LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oozoo horloge waar je ziek van wordt

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
remcoch

oozoo horloge waar je ziek van wordt

Ongelezen bericht door remcoch »

Goedemiddag als eerste,

Ik weet niet of ik in het juiste forum groepje zit, maar dat hoor ik snel genoeg.

Het volgende is het geval. Een paar jaar geleden heb ik een enorm mooi horloge gekregen van het merk IXXXI, een driehoekig uurwerk met een mooie brede leren bandje. Deze scheurde steeds en bleek door mijn werk (veel in contact met water en reinigings middelen) te komen. Ik heb toen na de 5e keer besloten een ander horloge te kopen welke WEL geschikt was voor water en schoonmaakmiddelen. Ik kwam toen bij de leverancier van het vorige horloge uit op een STAINLESS STEA\EL heren model. Let op ik omschrijf het even in grote letters zodat daar dus geen misverstanden over kunnen bestaan.

Na ruim ander half jaar werd ik in eens enorm ziek beroerd en de doktoren konden niet ontdekken wat het was. Na diverse onderzoeken, mri scans etc heb ik een breed spectrum kuur gehad en het ging de beterende kant op. Tot ik een maand of 2 geleden mijn batterijtje moest laten vervangen van het horloge. Bleek dat de hele binnenkant van het bandje weg gevreten te zijn. het stainless steel was dus geen stainless steel. De verkoopster vroog aan mij of ik onlangs erg ziek was geweest waarop ik ja zei. Zei vertelde met dat met aangrenzende zekerheid ik een bloedinfectie had opgelopen door het materiaal van het horloge. Ze hebben het horloge opgestuurd naar OOZOO in Amsterdam en deze zegt nu (terwijl het aan de binnenkant van het horloge staat) ik nooit een stainless steel horloge heb gekocht en dat hun dus niet verantwoordelijk zijn hiervoor en deze schadeclaim dus net behandelen.

Je koopt dus een goed horloge (denk je) je wordt er doodziek van en het is je eigen schuld.

Wat kan ik hier nu mee doen. Kan toch niet zo zijn dat een bedrijf zich er zo makkelijk van kan afmaken. Wie oh wie heeft er goede raad voor me.

Jantje7

Re: oozoo horloge waar je ziek van wordt

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Als u er van overtuigd bent dat de leverancier van de horloge u schade heeft berokkend, kunt u beter via een letsel advocaat de winkelier aanspreken. Maakt waarschijnlijk meer indruk en wordt de klacht niet direct van tafel geveegd.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Een verkoopster die op de stoel vaneen arts gaat zitten?
Tuurlijk...zou ze voor miljoenen vervolgen,zijn ze gek geworden?

Ga ik even op de medische toer: je klachten komen van de reinigingsmiddelen waarmee je werkt.

Kansloos!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

remcoch schreef:Tot ik een maand of 2 geleden mijn batterijtje moest laten vervangen van het horloge. Bleek dat de hele binnenkant van het bandje weg gevreten te zijn. het stainless steel was dus geen stainless steel.
Doe je dat ding dan nooit af, dat je al die tijd niet zag dat de binnenkant van het bandje weg was gevreten? En voel je dat dan niet?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

remcoch schreef:Goedemiddag als eerste,

Ik weet niet of ik in het juiste forum groepje zit, maar dat hoor ik snel genoeg.

Het volgende is het geval. Een paar jaar geleden heb ik een enorm mooi horloge gekregen van het merk IXXXI, een driehoekig uurwerk met een mooie brede leren bandje. Deze scheurde steeds en bleek door mijn werk (veel in contact met water en reinigings middelen) te komen. Ik heb toen na de 5e keer besloten een ander horloge te kopen welke WEL geschikt was voor water en schoonmaakmiddelen. Ik kwam toen bij de leverancier van het vorige horloge uit op een STAINLESS STEA\EL heren model. Let op ik omschrijf het even in grote letters zodat daar dus geen misverstanden over kunnen bestaan.

Na ruim ander half jaar werd ik in eens enorm ziek beroerd en de doktoren konden niet ontdekken wat het was. Na diverse onderzoeken, mri scans etc heb ik een breed spectrum kuur gehad en het ging de beterende kant op. Tot ik een maand of 2 geleden mijn batterijtje moest laten vervangen van het horloge. Bleek dat de hele binnenkant van het bandje weg gevreten te zijn. het stainless steel was dus geen stainless steel. De verkoopster vroog aan mij of ik onlangs erg ziek was geweest waarop ik ja zei. Zei vertelde met dat met aangrenzende zekerheid ik een bloedinfectie had opgelopen door het materiaal van het horloge. Ze hebben het horloge opgestuurd naar OOZOO in Amsterdam en deze zegt nu (terwijl het aan de binnenkant van het horloge staat) ik nooit een stainless steel horloge heb gekocht en dat hun dus niet verantwoordelijk zijn hiervoor en deze schadeclaim dus net behandelen.

Je koopt dus een goed horloge (denk je) je wordt er doodziek van en het is je eigen schuld.

Wat kan ik hier nu mee doen. Kan toch niet zo zijn dat een bedrijf zich er zo makkelijk van kan afmaken. Wie oh wie heeft er goede raad voor me.
Mag ik vragen hoe je er bij komt dat stainless steel, oftewel roestvast staal in het Nederlands, niet beïnvloed zou kunnen worden door het gebruik van schoonmaakproducten/chemicaliën? Vooral chloor, een veel gebruikt ingrediënt in schoonmaakmiddelen, staat er om bekend dat het roestvast staal aan kan tasten op den duur.

En als die schoonmaakproducten dat bandje blijkbaar zo aan kunnen tastten, zou ik als eerste denken dat je werkgever en jijzelf het rap over persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM's) moeten hebben.

Maar het kan ook een allergische reactie op het nikkel in het roestvast staal zijn.

remcoch

Ongelezen bericht door remcoch »

Voor de goed orde, met schoonmaak middelen bedoel ik zaken als afwas middel en voor de vaatwasser. niet extreme zaken.

Dus op de opmerking van Sjohie: als ik dit meld bij de winkelier dat ik een horloge zoek die hier tegen moet kunnen en mij wordt deze aangeraden...... wie ben ik dan om te twijfelen aan hun deskundigheid? Maar ik ben ook maar mens en kan het natuurlijk fout hebben. zo eerlijk ben ik wel.

Witte Angora: nee misschien raar maar draag mijn sieraden 24/7, mijn leven lang al gedaan en dit is dus eerste keer dat me dit overkomt. onwetendheid misschien maar blijft een feit.

DHC. Dat zou dus beteken dat dreft en zo de veroorzakers zijn??? want daar praten we over. En ik denk dat de dame(verkoopster) in kwestie misschien uit een eerdere ervaring sprak, maar dat weet ik natuurlijk niet.

Jantje7. Ik ben geen expert hierin, maar ik reageer op de reacties van zowel de winkelier als op die van de leverancier. De ene geeft mij gelijk en de ander zegt bekijk het maar. Dat wekt bij mij argwaan op en ik hoef geen schadebedrag te hebben, maar de erkenning van heey er iets niets helemaal goed gegaan en dat moeten we voorkomen in de toekomst had al voldoende geweest, maar nu doet de leverancier het overkomen alsof ik (bij het kopen van een stainless steel horloge) had moeten weten dat stainless steel geen stainless steel is. dan praten we toch over fraudieuze situaties, iets verkopen wat het niet is en dan opzettelijk mensen hun gezondheid in gevaar brengen.

Nogmaals ik ben ook maar mens en ik maak ook fouten.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hoe kan die verkoopster beoordelen dat je een bloedinfectie hebt opgelopen door
dit bandje ?
Beetje raar verhaal van die verkoopster.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

remcoch schreef:iets verkopen wat het niet is en dan opzettelijk mensen hun gezondheid in gevaar brengen.
Kunt u dit verder uitleggen ?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

remcoch schreef:iets verkopen wat het niet is en dan opzettelijk mensen hun gezondheid in gevaar brengen.
Kunt u dit verder uitleggen ?[/quote]

Waarschijnlijk, ten overvloede: het horloge is ook waterdicht? Ik bedoel 24/7. Lijkt mij, als je bandje is/was aangetast dat je dat toch op de huid al had moeten voelen. Je schrijft immers: je bandje was helemaal opgevreten. Zal wel aan mij liggen maar als een horloge irritatie veroorzaakt: niet ongewoon, krijg je jeuk in de eerste plaats, krabbel, krabbel en dan doe je dat 24/7 horloge toch af om te kijken wat er aan de hand is?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vermoed eerder dat het RVS is beschadigd door transpiratievocht. De een is de ander niet, bij de een gaat het sneller dan bij de ander, en bij een derde gebeurd zoiets helemaal niet. ik kan alleen maar brillen van titanium hebben, stalen brillen worden binnen een jaar ook opgevreten.

En geloof me maar, dat voel je heus wel.

Gesloten