Daarna ben ik langzaam aan begonnen met het dragen van zachte lenzen. Eerst half-jaars, toen maandlenzen en uiteindelijk daglenzen die ik alleen nog droeg met speciale gelegenheden. Reden daarvan waren een hardnekkige eiwitafzetting op de lenzen, ontstekingen (zowel kleine als grotere), branderige ogen, jeuk etc.
Nu heb ik bij Eyewish Groeneveld een tijd terug 1 paar maandlenzen aan mogen schaffen om te proberen en dat ging goed. Vooraf had ik hen mijn klachten ook uitgelegd.
Toen besloot ik het maar weer te proberen en voor een half jaar maandlenzen te halen. Nog geen week later had ik wéér een bindvliesontsteking te pakken!!
Nu kijk ik net op de verpakking van de vloeistof en zie daar volgens mij ook hoge concentraties conserveringsmiddel staan: 0,001 % polidroniumchloride en 0,0005 % myristamidopropyldimethylamine.
Zou ik hierop actie kunnen nemen en het voor elkaar krijgen dat ik de 5 paar maandlenzen weer gewoon zou kunnen retourneren?????? Het is nu toch zeer vervelend voor de portemonnee!