LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Osirius Boekhouden Pro 2007

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Jerom747

Osirius Boekhouden Pro 2007

Ongelezen bericht door Jerom747 »

Dit boekhoudprogramma moet volgens de gegevens op de website en de verpakking digitale bankafschriften kunnen inlezen. Echter pas na aankoop komt de koper er achter dat deze functionaliteit niet aanwezig is in het programma.
De helpdesk en afdeling verkoop van de leverancier bevestigen dit. Hier is dus sprake van bewuste misleiding van de klant.
De koper zal toch handmatig de bankafschriftgegevens moeten invoeren.

Coon

Re: Osirius Boekhouden Pro 2007

Ongelezen bericht door Coon »

Ik heb dit boekhoudpakket ook aangeschaft. Was al in bezit van een verouderde versie (uit 2003) welke op zich voldeed maar op de Pro 2007 zaten duidelijk meer opties dus was de keuze niet moeilijk. De opties waarvoor ik het gekocht heb waren het inlezen van digitale bankafschriften, direct vanuit het boekhoudprogramma aangifte omzetbelasting doen. Oke tot zover zijn we er reeds achter dat die opties er (nog) niet opzitten, Wanneer wel is onduidelijk volgens de helpsdesk. Dan heb je het programma in je bezit en ga je er mee aan het werk. Oke, er kan ook met kostenplaatsen gewerkt worden, scheelt een hoop extra grootboekrekeningen, dus zo ingericht en boeken maar, totdat je iets wilt uitdraaien. Waar zit dat? Niet te vinden, bellen met de helpdesk, nee mevrouw, zit er niet op. Maar het staat wel in het instructieboekje meneer! :? Gek toch? Dan komt nog een vraag van een debiteur, ik zal even in uw historie kijken, oeps waar staat die? Weer mailen met de helpdesk, nee mevrouw die zit er niet op. :oops: Oke dat zijn nu al 4 opties welke een beetje boekhoudprogramma toch wel binnen zijn mogelijkheden zou moeten hebben. Hoe kan een boekhouder nou met dit programma werken? Zo kan je toch geen goede boekhouding beheersen? Hoe ga ik dit vertellen tegen een inspecteur van de belastingdienst als ik controle krijg?
Ik vind dat Osirius behoorlijk in gebreke is gebleven met dit nieuwe boekhoudpakket. Ik heb het zelfs aangeraden aan kennissen, ik wist dit toen allemaal nog niet. Ik SCHAAM me dood dat ik dit heb aangeraden maar eigenlijk zou Osiriusteam dit moeten doen. Ik heb ze zelfs gevraagd of ik de andere bestanden van mijn kennis in mijn boekhoudpakket kon inlezen, ja hoor geen probleem mevrouw, maar als je dan de usb stick in handen hebt kom ik niet verder dan de stick in de computer stoppen want verder wil het niet. Bellen met de helpdesk (door mijn man die wat beter onderlegd hierin is). Niet te volgen. Per saldo zal ik die administratie dus maar weer op papier na moeten kijken. Dit kan toch niet! En dan zeggen ze dat het heel geschikt is ook voor niet boekhouders. Tja nu snap ik wel waarom! Als je geen boekhouder bent weet je ook niet waar je naar moet kijken en mis je waarschijnlijk alle mogelijke opties ook niet.
Ik vraag me af of er wel een boekhouder bij het ontwikkelen van dit programma aanwezig is geweest.
Het enige waar ik tevreden over ben is het direct faktureren en verzenden per email. Al hoewel de ontwikkeling van een faktuurlayout ook niet de gemakkelijkste weg is in het Osiriuspakket. Al met al ben ik absoluut niet tevreden met wat ze mij verkocht hebben. Ik ga het ook niet meer aan iemand anders aanraden. Als ik er alleen al aan denk dan word ik :twisted:
Eigenlijk voel ik me ook wel een beetje opgelicht.

Cyber Constructions

Ongelezen bericht door Cyber Constructions »

Voor de prijs van het pakket kun je natuurlijk niet alle denkbare functionaliteit verwachten, maar het is wel triest dat Osirius adverteert met specificaties die het niet waarmaakt. Nu breek ik als startende ondernemer nog bij lange na niet m'n nek over de rijen klanten die voor de deur staan, dus in dat opzicht is Compleet Boekhouden Pro 2007 voor mij een alleszins redelijk product voor z'n prijs, maar zodra ik het me kan permitteren ga ik toch omzien naar iets beters.

Toch jammer, want de meeste starters kunnen zich nou eenmaal geen boekhoudsoftware van vier cijfers voor de komma permitteren. Als Osirius alle problemen oplost hebben ze een uitstekend product in handen. Als ze dan ook nog koppelingen met MS Office zouden toevoegen (met name Outlook en Word) en de mogelijkheid om in vreemde valuta te boeken, dan zou ik persoonlijk dolgelukkig zijn.

Cyber Constructions

Ongelezen bericht door Cyber Constructions »

Alleen klagen op een forum lost uiteraard niks op, dus heb ik ook geklaagd bij Osirius zelf. Het antwoord (letterlijke weergave, inclusief taalfouten):

"Er wordt hard gewerkt aan de door u beschreven zaken, dit wordt allemaal worden opgelost op een niet al te lang termijn."

De "beschreven zaken" zijn hier het ontbreken van van de geadverteerde mogelijkheden van automatische betalingen en inlezen van digitale bankafschriften, het ontbreken van debiteurenhistorie, het niet goed functioneren van de BTW-aangifte, en de aanwezigheid van Engelse termen door het hele pakket heen.

Nu maar hopen dat het inderdaad allemaal op korte termijn opgelost wordt, en de vakkennis van de programmeurs beter is dan het Nederlands van de Osirius Helpdesk...

Gesloten