LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] power plate
Re: power plate
Ik aangesproken?, lol man!,
Er mag hier wel wat leven in de "brouwerij" komen!,
Een geintje moet kunnen op de fora!,
Elkaar afzeiken, zoals ik vaak op de fora lees, is hier niet aan de orde,
Mijn ervaring met het apparaat heb ik in mijn voorgaande berichten geschreven, helaas is het apparaat niet echt geschikt om hier mee af te vallen, dit is de ervaring van mijn vriendin,
Het apparaat was een impuls aankoop, eerst iedere dag het apparaat enthousiast gebruiken, helaas bleef de weegschaal maar het zelfde gewicht aangeven, tot grote teleurstelling van mijn vriendin, ik heb er een paar keer opgestaan, in allerlei verschillende poses!,
Maar mijn buikje laat zich ook niet wegjagen door het apparaat, de folders en boekjes doorgenomen, misschien staan er nog wat tips in die behulpzaam kunnen zijn, maar helaas,
Het is een leuke vinding, zo'n apparaat, misschien zijn de echte Power Plate's wel beter, daar kan ik niet over oordelen, maar dit apparaat was eigenlijk niet echt het succes wat we er van verwachten,
Echter lol hebben we er wel van gehad!, mijn vriendin lag dubbel van het lachen toen ik het niet meer kon houden!.
Terwijl het boekje deze "stand" aanraadde, zal een man dit zeker niet lang uithouden!...,
Dus laten we er de humor maar van in zien, dan blijft het leuk op de fora!.
Er mag hier wel wat leven in de "brouwerij" komen!,
Een geintje moet kunnen op de fora!,
Elkaar afzeiken, zoals ik vaak op de fora lees, is hier niet aan de orde,
Mijn ervaring met het apparaat heb ik in mijn voorgaande berichten geschreven, helaas is het apparaat niet echt geschikt om hier mee af te vallen, dit is de ervaring van mijn vriendin,
Het apparaat was een impuls aankoop, eerst iedere dag het apparaat enthousiast gebruiken, helaas bleef de weegschaal maar het zelfde gewicht aangeven, tot grote teleurstelling van mijn vriendin, ik heb er een paar keer opgestaan, in allerlei verschillende poses!,
Maar mijn buikje laat zich ook niet wegjagen door het apparaat, de folders en boekjes doorgenomen, misschien staan er nog wat tips in die behulpzaam kunnen zijn, maar helaas,
Het is een leuke vinding, zo'n apparaat, misschien zijn de echte Power Plate's wel beter, daar kan ik niet over oordelen, maar dit apparaat was eigenlijk niet echt het succes wat we er van verwachten,
Echter lol hebben we er wel van gehad!, mijn vriendin lag dubbel van het lachen toen ik het niet meer kon houden!.
Terwijl het boekje deze "stand" aanraadde, zal een man dit zeker niet lang uithouden!...,
Dus laten we er de humor maar van in zien, dan blijft het leuk op de fora!.
Blij dat je toch nog de humor er van in ziet was ook zo bedoelt.
Overigens heb ik ook zo´n goedkope niet om af te vallen maar als
oudere voor mijn spieren en daarvoor werkt hij wel degelijk en ik geloof
ook niet dat het er bij staat dat je afvalt maar dat het bedoeld is voor de spieren.ik voel me er wel bij al val ik dan niet af.
Overigens heb ik ook zo´n goedkope niet om af te vallen maar als
oudere voor mijn spieren en daarvoor werkt hij wel degelijk en ik geloof
ook niet dat het er bij staat dat je afvalt maar dat het bedoeld is voor de spieren.ik voel me er wel bij al val ik dan niet af.
Als fitnessinstructeur en personal trainer ben ook ik niet overtuigd van de werking van de powerplate.
Ik heb in het sportcentrum waar ik werkzaam ben veel mensen gesproken die trainden op de orginele en dure powerplate, en op devraag of de powerplate daadwerkelijk voordeel opleverde kon niet of nauwelijks bevestigend beantwoord worden.
Afvallen lukt alleen maar als je weet hoe je moet stoppen vet op te slaan. Anders blijft het zwemmen tegen de stroom in.
Goede Voeding eerst. Dan beweging (Bij voorkeur zware krachtraining).
Ik heb in het sportcentrum waar ik werkzaam ben veel mensen gesproken die trainden op de orginele en dure powerplate, en op devraag of de powerplate daadwerkelijk voordeel opleverde kon niet of nauwelijks bevestigend beantwoord worden.
Afvallen lukt alleen maar als je weet hoe je moet stoppen vet op te slaan. Anders blijft het zwemmen tegen de stroom in.
Goede Voeding eerst. Dan beweging (Bij voorkeur zware krachtraining).
Ik wil er nogmaals op wijzen dat in de gebruiksaanwijzing van de powerplate
van blokker nergens staat dat hij bedoeld is om af te vallen.
Wat er wel staat is dat hij drie trainingsmogelijkheden combineert kracht,
stretching en massage en dat doet hij bij mij goed.
De echte zal wel beter zijn maar is ook € 3000 duurder dus doe ik het wel met dat dingetje van blokker.
van blokker nergens staat dat hij bedoeld is om af te vallen.
Wat er wel staat is dat hij drie trainingsmogelijkheden combineert kracht,
stretching en massage en dat doet hij bij mij goed.
De echte zal wel beter zijn maar is ook € 3000 duurder dus doe ik het wel met dat dingetje van blokker.
Even de feiten op een rij waarna een ieder zijn/haar conclusie(s) kan/mag trekken:
1) de trilplaat zoals het merk 'powerplate' is gebaseerd op vibratie, dit
is een oude therapie die in velerlei vormen tot voor kort werd toege-
past in de fysiotherapie.
2) binnen de fysiotherapie zijn zo ongeveer alle apparaten die 'iets'
bijdroegen aan de behandelmethoden verdwenen.
3) ook nu zie je nauwelijks tot nergens trilplaten bij fysio's in de praktijk
wel overal 'elders' o.a. schonnheidssalons, sportcentra, afvalcentra.
de vraag is of een apparaat wat therapeutisch pretendeert te zijn op
dergelijke plekken thuis hoort......(mijn mening).
4) er zijn (onafhankelijke) onderzoeken gedaan naar de werking en de
mogelijke resultaten van de diverse merken, de conclusies n.a.v. de
onderzoeksresultaten zijn zeer verdeeld: het ene onderzoek spreekt
van 0,0 resultaat, het andere concludeert beperkte effecten en weer
een ander onderzoek van enige effecten op een enkel vlak waarop
de trilplaat effect zegt te hebben.
5) gevestigde namen in de (sport)medische wereld en erkende
inspanningsfysiologen hebben het over een nieuwe hype dat niets tot
nauwelijks iets toevoegt aan wat we al hebben en weten op het
gebied van sporten, bewegen en gezondheid.
6) het lukraak overal neerzetten van de platen (m.n. de Powerplate)
doet velen de wenkbrauwen fronsen, een dergelijk apparaat in on-
deskundige handen kan meer beschadigen dan goed doen.
er zijn namelijk ook contra-indicaties om zo'n apparaat niet te ge-
bruiken (ziektebeelden, verkeerde houding, te lange duur, etc)
7) de wervende folders ten spijt (powerplate), de meeste vermelde
effecten kunnen naar het land der fabelen en voor de overige
genoemde effecten geldt: meer uithoudingsvermogen krijg je door
meer te bewegen/sporten, meer kracht krijg je door spieren te
trainen op kracht, afvallen doe je door een combinatie van meer
bewegen en minder/gezonder te eten.
als er al effecten zijn gemeten dan zijn deze dusdanig nihil dat ze
nooit dat effect op de gezondheid kunnen hebben dat wordt beweerd.
9) de merken Galileo en Nemesis zijn iets bescheidener in hun folder,
deze twee zie je ook nauwelijks in de 'commerciele markt'.
10) een uitspraak van een bekend toptrainer en inspanningsfysioloog:
" een wasmachine trilt ook en ook daar kun je op gaan zitten...."
(met een knipoog naar het feit dat in het begin bij de introduktie
Vanessa ging zitten op de Powerplate, dit hebben ze snel willen doen
vergeten omdat gebleken is dat dit gezondheidsbedreigende
bijwerkingen kan veroorzaken op ruggemerg en zenuwstelsel...!!!)
Ulbe Keegstra,
sportbegeleider, massagetherapeut, loop-, conditietrainer, (blessure-)revalidatietrainer.
1) de trilplaat zoals het merk 'powerplate' is gebaseerd op vibratie, dit
is een oude therapie die in velerlei vormen tot voor kort werd toege-
past in de fysiotherapie.
2) binnen de fysiotherapie zijn zo ongeveer alle apparaten die 'iets'
bijdroegen aan de behandelmethoden verdwenen.
3) ook nu zie je nauwelijks tot nergens trilplaten bij fysio's in de praktijk
wel overal 'elders' o.a. schonnheidssalons, sportcentra, afvalcentra.
de vraag is of een apparaat wat therapeutisch pretendeert te zijn op
dergelijke plekken thuis hoort......(mijn mening).
4) er zijn (onafhankelijke) onderzoeken gedaan naar de werking en de
mogelijke resultaten van de diverse merken, de conclusies n.a.v. de
onderzoeksresultaten zijn zeer verdeeld: het ene onderzoek spreekt
van 0,0 resultaat, het andere concludeert beperkte effecten en weer
een ander onderzoek van enige effecten op een enkel vlak waarop
de trilplaat effect zegt te hebben.
5) gevestigde namen in de (sport)medische wereld en erkende
inspanningsfysiologen hebben het over een nieuwe hype dat niets tot
nauwelijks iets toevoegt aan wat we al hebben en weten op het
gebied van sporten, bewegen en gezondheid.
6) het lukraak overal neerzetten van de platen (m.n. de Powerplate)
doet velen de wenkbrauwen fronsen, een dergelijk apparaat in on-
deskundige handen kan meer beschadigen dan goed doen.
er zijn namelijk ook contra-indicaties om zo'n apparaat niet te ge-
bruiken (ziektebeelden, verkeerde houding, te lange duur, etc)
7) de wervende folders ten spijt (powerplate), de meeste vermelde
effecten kunnen naar het land der fabelen en voor de overige
genoemde effecten geldt: meer uithoudingsvermogen krijg je door
meer te bewegen/sporten, meer kracht krijg je door spieren te
trainen op kracht, afvallen doe je door een combinatie van meer
bewegen en minder/gezonder te eten.
als er al effecten zijn gemeten dan zijn deze dusdanig nihil dat ze
nooit dat effect op de gezondheid kunnen hebben dat wordt beweerd.
9) de merken Galileo en Nemesis zijn iets bescheidener in hun folder,
deze twee zie je ook nauwelijks in de 'commerciele markt'.
10) een uitspraak van een bekend toptrainer en inspanningsfysioloog:
" een wasmachine trilt ook en ook daar kun je op gaan zitten...."
(met een knipoog naar het feit dat in het begin bij de introduktie
Vanessa ging zitten op de Powerplate, dit hebben ze snel willen doen
vergeten omdat gebleken is dat dit gezondheidsbedreigende
bijwerkingen kan veroorzaken op ruggemerg en zenuwstelsel...!!!)
Ulbe Keegstra,
sportbegeleider, massagetherapeut, loop-, conditietrainer, (blessure-)revalidatietrainer.
Ik ben best tevreden met mijn powerplate van Blokker, dus maar : 179 Euro, al 3 jaar heb ik last van mijn schouder, verschillende injecties van de huisarts konden niet bewerkstelligen wat deze power plate deed, met gerichte bewegingen hierop. in de nacht moet ik er nogal eens uit, ik ben 56 en de laatste tijd moest mijn bewegingsapparaat eerst een beetje op gang komen om normaal te functioneren, NU: stap ik uit bed en alles werkt nog zoals ik erin stapte. Als ik een hele dag in de tuin heb gewerkt kostte mij dat in het verleden best een paar dagen spierpijn ,maar nu ga ik na zo'n dag nog even op de 'plate' en de volgende dag heb ik geen spierpijn. Afvallen? ik heb een goed gewicht en daar heb ik hem ook niet voor gekocht.
Beste lezers.
Ik heb inmiddels alle reacties (tot dusver) gelezen. Wat opvalt is de onbeschofte manier waarop door sommigen wordt gereageert. Heeft Vanessa jullie ooit een stro bree in de weg gelegd? Nou dan. Gedraag je als een gentleman. Zouden jullie het ook echt leuk vinden als er over een van jullie zo zou worden geschreven? Goed je mag haar om de een of andere reden niet maar dat hoeft toch niet te ontaarden in zinloos geweld of in dit geval zinloos gescheld! En goed ze heeft wat meer geld dan u (jullie) en ik nou en als dat een maatstaf is kijk dan ook maar eens in "eigen kring" want wellicht bent u dan de enige die dat niet heeft . Dat zo'n apparaat misschien niet doet wat er beloofd wordt zegt in feite meer over diegene die het aangeschaft heeft dan over het apparaat. Ook in de duurste biefstuk zit nog wel eens een zeentje!
Einde discussie is mijn idee.
Ik heb inmiddels alle reacties (tot dusver) gelezen. Wat opvalt is de onbeschofte manier waarop door sommigen wordt gereageert. Heeft Vanessa jullie ooit een stro bree in de weg gelegd? Nou dan. Gedraag je als een gentleman. Zouden jullie het ook echt leuk vinden als er over een van jullie zo zou worden geschreven? Goed je mag haar om de een of andere reden niet maar dat hoeft toch niet te ontaarden in zinloos geweld of in dit geval zinloos gescheld! En goed ze heeft wat meer geld dan u (jullie) en ik nou en als dat een maatstaf is kijk dan ook maar eens in "eigen kring" want wellicht bent u dan de enige die dat niet heeft . Dat zo'n apparaat misschien niet doet wat er beloofd wordt zegt in feite meer over diegene die het aangeschaft heeft dan over het apparaat. Ook in de duurste biefstuk zit nog wel eens een zeentje!
Einde discussie is mijn idee.
Allereerst wil ik als powerplate gebruikster iedereen erop wijzen dat er diverse powerplates in omloop zijn en dat er verschillende technieken bestaan, deze worden naar mijn mening te vaak door elkaar gehaald.
Ik gebruik de powerplate bij mijn sportschool waar ze 4 powerplates hebben staan van Powerplate NEXT generation (duurder dan 5000 euro) deze zijn de nieuwste en hebben vele mogelijkheden (kijk even op internet).
Ik ben van mening dat je goede resultaten kunt boeken met de powerplate (eigen ervaring) wanneer je deze op een sportschool gebruikt onder begeleiding van een gekwalificeerde powerplate instructeur!! Probeer nooit zelf "iets" uit omdat de kans aanwezig is dat bij onjuist gebruik/houding er blessures op kunnen treden.
Bij mijn sportschool zijn er een aantal trainigsschema's opgesteld, denk hierbij oa aan krachttraining, anti-cellulites, vetverbranding. Bij deze laatste is het van essentieel belang dat je in hoog tempo je oefeningen juist uitvoert. En ik kan zeggen dat je er wel strakker van wordt, je valt geen kilo's af maar dat komt mede doordat veel vetweefsel plaats maakt voor spieren.
Daarnaast is een powerplate effectief als je daarnaast ook nog andere sporten beoefent bijvoorbeeld fitness, je zult merken dat de krachttraining een stuk makkelijker wordt.
Om een lang verhaal kort te maken, ik kan iedereen aanraden (ook mensen met blessures) om eens een proefles te nemen bij een goed aangeschreven sportschool!
Succes!!
Ik gebruik de powerplate bij mijn sportschool waar ze 4 powerplates hebben staan van Powerplate NEXT generation (duurder dan 5000 euro) deze zijn de nieuwste en hebben vele mogelijkheden (kijk even op internet).
Ik ben van mening dat je goede resultaten kunt boeken met de powerplate (eigen ervaring) wanneer je deze op een sportschool gebruikt onder begeleiding van een gekwalificeerde powerplate instructeur!! Probeer nooit zelf "iets" uit omdat de kans aanwezig is dat bij onjuist gebruik/houding er blessures op kunnen treden.
Bij mijn sportschool zijn er een aantal trainigsschema's opgesteld, denk hierbij oa aan krachttraining, anti-cellulites, vetverbranding. Bij deze laatste is het van essentieel belang dat je in hoog tempo je oefeningen juist uitvoert. En ik kan zeggen dat je er wel strakker van wordt, je valt geen kilo's af maar dat komt mede doordat veel vetweefsel plaats maakt voor spieren.
Daarnaast is een powerplate effectief als je daarnaast ook nog andere sporten beoefent bijvoorbeeld fitness, je zult merken dat de krachttraining een stuk makkelijker wordt.
Om een lang verhaal kort te maken, ik kan iedereen aanraden (ook mensen met blessures) om eens een proefles te nemen bij een goed aangeschreven sportschool!
Succes!!
in uw forum wordt door Agenitca genoemd dat zij een goedkope powerplate heeft gekocht en dat deze goed bevalt.
graag wil ik weten welke powerplate dat is en voor welke prijs zij deze gekocht heeft
graag wil ik weten welke powerplate dat is en voor welke prijs zij deze gekocht heeft
Ik heb gedurende een periode van 8 maanden de powerplate in een sportschool gebruikt, uiteraard onder begeleiding, keurig volgens afgesproken schema. Ik kreeg pijnklachten in o.a. in mijn schouder gewrichten.
Inmiddels ben ik van sportschool veranderd en gestart met een op mijn persoon afgestemd trainings programma. Tot mijn grote verbazing zijn niet alleen mijn schouderklachten verdwenen. Mijn conditie is vele malen beter dan tijdens de periode dat ik de power plate gebruikte.
Mijn pijnklachten zijn allemaal verdwenen.
Inmiddels ben ik van sportschool veranderd en gestart met een op mijn persoon afgestemd trainings programma. Tot mijn grote verbazing zijn niet alleen mijn schouderklachten verdwenen. Mijn conditie is vele malen beter dan tijdens de periode dat ik de power plate gebruikte.
Mijn pijnklachten zijn allemaal verdwenen.
Ik heb fibromyalgie en ik heb uit nieuwgierigheid 1 x op de powerplate gestaan in mijn sportschool, een paar jaar geleden. Ik werd er erg naar van. Ik sportte gemiddeld 10 uur in de week en dat leek mij gezonder en effectiever. Géén zware krachttraining zoals een sportleraar in dit forum adviseerde. Het is al heel lang bekend dat lichte training met vaak herhalen veel beter werkt en minder blessures geeft.
Overigens is spierpijn een reactie van het lichaam die zegt dat je te ver bent gegaan. Als je jong en gezond bent kan dat voor een keer geen kwaad, maar als je wat ouder bent moet je juist goed naar je lichaam luisteren. Mijn fibromyalgie is nu zodanig (ik ben 51) dat ik nauwelijks nog kan sporten, maar het sporten heeft me in ieder geval heel lang "goed" gehouden.
Ik moet er niet aan denken om nog eens op zo'n trilplaat te moeten. Heeft iemand er wel eens over nagedacht dat niet alleen je willekeurige spieren aanspannen maar dat er binnenin je lijf ook nog allerlei spierweefsel zit? Dat je hart voor een gedeelte uit hetzelfde spierweefsel bestaat als de spieren die je "zo fijn" voelt aanspannen als je op de trilplaat staat? Er is ook nog eens helemaal niets bekend over wat het met je lichaam doet op den lange duur.
Ik geloof niet in passieve training. Verstandige voeding, voldoende beweging en goed voor jezelf zorgen zijn bases die voor iedereen goed zijn. En een positieve levensinstelling, want dat is toch wel het allerbelangrijkste. De trilplaat laat ik bij deze wel over aan de stratenmakers om de stenen vast in de straat te trillen.
Overigens is spierpijn een reactie van het lichaam die zegt dat je te ver bent gegaan. Als je jong en gezond bent kan dat voor een keer geen kwaad, maar als je wat ouder bent moet je juist goed naar je lichaam luisteren. Mijn fibromyalgie is nu zodanig (ik ben 51) dat ik nauwelijks nog kan sporten, maar het sporten heeft me in ieder geval heel lang "goed" gehouden.
Ik moet er niet aan denken om nog eens op zo'n trilplaat te moeten. Heeft iemand er wel eens over nagedacht dat niet alleen je willekeurige spieren aanspannen maar dat er binnenin je lijf ook nog allerlei spierweefsel zit? Dat je hart voor een gedeelte uit hetzelfde spierweefsel bestaat als de spieren die je "zo fijn" voelt aanspannen als je op de trilplaat staat? Er is ook nog eens helemaal niets bekend over wat het met je lichaam doet op den lange duur.
Ik geloof niet in passieve training. Verstandige voeding, voldoende beweging en goed voor jezelf zorgen zijn bases die voor iedereen goed zijn. En een positieve levensinstelling, want dat is toch wel het allerbelangrijkste. De trilplaat laat ik bij deze wel over aan de stratenmakers om de stenen vast in de straat te trillen.
Sinds begin dit jaar heeft de sportschool waar ik train twee power plates
aangeschaft, (Millenium Sport te Hoevelaken).
Mijn persoonlijke begeleider geeft aan dat niet iedereen de Power Plate
mag gebruiken en pas na een introductieles en de test of je hem wel of niet mag gebruiken, kun je de Power Plate zelf gaan gebruiken.
Zelf vindt ik het heerlijk om mijn trainig ermee te starten en zo al
de spieren op te warmen en na het trainen gebruik ik hem voor
de ontspanning (doorbloeding) van je lichaam en dat voorkomt
weer spierpijn.
Natuurlijk werkt de Power Plate, maar alleen in combinatie met
een gezonde eet- en leefstijl en verantwoord gebruik. Natuurlijk
hangt het van je doelstelling af, wil je afvallen, spieropbouw of
algemene spiertraining. Met alleen de PowerPlate en verder niets,
zul je niet veel resultaat bereiken. Maar gebruik je de PowerPlate
in combinatie met een andere training en een andere eet- en leefgewoonte, dan werkt het zeker wel.
De opmerking van luie mensen is iets wat ik in het begin ook dacht,
maar dat is echt niet zo. Bij een verantwoorde training en de juiste
instelling van de tijd, het aantal Hertz en high/low is het een heel
intensieve training. Zo af en toe kun je de tijd niet eens volmaken
op de Plate en zul je die training moeten inregelen naar nieuwe waarden.
Het verschil tussen de goedkope en duurdere Power Plate is in bovenstaande reacties al uitgelegd, maar natuurlijk hebben de
goedkopere apparaten effect alleen in mindere mate als de proffesionele plates.
Kortom, bij een verantwoord gebuik hebben deze apparaten zeker nut
en geven ze resultaat
aangeschaft, (Millenium Sport te Hoevelaken).
Mijn persoonlijke begeleider geeft aan dat niet iedereen de Power Plate
mag gebruiken en pas na een introductieles en de test of je hem wel of niet mag gebruiken, kun je de Power Plate zelf gaan gebruiken.
Zelf vindt ik het heerlijk om mijn trainig ermee te starten en zo al
de spieren op te warmen en na het trainen gebruik ik hem voor
de ontspanning (doorbloeding) van je lichaam en dat voorkomt
weer spierpijn.
Natuurlijk werkt de Power Plate, maar alleen in combinatie met
een gezonde eet- en leefstijl en verantwoord gebruik. Natuurlijk
hangt het van je doelstelling af, wil je afvallen, spieropbouw of
algemene spiertraining. Met alleen de PowerPlate en verder niets,
zul je niet veel resultaat bereiken. Maar gebruik je de PowerPlate
in combinatie met een andere training en een andere eet- en leefgewoonte, dan werkt het zeker wel.
De opmerking van luie mensen is iets wat ik in het begin ook dacht,
maar dat is echt niet zo. Bij een verantwoorde training en de juiste
instelling van de tijd, het aantal Hertz en high/low is het een heel
intensieve training. Zo af en toe kun je de tijd niet eens volmaken
op de Plate en zul je die training moeten inregelen naar nieuwe waarden.
Het verschil tussen de goedkope en duurdere Power Plate is in bovenstaande reacties al uitgelegd, maar natuurlijk hebben de
goedkopere apparaten effect alleen in mindere mate als de proffesionele plates.
Kortom, bij een verantwoord gebuik hebben deze apparaten zeker nut
en geven ze resultaat
Ik heb de trilplaat nu 3 weken en het werkt wel degelijk.
En je gaat er niet gewoon op staan, je doet er oefeningen op.
De eerste keer voelde ik het goed, flinke spierpijn en dat na 10 minuten.
Benen en billen worden wel degelijk steviger.
Ik had de trilplaat gekocht omdat ik zo vaak last heb van mijn nek en schouders, nu heb ik daar geen last meer van.
Dus de mensen die alleen maar hard roepen dat Conny Breukhoven het doet voor het geld is gezwets, trouwens ik heb de plaat van Blokker, 179,00 euro.
En ik denk dat het niet veel uitmaakt met zo'n hele dure.
Zal die ietsje minder trillingen per minuut doen, dat maakt echt niet uit.
Ik heb de trilplaat gekocht omdat iemand anders hem al een maand in huis had en ik benieuwd was of het wat deed en omdat zij zo enthousiast was heb ik hem toch ook maar gekocht en zonder spijt, in tegendeel.
En je gaat er niet gewoon op staan, je doet er oefeningen op.
De eerste keer voelde ik het goed, flinke spierpijn en dat na 10 minuten.
Benen en billen worden wel degelijk steviger.
Ik had de trilplaat gekocht omdat ik zo vaak last heb van mijn nek en schouders, nu heb ik daar geen last meer van.
Dus de mensen die alleen maar hard roepen dat Conny Breukhoven het doet voor het geld is gezwets, trouwens ik heb de plaat van Blokker, 179,00 euro.
En ik denk dat het niet veel uitmaakt met zo'n hele dure.
Ik heb de trilplaat gekocht omdat iemand anders hem al een maand in huis had en ik benieuwd was of het wat deed en omdat zij zo enthousiast was heb ik hem toch ook maar gekocht en zonder spijt, in tegendeel.
Het gevaar bestaat met de trilplaat, dat u later de trilziekte krijgt. Dat is wetenschappelijk bewezen.En ik denk dat het niet veel uitmaakt met zo'n hele dure.
Kuru is een ziekte die ook wel trilziekte werd genoemd. Deze ziekte is in 1959 ontdekt bij een Papoeastam , de Fore , op Nieuw-Guinea . De ontdekker van de oorzaak van deze ziekte, Carleton Gajdusek , kreeg in 1976 samen met Baruch Blumberg de Nobelprijs voor de Fysiologie of Geneeskunde voor het ontdekken van een nieuw mechanisme voor het overbrengen van infectieziekten .
De verschijnselen van deze ziekte zijn dat de mensen moeite hebben met lopen door ataxie en choreoathetose , last hebben van trillende spieren (tremor), een gestoorde evenwichtszin hebben, op jonge leeftijd dement worden, onmatige lachbuien hebben (euforie ) en incontinent kunnen worden. De meeste mensen die kuru kregen, overleden binnen 3 à 9 maanden.
De verschijnselen van deze ziekte zijn dat de mensen moeite hebben met lopen door ataxie en choreoathetose , last hebben van trillende spieren (tremor), een gestoorde evenwichtszin hebben, op jonge leeftijd dement worden, onmatige lachbuien hebben (euforie ) en incontinent kunnen worden. De meeste mensen die kuru kregen, overleden binnen 3 à 9 maanden.
Volgens mij is de voorloper van de Powerplate ontwikkeld voor topatleten die blessures hebben en daardoor niet normaal konden trainen en op deze manier toch nog enigzins kunnen trainen en spiermassa vast kunnen houden ( niet opbouwen ). afvallen doe je er niet van. misschien een beetje strakker in je vel. er gaat niets boven een beetje meer bewegen cq. sporten en minder en bewuster eten.
Die trillingen lijken me ook niet zo geschikt voor je hersenen, dat merk je echt als je er een beetje te star opstaat
Met Sportieve Groet Petked
Die trillingen lijken me ook niet zo geschikt voor je hersenen, dat merk je echt als je er een beetje te star opstaat
Met Sportieve Groet Petked
Ik heb artrose in mijn knieen en heupen. Sinds 21/2 jaar sta ik wekelijks 1x een half uur op de powerplate bij Mieke Ruiter te Zeerijp met een aangepast programma. Voor het afvallen is de plaat voor mij niet van belang want ik heb geen last van overgewicht, maar voor het verstevigen van mijn spieren en het soepel houden van mijn gewrichten is het een weldaad. Een onderzoek in Belgie (Leuven) heeft aangetoond dat er wel degelijk een versterkende werking uitgaat van de plaat voor mensen met botontkalking en gewrichtsproblemen.
Ik heb alleen maar positieve ervaringen met de plate. Afvallen doe je met minder eten en veel water drinken.
C.W.
Ik heb alleen maar positieve ervaringen met de plate. Afvallen doe je met minder eten en veel water drinken.
C.W.
Ja de powerplate werkt wel ,je krijgt echt sterkere spieren.Ik train al een jaar op de powerplate en merk echt wel het veschil als je een paar weken niet traint,dan verslappen je spieren.Ik heb thuis die goedkope van de makro en die is ook goed je moet alleen wat meer trainen daarop als die dure bij de sportschool maar hij is echt wel efectief. Je kan er dus niet over oordelen als je nog nooit op zoon ding hebt gestaan en wat vanessa doet moet ze lekker helemaal zelf weten.
Vanessa powerplate uitgevonden?????? Get real!!! Guus van der Meer van Special Sports heeft hem hier in nederland uitgevonden.....
Powerplate is voor spierversteviging...betere doorbloeding...gebruik hem voor worming up of voor cool down etc...als je blessures hebt, maar als je heb alleen gebruikt voor vetverbranding (plaatselijk? bestaat niet) kun je net zo goed het geld van zo'n ding op mijn bankrekening storten....
Powerplate is voor spierversteviging...betere doorbloeding...gebruik hem voor worming up of voor cool down etc...als je blessures hebt, maar als je heb alleen gebruikt voor vetverbranding (plaatselijk? bestaat niet) kun je net zo goed het geld van zo'n ding op mijn bankrekening storten....
Probeer hem eerst uit op de sportschool voordat je hem aanschaft.
Ik sport bij fitness first en daar hebben ze er een staan.
Fitness first zit op verschillende locaties in Nederland!
succes!
Ik sport bij fitness first en daar hebben ze er een staan.
Fitness first zit op verschillende locaties in Nederland!
succes!