LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] postzegels alleen per 5 of 10 stuks

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
bodejos

postzegels alleen per 5 of 10 stuks

Ongelezen bericht door bodejos »

Ik ging een beterschapskaart kopen, bij een postagentschap hier in de buurt, ik schreef de adresgegevens op de envelop, en wilde de kaart direkt gefrankeerd daar achterlaten waar ik ze gekocht had (immers: een postagentschap......)

Dat bleek niet te kunnen. Ik moest meteen 5 zegels tegelijk kopen.

Het produkt (de dienst) waar ik voor betaal is toch: frankeren, en niet een set van 5 postzegels?

Mag je als klant eigenlijk erop staan dat men je bij een postagentschap slechts dat verkoopt wat je op dat moment vraagt hebt? In dit geval 1 postzegel? Ga het nou niet vergelijken met een six-pack frisdrank of bier, want die vergelijking gaat niet op.

Gast

Re: postzegels alleen per 5 of 10 stuks

Ongelezen bericht door Gast »

als je een postzegel wilt dan kan dat alleen op het postkantoor ,dat doen ze dan met een frankeermachine, verder gaan ze alleen maar per 5 of 10 stuks, dat is al een tijd geleden ingevoerd, door de tgp.

Gerrie

bodejos

Bij mij in de wijk doet zich de merkwaardige situatie voor, dat je tegenwoordig voor reguliere postkantorhandelingen naar de bloemist moet, die een deur verderop zit in het winkelcentrum. Buskaarten kun je nog wel bij het ene servicepunt kopen, maar wil je een abonnement, dan moet je bij zijn buurman zijn.

In feite zijn er nu dus twee TPG-servicepunten naast elkaar, allebei met een onvolwaardige pstagentschap-functie. Nodeloos ingewikkeld.

Gast

Als je bij Bruna of AKO een kaartje koopt, kun je wel gewoon èèn postzegel erbij kopen. Maarja, dan moet je die wel in je buurt hebben.

Gast

Of je stuurt nog 4 kaarten.... :shock:

Gast

die ene postzegel van hier boven ,word afgehaald van het mapje van 5 of 10, dus tegen het beleid van tpg ,maar van het verkooppunt.

Gerrie

vreemde

Ongelezen bericht door vreemde »

Bij ons postagentschap hoef je geen mapje van vijf te kopen als je terplekke een kaart wilt versturen. Dan plakken ze er een postzegel op die van een grote rol afkomt.

bodejos

Dat is ook wat ik zou willen. Een optie om nog 4 kaarten te versturen, is geen serieuze optie. Straks gaan ze daar de buskaarten ook nog verkopen per 5 of 10 stuks. Als je weinig met de bus gaat, kom je in dit geval weer in een ander topic terecht.......

Ik vind dat de winkelier de klant moet verkopen waar die om vraagt. Goed, je gaat niet naar de winkel voor 1 paperclip, maar 1 postzegel is in feite een dienst, geen artikel, en daarin zit hem het verschil. Wanneer je in de bus stapt, zegt de buschauffeur toch zeker ook niet: je reist alleen, maar ik moet voor 5 personen strippen afstempelen? Dat is immers ook een dienst.

Gast

Bodejos, de mapjes met 5 of 10 zegels is beleid van tpg,daar kan de winkel niets aan doen ,als ze er een zegel afhalen is dat buiten gewoon coulant maar dat is op vrijwillige basis.

Gerrie

Moppke

Ongelezen bericht door Moppke »

Tjeeeeeeee wat een drukte om 4 luizige postzegels zeg. Hebben we echt niks beters te doen?? :roll:

Tonton

Ongelezen bericht door Tonton »

Ok Mopke betaal jij graag 4x 0,39 meer dan nodig is?

Gast

je betaald niet te veel ,gewoon de zegels voor de volgende keer bewaren ,hoef je ook niet meer te bedellen in de winkel voor een zegeltje, Gerrie

bodejos

@moppke,

Het gaat om het principe dat het verkopen van 1 zegel in feite net zoveel moeite kost als het verkopen van 5 of 10 of 100 zegels. Dat geldt voor de winkelier, dat geldt voor de klant.

Wat voor de een kouwe drukte is, is voor de ander een principezaak. Als ik weet dat poststukken los gefrankeerd kunnen worden, wil ik niet gedwongen worden 4 zegels erbij te kopen.

Deze verkoper presteerde het overigens ook andersom: alleen kaarten verkopen, wanneer daar de bijbehorende frankering bij gekocht werd. Dat is helemaal verboden, want het is koppelverkoop. Hij is er vaker voor op de vingers getikt, en zijn antwoord is dus: alleen per 5 of 10 zegels.

Overigens blijkt die regel van 5 of 10 zegels tegelijk alleen in officiele TPG-servicepunten of postkantoren te gelden. En daarom had die verkoper me gewoon een losse postzegel moeten verkopen toen ik daarom vroeg. Wanneer hij ze niet los wil verkopen, moet hij alle posthandelingen afstoten, vind ik.

Gast

ik werk in een winkel en verkoop die mapjes van 5 of 10 zegels is geen winst op,als ook strippen kaarten, de sigaren winkel aan de overkant leverd alleen zegels als je daar ook kaarten koopt, en ook geen strippen kaarten dus voor een brief of str. k. moeten de mensen naar het postkantoor 3 km verder ,als ik alleen klanten krijg als hier boven die zo zeuren dan stopte mijn baas meteen de verkoop.

Joke

Gast

,,,,hijg, hijg, hijg....... wat een lange zin hierboven, kan er geen touw aan vastknopen. :?

bodejos

Aan Joke,

Wat de een zeuren vindt, is voor de ander juist belangrijk. Ik geef ermee aan dat het beleid van de tpg er alleen maar op gericht is om steeds inder service te bieden, maar voor die mindere service steeds meer geld te vrage. Natuurlijk: een postzegel verliest zijn waarde niet, maar kan om de een of andere reden verloren gaan.

Je mist hier een punt. Het kan dan wel beleid van de TPG zijn, maar dit geldt, voor zover ik heb vernomen, alleen bij een postkantoor of postagentschap. Wat een andere winkel doet, mag die zelf weten. Wil je pertinent niet verkopen waar de klant om vraagt, stop dan met verkopen, zou ik zeggen. Het zou me een bende worden zeg: diezelfde verkoper doet ook in krasloten, maar zou jij het accepteren wanneer hij zou zeggen: je mag ze hebben, maar alleen als je ze met de 5 tegelijk koopt?

Gesloten