LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] power plate

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
lottie

power plate

Ongelezen bericht door lottie »

wie heeft er ervaring met de power plate?
werkt het echt? en is er verschil tussen de diverse merken?
(er is er een van "conny breukhoven", maar er is er ook een te koop van "maar" €199,-)
graag reakties.

Gast

Re: power plate

Ongelezen bericht door Gast »

Wat wil je ermee bereiken? Je denkt toch niet dat je er ook maar een gram van afvalt, he??!! Connie heeft geld nodig om die dure villa van d'r te betalen. Oke betaal jij daar aan mee als je zo'n achterlijk ding koopt. Zij! heeft m uitgevonden, dat zegt genoeg! :wink: :wink: hahahaha weat een apparaat, hoe verzon ze t. En ze blijft maar lachen, mannetje van haar ook. Gaat iets minder met de cdtjes dus nu maar t vrouwtje met de power plate, brengt vast wel wat op, hypotheekje moet ook betaald worden.

powergirl

Ongelezen bericht door powergirl »

De powerplate is niet "uitgevonden" door vanessa maar het bestond al geruime tijd in Amerika. Zij heeft het concept in Nederland bekendheid gegeven.

Onder goede begeleiding kan het zeer werkzaam zijn voor spieren en voor mensen die door bepaalde handicaps geen fitness kunnen volbrengen.
Echter bij verkeerd gebruik kan het voor hart en bloedvaten ook kwade gevolgen hebben.

De duurdere soorten doen inderdaad niet veel meer als de goedkopere. Alleen de professionele in bijvoorbeeld de slender you salons hebben een aantal mogelijkheden meer en worden met succes in combinatie met andere speciale apparatuur bij fybromialgie (bindweefsel reuma) ziekten gebruikt.

Gast

Mensen gebruiken dit apparaat om er mee af te vallen. Achterlijk en die domme vanessa er bij. Als ik die kop al naast een produkt zie staan geloof ik er meteen niets meer van. Ze heeft haar eigen kop en die van haar vent volgespoten met zooi en nu zien ze er alletwee niet meer uit, en jij gelooft nog iets van wat mevrouw sillicone lip zegt. Ik niet hoor, niet doen en inderdaad ze moet vast haar hypotheek betalen, mannetje verdient niet genoeg meer omdat iedereen maar download hahahahahaha.

powergirl

Ongelezen bericht door powergirl »

En inderdaad voor afvallen is het apparaat niet.
Darom probeerde Vanessa vorig jaar er een draai aan te geven dat ze zogezegd gescheurde kniebanden en weet ik niet had en dat deze powerplate haar binnen enkele weken weer een halve marathon had doen lopen.

Ook dat is onmogelijk! Zelfs in sprookjesland niet.

Je moet het zien als een hulpmiddel bij doorbloeding van de spieren wat bij mensen met een aandoening praktisch door immobiliteit en de onmogelijkheid van goed bewegen niet mogelijk is.
Meer doet dat apparaat niet.

Gast

Eigenlijk doet dat apparaat dus niet veel, oplichting van de bovenste plank dus, weer een lulverhaal van dat mens dus. Heeft dat mens nou eigenlijk in haar hele leven wel eens iets goeds gepresteerd, neen, alleen haar eigen zakken gevuld ten koste van familie en ons consumenten. Connie, meid ga eens iets nuttigs doen, je familie eens een beetje vertroetelen maar houd je niet bezig met dingen waar je de ballen verstand van hebt!

Gast

Als medewerkster van een sportschool ben ik bekend met de powerplate. De powerplate bestond al voordat Vanessa bekend werd.
Ze promote een bepaald merk, maar dit staat los van de plates.

Afvallen lukt alleen maar door meer te bewegen en op je voeding te letten. De powerplate is een hulpmiddel om dit doel te bereiken. Maar denk meer aan het verstevigen van de spieren, massage en ontspanning. Fysiotherapeuten gebruiken de powerplate bij hun terapie.

De duurdere powerplate's zegmaar vanaf euro 3000,-- hebben een veel intensievere werking dan de goedkopere van zeg maar euro 199,--.
Bij de goedkope versie is het gewicht van de plate ca. 12 kilo bij de duurdere begint het gewicht vanaf 95 kg (eigen gewicht). Je kan dus nagaan wat er gebeurd als je niet goed op de lichte plate staat. De vibraties van de duurdere zijn veel zwaarder en meer per minuut. Vergelijk eens de technische omschrijving. Bekijk ook eens de afmeting
van het plateau.

Je zult denk ik tot de conclusie komen dat een goedkope plate meer show is dan dat je er iets aan hebt.

Maar nogmaals ook met een duurdere plate krijg je geen slank figuur, de basis zal je zelf moeten veranderen, het is een prettig hulpmiddel voor als je geen zin hebt om intensief te trainen.
Maar met extra bewegen zoals de auto laten staan, gaan lopen, fietsen, tuinieren en een buikspier oefening bereik je ook resultaat.
Maar ik ben zelf van mening als je het geld er voor over hebt dat een goede powerplate idealer is.

Succes

Gast

Als ik het bovenstaande verhaal lees, kom je tot de conclusie dat dat ding dus helemaal niets voorstelt, duur of goedkoop!!!

Agnetica

Ongelezen bericht door Agnetica »

Nou ik heb pas de goedkope Power Maxx aangeschaft en ik kan je verzekeren dat ik er erg enthousiast over ben. De Power plate van 3000 of 5000 euro vind ik veel te duur voor thuis gebruik. Ik heb hem aangeschaft om mijn spieren in korte tijd te versterken, niet om af te vallen. Ik sport regelmatig (aquarobic, steps, BBB, wandelen fietsen, zwemmen). Normaal krijg ik b.v. na een kwartier sit ups geen spierpijn in mijn buik. Na 30 seconden op de Power Maxx echter wel. Ook mijn beenspieren voel ik flink. Voor mij een bewijs dat de Power Maxx goed werkt en dat in zo'n korte tijd!

justme1

Ongelezen bericht door justme1 »

Ook ik heb een gopedekope gekocht bij de Maktro en ik kan zeggen: ideaal
Vooral voor rugklachten en dergelijke is het een verademing. Een aantal collega´s hebben er een aangeschaft na mijn bevindigen en zijn stuk voor stuk allemaal enthousiasat.

Probere het anders eerst eens bij een sportschool! Succes

Gast

Het lijkt me niet prettig om op zo'n plaat mee te vibreren!, volgens mij krijgt de onderrug het zwaar te verduren op deze totaal onnatuurlijke manier van "afslanken en trainen",

Als je 50 tot 70 keer per seconde heen weer wordt bewogen gaat wel erg snel, dit is niet zoals het lichaam zelf doet,

De trillingen denderen door het hele lichaam in, en alle spieren int het lichaam spannen zich dan strak, om de trillingen te weerstaan!, misschien is dat de "methode" om op zo'n plate te trainen!,

Persoonlijk lijkt met me niet echt zinvol met zo'n apparaat te trainen,

Lees wel: ik heb totaal geen ervaring met zo'n plate, en weet ook niet hoe mijn lichaam op zo'n plate reageert.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Alles waar de kop of stem van Vanessa aan verbonden zit vertrouw ik bij voorbaat al niet. En die trilplaat lijkt me ook niet echt lekker, zeer onnaturllijk voor je lichaam enzo.

Gast

Het is weer een apparaat waar je de meest wonderbaarlijke niet bewezen fantastisch-helpende verhalen over hoort. Welke zot gaat er op een trilplaat staan die het lichaam onnatuurlijk beweegt en verwacht daar iets positiefs van. Madam Breukie heeft haar hele leven nog nooit op zo'n ding gestaan, waarom zou ze? t doet toch niets. Ze wil alleen dat u er op gaat staan en haar verzinsels gelooft, ze moet de hypotheek betalen, haha, dus u weet waar uw centen naar toe gaan...

Gast

Ik denk ook niet dat "breukie", dat hoeft te doen!

Als ze een "zwembandje" krijgt, zal het vet wel even worden weggezogen bij een privé kliniek,

Geld speelt bij hen terecht, geen enkele rol!, ook niet om een power plate te kopen, ze kan er wel 1000 kopen, zonder bankroet te gaan!, :wink:

wilde roos

Ongelezen bericht door wilde roos »

zo te horen (lezen) zou een RADAR-onderzoek naar de diverse powerplates best zinvol zijn.

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

M'n moeder heeft zo'n ding (gekocht bij blokker voor 150 euro).
En het werkt prima.Wanneer je de oefeningen volgens de aanwijzingen doet merk je dat je spieren echt gestimuleerd worden.
Er zijn grote fitnesscentra die vergelijkbare apparaten gebruiken,maar de zijn veel duurder.Trainen zonder moe te worden bestaat niet(dan hebben je spieren niets gedaan)4of5 oefeningen op de Powerplate en je zweet je te pletter en voelt de spieren die op het schema zijn aangegeven.Prima product,mag dus zeker getest worden. 8)

Gast

Ja en????? Je zweet je te pletter, en dat is zo goed voor je spieren dat getril. Doe niet zo achterlijk het slaat echt helemaal nergens op!!!

acjzr1

[Geplaatst op 29 Apr 2005 21:21 door Gast
Ja en????? Je zweet je te pletter, en dat is zo goed voor je spieren dat getril. Doe niet zo achterlijk het slaat echt helemaal nergens op!!!]
Beste?
Je sweet omdat je je spieren moet gebruiken om de trillingen te compenseren ,je levert dus een fysieke inspanning.
Een andere term voor het leveren van een fysieke inspanning is training of werk of sport ect.Wanneer je de werking niet begrijpt betekent dat nog niet dat het niet werkt,want het werkt echt. 8)

Gast

Het is GEEN fysieke inspanning, laten we dat voor opstellen. De enige fysieke inspanning die een spier kan maken is dat als je 'm zelf gebruikt en er eventueel een tegengewicht aanhangt waardoor er energie verbruikt wordt. Een trilling van buitenaf waarop de spier reageert door maar een beetje mee te wiebelen is geen inspanning en moet zo dus ook niet gezien worden. Ik zit zelf in de fysio en vind dit een belachelijk apparaat waar nog helemaal niets postitiefs in te vinden valt. Voor veel mensen is het helemaal niet goed om op die plaat te gaan staan, zeker mensen die het in hun rug hebben moeten er al helemaal niet op gaan staan. Ook gewrichtsproblemen er niet op gaan staan! Alleen mensen die sporten vinden het soms een aangename sensatie maar het doet hoegenaamd niets goeds voor het lichaam hoe graag men u dat wil laten geloven. En oja je valt er zeker niet van af, die fabel hangt ook ergens in de lucht.

acjzr1

Wat doe je dan in de fysio? Zeker geen fysiotherapeut. :roll:

Gesloten