LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg
PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg
Hi allemaal,
Ik heb nu voor de tweede keer te maken met een PostNL bezorger die liegt over de bezorging van een pakket uit het buitenland.
Hij drukt gewoon op de knop in de app en beweert het te hebben bezorgd, maar ik heb niets gekregen.
De vorige keer beweerde hij iets om 22:11 s'avonds te hebben bezorgd. Zo laat doe ik de deur niet eens meer open. Klacht ingediend bij PostNL, maar daar hebben ze voor het gemak niets mee gedaan.
Nu zou het in mijn brievenbus liggen, maar er lag geen pakket in mijn brievenbus.
Hij doet dit alleen met pakketten uit het buitenland (AliExpress). Waarschijnlijk weet hij dat deze pakketten nooit verzekerd zijn en dat dat betekent dat wij in Nederland simpelweg niets kunnen doen. De verzender kan alleen een onderzoek laten starten en probeer ze dat maar eens duidelijk te maken. De vorige keer mijn geld terug gekregen, maar nu weer opnieuw uren in de chat bezig moeten zijn om uit te leggen dat ik te maken heb met een liegende bezorger.
Update (terwijl ik dit aan het schrijven ben): buurvrouw komt net langs want ik heb haar pakket in ontvangst genomen voor haar. De normale bezorger is een super vriendelijke man en hij heeft dit niet gedaan. Wat zegt de buurvrouw? Dat zij dit ook 2 keer heeft meegemaakt. Nu weet ik wel zeker dat het niet zomaar een foutje is. PostNL heeft ook haar klachten gekregen en daar niets mee gedaan.
Ik heb nu voor de tweede keer te maken met een PostNL bezorger die liegt over de bezorging van een pakket uit het buitenland.
Hij drukt gewoon op de knop in de app en beweert het te hebben bezorgd, maar ik heb niets gekregen.
De vorige keer beweerde hij iets om 22:11 s'avonds te hebben bezorgd. Zo laat doe ik de deur niet eens meer open. Klacht ingediend bij PostNL, maar daar hebben ze voor het gemak niets mee gedaan.
Nu zou het in mijn brievenbus liggen, maar er lag geen pakket in mijn brievenbus.
Hij doet dit alleen met pakketten uit het buitenland (AliExpress). Waarschijnlijk weet hij dat deze pakketten nooit verzekerd zijn en dat dat betekent dat wij in Nederland simpelweg niets kunnen doen. De verzender kan alleen een onderzoek laten starten en probeer ze dat maar eens duidelijk te maken. De vorige keer mijn geld terug gekregen, maar nu weer opnieuw uren in de chat bezig moeten zijn om uit te leggen dat ik te maken heb met een liegende bezorger.
Update (terwijl ik dit aan het schrijven ben): buurvrouw komt net langs want ik heb haar pakket in ontvangst genomen voor haar. De normale bezorger is een super vriendelijke man en hij heeft dit niet gedaan. Wat zegt de buurvrouw? Dat zij dit ook 2 keer heeft meegemaakt. Nu weet ik wel zeker dat het niet zomaar een foutje is. PostNL heeft ook haar klachten gekregen en daar niets mee gedaan.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg
Dan heb je niet alleen een liegende maar ook een stelende postbezorger. Trouwens pakjes van Aliexpress die niet te groot of te zwaar zijn komen tegenwoordig bij mij de laatste tijd met de reguliere briefbezorging. Als er douane kosten betaald moeten worden tegenwoordig altijd afhalen bij de Jumbo.
Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg
Dat vermoeden heb ik ook en AliExpress pakketjes worden bij mij ook door PostNL bezorgd. De bezorger die ik normaal zie is het zeker niet. Die kwam namelijk een paar uur daarvoor iets afleveren voor de buurvrouw. Toen de buurvrouw zei dat het haar ook 2 keer is overkomen ben ik toch echt gaan concluderen dat dit een structureel probleem is. Ze hebben dus klachten van meerdere mensen en doen er niets mee. De vorige keer gaven ze over de telefoon aan dat na 22 uur iets bezorgen wel vreemd is en waarschijnlijk niet klopt, maar paar telefoontjes later gaven ze aan dat de bezorger het toch echt heeft bezorgd en dat ik niets kan doen. "Vraag de webshop maar om een onderzoek te starten". Net ook weer gebeld en verteld over de klachten van de buurvrouw. "meneer, ik kan niets escalaren. Ik kan alleen notities toevoegen en aangeven dat u er niet op moet rekenen dat er terugkoppeling zal zijn nav uw klacht". Waarschijnlijk krijg ik gewoon weer mijn geld terug, maar ik doe nu echt mijn best om AliExpress uit te leggen hoe dit hier in Nederland werkt omdat ik op geen enkele manier kan voorkomen dat de bezorger dit opnieuw gaat doen.
Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg
Ik heb even op Google gezocht naar "site:klacht.nl postnl AliExpress" en wat zie ik? Dit overkomt veel meer mensen en ze raken meestal het geld kwijt. AliExpress moet zorgen dat de verkopers een klacht indienen, maar zijn zich daar niet van bewust. De verkopers mogen het geld in zulke gevallen altijd houden en soms krijgt een klant een refund bij wijze van uitzondering. PostNL weet dat dit speelt en reageert overal met template emails. Die klachten van de verkopers komen nooit binnen, dus er is niets aan de hand. Ze gaan het nu als het goed is binnen AliExpress escaleren.
Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg
Probeer met uw zoekactie meer mensen te mobiliseren die dit met post van AliExpress ook hebben gehad. U heeft twee ervaringen, uw buurvrouw al twee en ook via Google bent u er al achter gekomen dat u en uw buurvrouw niet de enigen zijn.
Probeer zoveel mogelijk verklaringen op schrift te krijgen. Wat Post.nl, waarschijnlijk bewust, nalaat te doen, dat moet u nu gaan doen. Heeft u voldoende schriftelijke reacties start dan, alleen of gezamenlijk, een procedure tegen Post.nl bij de Geschillencommissie Post.
Een individueel geval daar walst deze geschillencommisie gewoon overheen. Maar als het zo overduidelijk is dat er ergens iets volkomen mis gaat bij dit wat vreemde bedijf, dan moeten ze daar wel iets mee.
Probeer zoveel mogelijk verklaringen op schrift te krijgen. Wat Post.nl, waarschijnlijk bewust, nalaat te doen, dat moet u nu gaan doen. Heeft u voldoende schriftelijke reacties start dan, alleen of gezamenlijk, een procedure tegen Post.nl bij de Geschillencommissie Post.
Een individueel geval daar walst deze geschillencommisie gewoon overheen. Maar als het zo overduidelijk is dat er ergens iets volkomen mis gaat bij dit wat vreemde bedijf, dan moeten ze daar wel iets mee.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 23 mar 2019 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg
Bij de Geschillencommissie Post kun je deze kwestie niet voorleggen als geadresseerde.
Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg
Zo komt postnl mooi weg met niets doen. Verklaar bepaalde groepen niet tot partij in een zaak, leg de bal vooral neer bij anderen die onbereikbaar zijn en niet in actie komen en voila, extreem slechte service leveren zoals in dit topic gemeld en probleem opgelost. Waarom zou je rotte appels in je bezorgteam ook aanpakken? Wegkijken is veel makkelijker.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg
Ik heb nooit problemen met bezorging van Aliexpress pakjes. De laatste tien jaren ca 200 pakjes gehad. Nooit iets verkeerd gegaan. Een keertje te laat. Binnen twee dagen had ik mijn geld retour en twee weken later kwam het pakket toch nog. Ik heb contact opgenomen met de verkoper om te betalen maar hij schreef dat hij zijn geld terug had en ik had mijn geld terug dus de zaak was voorbij. Prettig opgelost. Ik had het gratis.
Maar je hebt alleen een conflict met Aliexpress. De post is naar hun verantwoordelijkheid verschuldigd. Niet naar jou. Groepacties hebben geen zin. Jouw zaak moet opgelost worden en anders negatieve feedback. Daar zijn ze zeer gevoelig voor.
Maar je hebt alleen een conflict met Aliexpress. De post is naar hun verantwoordelijkheid verschuldigd. Niet naar jou. Groepacties hebben geen zin. Jouw zaak moet opgelost worden en anders negatieve feedback. Daar zijn ze zeer gevoelig voor.
Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg
TS zou juist helemaal niets met PostNL moeten doen. TS is immers in dit geval geen klant van PostNL en ik verwacht eigenlijk dat TS daardoor ook niet eens bij de geschillencommissie post terecht kan. De verzendende partij zou naar de geschillencommissie moeten stappen als daar aanleiding toe is, de verzender heeft immers een overeenkomst met PostNL.BreejKC schreef: ↑22 mar 2019 22:26
Probeer zoveel mogelijk verklaringen op schrift te krijgen. Wat Post.nl, waarschijnlijk bewust, nalaat te doen, dat moet u nu gaan doen. Heeft u voldoende schriftelijke reacties start dan, alleen of gezamenlijk, een procedure tegen Post.nl bij de Geschillencommissie Post.
Een individueel geval daar walst deze geschillencommisie gewoon overheen. Maar als het zo overduidelijk is dat er ergens iets volkomen mis gaat bij dit wat vreemde bedijf, dan moeten ze daar wel iets mee.
TS heeft in deze eigenlijk helemaal niets te maken met PostNL en moet gewoon bij AliExpress zijn.
Theotrucker
vindt dit leuk
Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg
Bob Schurkjens schreef: ↑22 mar 2019 23:51Bij de Geschillencommissie Post kun je deze kwestie niet voorleggen als geadresseerde.
En Cro schreef:
TS zou juist helemaal niets met PostNL moeten doen. TS is immers in dit geval geen klant van PostNL en ik verwacht eigenlijk dat TS daardoor ook niet eens bij de geschillencommissie post terecht kan. De verzendende partij zou naar de geschillencommissie moeten stappen als daar aanleiding toe is, de verzender heeft immers een overeenkomst met PostNL. TS heeft in deze eigenlijk helemaal niets te maken met PostNL en moet gewoon bij AliExpress zijn.
Hebben geadresseerden dan helemaal geen rechten meer? Dan maken, kennelijk, sommige medewerkers van Post.nl daar wel heel handig gebruik van als het om pakjes met een afzender uit China komt.
Die pakjes herken je meteen. De voor ons wat vreemde tekens staan gewoon op het adresetiket. En die medewerkers weten inmiddels ook wel dat verzenders uit dat verre land niet precies op de hoogte zijn van die wat vreemde wetgeving hier in Nederland waarbij grote bedrijven wel beschermd en ontvangers van post weinig tot niet beschermd zijn.
Gelukkig zijn er ook nog goede bezorgers, zoals TheoTrucker schreef, die nog helemaal geen problemen met AliExpress of EBay pakjes heeft gehad. Gelukkig kan ik mezelf daar ook bij scharen.
Maar waarom doet Post.nl dan helemaal niets met die klachten van ontvangers van post? Alleen maar omdat dat niet hoeft van de wet? Die maken zich er dan wel heel gemakkelijk vanaf. Zulke rotte appels, die je onderneming meer dan een slechte naam bezorgen, spoor je toch op. Je weet toch wanneer welke bezorger in welke wijk op bepaalde tijdstippen post rondgebracht heeft? Je hoeft dat maar even bij te houden en je weet precies aan welke bezorgers onder je gelederen er waarschijnlijk een steekje los zit.
Zulke bezorgers komen dan, wat mij betreft, gewoon op straat te staan. Ze zijn dan meteen een voorbeeld voor overige bezorgers als ze, tenminste, hun baantje door dergelijk gedrag ook niet willen verliezen. Maar, mijns inziens, investeer je op deze manier aan het 'woekeren van onkruid' binnen je eigen onderneming. Of je daar als bedrijf nu zo trots op moet zijn?
kuklos
vindt dit leuk
Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg
Klopt allemaal wat hier staat. PostNL hoeft helemaal niets met mijn klacht te doen. Overeenkomst is tussen de verkoper en PostNL. Waarschijnlijk niet eens rechtstreeks met PostNL, maar een shipping company die het laatste stuk aan PostNL uitbesteed. AliExpress stuurt ook niets, dat doen de verkopers en AliExpress kan daarom geen onderzoek laten starten. De bedrijven die via AliExpress verkopen moeten een klacht indienen, maar waarom zouden ze als ze het geld toch altijd mogen houden? AliExpress doet echter wel de bemiddeling tussen klant en verkoper en moet daarom op de hoogte zijn van onze regelgeving. Als wij ze hier op wijzen, dan moeten zij zorgen dat de verkoper een onderzoek laat starten. Wil de verkoper geen onderzoek laten starten, dan moet het geld gewoon weer terug naar de koper.
Na het lezen van de klachten zie ik dat veel mensen niet eens boos zijn op AliExpress. Wij worden gevraagd om bewijs te leveren dat het pakket niet is geleverd en dat hebben we natuurlijk niet. Er zijn ook gevallen waarbij het product terug is gestuurd, PostNL dit over de telefoon best wil toegeven, maar ze zetten het niet in de mail en je bent alsog je geld kwijt terwijl het product straks weer terug is bij de verkoper. Ik werd wel degelijk boos op AliExpress omdat ik best veel bij ze koop en kreeg daarom de vorige keer mijn geld terug. De persoon die dat moest beoordelen beschouwde dat als een "one time courtesy". Heb daarna weer allemaal tijd in de chat gestoken om ze uit te leggen dat ze het niet zo moeten zien, maar dat is waarschijnlijk niet intern geescaleerd. Als AliExpress hier niets aan gaat doen, dan heb ik nog maar 2 opties: alles laten bezorgen bij vrienden/familie of niet meer bij ze bestellen.
Desondanks ontzettend teleurgesteld in PostNL. Begrijp dat ze volgens de wet niets hoeven te doen, maar ik zou niet graag mensen voor mijn bedrijf laten werken als er continu klachten komen dat ze liegen over de bezorging van pakketten. De verantwoordelijkheid ligt bij een ander, maar als zij er ook niets mee doen dan moet PostNL beseffen dat de eigen medewerkers hier misbruik van kunnen maken zonder zich zorgen hoeven te maken over consequenties.
Na het lezen van de klachten zie ik dat veel mensen niet eens boos zijn op AliExpress. Wij worden gevraagd om bewijs te leveren dat het pakket niet is geleverd en dat hebben we natuurlijk niet. Er zijn ook gevallen waarbij het product terug is gestuurd, PostNL dit over de telefoon best wil toegeven, maar ze zetten het niet in de mail en je bent alsog je geld kwijt terwijl het product straks weer terug is bij de verkoper. Ik werd wel degelijk boos op AliExpress omdat ik best veel bij ze koop en kreeg daarom de vorige keer mijn geld terug. De persoon die dat moest beoordelen beschouwde dat als een "one time courtesy". Heb daarna weer allemaal tijd in de chat gestoken om ze uit te leggen dat ze het niet zo moeten zien, maar dat is waarschijnlijk niet intern geescaleerd. Als AliExpress hier niets aan gaat doen, dan heb ik nog maar 2 opties: alles laten bezorgen bij vrienden/familie of niet meer bij ze bestellen.
Desondanks ontzettend teleurgesteld in PostNL. Begrijp dat ze volgens de wet niets hoeven te doen, maar ik zou niet graag mensen voor mijn bedrijf laten werken als er continu klachten komen dat ze liegen over de bezorging van pakketten. De verantwoordelijkheid ligt bij een ander, maar als zij er ook niets mee doen dan moet PostNL beseffen dat de eigen medewerkers hier misbruik van kunnen maken zonder zich zorgen hoeven te maken over consequenties.
Laatst gewijzigd door Pyhat op 23 mar 2019 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg
Nooit reden geweest om op Aliexpress boos te kunnen zijn. Ook fakeverkopers gehad. Altijd het geld retour gehad. Aliexpress is okay.
Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg
Ik heb verder ook geen problemen met AliExpress, maar de wetgeving verschilt tussen de landen en daar moeten ze van op de hoogte zijn. Heb je ook je geld terug gekregen terwijl PostNL ten onrechte aan ze heeft doorgegeven dat jij het pakket hebt gekregen? Als de bezorger hier niet over liegt, dan is er volgens mij nooit een probleem met AliExpress. Op mijn vorige adres alleen maar te maken gehad met eerlijke bezorgers. Als iets niet aankwam, uiteraard gewoon geld terug gekregen. Ik steek hier ook niet voor niets zoveel tijd in. Bestel graag bij ze, maar dit is toch echt iets waar ze wat mee moeten doen. Als ze er niets mee doen terwijl ze nu beseffen dat mensen onterecht hun geld kwijt raken, dan houdt het ook voor mij op.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg
Maar Aliexpress is niet de schuldige als je door de postbode bestolen wordt. Maar de verkoper is de verzender en de opdrachtgever hiervoor. Daarom is er geen overeenkomst tussen de geadresseerde en het postbedrijf. Dit is in alle landen zo. En je kunt alleen maar via je tussenpersoon, Aliexpress proberen je gelijk te krijgen. Hierbij ben je nog in het voordeel ten opzichte van Europa omdat Aliexpress het geld vasthoudt tot alles geregeld is. Maar jammer dat het soms moeilijk is. Maar hier in Europa ebay en marktplaats geeft ook erg vaak problemen.
Maar ik heb geen aandelen bij Aliexpress, ben er wel erg tevreden over. Beter dan Wish en light in the box.
Maar ik heb geen aandelen bij Aliexpress, ben er wel erg tevreden over. Beter dan Wish en light in the box.
Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg
Ben voor de rest ook tevreden over AliExpress en wil ook liever niet overstappen naar Wish en LighInTheBox. Overstappen heeft ook geen zin omdat ik dan nog steeds met hetzelfde probleem te maken kan krijgen. AliExpress heeft wel fouten gemaakt als die ik die klachten online bekijk. Ze bleven daar hameren op "het is gewoon afgeleverd, sorry, je krijgt je geld niet terug" of "je hebt geen bewijs geleverd dat je het pakket niet hebt gekregen".
Je moet het in eerste instantie zelf proberen te regelen met de verkoper, maar die zijn simpelweg niet bereid om een onderzoek te laten starten omdat AliExpress ze het geld toch laat houden. "dearest sir, package has been delivered, please file complaint with Dutch postal services". Die discussie kan je niet winnen van de verkoper (trust me, I know). AliExpress moet in zulke gevallen de verkoper vragen om een onderzoek te starten aangezien zij zorgen voor de bemiddeling. Als ze dit niet doen, dan is er dus gewoon een loophole en kan je als bezorger lekker pakketjes stelen zonder je druk te maken over de consequenties.
Net een reactie gekregen van de verkoper: Hello, friend, please file a logistics dispute because this is AliExpress Standard Shipping and cannot be disputed by the seller.
Opnieuw gechat met AliExpress. Ze hebben eerder vandaag de verkoper gevraagd om een klacht in te dienen. Zij kunnen dat namelijk niet. Het gaat me nu ook niet eens meer om het geld. Ik wil gewoon dat iemand dit eindelijk gaat onderzoeken.
Je moet het in eerste instantie zelf proberen te regelen met de verkoper, maar die zijn simpelweg niet bereid om een onderzoek te laten starten omdat AliExpress ze het geld toch laat houden. "dearest sir, package has been delivered, please file complaint with Dutch postal services". Die discussie kan je niet winnen van de verkoper (trust me, I know). AliExpress moet in zulke gevallen de verkoper vragen om een onderzoek te starten aangezien zij zorgen voor de bemiddeling. Als ze dit niet doen, dan is er dus gewoon een loophole en kan je als bezorger lekker pakketjes stelen zonder je druk te maken over de consequenties.
Net een reactie gekregen van de verkoper: Hello, friend, please file a logistics dispute because this is AliExpress Standard Shipping and cannot be disputed by the seller.
Opnieuw gechat met AliExpress. Ze hebben eerder vandaag de verkoper gevraagd om een klacht in te dienen. Zij kunnen dat namelijk niet. Het gaat me nu ook niet eens meer om het geld. Ik wil gewoon dat iemand dit eindelijk gaat onderzoeken.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg
Is bar lullig. Maar wie zou dat moeten onderzoeken? Dat wordt een moeilijke! Als Aliexpress niet wil dan houdt het op..
Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg
Helaas wel, want duidelijk is dat postnl het allemaal prima vindt als hun bezorgers er een zooitje van maken.Theotrucker schreef: ↑23 mar 2019 14:05Is bar lullig. Maar wie zou dat moeten onderzoeken? Dat wordt een moeilijke! Als Aliexpress niet wil dan houdt het op..
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg
Jij bent geen opdrachtgever dus geen aanspreekpunt voor hun.
Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg
Dan heb je vermoedelijk mijn eerste post in dit topic en de post van BreejKC gemist. BreejKC legt het zelfs beter uit dan ik.Theotrucker schreef: ↑23 mar 2019 14:16Jij bent geen opdrachtgever dus geen aanspreekpunt voor hun.
Ongetwijfeld klopt het volgens de regeltjes allemaal perfect en is de geadresseerde geen partij. Maar voor de geadresseerde die zijn/haar pakket niet krijgt voelt het niet zo geweldig aan. En Postnl? Ach geen probleem toch? Zij hebben zich immers aan hun regels gehouden, dus laten we onszelf vooral op de borst kloppen.
Dat de zaak niet naar tevredenheid wordt opgelost en bezorgers gewoon door kunnen gaan? Ach, jammer dan, we hebben ons immers aan de regels gehouden en daar gaat het om.
Zijn BreejKC en ik nu echt de enigen die vinden dat Postnl zich moet schamen en op deze manier geen problemen oplost?
marnix
vindt dit leuk
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg
Ook als ontvanger heb je rechten, dus je kan gewoon klagen bij PostNL en die moeten het in behandeling nemen. Zie https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... -ontvanger
Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens artikel 7 van de Postwet moet u een klachtenregeling hebben voor ontvangers en verzenders van post. Ik maak daarvan dan ook graag gebruik. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. Wilt u meer weten over de ACM? Kijkt u dan op de website van de ACM, www.acm.nl/postvervoersbedrijven.
Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens artikel 7 van de Postwet moet u een klachtenregeling hebben voor ontvangers en verzenders van post. Ik maak daarvan dan ook graag gebruik. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. Wilt u meer weten over de ACM? Kijkt u dan op de website van de ACM, www.acm.nl/postvervoersbedrijven.