LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Peda chip handleiding

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
knutselaar

Peda chip handleiding

Ongelezen bericht door knutselaar »

Ik heb een bijna nieuwe Peda chip kunnen overnemen en wil zelf graag het onderhoud aan deze Chinese Honda amigo/Tomos cloon gaan doen, maar kan nergens aan een onderhoudsschema komen. Er zit bijvoorbeeld een CVT automaat in, maar waar zit ie, wat is het er voor een en wat is het onderhoud er van? De vorige eigenaar vertelde dat de garantie vervalt als het onderhoud niet in de werkplaats gebeurd en er dus geen boekje bij was voor het onderhoud. Wie o wie kan mij er meer over vertellen of zo'n boekje toesturen. (In PDF is ook prima)

Alvast veel dank voor de hulp,
George

Brahms

Re: Peda chip handleiding

Ongelezen bericht door Brahms »

Als je al niet weet waar de CVT Automaat zit zou ik het onderhoud maar aan de vakman overlaten, toch ?

knutselaar

Bedankt voor dit super antwoord waar ik nooit en temeer zelf op gekomen was.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wat heb je nu eigenlijk....
Een Honda of Tomos of een Chinees die deze 2 namaakte en je niet weet wie het gemaakt heeft?

Er is veel rommel te koop en ik zou geen chip wisselen zolang niet stuk.
Als dit voor snelheid is, dan is dit voertuig vermoedelijk vooral sneller stuk.

Veel Chinese zooi, mooie uiterlijk maar dubieuze kwaliteit en geen boekjes of onderdelen leverbaar komt vaak voor.
Deze met kenteken liggen in schuurtje en niet verzekerd= boete tenzij je hem sloopt of schorsing kenteken aanvraag en die jaarlijks tijdig verlengde...
Sommige hebben hogere boete dan nieuw waarde wegens dit soort problemen.

En als je Chinees wilt rijden, zou ik het meisje uit de afhaal versieren!
Er zijn enkele goede maar er zit veel rommel tussen die de oud ijzer prijs waard is en bij sloop kun je vaak onderdelen kwijt die anders niet leverbaar zijn.
Dus slopen voor onderdelen is vaak enige wat rendabel is als je ze goedkoop inkoopt en gelijk kenteken inleverde voor sloop.
Sommige gaan binnen 3 maanden naar de sloop, vrijwel nieuwe dus!

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

gemist

Ongelezen bericht door gemist »

Volgens de oem-onderdelen lijst heeft je brommert gewoon een brommer-slipkoppeling. Geen CVT. Ik heb hier overigens nog een kettingzaag met CVT erop geschreven, maar dat bleek bij openmaken gewoon een ketting....en dat ding komt uit HongKong...

knutselaar

@stofzuigertje Het is een Honda PC50 /Tomas kloon. Jammer dat jij mij hier in slecht Nederlandse zo moet afkraken, terwijl ik dacht dat dit RADAR forum bedoeld was om mensen te helpen. Maar goed, inmiddels bezit ik een duidelijk onderhoudsschema en zag daarin dat er in het oliecarter een slip-koppeling zit, dus geen CVT. In afwachting van het op je China/Taiwan PC getikte antwoord verblijf ik,

Mvg, George

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

knutselaar schreef:@stofzuigertje Het is een Honda PC50 /Tomas kloon. Jammer dat jij mij hier in slecht Nederlandse zo moet afkraken, terwijl ik dacht dat dit RADAR forum bedoeld was om mensen te helpen. Maar goed, inmiddels bezit ik een duidelijk onderhoudsschema en zag daarin dat er in het oliecarter een slip-koppeling zit, dus geen CVT. In afwachting van het op je China/Taiwan PC getikte antwoord verblijf ik,

Mvg, George
Je moet stofzuigertje niet te serieus nemen. Die ratelt de meest idiote dingen achter elkaar op en de helft van de tijd heeft het niet eens met het topic te maken. En dan nog niet te spreken over het van de hak op de tak springen en het niet afmaken van zinnen. Gewoon doorscrollen en niet te veel aandacht geven.

knutselaar

@ Nijogeth Bedankt voor de reactie, reageerders als stofzuigertje kom je helaas op forums meer tegen. Waarschijnlijk omdat ze niet anders te doen hebben dan de kwaliteit van een forum omlaag te halen.

Mvg, George

Gesloten