LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nitro-racer

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
n.snoeks
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2005 21:30

nitro-racer

Ongelezen bericht door n.snoeks »

Een nitro-racer is een radiografische bestuurbare auto die je met behulp van een tijdschrift in elkaar kan zetten.
Je neemt een abonnement op het tijdschrift de eerste nummers zijn 3 euro 95 daarna zijn ze 9 euro95 met onderdelen die je iedere keer opgestuurd krijgt.
Bestaat uit ongeveer 70 delen.
Nu heb ik die zelfde auto in de winkel zien staan voor 250 euro .
Het prijsverschil lijkt mij erg hoog.
Zijn er meer mensen die iets meer van deze auto weten?

groeten Nel

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: nitro-racer

Ongelezen bericht door LeeGer »

Iedereen kan je zo vertellen dat ie veel te duur is.
Is hetzelfde bedrijf dat die serie met dat skelet verkoopt. Allemaal onderdelen van goedkoop plastic waarmee je een skelet in elkaar zet met een totaalprijs van bijna 540 euro. voor dat bedrag heb je ook twee professionele levensgrote skeletten die ze bij biologielessen gebruiken.

Zou 't niet kopen dus.

Aanvulling: Zie net op de website dat je de controller ook nog eens extra moet bijbestellen. Bij deel 20 is er een aanbieding waar je de controller t.w.v 60 euro voor 29,95 kunt bestellen. Mocht je die aanbieding missen dan betaal je dus nog eens 60 euro bovenop de (72x9,95)+3,95. Dan zou je komen op een totaalbedrag van €780,35. In de winkel was die auto €250,-? Dat is dan een prijsverschil van 530,35. Tenzij je echt nodig van je geld af wilt zou ik héél erg snel naar die winkel rennen.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: nitro-racer

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ja, dat is van die troep van DeAgostini. Die komen steeds met nieuwe verzamenzooi. Ook van die zelfbouw encyclopedieën over wapentuig, ruimtevaart etc.

Uiteindelijk allemaal VEEL te duur. :)

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: nitro-racer

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Het lijkt allemaal leuk, totdat je gaat rekenen. Op www.modelbouwforum.nl staan ook reactie's, er is ook een model van de Titanic te verkrijgen. Heb je alle delen bij elkaar, dan betaal je ongeveer 3X de winkelprijs.

Vr. Gr. Hans.

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: nitro-racer

Ongelezen bericht door LeeGer »

Op dat forum staat dat ze al twee keer eerder met deze serie zijn begonnen maar toen zijn ze er mee gestopt wegens te weinig animo (geen wonder met die prijs).
Mocht dat nu weer gebeuren dan zit je dus na een week of tien met een hoop onderdelen waar je veel geld voor betaald hebt maar waar je niks mee kunt omdat de rest nooit komt. Nog meer reden om er niet aan te beginnen.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: nitro-racer

Ongelezen bericht door gjvisser »

Maar er zit toch ook zo'n tijdschrift bij? Wat staat daar allemaal precies in dan? Je betaald natuurlijk ook voor dat tijdschrift. Logisch dat je dan dus meer betaald dan in de winkel.

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: nitro-racer

Ongelezen bericht door LeeGer »

Er zit inderdaad een tijdschrift bij, al weet ik niet of je het een tijdschrift mag noemen met die magere 14 pagina's. Ga je dan rekenen dan betaal je dus 530,35 (Het totaalbedrag wat je aan de complete serie kwijt zou zijn minus de prijs van de auto in de winkel) voor 73 tijdschriften. Dat is €7,27 voor een tijdschrift van 14 pagina's. Een prijs van €0,52 per pagina. Ter vergelijking: een panorama kost €0,03 per pagina en een playboy kost nog geen halve cent meer per pagina. Zouden Panorama en Playboy dezelfde paginaprijs aanhouden dan betaalde je voor een Panorama: €40,56 en voor een Playboy €65,52.

Hoe je 't ook went of keert, Deagostini is geldklopperij.

Richie2005
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2005 17:58

Re: nitro-racer

Ongelezen bericht door Richie2005 »

Het bij elkaar sparen van deze auto is inderdaad duur.
Ik geef toe ik ben zelf ook aan het sparen. Wat het blad betreft, dat is erg leuk het is wat dun. Er staat allerlei info in over races en over hoe de auto werkt ed. In iedere aflevering staan instructies hoe je de gekregen onderdelen in elkaar moet zetten. Ik heb er veel plezier in en kan bijna niet wachten tot het weer dinsdag is (dan ligt er weer een deel in de winkel). We zijn bijna bij aflevering 60 en dan is de auto rij klaar en kun je er de weg me op. Die andere 14 delen hoef je dus niet te kopen, hierbij zitten wat andere wielen en een kap voor een porche 911 en andere onderdelen. Als je die dus niet haalt bespaar je alweer 14 * 9,95 = 139,30 euro. Ik zelf ga ze gewoon alle 74 halen. Op zich heb je aan het einde dus eigenlijk twee auto's.
Tot slot nog even de opmerking deze auto kost dan wel veel maar zo zijn er genoeg hobbies die ook duur zijn.

Richie

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: nitro-racer

Ongelezen bericht door LeeGer »

Hobbies zijn inderdaad duur, maar dat word hier ook niet tegengesproken. Hier word alleen duidelijk gemaakt dat je voor precies dezelfde auto bij het ene bedrijf meer dan 500 euro meer betaald dan bij het andere bedrijf.

peter149
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2005 20:56

Re: nitro-racer

Ongelezen bericht door peter149 »

hallo even een korte reactie van mij over de astra nitro racer

Ik ben sinds deel 2 abbo van nitro racer.
Ik ben goed tevreden over het produkt afgezien van de prijs. De service is van goede kwaliteit. Ook de bezorging vind elke 2 weken plaats en tot nu toe alles ontvangen.
Ook de helpdesk is goed.

Waar ik minder tevreden mee ben:

-Onduiduidelijk hoeveel weken het uiteindelijk ging duren voordat het model in elkaar zit. Deze informatie was echt nergens te vinden
-De prijs van het produkt. Ik betaal ongeveer 10 euro per week maar soms schieten de tranen in mijn ogen als ik zie wat ik krijg. Soms maar 4 schroefjes en een klein ander onderdeeltje
-De kwaliteit van het produkt. Somige onderdelen zijn gemaakt om kapot te gaan. Bv de brandstoftank Ook de aandrijfassen zijn gammel.
-Het blad wat er bij zit. Erg weinig pagina's 16 in totaal, min de voorpagina en de index
-dat het excusief zender en toebehoren is

Maar over het algemeen ben ik wel tevreden. Wel iets duur maar het is leuk om te bouwen.
Rijden heb ik nog niet gedaan omdat dit pas kan bij aflevering 60 (nu bij 52)

groeten

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: nitro-racer

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Een vriend van mij rijdt met dergelijke auto's en zag die startset wel zitten:


1.95 voor een band! Hij betaalt al gauw 35 euro voor een setje van 4... :wink:

thunderace
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 sep 2005 18:02

Re: nitro-racer

Ongelezen bericht door thunderace »

hoi,

Net meedoen aan die geldklopperij, voor 400 euro heb je een complete racer van heel goede kwaliteit. Heb zelf een HPI nitro rs, loopt standaard 80km/uur en is best leuk om te doen. Ga eens in een winkel kijken. Of bestel er 1 in Amerika, is nog goedkoper. Towerhobbies.com

Ik kan er ook 1 krijgen die 2 weken is gebruikt, voor 250 euro.

Denk dus goed na, voor je in zulke dingen trapt

succes

GeoSim
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2005 12:41

Re: nitro-racer

Ongelezen bericht door GeoSim »

Hallokidokiiii....

Ik heb alles een beetje doorgenomen, idd het is wel wat duur, maar als je niet het geld heb om in 1 keer zo´n auto te kopen is dit best een leuke oplossing daarvoor, ik betaal nog geen 40 euro p.m.. Het blad is ook best intresant i.v.m. info over uitbouwen, verven, verlichting en andere vele dingen.
Nu word er gesproken over goedkope flut onderdelen, ik heb info gedaan bij een modelbouwzaak en die vertelde mij dat Kyosho (merk van de onderdelen) toch 1 van de betere merken is en dat er alles van te krijgen is en dat de auto in de winkel een waarde heeft van ongeveer 300 - 450 euro.
Er zijn zeker goedkopere te vinden maar een gebruikte ? Nee ! bouw hem liever zelf voor wat meer geld dan heb ik ook de garantie van als de motor niet goed werkt.
Ik heb de mijne nu bijna inelkaar staan, is leuk om te doen goede beschrijving en weinig probleemen.
Ben nu bij deel 56 nog 4 deeltjes en dan scheuren.
Leuk om zelf helemaal te bouwen en wachten wat de volgende delen zullen brengen.
P.S. ik ga wel door om die extra delen er ook bij te nemen.
Voor alle Nito racer bouwers succes en veel plezier.
Misschien kom ik nog wel eens een mede bouwer tegen.
Groeten van George.

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: nitro-racer

Ongelezen bericht door LeeGer »

Beste Geosim, normaal gesproken ben ik absoluut tegen de reclame voor leningen etc. maar als je deze auto niet in een keer kunt kopen dan is volgens mij zelfs een persoonlijke lening afsluiten om de auto te kopen goedkoper dan de oplossing van Deagostini.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: nitro-racer

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Iets kopen is geen kunst als je het kan betalen. Zelf bouwen is altijd leuker en leerzamer, in dit opzicht is het wel positief.

Vr. Gr. Hans.

Loessie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2005 13:29

Re: nitro-racer

Ongelezen bericht door Loessie »

Mijn vriend heeft een abbonement op nitro racer, en ik vind het belachelijk dat je uiteindelijk veel betaald en niet eens de ontvanger en de zender er bij krijgt. Hij heeft dit in eerste instantie ook niet goed begrepen. Nu wilde ik er een bestellen via hun site met korting, en dan staat er dat je het voor 15 aug aan had moeten vragen. Beetje jammer.
Groeten Loessie

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: nitro-racer

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

auto is ondertussen 7 jr oud?zou hij nog leven?

Gesloten