zo langzamerhand af waar een forum als dit voor is, wordt hier niet echt vrolijk van.

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Zo'n jacuzzi heeft toch ook onderhoud nodig?

En kan je zo'n jacuzzi niet gewoon uit zetten na gebruik en aan zetten voor gebruik? Ben je dan niet voordeliger uit in de stroomkosten?

Rico1964

Ongelezen bericht door Rico1964 »

Hallo allemaal,

Ben nieuw op dit forum. Zag dat er wat jacuzzigerelateerde draadjes lopen.

M'n vrouw en ik hebben sinds september vorig jaar een spa. Heb de eerste maand dagelijks de elektrameterstand opgenomen. Aangezien ik al meerdere jaren de meterstanden wekelijks heb opgenomen, wist ik vrij nauwkeurig ons standaard verbruik door de seizoenen heen. Ik heb een spreadsheet gemaakt waarin de nieuwe metingen en de standaard waarden met elkaar verrekend worden.

De spa is een kleine spa, driepersoons, waterinhoud 750 tot 800 liter, watertemperatuur 37 tot 38 graden.

In september, bij een gemiddelde temperatuur van 16 a 17 graden over de gehele maand, was het gemiddelde dagverbruik € 1,56. Dat was heel wat meer dan de beloofde € 1,00 door de verkoper, waarbij de buitentemperatuur hoger is dan de gemiddelde jaartemperatuur (10 graden).

De verkoper aangesproken, maar daar kwam uiteraard weinig nuttigs uit. Heb vervolgens een hoop warmteisolatieplaten gekocht en die binnen de omkasting aangebracht. Dat scheelt enorm!

Vervolgens nog steeds de meterstanden bijgehouden. Huidig verbruik is dus over een periode van 6 maanden, de winter. De waarde die ik nu uitreken is een totaalverbruik. Dus water warm houden, opwarmen na water verversen en 3 tot 4 maal per week gebruik van de jets. Verbruik is nu € 1,33 per dag bij een gemiddelde buitentemperatuur van 3,8 graden.

Op basis van de metingen heb ik het spreadsheet uitgebreid om het verbruik over het hele jaar te voorspellen. Ik voorspel € 1,20 per dag, incl. alles.

Groet,

Rico

Gesloten