LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nespresso koffie pads bestellen volgens jaren 70 methode !!
-
nespresso koffie pads bestellen volgens jaren 70 methode !!
als je een nespresso koffiezetter hebt loop je tegen het enorme nadeel aan dat er geen supermarkt te vinden is die de pads verkoopt.
ik bedoel dan de nespresso pads en niet de immitatie pads.
je moet dan lid worden van de nespressoclub
lekker ingewikkeld en omslachtig als je ff snel pads wil bestellen.
je moet al je gegevens invoeren en 2 dgn. wachtten op hun goedkeur, pfff.
dus na 2 dgn. ben je lid en kan je inloggen, je zou dan denken nu kan ik bestellen, nee das dus niet waar, want je kan alleen bestellen als je een creditcard hebt. ja echt tis ongelooflijk, alsof paypal en ideal niet bestaat !!
ik heb die oudbollige dure creditcard al 3 jr. terug opgezegd.
dan maar bellen, krijg je een belg aan de lijn amper te verstaan om je pads te bestellen , die moet weten het merk en type van je nespresso app. waar je hem gekocht hebt , hoe lang gelden, maar hallo ik wil PADS ! en tevens loop je weer tegen dat gezeik van die creditcard aan.
nou met veel moeite en omdat mijn bedrijf al meer dan 10 jr bestaat heb mijn 400 pads met een acc. giro erbij nu opgestuurd gekregen, wat een toestand, je zou er bijna geen koffie meer door willen drinken.
hoe oudbollig en hooghartig kan een bedrijf zijn door een standpunt in te nemen dat je alleen koffie kan krijgen als je verplicht lid moet worden en vervolgens verplicht een creditcard moet hebben.
ik bedoel dan de nespresso pads en niet de immitatie pads.
je moet dan lid worden van de nespressoclub
lekker ingewikkeld en omslachtig als je ff snel pads wil bestellen.
je moet al je gegevens invoeren en 2 dgn. wachtten op hun goedkeur, pfff.
dus na 2 dgn. ben je lid en kan je inloggen, je zou dan denken nu kan ik bestellen, nee das dus niet waar, want je kan alleen bestellen als je een creditcard hebt. ja echt tis ongelooflijk, alsof paypal en ideal niet bestaat !!
ik heb die oudbollige dure creditcard al 3 jr. terug opgezegd.
dan maar bellen, krijg je een belg aan de lijn amper te verstaan om je pads te bestellen , die moet weten het merk en type van je nespresso app. waar je hem gekocht hebt , hoe lang gelden, maar hallo ik wil PADS ! en tevens loop je weer tegen dat gezeik van die creditcard aan.
nou met veel moeite en omdat mijn bedrijf al meer dan 10 jr bestaat heb mijn 400 pads met een acc. giro erbij nu opgestuurd gekregen, wat een toestand, je zou er bijna geen koffie meer door willen drinken.
hoe oudbollig en hooghartig kan een bedrijf zijn door een standpunt in te nemen dat je alleen koffie kan krijgen als je verplicht lid moet worden en vervolgens verplicht een creditcard moet hebben.
-
Re: nespresso koffie pads bestellen volgens jaren 70 methode !!
ik dacht dat die pads bij de bijenkorf te koop waren?
Dat de Nepsresso-cups (hebben ze ook pads; of bedoel je hetzelfde?) niet overal verkrijgbaar zijn is inderdaad vervelend. Zeker als je niet bij een verkooppunt of Bijenkorf in de buurt woont. Inderdaad ook jammer dat er geen Ideal mogelijkheid op de site is, maar zelf bestel ik ook gewoon via de site en ik heb géén creditcard. Je kunt gewoon klikken op "betalen binnen 30 dagen" en krijgt er een factuur bij. Gaat probleemloos (ook geen extra factuurkosten) en de dag erna worden de cups al geleverd.
@ lekkerwonen:
Was het niet makkelijker geweest je eerst een goed te (laten) informeren voor je zo'n koffiezettertje aanschaft.
Makkelijk hoor, we kopen een strak apparaatje en gaan dan roeptoeteren dat de super om de hoek de cupjes niet verkoopt...
Was het niet makkelijker geweest je eerst een goed te (laten) informeren voor je zo'n koffiezettertje aanschaft.
Makkelijk hoor, we kopen een strak apparaatje en gaan dan roeptoeteren dat de super om de hoek de cupjes niet verkoopt...
Ik denk dat een creditcard zeker niet oubollig is, het is een veilige manier van betalen, je kunt transacties terug laten draaien en je kan makkelijk online kopen. Bent veelal een half jaar tot jaar verzekerd tegen verlies, diefstal en schade.ik heb die oudbollige dure creditcard al 3 jr. terug opgezegd.
Om nog maar niet te spreken van het betaalgemak in het buitenland (tolpoortjes bv).
Kortom mijnheer lekker wonen, ik mag bij u in de woningzaak fijn met paypal betalen, lekker hip. En u neemt ook geen CC aan, want je moet wel een beetje aan je standpunt vasthouden hoor, zelf geen CC dan ook niet voor de klanten.
Rick
Oh ja vwb die nespresso, vandaag besteld morgen in huis met acceptgiro ik zie het probleem dus niet. Of komt uw bedrijf niet door de Credit Check heen
Wat voor gezeik met een credit card? Dat je je rekening op tijd moet betalen? Voor de rest zie ik de problemen niet zo. Het gaat makkelijk dan met iDeal of acceptgiro.lekker wonen schreef: en tevens loop je weer tegen dat gezeik van die creditcard aan.
als je effe googled , dan zie je dat het ook bij AH al in de winkel ligt.
-
Was er dan geen verkoper die kon uitleggen wat het verschil is tussen een nespresso-koffiezetter en een apparaat wat met losse koffie werkt (zonder cupjes)?lekker wonen schreef:als je een nespresso koffiezetter hebt loop je tegen het enorme nadeel aan dat er geen supermarkt te vinden is die de pads verkoopt
Bijna hetzelfde, alleen, je zit niet vast aan de cupjes maar je kan elke koffie nemen/kiezen.
Gezien je schrijfsel was dat misschien een betere keuze geweest.
Het is inderdaad idioot dat je wel een apparaat in de winkel kunt kopen, maar je vervolgens de producten die je nodig hebt om het apparaat te laten doen waar je het voor gekocht hebt, niet gewoon in de winkel kunt kopen.
Zo heb ik eens een elektrische tandenborstel gekocht, maar en setje van vier nieuwe opzetborsteltjes konden alleen maar per post besteld worden (stond op de verpakking die je weggooit!) en die waren op die manier zelfs vijf euro duurder dan die hele elektrische tandenborstel met oplaadapparaat had gekost met vier opzetborsteltjes erbij!
Zo'n firma zal daar best wel een bepaalde filosofie voor hanteren, maar het geeft enorm veel administratieve rompslomp en extra kosten voor de verpakking en de verzending, wat het allemaal onnodig peperduur maakt, en klant- en miliieuonvriendelijk. Bovendien moet de klant er zo dagenlang op wachten. In een winkel had de klant deze artikelen gewoon mee kunnen nemen, als het daar gewoon te koop was. Ook het verplicht af moeten geven van persoonlijke gegevens als je tandenborsteltjes of koffiepads o.i.d. wilt kopen, omdat de firma anders niet levert, is een groot bezwaar.
Zo heb ik eens een elektrische tandenborstel gekocht, maar en setje van vier nieuwe opzetborsteltjes konden alleen maar per post besteld worden (stond op de verpakking die je weggooit!) en die waren op die manier zelfs vijf euro duurder dan die hele elektrische tandenborstel met oplaadapparaat had gekost met vier opzetborsteltjes erbij!
Zo'n firma zal daar best wel een bepaalde filosofie voor hanteren, maar het geeft enorm veel administratieve rompslomp en extra kosten voor de verpakking en de verzending, wat het allemaal onnodig peperduur maakt, en klant- en miliieuonvriendelijk. Bovendien moet de klant er zo dagenlang op wachten. In een winkel had de klant deze artikelen gewoon mee kunnen nemen, als het daar gewoon te koop was. Ook het verplicht af moeten geven van persoonlijke gegevens als je tandenborsteltjes of koffiepads o.i.d. wilt kopen, omdat de firma anders niet levert, is een groot bezwaar.
-
Inderdaad, maar ja, het is de consument zelf die er voor kiest..Quisquid schreef: Ook het verplicht af moeten geven van persoonlijke gegevens als je tandenborsteltjes of koffiepads o.i.d. wilt kopen, omdat de firma anders niet levert, is een groot bezwaar.
Nou ja...kiezen? Vaak komen ze er later pas achter dat ze vast zitten aan die ene fabrikant/leverancier.
Daardoor betaal je meer als nodig is, de fabrikant is natuurlijk wel in zijn nopjes>>hij heeft het exclusieve recht van verkoop en door het ontbreken van gezonde concurentie worden er ook vaak exclusieve prijzen gehanteerd.
Het lijkt me toch niet meer dan normaal dat je je eerst verdiept in een product voordat je het koopt. Doe je dat als consument niet dan ben je niet slim bezig.seconds-out schreef:Inderdaad, maar ja, het is de consument zelf die er voor kiest..Quisquid schreef: Ook het verplicht af moeten geven van persoonlijke gegevens als je tandenborsteltjes of koffiepads o.i.d. wilt kopen, omdat de firma anders niet levert, is een groot bezwaar.
Nou ja...kiezen? Vaak komen ze er later pas achter dat ze vast zitten aan die ene fabrikant/leverancier.
Daardoor betaal je meer als nodig is, de fabrikant is natuurlijk wel in zijn nopjes>>hij heeft het exclusieve recht van verkoop en door het ontbreken van gezonde concurentie worden er ook vaak exclusieve prijzen gehanteerd.
Tenzij er natuurlijk nespresso's zijn verkocht waarbij de verkoper eerst een pistool op de klant richtte...
Yep en daar wordt de meeste winst behaald en nog niet zozeer op het apparaat zelf. Een beetje hetzelfde als met printers en originele cartridges. Als een apparaat vervolgens voldoende ingeburgerd raakt en een bepaalde periode is verstreken kan het lonend zijn voor andere partijen om een "namaak"artikel op de markt te brengen. Voor de Senseo kun je allang bij bedrijven als Aldi en Lidl ook koffiepads kopen of het huismerk van de diverse supers en veel goedkoper dat de DE variant.seconds-out schreef: Daardoor betaal je meer als nodig is, de fabrikant is natuurlijk wel in zijn nopjes>>hij heeft het exclusieve recht van verkoop en door het ontbreken van gezonde concurentie worden er ook vaak exclusieve prijzen gehanteerd.
Dus zoals GJvdZ aangeeft eerst verdiepen in een product is zo gek nog niet en de early adopters van een product zijn dat meestal nog in het nadeel omdat alleen de originele te koop zijn en deze soms moeilijk te vinden.
-
Ja. dat is misschien wel het beste voorbeeld van koppelverkoop.Emmy75 schreef: Yep en daar wordt de meeste winst behaald en nog niet zozeer op het apparaat zelf. Een beetje hetzelfde als met printers en originele cartridges.
Afhankelijk van hoeveel koffie je drinkt valt het prijsverschil tussen Nespresso en een andere goede espressomachine waar je zelf de koffie voor kunt kiezen wel mee overigens.seconds-out schreef:Ja. dat is misschien wel het beste voorbeeld van koppelverkoop.Emmy75 schreef: Yep en daar wordt de meeste winst behaald en nog niet zozeer op het apparaat zelf. Een beetje hetzelfde als met printers en originele cartridges.
Goede koffiebonen (kwalitatief vergelijkbaar met nespresso) kosten tussen de 4 en 6 euro per 250 gram. Dat is 11 to 17 cent per espresso.
Nespresso cups kosten tussen de 35 en 40 cent. Uitgaande van de duurste soort betaal je voor Nespresso dus 23 cent meer per kopje.
Een goede espressomachine met ingebouwde koffiemolen heb je vanaf zo'n 600 euro, een Nespresso kost zo'n 100 euro.
500 euro/23 cent zijn dus ruim 2100 kopjes voordat je meer aan een Nespresso gaat uitgeven dan aan een gewonen espressomachine.....
(Je kunt natuurlijk ook een goedkopere espressomachine kopen waar je gemalen koffie in doet, maar dan is het oneerlijke vergelijking; het bedieningsgemak en versheid van de koffie is dan niet meer vergelijkbaar).
PS: ik heb geen Nespresso maar een oude Gaggia met losse koffiemolen...
-
Klopt.GJvdZ schreef:
Goede koffiebonen (kwalitatief vergelijkbaar met nespresso) kosten tussen de 4 en 6 euro per 250 gram. Dat is 11 to 17 cent per espresso.
Nespresso cups kosten tussen de 35 en 40 cent. Uitgaande van de duurste soort betaal je voor Nespresso dus 23 cent meer per kopje.
Een goede espressomachine met ingebouwde koffiemolen heb je vanaf zo'n 600 euro, een Nespresso kost zo'n 100 euro.
Kan er nog aan toevoegen dat de prijzen van espresso-machines ZONDER koffiemolen beginnen bij de 200 euro.
Ik laat mijn koffie gratis malen, snap wel dat niet iedereen die mogelijkheid heeft, maar zo wordt het kostenplaatje voor een espressomachine nog gunstiger.
Maar dan is het koffiezetten in het algemeen weer wat meer gedoe dan bij Nespresso of een volautomaat. Aangezien een Nespresso vaak ook wordt gekocht vanwege het gemak, vind ik een vergelijking met een normaal espresso-apparaat niet echt eerlijk.seconds-out schreef: Kan er nog aan toevoegen dat de prijzen van espresso-machines ZONDER koffiemolen beginnen bij de 200 euro.
Ik laat mijn koffie gratis malen, snap wel dat niet iedereen die mogelijkheid heeft, maar zo wordt het kostenplaatje voor een espressomachine nog gunstiger.
(Maar ik vind het wel leuk om soms even na te gaan wat ik 'bespaard' heb door een geen Nespresso-apparaat te kopen, maar een zogenaamd dure volautomaat. Met de teller intussen op 12½ duizend kopjes...)
-
Als jij een beetje koffie in een cuphouder doen ongemak vindt kan ik je gelijk geven.kweenie schreef: Maar dan is het koffiezetten in het algemeen weer wat meer gedoe dan bij Nespresso of een volautomaat. Aangezien een Nespresso vaak ook wordt gekocht vanwege het gemak, vind ik een vergelijking met een normaal espresso-apparaat niet echt eerlijk.
Voor mij is er weinig verschil of ik een cupje plaats of dat ik de koffie in een cuphouder doe.
Maar goed..het maakt allemaal niet uit hoe je je koffie maakt, als die maar lekker is.
en ook>> het is maar waar je voor kiest (gemak, smaak enz), maar het is zeker een goeie optie als je twijfelt over de aanschaf van een Nespresso apparaat.