LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lidl komt afspraken niet na bij bestelling e-bike in webshop

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
T.H.P.

Lidl komt afspraken niet na bij bestelling e-bike in webshop

Ongelezen bericht door T.H.P. »

Ik heb 24-4-2018 twee e bikes besteld via de Lidl Webshop. Vermoedelijke leverdatum 30 april 2018. Na een mail en zeker 7 x telefonisch contact over mijn bestelling nog steeds geen fietsen geleverd gekregen. Kan niet van het herroepingsrecht gebruik maken want ik heb niets ontvangen. Er is mij telefonisch van alles beloofd, zoals we zoeken het uit en bellen vandaag terug. 4x is dit verteld maar terugbellen/mailen is niet aan de orde. Dan zijn de fietsen zoek. Geld krijg ik niet terug en nieuwe kunnen niet worden afgestuurd. Dan moet ik eerst nog een keer betalen! Let op we praten hier niet over een bosje bloemen maar over een bedrag van ± € 2223,00!!! De fietsen schijnen nu weer bij Lidl te zijn maar alle beloftes die telefonisch zijn gedaan komt men niet na. Wat nu?
Ook naar de bezorger (Dynalogic van DHL) een klachten mail gestuurd. Krijg bericht op 3 mei 2018 dat deze is ontvangen en men zo spoedig mogelijk contact met mij opneemt. Tot op heden niets vernomen. Volgens deze vervoerder klopte er van alles niet. nooit een bericht gehad dat ze aan de deur zijn geweest. Track en Trace meld op 4 mei 18 bezorging gestaakt, bewoners niet aanwezig om ± 20.00 u (tijdens dodenherdenking?) Wij waren thuis en hadden visite.
Ik wordt hier zo moedeloos van en wil mijn geld terug maar ook dat krijg ik niet. Voor het eerst besteld bij Lidl maar nooit meer. Wat kan ik nog meer doen? Wie weet raad?

NeoDutchio

Re: Lidl komt afspraken niet na bij bestelling e-bike in webshop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

[Offtopic passage verwijderd door moderatie]

Maar goed, u heeft er besteld en er is iets misgegaan bij de levering. Kan gebeuren. Lidl heeft de taak om de fietsen bij u te (laten) bezorgen en zal dit dus moeten oppakken. U hebt niets met de transporteurs te maken.
In beginsel is er een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Daar zit u nog niet aan, dus die reden kan u niet aangeven om te ontbinden. Dat er ergens een fout gemaakt is met het transport is ook jammer. Dan moet u even geduld hebben tot de fietsen weer gevonden zijn en zal er een vervolgaktie op komen. Dan kan zijn dat uw fietsen opnieuw verstuurd worden, of dat er 2 nieuwe fietsen verstuurd gaan worden. U heeft dan tot 14 dagen na ontvangst de tijd om de bestelling te herroepen.

Laatst gewijzigd door Radar op 17 mei 2018 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd

T.H.P.

Zoals ik al aangaf heb ik diverse malen gebeld en een keer gemaild. Vervolg acties worden niet nagekomen zoals door diversen beloofd. gisteren zou het 100% opgelost gaan worden en zou ik daar voor 17.00 u over worden bericht. Ik ga dan uit van die dag (15 mei 2018) maar Lidl heeft niet gezegd welke dag voor 17.00 u. Nieuwe fietsen versturen heb ik om gevraagd maar dat gaat niet tenzij ik deze ook eerst betaal. Dat ik bij de transporteur een klacht heb ingediend komt omdat de track en trace verhalen niet kloppen. Zoals adres onjuist enz.

Fietsen zijn afgemonteerd met uitzondering van stuur (moet je even rechtzetten in de juiste positie stellen zoals jij die fijn vind. De pedalen moet je ook zelf bevestigen. Beide is op een montage filmpje te zien. Garantie en service: 10 jr. op het frame, 2 jr. op onderdelen, 1 jr. op de accu. Bij reparatie Lidl bellen. Staat bij de gegevens v.d. fiets. Frame is voor ons de juiste hoogte. Recensies v.d. fiets zijn goed. Duits artikel. Maar ja helaas niet bij de reviews over de bezorging van Lidl gekeken. :(

Verder heb ik het wettelijk recht van herroeping van 90 dg. Ook is Lidl aangesloten bij de Thuis Waarborg Winkel wat o.a. inhoud dat ze een gedegen klachten bemiddeling zouden hebben. Die dus niet zo gedegen is als ze voordoen heb ik ervaren. Verder moeten ze bij niet geleverde producten het aankoop bedrag terugstorten.

Helaas sta ik aan alle kanten met de rug tegen de muur.
Je kunt alleen de medewerkers v.d. klantenservice spreken de rest is afgeschermd. Beloftes worden niet nagekomen. Nw. fietsen worden niet afgestuurd terwijl de fietsen bij Lidl gevonden zijn en ze nog steeds te koop zijn en op voorraad. Betaling kan niet worden teruggestort. Dus....

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraag de Lidl medewerker of ze hier even willen reageren met hun kant van het verhaal....

De Aldi fietsen waren uitverkocht maar verkoopster riep mij tijdens haar pauze, we hebben er nog een over.... gelijk meegenomen en die is net zo goed als Lidl....
Wel twee over van vorige week, maar daar zeggen ze netjes dat ze nog achter een hebben staan......
Zo kan het ook.
Een afwachten of Lidl hier wil reageren, ik hoef ze niet meer!

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Het lijkt erop dat er zowel bij het bestellen als bij het bezorgen iets misgegaan is. Nu de fietsen weer terug zijn bij Lidl zou ik nog even geduld hebben en wachten op de hernieuwde aflevering bij u thuis.

T.H.P.

Bij het bestellen is niets misgegaan dat was zo gebeurt. op de site stond vermoedelijke levertijd 30 april 2018. kreeg bericht van vervoerder dat ze 2 mei 18 geleverd zouden worden tussen 08.00 u en 22.00u. Omdat het tijdsbestek dat ze langs konden komen bij ons (i.v.m. ziekenhuis afspraak) niet uitkwam deze gelijk verplaatst naar 3 mei 18. Wij waren de hele dag thuis niets. zie je avonds in je mail dat de bezorger zijn opdracht heeft gestaakt omdat het adres niet juist zou zijn. Adres is juist . ook met Lidl nog gecommuniceerd. Maar dan begint de ellende dus en Lidl zoekt uit enz. maar geen terugkoppeling niks. Fietsen staan gewoon (nog) bij Lidl blijkt nu. Gisteren heeft een medewerker van Lidl contact gehad met een speciale afdeling en daar zou dit uitzonderlijke probleem direct opgepakt worden en voor 100% opgelost voor 17.00u worden opgelost. Maar..niets meer vernomen. En dan bel je zelf maar weer. Vandaag is de klantenservice tot nu toe alsmaar in gesprek. Dus weer geen steek verder. Frustrerend.

T.H.P.

Vanmiddag een mail gekregen van Lidl. Zij hebben na contact te hebben gehad met Dynalogic (vervoerder DHL) een reactie van Dynalogic ontvangen. Deze hebben gemeld dat de fietsen eerst verzameld worden tot de vracht vol is en deze dan volgende week maandag ( 21 mei 2018) retour gezonden wordt naar het Lidl retour depot in Veghel. Als dit inderdaad gebeurd is krijg ik een bevestiging dat de fietsen retour zijn ontvangen (ik heb deze dus nooit ontvangen) door Lidl en wordt het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug gestort op uw mijn bankrekening. Waarom dan nu niet mijn geld retour. De fietsen blijken dus nu weer ergens anders te zijn dan mij telefonisch was meegedeeld. Wat een gedoe afwachten dus weer, en hopen dat ze nu hun toezegging nu wel nakomen.

NeoDutchio

T.H.P. schreef:Vanmiddag een mail gekregen van Lidl. Zij hebben na contact te hebben gehad met Dynalogic (vervoerder DHL) een reactie van Dynalogic ontvangen. Deze hebben gemeld dat de fietsen eerst verzameld worden tot de vracht vol is en deze dan volgende week maandag ( 21 mei 2018) retour gezonden wordt naar het Lidl retour depot in Veghel. Als dit inderdaad gebeurd is krijg ik een bevestiging dat de fietsen retour zijn ontvangen (ik heb deze dus nooit ontvangen) door Lidl en wordt het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug gestort op uw mijn bankrekening. Waarom dan nu niet mijn geld retour. De fietsen blijken dus nu weer ergens anders te zijn dan mij telefonisch was meegedeeld. Wat een gedoe afwachten dus weer, en hopen dat ze nu hun toezegging nu wel nakomen.
U krijgt uw geld pas retour als uw fietsen weer terug zijn. Vergelijk het maar met iets terug brengen naar een fysieke winkel. Daar krijgt u ook pas uw geld terug als uw aankoop daar op de toonbank ligt.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

T.H.P. schreef: Kan niet van het herroepingsrecht gebruik maken want ik heb niets ontvangen.
Als u daar een beroep op wilt doen, dan hoeft u niet te wachten tot u de fietsen in huis heeft. U kunt dit het beste schriftelijk afhandelen.
NeoDutchio schreef:U krijgt uw geld pas retour als uw fietsen weer terug zijn. Vergelijk het maar met iets terug brengen naar een fysieke winkel. Daar krijgt u ook pas uw geld terug als uw aankoop daar op de toonbank ligt.
Die vergelijking gaat niet op. TS heeft de fietsen niet en ook nooit gehad. Lidl moet binnen 14 dagen terug betalen vanaf het moment van ontbinding.

NeoDutchio

alfatrion schreef:TS heeft de fietsen niet en ook nooit gehad. Lidl moet binnen 14 dagen terug betalen vanaf het moment van ontbinding.
TS kan de bestelling zelf niet ontbinden. Er zijn geen voorwaarden te verzinnen waardoor het zou kunnen. Een leverfout die netjes opgelost zal gaan worden en dat alles binnen het wettelijke levertermijn is geen reden tot ontbinding. Er is een fout gemaakt en die zal opgelost gaan worden, zoals het hoort. De enige uitweg die er is is om Lidl in gebreke te stellen vanwege de late levering. Maar dat kan pas na 30 dagen. Daar moet weer een ultimatum in staan waarna er ontbinding gevraagd kan worden. Dan is wachten tot aanstaande maandag iets korter.
De bestelling zal afgehandeld worden als een pakket dat niet te leveren was/geweigerd is aan de deur. Dus is het wachten tot het weer terug bij Lidl is. Lidl heeft al aangegeven dat dan de bestelling ontbonden zal worden.

Fouten maken is menselijk en niet alles loopt altijd zoals men zou willen. Een fiets bezorgen is geen standaard pakje. Het is groter en logger. Dat gaat via een andere transporteur dan normaal. Verkoper kan een track en trace zien, maar kan weer niet meer zien dan dat. Mocht een fiets op een verkeerde plek terecht gekomen zijn, heeft dat tijd nodig om opgezocht te worden. Koper meldt zich bij verkoper, verkoper belt de transporteur en die moet gaan zoeken. Op zich vind ik het nog wel snel gaan in dit geval. Er komen genoeg topics voorbij waar eerst gezegd wordt dat er een x aantal dagen overheen gaat voordat ze gaan zoeken en vaak is het pakket ook echt spoorloos verdwenen.
Er is gesproken over een vermoedelijke leverdatum, dus geen vaste afspraak. Dat er op 4 mei een code niet thuis aangehangen wordt is ook iets dat vaker voorkomt. Juist door een nieuwe code er aan te hangen kan een pakket nogmaals op transport of retour afzender.

Laatst gewijzigd door Radar op 19 mei 2018 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd

alfatrion

Er is sprake van een koop op afstand en dus kan TS nu ontbinden. Lidl is met de betaling van rechtswege in verzuim, wanneer er 14 dagen zijn versteken na dat TS de koop heeft ontbonden.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 17 mei 2018 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic reacties en geruzie verwijderd door moderatie.

stofzuigertje

Als de fietsen op 21 mei terug komen.... 2e pinksterdag??????

Gewoon geld terug eisen en Lidl mag dan met deze onverkoopbare blijven zitten.

stofzuigertje

Van €1079, met verzendkosten en toeslag zware grotere goederen €1106.... en binnen 5 werkdagen geleverd!

Ik zie hier thuis de online folder en vraag me af waarom ze niet gelijk de totaal prijs incl. bezorgen plaatsen!
Ook heb ik besloten om beslist niet hier te bestellen, ook de laptop van €199,- hoef ik niet als ze zo onbetrouwbaar zijn...
Duur huis aan huis drukwerk en vraag eens of zij hier willen antwoorden... de 5 werkdagen zijn al ruim voorbij!

En de Aldi fiets rijd prima, ze hadden enig gereedschap zodat ik fietsende de winkel kon verlaten... officieel moest ik naar huis lopen en zelf doen maar deze Duitse winkel heeft het beter geregeld!

T.H.P.

op 18 mei '18 nog een mail van Lidl gekregen waarin het volgende gemeld word:

Het pakket is tijdens het bezorgtraject ergens blijven hangen. Wij vinden dit erg vervelend en zullen samen met DHL een onderzoek opstarten om je zo snel mogelijk verder te kunnen informeren.
Voor het ongemak is er een waardebon per post naar je onderweg en zodra wij meer weten hoor je uiteraard zo snel mogelijk van ons.

Ze weten dus waar de fietsen zijn en zijn een onderzoek gestart dat is fijn maar ik heb dus nog steeds geen fietsen/of mijn geld terug. Ik heb op de mail naar Lidl gereageerd met een reactie op dit antwoord en een voorstel om eindelijk eens tot een afronding van het geheel te komen. Daar nog geen reactie op gekregen. Afwachten weer. :(

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

T.H.P. schreef:Ik heb 24-4-2018 twee e bikes besteld via de Lidl Webshop. Vermoedelijke leverdatum 30 april 2018. Na een mail en zeker 7 x telefonisch contact over mijn bestelling nog steeds geen fietsen geleverd gekregen. Kan niet van het herroepingsrecht gebruik maken want ik heb niets ontvangen. Er is mij telefonisch van alles beloofd, zoals we zoeken het uit en bellen vandaag terug. 4x is dit verteld maar terugbellen/mailen is niet aan de orde. Dan zijn de fietsen zoek. Geld krijg ik niet terug en nieuwe kunnen niet worden afgestuurd. Dan moet ik eerst nog een keer betalen! Let op we praten hier niet over een bosje bloemen maar over een bedrag van ± € 2223,00!!! De fietsen schijnen nu weer bij Lidl te zijn maar alle beloftes die telefonisch zijn gedaan komt men niet na. Wat nu?
Ook naar de bezorger (Dynalogic van DHL) een klachten mail gestuurd. Krijg bericht op 3 mei 2018 dat deze is ontvangen en men zo spoedig mogelijk contact met mij opneemt. Tot op heden niets vernomen. Volgens deze vervoerder klopte er van alles niet. nooit een bericht gehad dat ze aan de deur zijn geweest. Track en Trace meld op 4 mei 18 bezorging gestaakt, bewoners niet aanwezig om ± 20.00 u (tijdens dodenherdenking?) Wij waren thuis en hadden visite.
Ik wordt hier zo moedeloos van en wil mijn geld terug maar ook dat krijg ik niet. Voor het eerst besteld bij Lidl maar nooit meer. Wat kan ik nog meer doen? Wie weet raad?
Het is een bekend probleem, bezorgens kunnen tegenwoordig het werk niet meer aan en worden onderbetaald. En dan vullen ze op het bonnetje in bewoner was niet thuis. Of ze zetten het gewoon voor je deur, zoals PostNL afgelopen maand al twee keer bij mij geflikt heeft. Ik struikelde over het pakje toen ik de deur uit ging. Zat een autoradio in van 189 euro maar op de Track&Trace stond gewoon afgeleverd. Pakketje zou maar mee gegapt zijn door iemand, ga dan maar eens reclameren dat je niets ontvangen hebt.

stofzuigertje

Deze Autoradio is niet door Lidl geleverd dus klacht in nieuw topic zetten of post nl bezorging ... maar niet zomaar onder de fietsen zetten....
Dit heeft niets met fietsen of Lidl te maken, bovendien geen Post NL maar die andere....

T.H.P.

Op mijn mails geen reactie ontvangen. Vandaag weer Lidl gebeld. Klantenservice is bijna niet bereikbaar maar.. de aanhouder wint. Medewerker heeft mijn dossiers (ik heb er inmiddels 2) nagekeken. Daaruit blijkt dat ik de fietsen inderdaad niet ontvangen heb en het waarom wordt uitgezocht. Aangezien wij nu een andere vakantie invulling moeten zoeken (geen fietsvakantie zoals gedacht) heb ik mijn voorstel welke ik gedaan had om tot een afronding te komen ingetrokken en gevraagd (met spoed) mijn geld op onze rekening terug te storten. Medewerker heeft nu naar 2 afdelingen een bericht gestuurd met de vraag deze zaak met spoed op te lossen. Dus......weer wachten, en wachten :(

T.H.P.

we zijn nu 2 maanden verder na mijn laatste bericht en helaas is nog niet alles opgelost. Niet het volledige bedrag is terug gestort. Na telefoontje bericht gekregen dat het resterende bedrag is gestort. Helaas 11 dagen nog niet ontvangen. Jammer dat dit zo eindeloos duurt. Lidl kan zich veel werk besparen door klachten snel en zorgvuldig af te handelen. En niet eindeloos te rekken met mailtjes die eigenlijk geen waarde hebben. Geen reclame voor je bedrijf. Hopelijk gaat het nu snel afgerond worden en kunnen we het dossier sluiten. 24 april 2018 bestelling geplaats. deze nooit ontvangen 3 maanden later nog niet volledig afgerond. :(

alfatrion

Speedy123 schreef:Het is een bekend probleem, bezorgens kunnen tegenwoordig het werk niet meer aan en worden onderbetaald. En dan vullen ze op het bonnetje in bewoner was niet thuis.
Voor zo iets kun je aangifte doen van valsheid in geschrifte.

Gesloten