| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe postzegels TNT
Nieuwe postzegels TNT
Onlangs liep ik tegen de consequentie aan van de nieuwe postzegels van TNT. Op zich vond ik het 'verhaal' om gebruik te maken van getallen in plaats van waarden wel een plausibel verhaal. Wat ik mij nog niet gerealiseerd had is dat er drie varianten zijn; Nederland, Europa, Wereld.
Van de site:
"Nederland 1 postzegels plakken op internationale post
U kunt eventueel ook Nederland 1 postzegels plakken op zendingen naar het buitenland. Het is echter altijd voordeliger om Europa 1, danwel Wereld 1 postzegels te plakken.
Wilt u Nederland 1 postzegels plakken op zendingen naar het buitenland? Let op:
Binnen Europa geldt de bovenstaande combinatie van postzegels maal 2.
Voor wereldwijde bestemmingen geldt de bovenstaande combinatie maal 3."
Dus een brief naar Canada kost 1 x 1 Wereldzegel (€ 0.95) of 3 x Nederland 1-zegel (€ 1.32). Ik denk dat velen uiteindelijk zullen kiezen voor 3 x Nederland 1-zegel omdat je niet voor één brief naar het postkantoor wilt voor een postzegel. Een brief binnen Europa kost of € 0.77 of 2x €0.44.
Uiteindelijk zal de gemiddelde Nederlander ervoor kiezen om het tarief in Nederlandse zegels te gaan plakken waardoor je relatief veel duurder uit bent.
Van de site:
"Nederland 1 postzegels plakken op internationale post
U kunt eventueel ook Nederland 1 postzegels plakken op zendingen naar het buitenland. Het is echter altijd voordeliger om Europa 1, danwel Wereld 1 postzegels te plakken.
Wilt u Nederland 1 postzegels plakken op zendingen naar het buitenland? Let op:
Binnen Europa geldt de bovenstaande combinatie van postzegels maal 2.
Voor wereldwijde bestemmingen geldt de bovenstaande combinatie maal 3."
Dus een brief naar Canada kost 1 x 1 Wereldzegel (€ 0.95) of 3 x Nederland 1-zegel (€ 1.32). Ik denk dat velen uiteindelijk zullen kiezen voor 3 x Nederland 1-zegel omdat je niet voor één brief naar het postkantoor wilt voor een postzegel. Een brief binnen Europa kost of € 0.77 of 2x €0.44.
Uiteindelijk zal de gemiddelde Nederlander ervoor kiezen om het tarief in Nederlandse zegels te gaan plakken waardoor je relatief veel duurder uit bent.
Re: Nieuwe postzegels TNT
Ja? er is geen verschil met de postzegels van 44 cent die je eerst had, daar kon je ook geen 77 cent mee combineren dus plak je er ook maar 88 cent op.
-
Pindakaaspotje
zie het probleem ook niet helemaal. Als je goedkoper uit wil zijn koop je die andere zegels, als je daar te lui voor bent betaal je gewoon net iets meer. Ik vind dit een goede verbetering. Ik stuur alleen heel incidenteel een brief en zit dan weer met postzegels met net te weinig waarde
-
cybersteek
Ik ben inmiddels tegen het probleem aangelopen dat de Wereld zegels niet per stuk door TNT Post worden verkocht. Het is dus niet mogelijk om eenmalig een brief naar bijvoorbeeld Canada te sturen voor de €0,95 die TNT Post in zijn tarievenlijst publiceert. Ik kon bij het postkantoor alleen kiezen voor een pakje van 5 zegels Wereld, die echter maar tot het eind van het jaar geldig zijn vanwege de tariefverhoging van 1 januari aanstaande, of een tarief van €1,12 via de frankeermachine aan de balie. Dit was het laagste tarief dat de zeer behulpzame baliemedewerker voor mij kon vinden.
Volgens mij dus gewoon een staaltje van misleiding.
Het argument van TNT Post is dat het niet verkopen van losse zegels, maar alleen pakjes van 5, de wachtrijen vermindert, maar het lijkt mij dat als de baliemedewerker moet zeggen dat losse zegels niet verkocht worden, de alternatieven moet uitleggen en vervolgens moet wachten tot de klant een beslissing heeft genomen juist meer tijd kost. Ik denk dat het hier gewoon om een ordinaire vorm van upselling gaat waarbij de extra tijd aan de balie opweegt tegen de extra omzet, vooral als niet alle zegels uiteindelijk gebruikt worden. Dit laatste is vergelijkbaar met prepaid beltegoed dat niet opgebruikt wordt en na een bepaalde tijd vervalt: wel de omzet, maar niet de bijbehorende kosten.
Het argument van TNT Post is dat het niet verkopen van losse zegels, maar alleen pakjes van 5, de wachtrijen vermindert, maar het lijkt mij dat als de baliemedewerker moet zeggen dat losse zegels niet verkocht worden, de alternatieven moet uitleggen en vervolgens moet wachten tot de klant een beslissing heeft genomen juist meer tijd kost. Ik denk dat het hier gewoon om een ordinaire vorm van upselling gaat waarbij de extra tijd aan de balie opweegt tegen de extra omzet, vooral als niet alle zegels uiteindelijk gebruikt worden. Dit laatste is vergelijkbaar met prepaid beltegoed dat niet opgebruikt wordt en na een bepaalde tijd vervalt: wel de omzet, maar niet de bijbehorende kosten.
Je kan jouw brief ook zo aan het loket aanbieden, dan wordt er een zegel geprint, naar de waarde wat je moet betalen.
Verstuur dagelijks, maar waar is het probleem?
Ik zie er geen probleem.
Verstuur dagelijks, maar waar is het probleem?
Ik zie er geen probleem.
-
cybersteek
@tennis
Heb je dit zelf geprobeerd of niet?
Ik heb mijn brief aan het loket van een officieel TNT Post postkantoor aangeboden en daar konden ze mij geen losse zegel Wereld verkopen.
Ik heb mijn brief aan het loket van een officieel TNT Post postkantoor aangeboden en daar konden ze mij geen losse zegel Wereld verkopen.
-
cybersteek
Voor alle duidelijkheid: ze konden mij op geen enkele manier een losse zegel Wereld verkopen, dus niet als zegel maar ook niet via de printer. De baliemedewerker was zeer behulpzaam en heeft allerlei manieren geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar om mijn brief voor minder dan €1,12 te versturen.
Berenice, twee decemberzegels is 78 cent dus dat bespaarde mij 10 cent.Berenice schreef:Ja? er is geen verschil met de postzegels van 44 cent die je eerst had, daar kon je ook geen 77 cent mee combineren dus plak je er ook maar 88 cent op.
Volgens mij ben je verkeerd geinformeerd of ben ben ik verkeerd geinformeerd. De zegels kunnen toch gewoon over het jaar heen gebruikt worden? Het voordeel van de cijfers was nu juist voor de klant dat tariefsverhogingen doorgevoerd kunnen worden zonder dat de klant hoeft bij te plakken. Een "Wereldzegel 1" blijft gewoon een "wereldzegel 1" alleen de aanschafprijs van de zegel gaat omhoog.cybersteek schreef:Ik ben inmiddels tegen het probleem aangelopen dat de Wereld zegels niet per stuk door TNT Post worden verkocht. Het is dus niet mogelijk om eenmalig een brief naar bijvoorbeeld Canada te sturen voor de €0,95 die TNT Post in zijn tarievenlijst publiceert. Ik kon bij het postkantoor alleen kiezen voor een pakje van 5 zegels Wereld, die echter maar tot het eind van het jaar geldig zijn vanwege de tariefverhoging van 1 januari aanstaande, of een tarief van €1,12 via de frankeermachine aan de balie. Dit was het laagste tarief dat de zeer behulpzame baliemedewerker voor mij kon vinden.
Ik krijg een geprinte zegel, en dan plakt de medewerker nog een blauwe Priority erop.cybersteek schreef:@tennis
Ik kan er niets anders van maken!
Nee, ook hier kan je geen losse postzegels kopen. Alleen in een boekje van 5 zegels.tennis schreef:Ik krijg een geprinte zegel, en dan plakt de medewerker nog een blauwe Priority erop.cybersteek schreef:@tennis
Lijkt mij vreemd dat het ergens anders wel kan. Men mag ze niet meer uitprinten. Kon voorheen wel, maar de laatste jaren niet meer.
-
cybersteek
Vreemd dat de baliemedewerker dat dan voor mij niet voor elkaar kreeg. Ik had een brief voor Canada en één voor België en voor België kreeg ik ook gewoon een geprinte zegel voor het juiste bedrag en een baluwe Priority sticker net zoals je schrijft, maar voor de brief naar Canada kon de medewerker in mijn postkantoor geen zegel printen voor het juiste bedrag. Hij vertelde me meteen al dat dat helemaal niet kan voor Wereld en heeft vervolgens het beste tarief voor me gezocht en daarvoor een zegel geprint, met een blauwe Priority sticker erbij.tennis schreef:Ik krijg een geprinte zegel, en dan plakt de medewerker nog een blauwe Priority erop.cybersteek schreef:@tennis
Misschien weten ze bij mij gewoon niet hoe het moet.