| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Laagste prijsgarantie MediaMarkt klopt niet
Laagste prijsgarantie MediaMarkt klopt niet
Voor mijn verjaardag had ik een cadeaubon van de Mediamarkt gekregen.
We hebben echter geen Mediamarkt in Hilversum.
Toen ik zaterdag 20-1-2018 in Hoorn was wilde ik daar een 64G USB stick voor kopen, (Sandisk Cruzer Ultra Fit - 64 GB) maar
ik kwam tot de ontdekking dat deze stick die in de Mediamarkt € 5,- duurder was dan in een paar andere winkels.
(€ 29,99 in plaats van €24,99)
Ik keek om mij en zag overal borden met de tekst: “Je gaat toch niet teveel betalen” en “Ik ben toch niet gek”.
Nee laat ik toch maar niet teveel betalen. Anders ben ik direct een deel van mijn cadeaubon kwijt.
Toen ik dit bij de kassa vermeldde kreeg ik te horen dat Mediamarkt een laagste prijsgarantie hanteert.
Als ik kon aantonen dat ik het product voor een lagere prijs ergens anders kon kopen, zou ik het tegen die lagere prijs ook bij Mediamarkt kunnen kopen. Dat kon ik. Ik moest maar even naar de servicedesk gaan.
En daar constateerde een medewerkster dat de stick bij Paradigit en Alternate inderdaad € 5,- minder kost. Alternate was niet geldig daar deze firma verzendkosten rekende. Paradigit doet dit niet. Trouwens beide zaken hebben een winkel, waar ik dit product kan kopen. Paradigit deed aanvankelijk wel mee in de vergelijking. De medewerkster moest even overleggen met een chef en deze gaf te kennen dat bij een prijsvergelijking met andere firma’s Paradigit niet mee doet. Ik mocht € 29,99 betalen. Uit principe ging ik niet akkoord.
Tja op deze manier kan iedere winkel wel een laagsteprijsgarantie afgeven. Die stelt dan toch niets voor.
De dame bij de kassa keek er vreemd van op. Zij gaf onbedoeld onjuiste informatie.
Wat mij steekt is nu, het oneigenlijke gebruik van reclame. (De suggestie wordt gewekt dat je wel gek moet zijn om niet bij de Mediamarkt te kopen, en teveel zou betalen om het product ergens anders te kopen. Het omgekeerde is nu het geval.
Al met al heeft het mij veel tijd gekost.
Daarom dit protest.
Hendrie
We hebben echter geen Mediamarkt in Hilversum.
Toen ik zaterdag 20-1-2018 in Hoorn was wilde ik daar een 64G USB stick voor kopen, (Sandisk Cruzer Ultra Fit - 64 GB) maar
ik kwam tot de ontdekking dat deze stick die in de Mediamarkt € 5,- duurder was dan in een paar andere winkels.
(€ 29,99 in plaats van €24,99)
Ik keek om mij en zag overal borden met de tekst: “Je gaat toch niet teveel betalen” en “Ik ben toch niet gek”.
Nee laat ik toch maar niet teveel betalen. Anders ben ik direct een deel van mijn cadeaubon kwijt.
Toen ik dit bij de kassa vermeldde kreeg ik te horen dat Mediamarkt een laagste prijsgarantie hanteert.
Als ik kon aantonen dat ik het product voor een lagere prijs ergens anders kon kopen, zou ik het tegen die lagere prijs ook bij Mediamarkt kunnen kopen. Dat kon ik. Ik moest maar even naar de servicedesk gaan.
En daar constateerde een medewerkster dat de stick bij Paradigit en Alternate inderdaad € 5,- minder kost. Alternate was niet geldig daar deze firma verzendkosten rekende. Paradigit doet dit niet. Trouwens beide zaken hebben een winkel, waar ik dit product kan kopen. Paradigit deed aanvankelijk wel mee in de vergelijking. De medewerkster moest even overleggen met een chef en deze gaf te kennen dat bij een prijsvergelijking met andere firma’s Paradigit niet mee doet. Ik mocht € 29,99 betalen. Uit principe ging ik niet akkoord.
Tja op deze manier kan iedere winkel wel een laagsteprijsgarantie afgeven. Die stelt dan toch niets voor.
De dame bij de kassa keek er vreemd van op. Zij gaf onbedoeld onjuiste informatie.
Wat mij steekt is nu, het oneigenlijke gebruik van reclame. (De suggestie wordt gewekt dat je wel gek moet zijn om niet bij de Mediamarkt te kopen, en teveel zou betalen om het product ergens anders te kopen. Het omgekeerde is nu het geval.
Al met al heeft het mij veel tijd gekost.
Daarom dit protest.
Hendrie
-
juliomariner
Re: Laagste prijsgarantie MediaMarkt klopt niet
Er komt wel meer niet bij deze wapperwinkel. Kijk maar naar al de klachten op internet
Paradigit heeft al een aantal jaren geen winkels meer. En bedrijven die uitsluitend online verkopen doen, logisch, niet mee in de prijsvergelijking.
Lees de voorwaarden gewoon even www.mediamarkt.nl/nl/shop/prijsbelofte.html
Zou die Mediamarkt cadeau bon maar gauw opmaken, als het mega aantal klachten hier en elders zo lees kan het nooit lang goed gaan met deze dozenschuiver.....
-
stofzuigertje
Onder punt 2 staan enkele grote als BCC maar niet elke winkel plaatselijk die opruimde omdat hij stopte, want die tellen nooit mee.
Als je de voorraad op gaat ruimen omdat er andere modellen komen telde dus niet.
Als je de voorraad op gaat ruimen omdat er andere modellen komen telde dus niet.
Inderdaad. Duidelijk verhaal, toch?Student90 schreef:Lees de voorwaarden gewoon even http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/prijsbelofte.html
DE SPELREGELS
Het moet gaan om exact hetzelfde product (o.a. merk, verpakking en inhoud)
Het product moet op de dag van jouw aankoop aantoonbaar goedkoper en op voorraad zijn geweest bij een van de retailers* waar wij onze prijzen mee vergelijken
De terugbetaling kan geclaimd worden tot 14 dagen na aankoop
Het verschil wordt eenmalig terugbetaald na een prijsbewijs van de andere retailer
Terugbetaling kan in iedere MediaMarkt winkel indien je de oorspronkelijke aanschaf ook in een winkel hebt gedaan. Heb je de aanschaf gedaan in onze webshop? Dan kun je terecht bij ons call center of in één van onze winkels
MediaMarkt heeft het recht de prijsmelding eerst te controleren alvorens over te gaan tot vergoeding en/of prijsaanpassing
* BCC, BOL.com (exclusief externe verkopers), Coolblue, EP, Expert, Apple, Bose, Canon, Dyson, Harman Kardon, JBL, Samsung, Philips
-
renewouters
Welnee. We zeuren wel lekker over MM, maar iedere dag kan je er over de koppen lopen. Ik heb nog nooit geen rij bij de kassa gezien.Brahms schreef:Zou die Mediamarkt cadeau bon maar gauw opmaken, als het mega aantal klachten hier en elders zo lees kan het nooit lang goed gaan met deze dozenschuiver.....
-
witte angora
Het is inmiddels alweer een jaar of 15 geleden dat ik voor het eerst een Mediamarkt filiaal binnen liep. Gezien alle klachten houden ze het aardig vol...renewouters schreef:Welnee. We zeuren wel lekker over MM, maar iedere dag kan je er over de koppen lopen. Ik heb nog nooit geen rij bij de kassa gezien.Brahms schreef:Zou die Mediamarkt cadeau bon maar gauw opmaken, als het mega aantal klachten hier en elders zo lees kan het nooit lang goed gaan met deze dozenschuiver.....
Paradigit heeft nog diverse winkels, zoals in Eindhoven, waar je gewoon hun producten kan kopen. Dus niet uitsluitend online.Redfloor schreef:Paradigit heeft al een aantal jaren geen winkels meer. En bedrijven die uitsluitend online verkopen doen, logisch, niet mee in de prijsvergelijking.
-
Skankhunt42
Hoezo logisch? Mediamarkt heeft toch ook een online winkel? En verder zeggen ze hier niets over op hun website, waar staat:Redfloor schreef:Paradigit heeft al een aantal jaren geen winkels meer. En bedrijven die uitsluitend online verkopen doen, logisch, niet mee in de prijsvergelijking.
"We willen dat je nooit teveel betaalt.
MediaMarkt staat voor de beste deal, altijd en overal. Dat betekent uiteraard een goede prijs. We houden voortdurend voor jou in de gaten of onze prijzen nog steeds competitief zijn, en passen deze aan waar nodig. Daarnaast kan je er altijd van op aan dat we een dijk van een aanbieding voor je hebben in onze Mega Deals. Uiteraard vieren we, samen met jou, zo nu en dan een feestje met grote, onverwachte en vooral voordelige kortingsacties. Zo weet je dat je bij MediaMarkt nooit teveel betaalt."
Deze tekst (evenals hun reclame) is vrij expliciet: laagste prijs zonder mits of maren. Daar kan je zelf wat op verzinnen, maar als je iets zegt, verwijs naar uitzonderingen of wees een "kerel" en doe wat je belooft.
Mediamarkt is overigens niet de enige die dit uitspookt, BCC kan er ook een handje van (met het verschil dat, als je graaft op hun website, je wel beperkingen vindt):
Moest een keer uitwijken (ironisch genoeg naar de Mediamarkt, die 50 meter verderop was), omdat BCC vond dat de lagere prijs van Mediamarkt niet meetelde
Op diezelfde website staan de een expliciete spelregels. Duidelijk verhaal toch?Skankhunt42 schreef:Hoezo logisch? Mediamarkt heeft toch ook een online winkel? En verder zeggen ze hier niets over op hun website, waar staat:Redfloor schreef:Paradigit heeft al een aantal jaren geen winkels meer. En bedrijven die uitsluitend online verkopen doen, logisch, niet mee in de prijsvergelijking.
"We willen dat je nooit teveel betaalt.
MediaMarkt staat voor de beste deal, altijd en overal. Dat betekent uiteraard een goede prijs. We houden voortdurend voor jou in de gaten of onze prijzen nog steeds competitief zijn, en passen deze aan waar nodig. Daarnaast kan je er altijd van op aan dat we een dijk van een aanbieding voor je hebben in onze Mega Deals. Uiteraard vieren we, samen met jou, zo nu en dan een feestje met grote, onverwachte en vooral voordelige kortingsacties. Zo weet je dat je bij MediaMarkt nooit teveel betaalt."
Deze tekst (evenals hun reclame) is vrij expliciet: laagste prijs zonder mits of maren. Daar kan je zelf wat op verzinnen, maar als je iets zegt, verwijs naar uitzonderingen of wees een "kerel" en doe wat je belooft.
Mediamarkt is overigens niet de enige die dit uitspookt, BCC kan er ook een handje van (met het verschil dat, als je graaft op hun website, je wel beperkingen vindt):
Moest een keer uitwijken (ironisch genoeg naar de Mediamarkt, die 50 meter verderop was), omdat BCC vond dat de lagere prijs van Mediamarkt niet meetelde
Ik zou bijna denken dat we tegenwoordig zo naïef zijn dat we iedere reclame-uiting ongeclausuleerd letterlijk gaan nemen...