LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NL Energie Advies bedriegelijk aanbod

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Freericks
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2012 16:19

NL Energie Advies bedriegelijk aanbod

Ongelezen bericht door Freericks »

Ik heb tijdens het gesprek met NL Energieadvies tot 3x toe aangegeven dat ik niet bij Vattenfall wegwilde en bleek bij nadere lezing van de offerte toch naar een andere bedrijf overgezet te worden. De sales persoon zei dat ze alleen uit naam van vattenfall een korting van 300 euro ging regelen ( vanwege afgenomen energie inkoopprijzen). Ook dit was bedrog, ze vergeleek de nettoprijzen met Vattenfalls brutoprijzen. Toen ik e.e.a. doornam, herinnerde ik mij dat ze hetzelfde enige maanden geleden ook al een eens hadden geprobeerd.
Ik heb gebeld om e.e.a. te annuleren en om een bevestiging hiervan per mail gevraagd. Deze zou ik dezelfde avond nog krijgen, wat niet gebeurde. Volgende dag weer gebeld. Nu werd gezegd dat ik de bevestiging binnen twee weken zou krijgen, waarbij ik volgens mij bij niet ontvangen van de bevestiging de termijn overschreden zou hebben waarop ik kan annuleren. Iemand anders ook slechte ervaring met deze club?

Lady1234
Berichten: 27301
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: NL Energie Advies bedriegelijk aanbod

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, zulke telefoontjes, als ik ze al krijg, beantwoord ik met geen belangstelling, goedendag. En ik verbreek de verbinding.

Shivers
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 nov 2020 17:48

Re: NL Energie Advies bedriegelijk aanbod

Ongelezen bericht door Shivers »

Zo lang mensen zo dom zijn om overal op in te gaan zal dit blijven bestaan.

Goedemiddag nee ik heb geen interesse tot ziens en verbinding verbreken probleem opgelost.

Radar
Site Admin
Berichten: 5513
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: NL Energie Advies bedriegelijk aanbod

Ongelezen bericht door Radar »

Daar heeft de topicstarter nu niets aan. Er is immers kennelijk al sprake van een overeenkomst, dus het advies om de hoorn erop te smijten is in dit geval de spreekwoordelijke mosterd na de maaltijd.

Verdere reacties mogen inhoudelijk bij voorkeur betrekking hebben op het vinden van een eventuele oplossing voor de situatie waar de topicstarter mee te maken heeft, dank!

Hartelijke groet, Radar^SK

NeoDutchio
Berichten: 12393
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: NL Energie Advies bedriegelijk aanbod

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bent u consument of een ondernemer? Als consument moet u een getekend contract hebben. Als u dus nergens schriftelijk akkoord op hebt gegeven, dan is er geen overeenkomst. Lees hier meer: https://www.energievergelijking.nl/ener ... svereiste/

Lady1234
Berichten: 27301
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: NL Energie Advies bedriegelijk aanbod

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt pas een nieuw contract aangaan, als u dat getekend hebt teruggestuurd.

Neem ook contact op met u huidige leverancier en deel die mede dat u beslist niet overstap.

Dien een klacht in bij Consuwijzer over Energie advies.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: NL Energie Advies bedriegelijk aanbod

Ongelezen bericht door omega19 »

Het contract is alleen geldig als je dit schriftelijk hebt bevestigd. Dat wil zeggen dat je per e-mail of brief iets hebt teruggestuurd.

Heb je geen brief of e-mail ontvangen of niet beantwoord dan kun je direct onderuit. Stuur hiervoor het bedrijf een brief of e-mail, met de strekking dat je afziet van het aanbod.

Heb je dit wel schriftelijk bevestigd dan heb je inderdaad 14 dagen om te herroepen zonder opgave van redenen.
Zit je binnen die 14 dagen stuur ze dan een brief of e-mail, waarbij je het contract herroept. Zit je buiten die 14 dagen dan heb je pech.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: NL Energie Advies bedriegelijk aanbod

Ongelezen bericht door hebra98 »

Hier kunt u een melding maken van uw ervaring.

https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen/tip-ons

Gesloten