PostNL weigert (dubbel) betaalde BTW en inklaringskosten terug te betalen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
KUBl
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2021 14:14

PostNL weigert (dubbel) betaalde BTW en inklaringskosten terug te betalen

Ongelezen bericht door KUBl »

Beste mensen,

(Ik heb nog gekeken of er een gelijk soortige bericht was, maar niet gezien/gevonden. Wel komen topics over problemen met PostNL over btw en inklaringskosten vaker naar voren, merk ik).
Zoals de titel al aangeeft weigert PostNL de door mij betaalde BTW en inklaringskosten terug te betalen. Sinds 1 juli 2021 gelden er nieuwe regels bij het kopen buiten EU en daar ben ik me van bewust.
Even wat meer details:
Destijds op 8 juli 2021 koplamp glazen besteld op Aliexpress. Het kostte €35,66, verzending was €3,89 en de BTW was €7,89.
BTW heb ik dus al betaald tijdens het afrekenen (bestelling is immers na 1 juli 2021). Een maand later, zo rond het midden van augustus kwam uiteindelijk het pakket binnen, maar via de app zag ik dat er kosten betaald moest worden. Dit was €10,54. Even op het internet gekeken en zag dat je alleen je pakket in handen kan nemen nadat je dit bedrag betaald.
Ik had toch zonder het pakket in mijn bezit al bezwaar ingediend en kreeg vervolgens dus dit antwoord op 12 augustus:
U heeft bezwaar gemaakt op de inklaring van de zending met barcode: *****

Helaas moet ik uw verzoek afwijzen om de reden dat wij alleen bezwaren in behandeling kunnen nemen wanneer de betreffende zending is ontvangen. Ik wil u verzoeken om nogmaals een bezwaar via de website in te dienen wanneer de zending in ontvangst is genomen en de bewijzen die aantonen dat wat u aankaart toe te voegen (kopie PostNL factuur - leesbare kopie adresdrager met daarop de douane verklaring, betaalbewijs/aankoopbewijs etc etc)
Je pakketje wordt als het ware gegijzeld. In ieder geval: mocht je dan al BTW hebben betaald, dan kan je na een bezwaar bij PostNL dit teruggestort krijgen.

Op de site van PostNL onder bezwaar maken staat:
Heb je al betaald en wil je alsnog bezwaar maken? Dat heeft alleen zin als:

je al btw hebt betaald
Sommige webshops brengen de btw meteen in rekening op het moment dat je iets koopt. In dat geval hoef je natuurlijk geen btw meer te betalen op het moment dat je pakket aankomt in Nederland. Is de waarde van je aankoop hoger dan € 150,-? Dan moet je misschien nog wel invoerrechten en afhandelingskosten betalen. In dat geval heeft het geen zin om bezwaar te maken.
Dus gezien het lopende projectje dat ik had en het geringe bedrag van een tientje, toch betaald en rustig een bezwaar ingediend op 24 augustus 2021 met alle gegevens: bankoverzicht dat het totale bedrag was afgeschreven incl. btw van mijn rekening, bon van Aliexpress zelf waar alle details op staan en inklaringskostenfactuur van PostNL zelf.
Nu op 3 november 2021 krijg ik het volgende bericht:
U heeft een bezwaar ingediend omdat u 2 keer inklaringskosten heeft betaald voor uw pakket uit het buitenland. We vinden het erg vervelend dat u te veel heeft betaald.
De afzender had ons moeten laten weten dat u al had betaald, maar heeft dit niet gedaan. Daarom moeten we u doorverwijzen naar de afzender. Die moet de te veel betaalde kosten aan u terugbetalen. Wij kunnen dat helaas niet doen.
Heeft u nog vragen?
Op postnl.nl/klantenservice vindt u de antwoorden op de veel gestelde vragen. Daarnaast vindt u hier hoe u contact met ons kunt opnemen als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden.

Met vriendelijke groet,

Team PostNL
Klantenservice Consumenten
PostNL geeft toe dat ik dubbel heb betaald, maar wil mijn bedrag niet terugstorten. Het verbaasd me gewoon dat PostNL het probleem op de verzender afschuift. Ik heb namelijk extra aan PostNL betaald en heb dat duidelijk bewezen, maar ik moet mijn 'schade' bij de verzender verhalen terwijl de verzender en/of Aliexpress hoogstwaarschijnlijk de BTW al direct heeft doorgegeven aan de desbetreffende belastingorganisatie van de EU. Daarnaast zeggen ze dat ze de te veel betaalde kosten niet kunnen terugbetalen. Waarom dan niet? Waarom krijgen we dan nog een keuze om bezwaar aan te tekenen? Vervolgens verwijzen ze me voor vragen naar de klantenservice (tja... simpelweg afwentelen).
Op zich is €10 niet iets waar ik me druk om ga maken, omdat ik er heus niet rijker of armer van ga worden. Ik vind dit wel een principe kwestie. Als PostNL dit bij een aantal mensen doet die er niks van aantrekken (en misschien wel er iets van aantrekken maar die ook doodleuk worden afgewenteld), dan telt dat bedrag snel op.

Ik vind het een bizar excuus wat ze hier dus gebruiken en mijn vraag is daarom: Hoort PostNL dit bedrag niet gewoon terug te betalen?
Om een extra scenario als perspectief te mogen delen: Ik ga toch ook niet terug naar een supermarkt om mijn betaalde btw terug te krijgen, omdat de belastingdienst dit later dubbel van mij heeft afgenomen?
Dus zoals ik al zei: een principekwestie.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: PostNL weigert (dubbel) betaalde BTW en inklaringskosten terug te betalen

Ongelezen bericht door arvandongen »

Postnl zegt dat de verzender niet opgegeven heeft dat de inklaringskosten reeds betaald waren. Daarom moeten ze dat hier heffen.

Je kan de verzender vragen om deze melding alsnog naar Postnl te sturen en vervolgens bij Postnl nogmaals te reclameren. Waarschijnlijk is het makkelijker om dit terug te vragen bij de verzender.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL weigert (dubbel) betaalde BTW en inklaringskosten terug te betalen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb iets soortgelijks met een artikel gekocht op eBay UK. Voor zover ik weet spelen deze problemen niet bij DHL.

Je moet betalen aan PostNL, anders gaat de zending ten onrechte retour afzender. Ze overtreden daarmee de regels omtrent IOSS.

Voor Britse verkopers een groot probleem, zie o.a.
https://sellercentral-europe.amazon.com ... s/468344/6

Klachtenkompas PostNL loopt inmiddels vol met soortgelijke klachten. Over DHL niet één IOSS-klacht te vinden op Klachtenkompas. Ra ra hoe kan dat?

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/p ... 0834fa57ae

Sjaakert
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2021 17:02

Re: PostNL weigert (dubbel) betaalde BTW en inklaringskosten terug te betalen

Ongelezen bericht door Sjaakert »

Dit is komt helaas vaker voor! Het is echter zo dat AliExpress de BTW wel zal vergoeden als je daar een klacht indient met bewijs van PostNL. Althans, dat schrijven ze op hun eigen site.

Het 'nadeel' hiervan is dat je de inklaringskosten niet terug krijgen, maar de dubbel betaalde BTW wel. Ook PostNL vergoed dit dus niet. Heb zelf in ieder geval al eens succesvol contact opgenomen met AliExpress en het BTW bedrag teruggekregen.

Meer info hierover: https://chinafans.nl/dubbele-btw-aliexpress/
https://chinafans.nl/btw-invoerrechten-gids/

Hopelijk heb je er iets aan!


Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: PostNL weigert (dubbel) betaalde BTW en inklaringskosten terug te betalen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Als Ali de BTW niet betaald heeft maar in eigen zak gestoken heeft, dan heeft PostNL gelijk.

Heel moeilijk om daar achter te komen

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: PostNL weigert (dubbel) betaalde BTW en inklaringskosten terug te betalen

Ongelezen bericht door newmikey »

Seinhuis schreef:
03 nov 2021 20:35
Als Ali de BTW niet betaald heeft maar in eigen zak gestoken heeft, dan heeft PostNL gelijk.

Heel moeilijk om daar achter te komen
Meestal heb ik wel begrip voor de express koeriers en hun problemen maar in dit geval...AliExpress was één van de eerste webplatforms die een IOSS nummer had en daar ook uitstekend mee overweg kon. Vanaf dat moment draagt dit platform automatisch BTW af in de EU lidstaat waar de klant woont. Dat systeem is waterdicht en practisch niet te omzeilen. Het probleem ligt bij de systemen van de verzendende en ontvangende post- en/of koeriersbedrijven (ChinaPost bijv.) en PostNL. Die zijn niet of niet volledig op elkaar afgestemd waardoor de IOSS info verloren gaat. Daarome gaat het ook bij DHL minder vaak fout omdat DHL aan zowel de verzendende als ontvangende kant zit en één systeem gebruikt.

PostNL is vaak afhankelijk van de systemen van collega-postbedrijven in andere landen, ieder met eigen systemen. Tegen de tijd dat PostNL aangifte doet, en dat is tegenwoordig één enkele aangifte voor duizenden pakketje tegelijk in het nieuwe DECO systeem van de Douane, blijft het IOSS veldje leeg en wordt dus automatisch BTW afgerekend. Dat afrekenen vindt achteraf plaats, in de maand volgend op de invoer in de "gewone" maandaangifte BTW (dus niet bij de afdeling Douane van de Belastingdienst maar bij de collega's van de BTW in totaal andere systemen). Die manier van aangifte doen is gebaseerd op de nieuwe "Special Arrangement" die in de Europese regelgeving is opgenomen. PostNL kàn daar nog van alles corrigeren door gewoon de BTW niet opnieuw af te dragen maar doet dit niet omdat het te veel werk is.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: PostNL weigert (dubbel) betaalde BTW en inklaringskosten terug te betalen

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Seinhuis schreef:
03 nov 2021 20:35
Als Ali de BTW niet betaald heeft maar in eigen zak gestoken heeft, dan heeft PostNL gelijk.

Heel moeilijk om daar achter te komen
Heef Aliexpress een BTW nr ? Hoe zouden zij anders berekende BTW aan de (Nederlandse) Belastingdienst moeten afdragen ?

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: PostNL weigert (dubbel) betaalde BTW en inklaringskosten terug te betalen

Ongelezen bericht door newmikey »

Albert1955 schreef:
04 nov 2021 22:17
Heef Aliexpress een BTW nr ? Hoe zouden zij anders berekende BTW aan de (Nederlandse) Belastingdienst moeten afdragen ?
Aliexpress heeft inderdaad een Europees IOSS nummer waarmee zij BTW afdragen in alle EU lidstaten waar ze klanten hebben - dus ook aan de Nederlandse Belastingdienst. Vrijwel alle grotere (en soms ook de wat kleinere) op de EU gerichte verkoopplatforms, webshops en andere eCommerce verkopers in China, Canada en het VK hebben inmiddels via deze regeling een BTW registratie en een fiscaal vertegenwoordiger in de EU.

KUBl
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2021 14:14

Re: PostNL weigert (dubbel) betaalde BTW en inklaringskosten terug te betalen

Ongelezen bericht door KUBl »

Allen bedankt voor jullie antwoord(en).
arvandongen schreef:
03 nov 2021 16:51
Postnl zegt dat de verzender niet opgegeven heeft dat de inklaringskosten reeds betaald waren. Daarom moeten ze dat hier heffen.

Je kan de verzender vragen om deze melding alsnog naar Postnl te sturen en vervolgens bij Postnl nogmaals te reclameren. Waarschijnlijk is het makkelijker om dit terug te vragen bij de verzender.
Aan de verzender vragen dit nogmaals te doen zal niet werken, want volgens PostNL moet ik het bedrag maar van de verkoper zien te krijgen. Want ik heb de bon laten zien dat ik btw heb afgedragen tijdens het afrekenen (hetgeen wat jij wil dat de verkoper doet). Zelfs als ik laat zien dat ik het heb betaald, wil PostNL dat ik dit maar via de verkoper ga regelen.
Bob Schurkjens schreef:
03 nov 2021 16:55
Heb iets soortgelijks met een artikel gekocht op eBay UK. Voor zover ik weet spelen deze problemen niet bij DHL.

Je moet betalen aan PostNL, anders gaat de zending ten onrechte retour afzender. Ze overtreden daarmee de regels omtrent IOSS.

Voor Britse verkopers een groot probleem, zie o.a.
https://sellercentral-europe.amazon.com ... s/468344/6

Klachtenkompas PostNL loopt inmiddels vol met soortgelijke klachten. Over DHL niet één IOSS-klacht te vinden op Klachtenkompas. Ra ra hoe kan dat?

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/p ... 0834fa57ae
Sjaakert schreef:
03 nov 2021 17:10
Dit is komt helaas vaker voor! Het is echter zo dat AliExpress de BTW wel zal vergoeden als je daar een klacht indient met bewijs van PostNL. Althans, dat schrijven ze.

Het 'nadeel' hiervan is dat je de inklaringskosten niet terug krijgen, maar de dubbel betaalde BTW wel. Ook PostNL vergoed dit dus niet. Heb zelf in ieder geval al eens succesvol contact opgenomen met AliExpress en het BTW bedrag teruggekregen.

Hopelijk heb je er iets aan!
Bedankt voor je aanvulling Bob en Sjaakert! Bevestigt bij mij het gevoel dat PostNL inderdaad aan het afwentelen is. Op z'n minst om de 'inklaringskosten' in zak te houden. PostNL had bijvoorbeeld ook kunnen zeggen dat ik slechts de inklaringskosten zou terugkrijgen en dat ik de BTW maar via Aliexpress moet regelen. Dat zou op z'n minst een positief/eerlijk indruk bij mij hebben gelaten, maar helaas is dat niet het geval.
Seinhuis schreef:
03 nov 2021 20:35
Als Ali de BTW niet betaald heeft maar in eigen zak gestoken heeft, dan heeft PostNL gelijk.

Heel moeilijk om daar achter te komen
Seinhuis,
Op het pakketje van Aliexpress staat een Nederlands adres van Aliexpress over het Chinese stikker geplakt als afzender, dus dan zijn ze ook belastingplichtig. Zelfs als Aliexpress dus belasting zou ontduiken zoals je aangeeft (kans is vrij klein), dan moet de belastingdienst (of PostNL), Aliexpress aanpakken en niet de particulier die slechts iets wil bestellen en het gewoon netjes volgens de regels heeft gedaan. Er zijn namelijk duidelijke regels over het IOSS systeem gemaakt door de EU. Zoals ik al heb gezegd, heb ik bewezen (en PostNL gaf het ook toe) dat ik twee keer btw heb betaald. Newmikey heeft ook mooi en helder uitgelegd hoe het btw systeem werkt en dat dit vrijwel waterdicht is. Bedankt daarvoor! PostNL kan daarom heel simpel dit bedrag terugbetalen, maar doet dit niet. Daarom versterkt dit het vermoeden dat PostNL eigenlijk zelf het geld in zak probeert te houden.

Doen ze dit dagelijks, dan hebben ze hier veel geld aan verdient. Het nieuwe IOSS systeem zorgt er namelijk voor dat wij geen aparte inklaringskosten hoeven te betalen, die de importerende postbedrijf normaal gesproken in rekening zou brengen.

Op de website van PostNL staat namelijk:
Wanneer je een pakket ontvangt vanuit een land buiten de Europese Unie, heft de douane hierover belasting en invoerrechten. Als je inklaringskosten moet betalen, ontvang je hier apart bericht over via mail, SMS of post. Je kunt dit ook al eerder zien in track & trace als je de barcode van je pakket al hebt. In het onderstaande schema lees je wanneer je welke kosten betaalt.
De Douane heft belasting en invoerrechten. Inklaringskosten wordt betaald aan PostNL (of een ander postbedrijf die het importeert). Dat verklaart ook het feit dat Aliexpress, volgens het bericht van Sjaakert alleen de BTW terug betaald.

Inklaringskosten was een verdienmodel voor postbedrijven dat is afgekapt door de EU, want de BTW en invoerrechten die naar de overheden gaat, heeft de wetgever wel met rust gelaten.
Dit gaat nog eens interessant worden merk ik. :shock:

BrokenHill
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2021 05:25

Re: PostNL weigert (dubbel) betaalde BTW en inklaringskosten terug te betalen

Ongelezen bericht door BrokenHill »

Ik heb begin dit jaar een pakketje met kleine cadeautjes voor mijn kleindochters vanuit Australië verstuurd naar Nederland. Op het pakket moest je de waarde van de spulletjes invullen. Dat was uiteraard in Australische dollars. Die waren op dat moment maar €0,62 waard. De Nederlandse douaniers hebben echter het bedrag omgerekend alsof het Amerikaanse dollars waren. Die zijn €0,87 waard. Hierdoor kwam de waarde veel te hoog uit en moest mijn zoon €7,00 btw betalen. Toen ik erover belde naar het postkantoor , zeiden ze dat hij het pakket kon terug brengen en het aanvechten. Dat wilde ik mijn kleindochters niet aandoen. Maar wat een stom volk die douaniers. Een pakket uit Australië berekenen naar Amerikaanse dollars. Alleen omdat er een dollar teken voor staat. Voortaan schrijf ik er een lagere waarde op dan de werkelijke waarde. Kan het niet meer fout gaan.

Kokka1
Berichten: 400
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: PostNL weigert (dubbel) betaalde BTW en inklaringskosten terug te betalen

Ongelezen bericht door Kokka1 »

BrokenHill schreef:
11 nov 2021 05:29
Maar wat een stom volk die douaniers. Een pakket uit Australië berekenen naar Amerikaanse dollars. Alleen omdat er een dollar teken voor staat. Voortaan schrijf ik er een lagere waarde op dan de werkelijke waarde. Kan het niet meer fout gaan.
je kan er in het vervolg ook niet alleen een dollar teken op zetten, maar gewoon Aus$. Heel gebruikelijk om ervoor te zorgen dat er geen vergissingen worden gemaakt tussen de USD en alle andere dollars.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: PostNL weigert (dubbel) betaalde BTW en inklaringskosten terug te betalen

Ongelezen bericht door newmikey »

BrokenHill schreef:
11 nov 2021 05:29
Maar wat een stom volk die douaniers. Een pakket uit Australië berekenen naar Amerikaanse dollars. Alleen omdat er een dollar teken voor staat.
"Stom volk" past misschien beter bij mensen die echt nog denken in 2021 dat een "douanier" nog naar pakjes of labels op die pakjes kijkt. Ook het gebruik van "douanier" wijst eigenlijk al in deze richting. Vreemde valuta hebben codes. Die van de Australische dollar is AUD (AU$), Hong Kong HKD (HK$), Singapore SGD(SG$). Het dollarteken zonder enige toevoeging wordt algemeen geinterpreteerd als de Amerikaanse dollar (USD of US$) en aangezien dit de muntsoort is die in de internationale handel het meest wordt gebruikt, zal PostNL (en niet de "douaniers") die wel moeten gebruiken als het "stomme volk" wat het pakje verzonden heeft er gewoon een dollarteken bij heeft gezet.

Overigens kijken er geen individuele mensen meer naar pakketjes. Deze worden vooral op basis van data in IT systemen verwerkt. Die data dus de fout zal al bij de Australische post en de afzender (TS in dit geval) gemaakt zijn. Het "stomme volk" gaat daar dan op een consumentenforum over te keer...

Jeroen1986
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2021 23:21

Re: PostNL weigert (dubbel) betaalde BTW en inklaringskosten terug te betalen

Ongelezen bericht door Jeroen1986 »

Wij hebben een soortgelijke ervaring.

Via Amazon een boek besteld uit VK voor 19 EUR inclusief BTW.
Dan toch een briefje van PostNL om 5 EUR inklaringskosten te betalen bestaande uit:
- 1 EUR BTW
- 4 EUR behandelingskosten

Wij zijn vrijwel overtuigd dat een grote partij als Amazon gewoon netjes aangeeft dat BTW reeds betaald is, vooral als het op hun site staat. Simpelweg een crimineel verdienmodel. Onbegrijpelijk dat zoiets anno 2021 gewoon kan.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: PostNL weigert (dubbel) betaalde BTW en inklaringskosten terug te betalen

Ongelezen bericht door newmikey »

Jeroen1986 schreef:
16 nov 2021 23:26
Simpelweg een crimineel verdienmodel. Onbegrijpelijk dat zoiets anno 2021 gewoon kan.
U gebruikt grote woorden. Kan het ook zijn dat deze regelgeving er gewoon doorgejast is in Brussel en dat dit voor zowel webshops als express operators grote automatiserings- en organisatie-problemen oplevert?

Maar nee, het is gewoon "crimineel" en ook nog eens opzettelijk (uw "verdienmodel"). OK dan, er hebben dus mensen bij de grootste postverwerker in Nederland in een kamertje gezeten en plannetjes bedacht om geld van mensen te stelen? Als dat het niveau van de discussie wordt omdat u onterecht €5 heeft moeten afrekenen dan weten we dat.

In uw geval: hadden amazon.de of amazon.nl het boek niet? Lost uw probleem niet op, dat geef ik toe, maar had u de ergernis bespaard. (en ons het gescheld en gebral)

Kees_1000
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 jan 2010 13:08

Re: PostNL weigert (dubbel) betaalde BTW en inklaringskosten terug te betalen

Ongelezen bericht door Kees_1000 »

Als je via Amazon.de een Engelstaligboek besteld, dan kan de verkoper het evengoed uit de UK sturen. Dan moet je ineens btw + inklaringskosten (over een 2de hands) boek betalen. Kwam ik ook pas achter.
Het helpt om goed te kijken naar de gegevens van de verkoper en verzendwijze.
Het is zelfs zo dat als je op Amazon.co.uk een Engelstaligboek besteld, dat deze uit Duitsland wordt verzonden en dan zijn er geen problemen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL weigert (dubbel) betaalde BTW en inklaringskosten terug te betalen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wanneer je op Amazon UK een boek bestelt, dan is er al 9% NL BTW inbegrepen in de totaalprijs. Je ziet de specificatie hiervan bij de Amazon- checkout.

Wanneer je van PostNL dan toch nog een (dus onterecht) betaalverzoek krijgt, dan kun je betaling weigeren. Het boek gaat dan waarschijnlijk retour afzender. Geld terug krijgen is echter makkelijk. Betaal je wel, dan kun je dit geld zoals reeds uitgelegd hierboven niet terugkrijgen door bezwaar te maken bij PostNL.

Wanneer je bestelling (boek etc) vanuit Amazon UK zelf wordt verzonden, heb je dit PostNL BTW-probleem niet. Amazon bezorgt in Nederland namelijk zelf of gebruikt DHL.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: PostNL weigert (dubbel) betaalde BTW en inklaringskosten terug te betalen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Jeroen1986 schreef:
16 nov 2021 23:26
Simpelweg een crimineel verdienmodel. Onbegrijpelijk dat zoiets anno 2021 gewoon kan.
Als je denkt dat dit een verdienmodel is dan heb je ongetwijfeld inzicht in de werkelijke kosten. En hoeveel zijn deze bedragen t.o.v. de totale omzet en hoeveel dragen deze bij het netto resultaat?

k2p
Berichten: 1192
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: PostNL weigert (dubbel) betaalde BTW en inklaringskosten terug te betalen

Ongelezen bericht door k2p »

Ik heb zojuist voor het eerst ooit bij AliExpress besteld, bij de winkel AOKIN Official Store. Het bedrag is €15,29 Order Total plus €10,82 AliExpress Standard Shipping minus €0,77 Order Quantity Discount en minus €1,77 Ali Express Coupons. Dus heb ik uiteindelijk €23,57 betaald voor iets dat een geschatte levering op 17 december 2021 zou hebben. Overal staat bij VAT included / Price includes VAT.

Kan ik nu ook zulk ongein ook verwachten wat betreft de inklaringskosten?
En is er iets wat ik zelf vooraf kan doen om het te vermijden?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL weigert (dubbel) betaalde BTW en inklaringskosten terug te betalen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

1) Ja
2) Nee

Gesloten