| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Quest actie misleidend !
Quest actie misleidend !
Een paar maanden geleden kreeg ik de mogelijkheid om 6 nummers Quest als proefabonnement te bestellen voor 20,- euro. Ik dacht dat ik het kaartje goed had gelezen want er stond op dat het proefabonnement automatisch zou stoppen. Letterlijk staat er vermeld:
Het abonnement is geldig tot wederopzegging. Het cadeauabonnement zal na afloop van de genoemde periode automatisch stoppen. De aanbieding is geldig tot 21 juli 2011
Begin deze week werd doodleuk het jaarabonnementsgeld van mijn rekening afgeschreven. Ik heb gereclameerd bij Betapress echter ik kreeg alleen een bevestiging van mijn opzegging en ze gaan inhoudelijk niet op mijn klacht in. Zeer klantvriendelijke club dat Betapress. Pure misleiding dus !!
Het abonnement is geldig tot wederopzegging. Het cadeauabonnement zal na afloop van de genoemde periode automatisch stoppen. De aanbieding is geldig tot 21 juli 2011
Begin deze week werd doodleuk het jaarabonnementsgeld van mijn rekening afgeschreven. Ik heb gereclameerd bij Betapress echter ik kreeg alleen een bevestiging van mijn opzegging en ze gaan inhoudelijk niet op mijn klacht in. Zeer klantvriendelijke club dat Betapress. Pure misleiding dus !!
-
MAXIEM
Re: Quest actie misleidend !
Bert15
En dat is dus precies wat er is afgesproken. Met andere woorden: dit bedrijfje heeft je met behulp van een slimme tekst misleid, maar op zich is deze tekst niet wettelijk verboden.
Maxiem.
Allereerst staat er, dat je een abonnement aangaat. Dan staat er, dat dat abonnement geldig is tot wederopzegging. Vervolgens staat er, dat het cadeau abonnement na afloop van de afgesproken termijn, automatisch zal stoppen.Het abonnement is geldig tot wederopzegging. Het cadeauabonnement zal na afloop van de genoemde periode automatisch stoppen.
En dat is dus precies wat er is afgesproken. Met andere woorden: dit bedrijfje heeft je met behulp van een slimme tekst misleid, maar op zich is deze tekst niet wettelijk verboden.
Maxiem.
Dat is ook de header van mijn bericht. Misleiding !
-
Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Lezen wat er staat voorkomt problemen.
Er zijn weekbladen/kranten met leuke aanbiedingen zo gauw er staat tot wederzijdse opzegging ben ik al weg, alleen als er staat abbonnement stopt automatisch (zonder addertje) heb ik wel eens gebruikt gemaakt ervan, daarna zeuren ze nog even gaat gelijk de prullen bak in.
Er zijn weekbladen/kranten met leuke aanbiedingen zo gauw er staat tot wederzijdse opzegging ben ik al weg, alleen als er staat abbonnement stopt automatisch (zonder addertje) heb ik wel eens gebruikt gemaakt ervan, daarna zeuren ze nog even gaat gelijk de prullen bak in.
De meeste proefabonnementen lopen automatisch door. Daarbij als ik een proefabo ergens op neem en het zou automatisch stoppen na deze proef hebben ze mijn bankrekeningnummer daarvoor niet nodig. Die kan ik altijd nog doorgeven als ik het abo daadwerkelijk wil gaan afnemen. Gaan ze er niet mee akkoord dan hoef ik geen proefabo.
Het staat er inderdaad wel maar ik kan me goed voorstellen dat heel veel mensen zich hierin verslikken want het heeft er op zijn minst de schijn van dat het doelbewust zo moeilijk is geformuleerd. Dat had een heel stuk duidelijker gekund.
Het staat er inderdaad wel maar ik kan me goed voorstellen dat heel veel mensen zich hierin verslikken want het heeft er op zijn minst de schijn van dat het doelbewust zo moeilijk is geformuleerd. Dat had een heel stuk duidelijker gekund.
-
benikeennederlander
Bert15,Bert15 schreef:Een paar maanden geleden kreeg ik de mogelijkheid om 6 nummers Quest als proefabonnement te bestellen voor 20,- euro. Ik dacht dat ik het kaartje goed had gelezen want er stond op dat het proefabonnement automatisch zou stoppen. Letterlijk staat er vermeld:
Wat ik eruit begrijp is dat je in die proefperiode had moeten laten weten aan Betapress, dat je na die proefperiode geen abonnement wilt hebben.
Het feit dat ze het hebben over geldig zijn tot wederopzegging en het cadeau abonnement zal automatisch stoppen, zegd mij dat je na die proef periode een geldig abonnement hebt indien je in die proef periode niet opzegd.
Wat ik dus uit opmaak is, dat je het verkeerd begrepen hebt.
Ik vind dus geen sprake van misleiding.
Beste Bert,
Ik heb vorig jaar hetzelfde meegemaakt. Ik dacht ook leuk een cadeauabonnement van 6 nummers voor 17 euro en het stopte automatisch dat weet ik zeker, want anders had ik dat nooit gedaan. Eerst was er veel gedoe met betalen. Ik had meteen betaald, maar kreeg toch iedere keer weer een rekening en op een gegeven moment zelfs een brief van een incassobureau. Meteen gebeld en een mail met bewijs van betaling gestuurd en het incassobureau gaf mij gelijk en zei dat het een fout bij betapress was. Nou dacht ik eindelijk van dat gezeur af te zijn, begint het weer opnieuw. Nu waren ze van mening dat ik een jaar abonnement had afgesloten, maar dit was niet zo. Weer bellen en bellen en bellen. Iedere keer zouden ze mij uit het bestand halen en ervoor zorgen dat ik geen brieven meer kreeg. Nou toch krijg ik nog elke maand een rekening. Dus ik elke maand weer bellen en iedere keer weer aanhoren dat ze mij zouder verwijderen en dat ze het zouden uitzoeken. Tot op heden nog steeds niet gebeurd. En zo gaat het al een jaar. Ik heb toch duidelijk laten weten dat ik geen verlenging wil (als dat dan wel de voorwaarde waren) en ik hoop dat het nou toch echt een keertje stopt. Maar wat doe je eraan. Het is daar een ongeorganiseerde boel en alles loopt langs elkaar heen. Maar dit moet stoppen.
Groeten Inge
Ik heb vorig jaar hetzelfde meegemaakt. Ik dacht ook leuk een cadeauabonnement van 6 nummers voor 17 euro en het stopte automatisch dat weet ik zeker, want anders had ik dat nooit gedaan. Eerst was er veel gedoe met betalen. Ik had meteen betaald, maar kreeg toch iedere keer weer een rekening en op een gegeven moment zelfs een brief van een incassobureau. Meteen gebeld en een mail met bewijs van betaling gestuurd en het incassobureau gaf mij gelijk en zei dat het een fout bij betapress was. Nou dacht ik eindelijk van dat gezeur af te zijn, begint het weer opnieuw. Nu waren ze van mening dat ik een jaar abonnement had afgesloten, maar dit was niet zo. Weer bellen en bellen en bellen. Iedere keer zouden ze mij uit het bestand halen en ervoor zorgen dat ik geen brieven meer kreeg. Nou toch krijg ik nog elke maand een rekening. Dus ik elke maand weer bellen en iedere keer weer aanhoren dat ze mij zouder verwijderen en dat ze het zouden uitzoeken. Tot op heden nog steeds niet gebeurd. En zo gaat het al een jaar. Ik heb toch duidelijk laten weten dat ik geen verlenging wil (als dat dan wel de voorwaarde waren) en ik hoop dat het nou toch echt een keertje stopt. Maar wat doe je eraan. Het is daar een ongeorganiseerde boel en alles loopt langs elkaar heen. Maar dit moet stoppen.
Groeten Inge
Als je dan weer eens gebeld hebt (en gemerkt hebt dat het niks uithaalt) zet dan dit gesprek met datum en naam medewerkster in een mail. Schrijf dat je een bevestiging wilt en als je dat niet krijgt jouw gestuurde mail (waarvan je evt wel een leesbevestiging kunt vragen als je mailprogramma dat kan) als bevestiging beschouwt.Dat je evt. andere correspondentie vanaf dan als niet geschreven beschouwt en ongelezen wegdondert.