LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pearle of Eye Wish

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
jokiepokie
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 jan 2007 08:53

Pearle of Eye Wish

Ongelezen bericht door jokiepokie »

Ik wil graag een nieuwe bril
Mijn verzekering vergoed alleen een bril als ik die bij Pearle of Eye Wish koop.
Heeft iemand ervaring met een van deze opticiens? Welke is de beste?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Pearle of Eye Wish

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Beide zijn volgens mij franchise ondernemingen(Pearle zeker) , wat dus inhoudt dat de ene Pearle geweldig kan zijn (zoals die in mijn woonplaats voor overname door andere bedrijfsleider) en de andere compleet waardeloos. (zoals na de overname)
Je kunt dus beter brildragende buren/vrienden/collega's/familie in jouw woonomgeving deze vraag stellen.
Onderling verschil in winkels kan erg groot zijn.

tnose
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jun 2010 00:08

Re: Pearle of Eye Wish

Ongelezen bericht door tnose »

@ Violet:
Pearle en Eye-Wish zijn "broertjes". Het is voor een groot gedeelte een franchise-formule maar er zijn ook een heel aantal eigen filialen.
Wat je zegt over: bij de één wordt je goed geholpen en bij de ander niet, het zou niet zo mogen zijn, maar het komt zeker voor.


Beste JokiePokie,

Pearle heeft met verschillende zorgverzekeraars een samenwerkingsverband. Dit houdt in dat wanneer de klant recht heeft op een vergoeding dit door Pearle rechtstreeks gedeclareerd kan worden en dat Pearle ook een extra korting verleent.
Het is niet mogelijk dat je persé een bril bij Pearle of Eye-Wish moet kopen om een vergoeding te krijgen. Een zorgverzekeraar mag daar geen voorkeur in hebben. Maar als je wel naar Pearle of Eye-Wish gaat krijg je dus bovenop een eventuele vergoeding een korting.
Als je bijvoorbeeld bij Zilveren Kruis Achmea verzekerd bent met een 2-sterrenpakket dan krijg je vanuit die aanvullende verzekering geen vergoeding. Pearle of Eye-Wish biedt je een korting aan van 50euro. Het probleem is alleen dat Zilveren Kruis Achmea het zo doet voorkomen dat zij die 50 euro betalen, maar dit is zeker niet het geval.
Ik werk zelf bij Pearle en ik weet precies hoe dit werkt. Ik maak nu absoluut geen reclame voor Pearle, maar wil je wel graag het verhaal compleet uitleggen.
Dus de zorgverzekeraar maakt geen onderscheidt in vergoedingen, maar het samenwerkingsverband tussen de opticien en de zorgverzekeraar geeft je wel een voordeel (dat betaald word door de opticien).

Succes met de nieuwe bril :D

Gesloten