| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Om laten praten.... erg stom. Help?!
-
Esther.
Om laten praten.... erg stom. Help?!
Ik heb mij om laten praten tot de aanschaf van een digitale camera, waar ik nu spijt van heb. Erg stom, maar goed.
Ik heb dus maar 5 euro aanbetaald en moet de camera nog ophalen en de rest betalen. Hoe kan ik de koop ongedaan maken?
Ik heb dus maar 5 euro aanbetaald en moet de camera nog ophalen en de rest betalen. Hoe kan ik de koop ongedaan maken?
-
Kelvin
Re: Om laten praten.... erg stom. Help?!
Volgens mij is dat niet zo moeilijk.
Je hebt 5 euro aanbetaald zeg je.
Ok , die 5 euro ben je kwijt, maar als je geen handtekening hebt gezet dan kun je toch gewoon zeggen dat je ervan af ziet ?
Volgens mij zit je er helemaal niet aan vast
Je hebt 5 euro aanbetaald zeg je.
Ok , die 5 euro ben je kwijt, maar als je geen handtekening hebt gezet dan kun je toch gewoon zeggen dat je ervan af ziet ?
Volgens mij zit je er helemaal niet aan vast
-
Gast
Een mondelinge overeenkomst is net zo bindend en u heeft aanbetaald. Denk dus dat u er aan vast zit
-
Inter
Bij de meeste zaken kan hem zelfs nog terug brengen als hij maar nog in de originele verpakking zit.
Maar je hebt hem zelfs nog niet gekocht.
Ik begrijp ook niet dat je gaat aanbetalen voor zoiets dan ga je toch naar een andere zaak.
Maar je hebt hem zelfs nog niet gekocht.
Ik begrijp ook niet dat je gaat aanbetalen voor zoiets dan ga je toch naar een andere zaak.
Over het algemeen heb je acht dagen de tijd om een aankoop ongedaan te maken je hebt dus nog de tijd om schriftelijk van de koop af te zien. 
-
Gast
Dat je acht dagen hebt om de koop ongedaan te maken geldt bij colportage. Koop aan de deur, koop via de telefoon, enz.
Het is de vraag of dat hier van toepassing is.
Het is de vraag of dat hier van toepassing is.
-
Gast
Dat is hier ook van toepassing.
Je kan kopen en dan later (binnen acht dagen) weer terugbrengen, keurig in de originele verpakking met aankoopbewijs.
Mocht de camera nu niet opgehaald worden, kan het de aanbetaling niet meer teruggegeven worden. Dat kan niet, dat zou ook vreemd zijn.
Je kan kopen en dan later (binnen acht dagen) weer terugbrengen, keurig in de originele verpakking met aankoopbewijs.
Mocht de camera nu niet opgehaald worden, kan het de aanbetaling niet meer teruggegeven worden. Dat kan niet, dat zou ook vreemd zijn.
-
Son of god
Dat geldt hier helemaal niet. 7 dagen omruiltermijn heb je alleen maar bij kopen op afstand dus zonder tussenkomst van een verkoper. In elk ander geval (behalve colportage) geldt koop is koop, ook bij een mondelinge overeenkomst.Je kan kopen en dan later (binnen acht dagen) weer terugbrengen, keurig in de originele verpakking met aankoopbewijs.
-
Bartje B.
wel een raar borgbedrag zeg: 5 euro????? Kunnen ze net zo goed geen borg betalen.