LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstap naar ander energie leverancier via Inhoofdzaak

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
hakim.el-barzouhi
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2017 12:28
Contacteer:

Overstap naar ander energie leverancier via Inhoofdzaak

Ongelezen bericht door hakim.el-barzouhi »

Klacht Inhoofdzaak:

Mijn vrouw heeft in afgelopen december een hersenbloeding gehad en sindsdien heeft zij ziek thuis gelegen totdat zij op 13 februari dit jaar in het AMC een hersenoperatie heeft gehad. Deze operatie was zeer complex en heeft maar liefst 12 uur in beslag genomen. Hoewel in eerste instantie het er niet goed uitzag, hebben de artsen ons na de operatie gerust gesteld met de mededeling dat mijn vrouw een lange weg heeft te gaan van revalidatie en herstel maar dat de operatie wel goed gelukt was en dat zij doormiddel van revalidatie er bovenop zou komen.

Begin februari, op het moment dat mijn vrouw doodziek thuis lag, kwam een medewerker van Inhoofdzaak, ene Honya Mohhamed, aan de deur. Na lang aanbellen wist mijn vrouw uit bed te komen en opende de deur. Deze mevrouw vroeg of zij binnen mocht komen om uitleg te geven in verband met het overstappen naar een andere energie leverancier. Mijn vrouw probeerde haar tegen te houden maar zij bleef aandringen en uiteindelijk heeft mijn vrouw haar binnengelaten. Volgens mijn vrouw, was het ''een aardige mevrouw'' en zij had het vertrouwen van mijn vrouw gewonnen. Na lange uitleg van deze mevrouw aan mijn vrouw in combinatie met het vertrouwen die zij had gewonnen heeft mijn vrouw uiteindelijk getekend om over te stappen van Engie naar Innova. Het verhaal van deze mevrouw was dat wij €100,- per maand aan energie kosten bij Innova kwijt waren terwijl wij op dat moment €122,- per maand aan Engie kwijt waren. Dit scheelde ons €22,- per maand. Achteraf is nu gebleken dat Innova juist duurder is dan Engie en dat we elke maand een termijn bedrag kwijt zijn van €147,-. Dit is €47,- meer dan wat uw collega heeft uitgelegd en beloofd en zelfs €25,- meer dan mijn oude energie leverancier Engie.
Doordat op dat moment mijn prioriteiten ergens anders lagen namelijk, het verzorgen van mijn vrouw, het opvangen van de kinderen, het huishouden en daarnaast werkte ik fulltime, is dit hele verhaal mij pas ter ore gekomen nadat de 2 weken van de 2 weken van de bedenktijd waren verstreken.

Ik heb inmiddels een klacht bij Inhoofdzaak gelegd maar zij dreigen met €1000,- boete als ik wil overstappen naar een andere energie leverancier.
Ik heb verschillende keren per telefoon en per mail gevraagd of het contract ontbonden kan worden maar helaas krijg ik alleen negatieve reacties terug.

stofzuigertje

Re: Overstap naar ander energie leverancier via Inhoofdzaak

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U moet niet naar huidige maandbedrag maar tarieven kijken.

Het kan zijn dat ze iets meer stroom en gas berekenen.
Alleen op Gasprijs, Stroomprijs en vaste kosten en dan kijken hoeveel je voorheen en nu betaalde.

Dus 4x kijken.
Stroomprijs Kwh.
Vaste kosten stroom
Gasprijs.
Kosten levering stroom

En jammer, je had na aanmelden en ontvangst brief 2 weken de tijd om te annuleren.
Dus als je binnen 2 weken terug stuurde gaat het niet door.

Als je nog een keer dit kreeg, ja mag gewoon tekenen, ben je van gezeur af en dan binnen 1 week opzeggen.
Dat is voor hun veel werk van aanmelden en annuleren en je hoeft niet te weigeren.

Verder nooit per telefoon of aan de deur iets nemen.
Online zelf zoeken en rustig nadenken is beter.
Zelfde aanbiedingen en vaak nog goedkoper.

Nu helaas te laat.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Overstap naar ander energie leverancier via Inhoofdzaak

Ongelezen bericht door Appie83 »

hakim.el-barzouhi schreef:Doordat op dat moment mijn prioriteiten ergens anders lagen namelijk, het verzorgen van mijn vrouw, het opvangen van de kinderen, het huishouden en daarnaast werkte ik fulltime, is dit hele verhaal mij pas ter ore gekomen nadat de 2 weken van de 2 weken van de bedenktijd waren verstreken.

Ik heb inmiddels een klacht bij Inhoofdzaak gelegd maar zij dreigen met €1000,- boete als ik wil overstappen naar een andere energie leverancier.
Ik heb verschillende keren per telefoon en per mail gevraagd of het contract ontbonden kan worden maar helaas krijg ik alleen negatieve reacties terug.
U bent een overeenkomst aangegaan en de bedenktijd is inmiddels verstreken dus in beginsel bent u gebonden aan de overeenkomst met Innova. De makkelijkste weg is dit contract opzeggen. U bent dan wel een opzegvergoeding verschuldigd. Deze mag bij een energiecontract voor consumenten niet hoger zijn dan een bepaald bedrag naargelang de resterende duur van het contract: (door ACM vastgesteld)
minder dan 1,5 jaar = 100,- (50,- gas + 50,- elektriciteit).
1,5- 2 jaar = 150,- (75+75)
2-2,5 jaar: 200,- (100+100)
meer dan 2,5 jaar: 250,- (125+125)

Dus volgens mij kan de boete niet 1000 Euro zijn.
https://www.consuwijzer.nl/energie/verg ... ract-stopt

Hebt u echter een zakelijk energiecontract afgesloten dan gelden de bovenstaande opzegvergoedingen niet en zal u de algemene voorwaarden die u moet hebben ontvangen moeten raadplegen waar dit bedrag van 1000,- (500,- voor gas en 500,- voor elektriciteit) in zou moeten staan. De kans dat u hier onder uit komt acht ik vrij klein.

monique.kemper
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2017 12:48
Contacteer:

Re: Overstap naar ander energie leverancier via Inhoofdzaak

Ongelezen bericht door monique.kemper »

Inhoofdzaak sluit voornamelijk zakelijke contracten af. Als uw vrouw geen tekenbevoegdheid heeft dan is er geen overeenkomst!

Gesloten