LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met een laserlamp de woningen in schijnen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
gezondheid

Met een laserlamp de woningen in schijnen

Ongelezen bericht door gezondheid »

Het lijkt me geen goede ontwikkeling om kinderen te laten spelen met laserlampen. Hier in de wijk schijnen ze met felle lichten de woningen naar binnen. Te meer omdat laserlampen onherstelbare schade aan de ogen kan worden toegedaan. Denk dat we beter gewone lampjes kunnen gebruiken om zaken aan te wijzen op een bord of diaprojectie?

tijger1

Re: Met een laserlamp de woningen in schijnen

Ongelezen bericht door tijger1 »

Dat is iets nieuws. Doe de gordijnen dicht.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

gezondheid schreef:Het lijkt me geen goede ontwikkeling om kinderen te laten spelen met laserlampen. Hier in de wijk schijnen ze met felle lichten de woningen naar binnen. Te meer omdat laserlampen onherstelbare schade aan de ogen kan worden toegedaan. Denk dat we beter gewone lampjes kunnen gebruiken om zaken aan te wijzen op een bord of diaprojectie?
Ten eerste kun je met een gewoon lampje niets aanwijzen op een bord of projectiescherm, ten tweede de laserlampjes die kinderen gebruiken zijn dusdanig zwak dat je daar wel heel langdurig aan blootgesteld( rechtstreeks inkijken) moet worden wil je daar schade van oplopen.

Dit had je zelf ook op google kunnen vinden met een klein beetje moeite.
Net als andere lichtsoorten kan laserlicht van een laserpen het netvlies van het oog beschadigen, maar alleen als het licht erg fel is en het oog er lang aan wordt blootgesteld. Als de laserstraal toevallig het oog raakt is er geen reden om ongerust te zijn. Alleen als je heel lang recht in de laserstraal blijft kijken, kan er blijvende schade worden aangericht.
http://wibnet.nl/techniek/zijn-laserpennenschadelijk

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Jee, jij woont wel een buurt waar alles wat maar gevaarlijk is gebeurt.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

GJvdZ schreef:Jee, jij woont wel een buurt waar alles wat maar gevaarlijk is gebeurt.
Is inderdaad wonderbaarlijk wat gezondheid allemaal overkomt, maar goed, laten we ervan uitgaan dat ook dit plaatsvind. Praat/schrijf je nu over echte laserstralen of: speelgoed voor kinderen, de zogenoemde schijnwerper(tjes)? De laatste kunnen geen kwaad: de eerste echter wel: als de ogen er wel degelijk aan zijn blootgesteld. Ik betwijfel te geloven dat je over echte laserstralen schrijft, daar moet ik eerlijk in zijn.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

gezondheid schreef:Het lijkt me geen goede ontwikkeling om kinderen te laten spelen met laserlampen. Hier in de wijk schijnen ze met felle lichten de woningen naar binnen. Te meer omdat laserlampen onherstelbare schade aan de ogen kan worden toegedaan. Denk dat we beter gewone lampjes kunnen gebruiken om zaken aan te wijzen op een bord of diaprojectie?
Jazeker! Ik ben er helemaal vóór om weer gewoon met 100Watt gloeilampen zaken aan te wijzen op een bord of diaprojectie, dat scheelt ook weer in de oog-hand coordinatie. Het gebibber valt dan niet zo op.

Als, ondanks dat ik die lampen gebruik op kantoor, er tòch nog kinderen op straat zijn die bij u naar binnen schijnen, is mijn presentatie/diavoorstelling misschien te saai.

Heeft u er wel eens over gedacht een lightsabre aan te schaffen? Vooral nu weer zéér populair...

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

gezondheid

Ongelezen bericht door gezondheid »

Heb er zelf hinder van. Normaal erger ik me niet zo snel aan dingen. Maar licht dat schadelijk is voor de ogen wél. Zo waren er ook mensen die piloten meenden lastig te moeten vallen met dit licht.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

gezondheid schreef:Heb er zelf hinder van. Normaal erger ik me niet zo snel aan dingen.
:?: :twisted: :lol: :mrgreen:
Maar licht dat schadelijk is voor de ogen wél. Zo waren er ook mensen die piloten meenden lastig te moeten vallen met dit licht.
Bedoelt u dat u eigenlijk piloot bent?

igen

Ongelezen bericht door igen »

Maar de laserpennen veroorzaken geen oogschade. Ook niet bij piloten.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

gezondheid schreef:Heb er zelf hinder van. Normaal erger ik me niet zo snel aan dingen. Maar licht dat schadelijk is voor de ogen wél. Zo waren er ook mensen die piloten meenden lastig te moeten vallen met dit licht.
Dat zijn laserpennen van een heel ander kaliber, die huis tuin en keuken pennetjes halen die afstanden niet en zijn NIET schadelijk, (zie mijn eerdere link).

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Gewoon een kwajongensstreekje. Vroeger gingen we belletje lellen, nu schijnt onze jeugd bij "Gezondheid" op de muren van de huiskamer.
Geen andacht aan geven, is de lol zo weer over...... (net zo als aan dit Topic) :D

Gesloten