fonsflons schreef: ↑30 dec 2021 13:18
Toevallig vandaag een relaas op internet gelezen van een bedrijf dat bij mij en andere klanten als extreem goed aangeschreven wordt over gestolen drones en de handel daarin. Daaruit blijkt dat er bij dpd in Oirschot een hele handel aan de gang is wat betreft het ontrekken van drones uit leveringen. Normaal neem ik dat soort berichten met een korreltje zout, maar hier werd het wel heel uitvoering en geloofwaardig toegelicht. Het lijkt dus idd mogelijk dat er bewust bepaalde producten systematisch verdwijnen bij vervoerders waarbij klanten en bedrijven gedupeerd achterblijven.
Maar dat is van alle tijden dat bepaalde producten worden ontvreemd. Ik heb +/- 20 jaar geleden voor een bedrijf gewerkt wat zakcomputers maakte en daar stuurde we pakketten zonder onze bedrijfsnaam erop, enkel retour adres. Hierdoor nam het aantal pakketten wat ontvreemd werd enorm af, daarvoor was het relatief ook een klein aantal maar het gebeurde te vaak.
Al is hier TS ook wel raar bezig geweest want het verschil tussen een lege doos, als zelf de medewerker dit merkt, is merkbaar en ik zou dan de doos direct in de winkel openen dan heb je gewoon een getuige. Nu is het enkel het verhaal dat de medewerker dit heeft gezegd en was niemand erbij toen TS de dood opende.
Blijven altijd lastige verhalen. Want er zullen vast wel situaties bij de Mediamarkt bekend zijn waar de doos niet leeg was en de consument beweerde van wel. Helaas komt dit soort misbruik ook voor en hiervan worden de echte gedupeerde het slachtoffer. Daarmee zeg ik niet dat TS dit heeft gedaan, maar wil ik enkel benoemen dat het gebeurd.
Het advies om de betaling als deze via een creditcard is gegaan te annuleren is zinloos, immers heeft TS getekend voor ontvangt dus een beroep doen op aflevering garantie is compleet zinloos, los dat dit je betalingsverplichting niet weg neemt.
Direct de juridische weg in gaan is ook niet noodzakelijk, je kunt gewoon de stappen volgen die op
https://klantenservice.mediamarkt.nl/ap ... a_id/14032 staan hierbij staat ook een link naar de geschillencommissie die je altijd kan bewandelen wanneer je het niet eens bent met het definitieve antwoord van de Mediamarkt.