Tekst is gekopieerd .bij mij komt ook de prijs van 26,50
Let op: Dynamic pricing!
Sodeju! Ik ben er net achtergekomen dat niet iedereen hetzelfde betaalt bij bol.com. Blijkbaar zijn Sander en ik van die stinkrijke miljonairs die makkelijk wat meer kunnen betalen voor onze producten!

Toevallig kwam op een Facebook pagina de prijs van de Leuchtturm1917 ter sprake. Ik vond dit namelijk bizar duur, wel €26,50, terwijl ik bij de plaatselijke boekhandel €17,95 betaal. Vervolgens zeiden anderen dat ik gek was. Zij betaalden bij Bol óók gewoon €17,95! Er werd me zelfs een link toegestuurd naar de juiste pagina waar dit notitieboekje te vinden zou zijn.... Ik klikte erop, en... je raadt het al.... €26,50!
Wat is hier aan de hand?! Blijkbaar zijn wij het 'slachtoffer' van dynamic pricing. Ze zijn aan het kijken hoe ver ze de prijs op kunnen rekken voordat mensen besluiten om het toch maar ergens anders te gaan kopen. Hierdoor ontstaat in dit geval dus een prijsverschil van €8,55. Dat is dus een prijsverhoging van 50%! Echt bizar.
Dit prijsverschil wordt trouwens mogelijk gemaakt door cookies! Zodra ik de cookies had verwijderd kreeg ik ook weer gewoon de prijs van €17,95 te zien. Mijn advies is dus: gooi regelmatig je cookies weg of gebruik de incognito modus. Zeker voordat je iets koopt! Het kan je namelijk flink in de prijs schelen!
Ik zou het niet geloven als het me net zelf niet was overkomen.