Aan de deur met een telegraaf-meneer een proefabonnement afgesloten; voor 2 weken betalen we de weekkrant en de weekenden zijn gratis.
Nu is deze krant 3x niks en we willen dit dus opzeggen. Na 14 dagen gebeld met de abonnementslijn en het bleek plotseling een regulier abonnement te zijn!!
Nu zitten we aan deze irritante krant vast die te laat wordt bezorgd, vol staat met sport en zichzelf de hemel in prijst ('dank zij lezers van de telegraaf is een oma gered' ed.)
We hebben een brief gehad waarin staat dat het abonnement per half juni afloopt, maar die man met wie we de afspraak hebben, vertelde dat we er zo vanaf konden, zonder verplichtingen.
Helaas heeft m'n vrouw wel getend voor het gedoe, op een papiertje waarop de naam van die 'beste' man niet eens te lezen is!!
Het schijnt dat er regels zijn die aangeven dat je binnen 8 dagen moet rageren, echter, die regels heb ik helemaal niet gezien, dus lijken ze me ook niet rechtsgeldig.
Wat kunnen we nu nog doen?
Dit is toch colportage? Dan zou ik de inschrijving kunnen controleren, maar hoe doe ik dat? (Nee, er staat geen nummer of zo bij de 'orderbevestiging' (zo heet het blaadje dat we hebben gekregen)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Proefabonnement telegraaf blijkt plots normaal abonnement!!
Re: Proefabonnement telegraaf blijkt plots normaal abonnement!!
die termijn van 8 dagen is de wettelijke termijn voor colportage. HEt enige wat je nog zou kunnen doen is kijken in het handelsregister of deze overeenkomst is ingeschreven. IS de ovk niet ingeschreven dan kan je nog een beroep doen op het niet voldoen aan de wettelijke vereisten van colportage.
Maar het lijkt mij toch ook wel dat op de bestelbon staat dat het een halfjaar-abonnement is waarbij je de eerste twee weken gratis is. Lees de bestelbon nog maar eens goed door en ook de achterkant.
Succes met de jip-en-janneke-krant van wakker nederland.
Maar het lijkt mij toch ook wel dat op de bestelbon staat dat het een halfjaar-abonnement is waarbij je de eerste twee weken gratis is. Lees de bestelbon nog maar eens goed door en ook de achterkant.
Succes met de jip-en-janneke-krant van wakker nederland.
Dank voor je antwoord. Ik las dat er duidelijk op moet staan met wie je hebt gesproken, inclusief handtekening. Dat is niet zo; het is een volstrekt onleesbare naam.
Weet je misschien ook hoe ik het handelsregister kan nakijken? Overal staat dat, maar hoe je dat kunt doen staat nergens.
Weet je misschien ook hoe ik het handelsregister kan nakijken? Overal staat dat, maar hoe je dat kunt doen staat nergens.
www.kvk.nl en dan handelsregister online. Heb je wel een toegangscode voor nodig.
Bel anders even de KVK 0900-1234567 (geen grap dit nummer)
Bel anders even de KVK 0900-1234567 (geen grap dit nummer)