LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kozijnen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Femke24

Kozijnen

Ongelezen bericht door Femke24 »

Ik ben benaderd door Outletkozijnen.nl aan mijn deur, mijn kozijnen waren toe aan vervanging , maar had het budget er niet voor, ze hadden een financieringsmogelijkheid , ik heb de offerte getekend, de volgende dag heb ik contact opgenomen met mijn adviseur, hij zei: dit moet je niet doen, ook gezien de rente wat ik erover moest betalen, was beter om ervoor te sparen en dan kozijnen aan te schaffen.

Ik heb een aangetekende brief verstuurd, + ook een mail. Dezelfde dag werd ik door de verkoper gebeld, dat het niet mogelijk was, hij was zeer brutaal en onbeschoft. Uitgelegd dat in de leveringsvoorwaarden binnen 8 dgn vermeld staat. Hij legde mij uit dat dit onder de colportagewet viel en ik er niet onderuit kan, toen ik op mijn strepen ging staan, begon hij me te dreigen met ik sleep u voor de rechter en dat gaat u 3000,- euro kosten.

Hij had de spullen al besteld, raar! want mijn financiering was niet eens rond. Zeer agressief was hij. Daarna werd ik door de monteur gebeld, hij was wel lief, en ik kreeg 500,- euro korting, ik zei: ik wil niet.

Snap dat ze er provisie over krijgen maar dit is zijn geen manieren, pas op voor dit bedrijf, je kunt beter zeggen wil erover nadenken en ik bel u terug. Want wanneer je afstand wil doen van je koop , zijn ze echt onbeschoft.

crazyme

Re: Kozijnen

Ongelezen bericht door crazyme »

Femke24 schreef: Snap dat ze er provisie over krijgen maar dit is zijn geen manieren
Nee, eerst een order plaatsen en daarna weer intrekken, dát zijn manieren....

In de kozijnenbusiness gaat het niet zo florissant, en dan komt u voorbij met een leuke opdracht en vervolgens wil u weer niet.

Bezint eer ge begint.

Overigens : wanneer er wel sprake van colportage is, dan heeft u wel recht op een bedenktermijn. De vraag is dus hoe de opdracht tot stand is gekomen. Wie heeft wie wanneer benaderd.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Juist onder de colportagewet kunt u er onder uit. Vind de reactie van crazyme wel wat kort door de bocht. De colportagewet is er juist voor om mensen te beschermen tegen dergelijke impuls aankopen.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

crazyme schreef:
Femke24 schreef: Snap dat ze er provisie over krijgen maar dit is zijn geen manieren
Nee, eerst een order plaatsen en daarna weer intrekken, dát zijn manieren....

In de kozijnenbusiness gaat het niet zo florissant, en dan komt u voorbij met een leuke opdracht en vervolgens wil u weer niet.

Bezint eer ge begint.

Overigens : wanneer er wel sprake van colportage is, dan heeft u wel recht op een bedenktermijn. De vraag is dus hoe de opdracht tot stand is gekomen. Wie heeft wie wanneer benaderd.

Tsja, das het voordeel van een consument zijn dat je soms deze manieren mag vertonen en het nadeel voor een verkoper als deze aan de deur komt.

Geen wonder dat het niet florisant gaat in deze business als je dit soort reacties krijgt als je wilt annuleren.
Zowiezo zou ik nooit of te nimmer kozijnen aan de deur kopen, net als energie of overige zaken, maar dat terzijde.

Hoe de opdracht tot stand is gekomen staat in de OP.
Ik ben benaderd door Outletkozijnen.nl aan mijn deur
Ts, als je echt niet wil wil je niet, laat je nit imtimideren door snelle rakkertjes.

Femke24

Zij hebben ons benaderd aan de deur.

CrazyMe , dat het niet florissant gaat met de zaken , betekend natuurlijk niet dat ik geen afstand mag doen van mijn koop. En het geeft ze ook niet het recht om onbeschoft te zijn.

jgelder

Ongelezen bericht door jgelder »

Beste Femke,

Laat je niet bang maken, alleen dat onbeschofte gedrag van de verkoper is een hele goede reden om er per direct vanaf te zien. De reactie van crazyme raakt kant nog wal. Het komt nu eenmaal voor dat een opdracht niet door gaat. Omdat het niet zo florissant gaat in de kozijnenbranche moeten we maar gewoon lappen?

En dan nu de feiten:
Bij colportage heeft u acht dagen de tijd om van de koop af te zien vanaf het moment dat u een door de colporteur ondertekend exemplaar van de overeenkomst heeft gekregen. Heeft u besloten dat u af wilt zien van de overeenkomst, stuur dan een aangetekende brief aan het bedrijf met de opzegging. Voeg een kopie van de overeenkomst toe.

Lees zeker even:
http://www.deombudsman.nl/koop-en-garan ... portagewet

Kortom, je staat helemaal in je recht.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

jgelder schreef:De reactie van crazyme raakt kant nog wal. Het komt nu eenmaal voor dat een opdracht niet door gaat. Omdat het niet zo florissant gaat in de kozijnenbranche moeten we maar gewoon lappen?
Je leest niet goed. Ik stel nergens dat je dan maar moet lappen.
jgelder schreef: Kortom, je staat helemaal in je recht.
Dan moet toch eerst even vaststaan dat het gaat om colportage én alles binnen de gestelde termijnen is geannuleerd.

Wanneer het bedrijf op uitnodiging van TS aan de deur is gekomen is er geen sprake van colportage.

Dus jgelder, jouw conclusies zijn te voorbarig.

Femke24

Jgelder:

Ik heb een mail verstuurd en dezelfde dag gelijk een aangetekende brief. bedankt.

CrazyMe: Zoals je ook boven kan lezen zijn ze bij mij aan de deur geweest, ik heb ze niet zelf benaderd. Dus snap ook niet dat je dit zegt.

Gesloten