Ik woon in een flat maar ook mensen van TPG komen gewoon naar boven.sv komt bij de klant tot aan de voordeur dit in tegenstelling van tpg want daar kun je je pakje komen ophalen ( flat b.v ).
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Retourzending Bonprix
Re: Retourzending Bonprix
Re: Retourzending Bonprix
De producten die ik bestelde via Bon Prix waren allmaal van een dergelijke kwaliteit dat ik ze heb terug gestuurd. Ik vind het erg vervelend dat je daar dan een heel dagdeel voor thuis moet gaan zitten wachten. Als je vraagt wanneer ze iets komen halen krijg je gewoon te horen dat ze het niet weten. Ik had ook niet verwacht dat je het alleen via SE kon terug sturen. Dat had ik natuurlijk moeten weten, mijn eigen fout dus wel ja. Ik bestel vaker iets via Klingel.nl daar hebben ze ook hele mooie producten, ze zijn niet goedkoop maar wel erg goed. En als je iets terug wil sturen dan kan dat gewoon via een middenstander in de buurt doen als het jou uitkomt. Dus hoef je niet te wachten op een of andere onbetrouwbaren ophaaldienst.
De post van Bon prix kwam ook gewoon een keer niet opdagen, het was een mooie dag en ze zouden een pakje komen brengen want dat hadden ze aangekondigd. Ik had nl. een briefje gevonden op de deurmat dat ze voor niets waren gekomen, er was niemand thuis. Dus hadden ze een dag geprikt dat ze weer zouden komen. Maar wie er kwam geen SE. Zat ik dus die hele dag in huis te wachten op die rotbroek.
De dag erna ben ik gewoon de stad ingegaan en heb er in de opruiming voor 100 euro veel leuke dingen gekocht bij verschillende winkels
IK BESTEL NOOIT MEER IETS BIJ EEN POSTORDERBEDRIJF ALS BON PRIX, EN ZEKER NIETS MEER VIA SE!!!
De post van Bon prix kwam ook gewoon een keer niet opdagen, het was een mooie dag en ze zouden een pakje komen brengen want dat hadden ze aangekondigd. Ik had nl. een briefje gevonden op de deurmat dat ze voor niets waren gekomen, er was niemand thuis. Dus hadden ze een dag geprikt dat ze weer zouden komen. Maar wie er kwam geen SE. Zat ik dus die hele dag in huis te wachten op die rotbroek.
De dag erna ben ik gewoon de stad ingegaan en heb er in de opruiming voor 100 euro veel leuke dingen gekocht bij verschillende winkels
IK BESTEL NOOIT MEER IETS BIJ EEN POSTORDERBEDRIJF ALS BON PRIX, EN ZEKER NIETS MEER VIA SE!!!
Re: Retourzending Bonprix
Laatst gewijzigd door jrabel op 18 nov 2008 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Retourzending Bonprix
Ik had laatst bij Neckermann een afhaalopdracht gedaan, via de TPG zou het pakje 's avonds overdag opgehaald worden. Ik moest echter onverwachts weg, terwijl ze nog niet waren geweest. Ik dacht, nou ja...ik zie het papiertje wel of ze nog een keertje komen of dat ik het zelf naar het postkantoor moest brengen. Dus niet...want er is niemand gekomen. Toch maar zelf gebracht.
Het makkelijkste zijn de Kiala-punten. Daar kan je gewoon je pakje afgeven en sta je meestal niet in een lange rij zoals bij het postkantoor. Bij ons is dat een benzinestation, waar mijn vriend langsrijdt als hij naar zijn werk gaat. Ideaal dus!
Het makkelijkste zijn de Kiala-punten. Daar kan je gewoon je pakje afgeven en sta je meestal niet in een lange rij zoals bij het postkantoor. Bij ons is dat een benzinestation, waar mijn vriend langsrijdt als hij naar zijn werk gaat. Ideaal dus!
Re: Retourzending Bonprix
Hoi,
Gisteren een brief binnen gekregen (ruim een week na de bestelling) van bonprix met de mededeling dat wegens de richtlijnen van hun finaciele afdeling ik niet per acceptgiro kan betalen ??????
NEE ik ben geen wanbetaler ! en heb bij niemand schulden !
Maar oke, dan maar even bellen voor uitleg ?
Daar vertelde de vriendelijke mevrouw dat ze niet kon zien wat de reden was ? Oke, ik vraag geef mij dan iemand aan de lijn die mij dat wel kan vertellen ? Nee dan kon alleen schriftelijk Aaaghhh kortom die bestelling kunnenh ze wat mij betreft in hun .................
Bonprix geen zaken mee doen ! service is belachelijk, geef mij maar wehkamp en neckerman.
groeten,
Marco
Gisteren een brief binnen gekregen (ruim een week na de bestelling) van bonprix met de mededeling dat wegens de richtlijnen van hun finaciele afdeling ik niet per acceptgiro kan betalen ??????
NEE ik ben geen wanbetaler ! en heb bij niemand schulden !
Maar oke, dan maar even bellen voor uitleg ?
Daar vertelde de vriendelijke mevrouw dat ze niet kon zien wat de reden was ? Oke, ik vraag geef mij dan iemand aan de lijn die mij dat wel kan vertellen ? Nee dan kon alleen schriftelijk Aaaghhh kortom die bestelling kunnenh ze wat mij betreft in hun .................
Bonprix geen zaken mee doen ! service is belachelijk, geef mij maar wehkamp en neckerman.
groeten,
Marco
Re: Retourzending Bonprix
In september heb ik iets besteld en teruggestuurd en ben nu nog bezig mijn geld terug te krijgen.
Ik adviseer ook iedereen om goed te noteren wanneer je een pakket ontvangt. De datum op de leveringsbon kan soms wel een week afwijken.
omdat mijn bestelling meer dan 150 euro was moest ik het met creditcard vooruitbetalen. Een gedeelte teruggestuurd en ik kreeg mijn geld maar niet terug. Toen kreeg ik te horen dat het snel werd overgemaakt. Toen dat niet gebeurde heb ik weer contact opgenomen en toen bleek het pakketje weer ineens kwijt te zijn. Toen dook het ineens weer op. Mij werd verteld dat het lang kon duren omdat alle retourzendingen via Frankrijk lopen. Ze worden dus naar Frankrijk teruggestuurd.
Maar nog steeds krijg ik geen reactie. Ook niet van de heer Thoman Vandaele waar je schriftelijk een klacht in kunt dienen.
Ik krijg nog steeds geld van ze maar ze beantwoorden gewoon mijn brieven en emails niet.
Wie weet wie ik hiervoor kan benaderen?
Ik adviseer ook iedereen om goed te noteren wanneer je een pakket ontvangt. De datum op de leveringsbon kan soms wel een week afwijken.
omdat mijn bestelling meer dan 150 euro was moest ik het met creditcard vooruitbetalen. Een gedeelte teruggestuurd en ik kreeg mijn geld maar niet terug. Toen kreeg ik te horen dat het snel werd overgemaakt. Toen dat niet gebeurde heb ik weer contact opgenomen en toen bleek het pakketje weer ineens kwijt te zijn. Toen dook het ineens weer op. Mij werd verteld dat het lang kon duren omdat alle retourzendingen via Frankrijk lopen. Ze worden dus naar Frankrijk teruggestuurd.
Maar nog steeds krijg ik geen reactie. Ook niet van de heer Thoman Vandaele waar je schriftelijk een klacht in kunt dienen.
Ik krijg nog steeds geld van ze maar ze beantwoorden gewoon mijn brieven en emails niet.
Wie weet wie ik hiervoor kan benaderen?
Re: Retourzending Bonprix
Voor de eerste keer besteld maar dan ook echt nooit meer!
Kreeg steeds herinneringen om te betalen voor een pakketje dat ik 2 maanden geleden al retour via een DHL punt heb gestuurd. Met handtekening en alles. Zijn ze opeens het pakketje kwijt!!!!
Nu heb ik toch nog een openstaande rekening van 5 Euro voor de verzendkosten. Waarom moet ik betalen voor iets dat ik niet heb? Ik heb alles teruggestuurd en dan nog moet ik geld betalen?? "Zo werkt het bij alle postorderbedrijven mevrouw!" Bij Wehkamp stuur ik alles zonder problemen terug en hoef ik ook niets te betalen. Daar kan Bon Prix nog iets van leren.
Ik moet nu een formulier gaan invullen voor het pakketje dat "kwijt" is geraakt! Ik weiger echt om die 5 Euro te betalen!! Het staat in de voorwaarden.....ja dat klopt maar er staat niet dat je het ook moet betalen als je iets terug stuurt.
Mijn advies: Koop niks bij Bon Prix het enige dat je krijgt is ****!
Kreeg steeds herinneringen om te betalen voor een pakketje dat ik 2 maanden geleden al retour via een DHL punt heb gestuurd. Met handtekening en alles. Zijn ze opeens het pakketje kwijt!!!!
Nu heb ik toch nog een openstaande rekening van 5 Euro voor de verzendkosten. Waarom moet ik betalen voor iets dat ik niet heb? Ik heb alles teruggestuurd en dan nog moet ik geld betalen?? "Zo werkt het bij alle postorderbedrijven mevrouw!" Bij Wehkamp stuur ik alles zonder problemen terug en hoef ik ook niets te betalen. Daar kan Bon Prix nog iets van leren.
Ik moet nu een formulier gaan invullen voor het pakketje dat "kwijt" is geraakt! Ik weiger echt om die 5 Euro te betalen!! Het staat in de voorwaarden.....ja dat klopt maar er staat niet dat je het ook moet betalen als je iets terug stuurt.
Mijn advies: Koop niks bij Bon Prix het enige dat je krijgt is ****!
Re: Retourzending Bonprix
Ik bestel al jaren bij Bonprix. 1 Keer wat problemen gehad, dat was een bestelling die erg lang op zich liet wachten verder niet.
Dat je verzenkosten moet betalen lijkt mij algemeend bekend, ook als je alles weer terugstuurt. Het bedrijf heeft tenslotte die kosten gemaakt. Ik weet dat je bij Neckermann als je heel het pakket terugstuurt de verzendkosten niet hoeft te betalen, hoe dat bij Wehkamp zit weet ik niet.
Maar Bonprix is Neckermann niet en ook geen Wehkamp. Bij Bonprix moet je wel de verzendkosten betalen als je alles terugstuurt, dat zijn de voorwaarden van Bonprix en daarmee ben je accoord gegaan. Als je het daar niet mee eens was, had je nooit daar wat moeten bestellen!!!
En als jij een bewijsje hebt dat je het pakketje af hebt gegeven, hoef jij niks in te vullen. Bonprix moet dan het pakketje achterhalen bij DHL. Maar die verzendkosten zal je toch echt moeten betalen.
En nee.....ik werk niet bij Bonprix!
Dat je verzenkosten moet betalen lijkt mij algemeend bekend, ook als je alles weer terugstuurt. Het bedrijf heeft tenslotte die kosten gemaakt. Ik weet dat je bij Neckermann als je heel het pakket terugstuurt de verzendkosten niet hoeft te betalen, hoe dat bij Wehkamp zit weet ik niet.
Maar Bonprix is Neckermann niet en ook geen Wehkamp. Bij Bonprix moet je wel de verzendkosten betalen als je alles terugstuurt, dat zijn de voorwaarden van Bonprix en daarmee ben je accoord gegaan. Als je het daar niet mee eens was, had je nooit daar wat moeten bestellen!!!
En als jij een bewijsje hebt dat je het pakketje af hebt gegeven, hoef jij niks in te vullen. Bonprix moet dan het pakketje achterhalen bij DHL. Maar die verzendkosten zal je toch echt moeten betalen.
En nee.....ik werk niet bij Bonprix!
Re: Retourzending Bonprix
Momenteel zijn de kosten gestegen van 39 Euro naar 73 Euro. Ze hebben het pakketje nog steeds niet gevonden en nu moet ik 73 Euro betalen terwijl ik het pakketje retour heb verzonden!!!!
Ik word knettergek van Bon prix! Ze bezorgen me slapeloze nachten met hun incasso brieven. Wanneer ik niet betaal gaan ze juridische stappen ondernemen. Hoe willen ze nou hun gelijk halen als ik bewijs van retourzending heb.
Wat een afschuwelijk postorderbedrijf! Heel onvriendelijk aan de telefoon, maken afspraken en komen ze niet na en geven de klanten de schuld met het kwijtraken van pakketjes. Wat een gedoe allemaal.
Ik word knettergek van Bon prix! Ze bezorgen me slapeloze nachten met hun incasso brieven. Wanneer ik niet betaal gaan ze juridische stappen ondernemen. Hoe willen ze nou hun gelijk halen als ik bewijs van retourzending heb.
Wat een afschuwelijk postorderbedrijf! Heel onvriendelijk aan de telefoon, maken afspraken en komen ze niet na en geven de klanten de schuld met het kwijtraken van pakketjes. Wat een gedoe allemaal.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Retourzending Bonprix
@ Sjiraf --
als je bewijs van retourzending hebt (afgifte/afhaalbewijs van verzender) kan je ze een kopie hiervan sturen.
De verantwoording ligt dan bij de verzender, of bij de verkoper - die zijn administratie niet op orde heeft.
Wat je ook doet - bewaar alle papieren goed - en indien men erom vraagt, verzend alleen een kopie.
als je bewijs van retourzending hebt (afgifte/afhaalbewijs van verzender) kan je ze een kopie hiervan sturen.
De verantwoording ligt dan bij de verzender, of bij de verkoper - die zijn administratie niet op orde heeft.
Wat je ook doet - bewaar alle papieren goed - en indien men erom vraagt, verzend alleen een kopie.
Re: Retourzending Bonprix
Om even mijn ervaring te delen:
Via internet heb ik een bestelling gedaan bij bon prix. Ik heb voor acceptgiro gekozen, omdat op deze wijze de verzendskosten het laagst uitvielen en ik had de mogelijkheid om tot E150,- door te gaan, aangezien ik een nieuwe klant ben. Ruim een week later ontving ik de volgende brief:
---------------------------------------------------------------------------------
Beste Mevr. ...
Hartelijk dank voor uw bestelling.
Tot onze spijt hebben we deze nog niet kunnen verwerken, omdat u gekozen heeft voor betaling per acceptgiro.
Wegens richtlijnen van onze financiële afdeling vragen wij u de bestelling onder rembours (rechtstreeks aan de bezorger van Selektvracht) of voorafgaand per creditcard aan ons te betalen.
Uw bestelling werd genoteerd en indien u ons binnen 3 weken na heden uw keuze voor één van bovengenoemde betalingswijzen doorgeeft, zullen wij uw bestelling verwerken. Voor een betaling per creditcard hebben wij uw kaartnummer, de geldigheidsdatum en de 3 cijfers op de ommezijde van uw kaart nodig.
Dit kunt u doen door de achterkant van deze brief te gebruiken voor uw antwoord en op te sturen naar:
bon prix
Antwoordnummer 54025
5004 VB TILBURG
Omwille van veiligheidsredenen verzoeken wij u, indien u wenst te betalen per creditcard, uw kaartgegevens enkel telefonisch door te geven.
Wij zijn eveneens bereikbaar op het telefoonnummer 013-537 8094 (van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur) of via ons contactformulier op volgende link:
http://www.bonprixservice.de/nl/kontakt.html
Voor een snellere behandeling van uw antwoord per e-mail, kunt u als onderwerp "bestelling NK" ingeven.
Met vriendelijke groeten,
Yvonne Kruijt
Klantenservice
---------------------------------------------------------------------------------
Let hierbij vooral op de eerste zin. Bon prix beweerde dus, dat, tot hun spijt, door mijn 'foute' keuze, zij de bestelling nog niet konden voldoen. En dat, terwijl nergens stond aangegeven dat ik beter niet voor de acceptgiro kon kiezen. Dus ik kreeg de schuld. Maar ondertussen lees ik nergens een excuse van hun kant.
Dat vond ik erg onbeschoft en ik heb dan ook direct een brief terug gestuurd, waarin ik mijn ongenoegen uitte. Daarnaast was het mij onduidelijk wat de reden was en daar ging ik dan ook niet zomaar mee akkoord, vooral na deze wijze van behandelen.
Twee weken later heb ik ondertussen nog steeds niets vernomen van bon prix. Ik weet dus niet of mijn brief is gelezen, of zij akkoord gingen met mijn voorstel (rembours is prima, maar gewoon voor de kosten die ik met acceptgiro kwijt zou zijn (E5,20) en niet E5,- of E10,- extra) en of mijn bestelling überhaupt wel in voorraad is.
Ondertussen heb ik ook een mail gestuurd, dat ik nog steeds op antwoord wacht, maar heb tot nu toe niets meer vernomen.
Hierdoor zou je denken dat het niet alleen aan Selektvracht ligt, maar evenzo aan de TPG (de verstuurde brief) en internetverbindingen (de verzonden mail).
Daarnaast denk ik niet dat het gaat om wanbetaling, maar door slordige huishouding binnen het bedrijf. Bovendien gaat het mij ook niet daar om. Als er problemen zijn betreft de verzending, wil ik best wat inschikken. Maar door de schuld bij een ander te leggen en vervolgens niet eens een excuse te maken, dan verdwijnt bij mij mijn inschikkingsvermogen.
Via internet heb ik een bestelling gedaan bij bon prix. Ik heb voor acceptgiro gekozen, omdat op deze wijze de verzendskosten het laagst uitvielen en ik had de mogelijkheid om tot E150,- door te gaan, aangezien ik een nieuwe klant ben. Ruim een week later ontving ik de volgende brief:
---------------------------------------------------------------------------------
Beste Mevr. ...
Hartelijk dank voor uw bestelling.
Tot onze spijt hebben we deze nog niet kunnen verwerken, omdat u gekozen heeft voor betaling per acceptgiro.
Wegens richtlijnen van onze financiële afdeling vragen wij u de bestelling onder rembours (rechtstreeks aan de bezorger van Selektvracht) of voorafgaand per creditcard aan ons te betalen.
Uw bestelling werd genoteerd en indien u ons binnen 3 weken na heden uw keuze voor één van bovengenoemde betalingswijzen doorgeeft, zullen wij uw bestelling verwerken. Voor een betaling per creditcard hebben wij uw kaartnummer, de geldigheidsdatum en de 3 cijfers op de ommezijde van uw kaart nodig.
Dit kunt u doen door de achterkant van deze brief te gebruiken voor uw antwoord en op te sturen naar:
bon prix
Antwoordnummer 54025
5004 VB TILBURG
Omwille van veiligheidsredenen verzoeken wij u, indien u wenst te betalen per creditcard, uw kaartgegevens enkel telefonisch door te geven.
Wij zijn eveneens bereikbaar op het telefoonnummer 013-537 8094 (van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur) of via ons contactformulier op volgende link:
http://www.bonprixservice.de/nl/kontakt.html
Voor een snellere behandeling van uw antwoord per e-mail, kunt u als onderwerp "bestelling NK" ingeven.
Met vriendelijke groeten,
Yvonne Kruijt
Klantenservice
---------------------------------------------------------------------------------
Let hierbij vooral op de eerste zin. Bon prix beweerde dus, dat, tot hun spijt, door mijn 'foute' keuze, zij de bestelling nog niet konden voldoen. En dat, terwijl nergens stond aangegeven dat ik beter niet voor de acceptgiro kon kiezen. Dus ik kreeg de schuld. Maar ondertussen lees ik nergens een excuse van hun kant.
Dat vond ik erg onbeschoft en ik heb dan ook direct een brief terug gestuurd, waarin ik mijn ongenoegen uitte. Daarnaast was het mij onduidelijk wat de reden was en daar ging ik dan ook niet zomaar mee akkoord, vooral na deze wijze van behandelen.
Twee weken later heb ik ondertussen nog steeds niets vernomen van bon prix. Ik weet dus niet of mijn brief is gelezen, of zij akkoord gingen met mijn voorstel (rembours is prima, maar gewoon voor de kosten die ik met acceptgiro kwijt zou zijn (E5,20) en niet E5,- of E10,- extra) en of mijn bestelling überhaupt wel in voorraad is.
Ondertussen heb ik ook een mail gestuurd, dat ik nog steeds op antwoord wacht, maar heb tot nu toe niets meer vernomen.
Hierdoor zou je denken dat het niet alleen aan Selektvracht ligt, maar evenzo aan de TPG (de verstuurde brief) en internetverbindingen (de verzonden mail).
Daarnaast denk ik niet dat het gaat om wanbetaling, maar door slordige huishouding binnen het bedrijf. Bovendien gaat het mij ook niet daar om. Als er problemen zijn betreft de verzending, wil ik best wat inschikken. Maar door de schuld bij een ander te leggen en vervolgens niet eens een excuse te maken, dan verdwijnt bij mij mijn inschikkingsvermogen.
Re: Retourzending Bonprix
Ik heb er ondertussen verschillende forums op na gelezen. Het retourneren bij bon prix lijkt het grootste probleem te zijn en vandaar dat ze waarschijnlijk het geld alvast in hun zak willen hebben. Ook niet vreemd natuurlijk, aangezien er vrij veel negatieve verhalen zijn over betalingen bij bon prix, en dan voornamelijk van hun kant uit.
Enfin, mijn vraag is aan de ene kant waarom ze de klant dan nog een keuze nalaten om per acceptgiro te betalen. Aan de andere kant is misschien juist hierdoor de drempel lager om de bestelling alsnog door te laten gaan, omdat mensen in eerste instantie kunnen schrikken van de hoge verzendkosten (als je geen creditcard hebt, zit je al snel vast aan rembours= standaard E10,-, zelfs voor één hemdje). Bestellingen worden groter om de verzendkosten eruit te halen, gevolg; grotere inkomsten voor hen.
Wel jammer alsnog van de brief die ze dan sturen, daar winnen ze in mijn ogen geen klanten mee.
Enfin, mijn vraag is aan de ene kant waarom ze de klant dan nog een keuze nalaten om per acceptgiro te betalen. Aan de andere kant is misschien juist hierdoor de drempel lager om de bestelling alsnog door te laten gaan, omdat mensen in eerste instantie kunnen schrikken van de hoge verzendkosten (als je geen creditcard hebt, zit je al snel vast aan rembours= standaard E10,-, zelfs voor één hemdje). Bestellingen worden groter om de verzendkosten eruit te halen, gevolg; grotere inkomsten voor hen.
Wel jammer alsnog van de brief die ze dan sturen, daar winnen ze in mijn ogen geen klanten mee.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 12 sep 2008 14:52
Re: Retourzending Bonprix
Heb een bestelling gedaan,selectvracht aan mijn deur geweest,briefje in de bus,paar dagen later,Vrijdag middag na 14.00 uur komen we nog eens langs!!Ze moeten nu nog komen,anderhalf jaar later!Ik denk nog,zijn ze vroeg geweest,hebben ze pakket terug gestuurt??Tot ok weer eens wat wil bestellen,krijg ik niks,want heb nog een rekening open staan?????Heb nooit iets gehad?Is echt selectvracht,maar ik vind gewoon voor elk pakket moet je tekenen,van mij part stuur ik n kopie van mijn id,dan zien ze of de handtekening ok is?Heb nu ook met Whekamp iets vreemds,zeker 15 jaar geleden alles afbetaald,nooit meer wat gekocht,nu wil ik een bestelling doen van 60 euro en internet betalen,maar wordt doorverwezen naar een deurwaarder??Zal toch niet Bonprix zijn?Heb na 8 minuten muziek,de telefoon opgehangen,dus laat die besteling,doe ik via een ander.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 12 sep 2008 14:52
Re: Retourzending Bonprix
Het is niet alleen Bonprix,had bij een kinderkledingshop,wat besteld,meteen betaald,krijg ik een mail,dat het pakket verstuurd is,en binnen 48 uur binnen is??Wordt bezorgd via DHL,is aan de deur geweest,maar ik was niet thuis?Vreemd,was ik wel,geen briefje in de bus,maar zoek je op via tracenummer.2 dagen later,aan mijn deur geweest,dat was Selektvracht,briefje in mijn bus,1 e keer aan de deur,komen Woensdag tussen 18.uur en 21.00 uur,ik heb bijna bij mijn voordeur gezeten,niemand gezien,ja,collecte.Bel Donderdag op,zegt meneer,u staat erop voor vandaag?Maar ze zijn langs geweest,liegen ook nog,maar als u er vanavond niet bent,wordt het retour afzender?Ben nu al een week verder,dus ik vraag of het bij buren in de flat afgegeven kan worden,dat kon.Ik heb vrijdag bij iedereen aan staan bellen,want niet even een briefje in de bus,bij welk nummer,dus weer SV.bellen,en eidelijk Vrijdagavond had ik de kleertjes.Heb de kledingshop ook steeds op de hoogte gehouden,maar na 9 dagen had ik mijn pakje!Lang leven SV!Als het zoek raakt,wat ik met Bonprix heb,zit jij wel met de rekening,het is echt triest,ben erg tevreden over de kinderkledingshop,maar dat DHL en Sv houd mij tegen!
Re: Retourzending Bonprix
Bonprix en Otto vallen onder hetzelfde bedrijf.
Gevestigd aan de Charles Stulemeijerweg 2, 5026RT Tilburg
Ook bij Otto duurt het eeuwen voor je bericht krijgt als nieuwe klant.
Ik had via hun internetsite een bestelling geplaatst , kreeg een bevestigingsmail dat men mijn bestelling binnen had.
Na een tijdje niets gehoord te hebben , mailde ik naar Otto met de vraag hoe of wat?
Daags daarop werd ik gebeld door een dame van Otto die nog wat gegevens wilde hebben van me , omdat ik de bestelling in termijnen wilde betalen.
Week daarop kreeg ik de standaardbrief van Otto die dezelfde strekking heeft als die van Bonprix.
Heb nu gewoon via Ideal betaald bij Bonprix , en wacht de levering gewoon af.
Gevestigd aan de Charles Stulemeijerweg 2, 5026RT Tilburg
Ook bij Otto duurt het eeuwen voor je bericht krijgt als nieuwe klant.
Ik had via hun internetsite een bestelling geplaatst , kreeg een bevestigingsmail dat men mijn bestelling binnen had.
Na een tijdje niets gehoord te hebben , mailde ik naar Otto met de vraag hoe of wat?
Daags daarop werd ik gebeld door een dame van Otto die nog wat gegevens wilde hebben van me , omdat ik de bestelling in termijnen wilde betalen.
Week daarop kreeg ik de standaardbrief van Otto die dezelfde strekking heeft als die van Bonprix.
Heb nu gewoon via Ideal betaald bij Bonprix , en wacht de levering gewoon af.
Re: Retourzending Bonprix
Geplaatst op 16 Okt 2008 18:13 door Sasa9
Beste Sasa, mij overkwam vandaag hetzelfde. Bestelling gedaan op 12 juni……..levertijd 7 dagen…..speciaal voor thuis gebleven op 19, 20 en 22 juni. Vandaag 25 juni onderstaande brief ontvangen met als datum 13 juni 2009.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste Mevr. ...
Hartelijk dank voor uw bestelling.
Tot onze spijt hebben we deze nog niet kunnen verwerken, omdat u gekozen heeft voor betaling per acceptgiro.
Wegens richtlijnen van onze financiële afdeling vragen wij u de bestelling onder rembours (rechtstreeks aan de bezorger van Selektvracht) of voorafgaand per creditcard aan ons te betalen.
Uw bestelling werd genoteerd en indien u ons binnen 3 weken na heden uw keuze voor één van bovengenoemde betalingswijzen doorgeeft, zullen wij uw bestelling verwerken. Voor een betaling per creditcard hebben wij uw kaartnummer, de geldigheidsdatum en de 3 cijfers op de ommezijde van uw kaart nodig.
Dit kunt u doen door de achterkant van deze brief te gebruiken voor uw antwoord en op te sturen naar:
bon prix
Antwoordnummer 54025
5004 VB TILBURG
Omwille van veiligheidsredenen verzoeken wij u, indien u wenst te betalen per creditcard, uw kaartgegevens enkel telefonisch door te geven.
Wij zijn eveneens bereikbaar op het telefoonnummer 013-537 8094 (van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur) of via ons contactformulier op volgende link:
http://www.bonprixservice.de/nl/kontakt.html
Voor een snellere behandeling van uw antwoord per e-mail, kunt u als onderwerp "bestelling NK" ingeven.
Met vriendelijke groeten,
Yvonne Kruijt
Klantenservice
------------------------------------------------------------
Kreeg na een boos telefoontje naar Bonprix te horen dat de datum van 13 juni een foutje was van hen. Maar verder kreeg ik een verhaal te horen als een grammofoonplaat, waar ik dus niet verder mee kwam.
Ik weiger vooruit te betalen en daarna maanden op mijn centen te moeten wachten, wanneer ik iets retour stuur.
In hun leveringsvoorwaarden staat nog steeds:
Betaling per acceptgiro
Indien u per acceptgiro wenst te betalen, zal bij de levering een acceptgiro worden meegezonden. U heeft 10 dagen de tijd om de artikelen die u wenst te behouden te betalen, door het door u verschuldigde bedrag te voldoen op rekeningnummer 0112 8313 70 van de Rabobank te (5521 CA) Eersel aan de Nieuwstraat 25, ten name van Bon prix. Aan betaling per acceptgiro zijn € 0,20 administratiekosten verbonden. [Indien u met thuisbankieren wenst te betalen gelieve uw klantnummer en factuurnummer te vermelden.]U kunt per acceptgiro betalen tot €250,00. (Onder voorbehoud van onze financiële dienst). Indien u minder dan 6 maand klant bent, is uw limiet €150,00. Bestellingen boven de limiet worden automatisch onder rembours toegestuurd, tegen de geldende verzendkosten voor bestellingen onder Rembours.
-------------------------------------------------------------------------
Wanneer men wijs is koopt men niet bij Bonprix, geeft alleen maar problemen. Is trouwens niet de eerste keer dat ik leveringsproblemen heb. Bestelling gedaan, artikel op voorraad, drie weken later nog niets ontvangen. Bellen dus. “Sorry artikel is al maanden uitverkocht” is het antwoord.
Nog nooit zo’n slecht bedrijf gezien, tenzij ik moet gaan schrijven over Otto wat een rechtzak is gewonnen welke ik gewonnen heb. Op Bonprix heb ik nu ook mijn advocaat gezet, bestelling geannuleerd en geëest dat ze mijn gegevens uit hun bestand verwijderen, doen ze dat niet dan geef ik hen aan, bij het punt registratie persoonsgegevens.
Ze hebben mijn brief per aangetekende post ontvangen met bewijs van ontvangst, antwoorden ze niet, heb ik bewijzen dat ik geschreven heb en klaag ze aan.
Wees wijs koop nooit bij Bonprix.
Beste Sasa, mij overkwam vandaag hetzelfde. Bestelling gedaan op 12 juni……..levertijd 7 dagen…..speciaal voor thuis gebleven op 19, 20 en 22 juni. Vandaag 25 juni onderstaande brief ontvangen met als datum 13 juni 2009.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste Mevr. ...
Hartelijk dank voor uw bestelling.
Tot onze spijt hebben we deze nog niet kunnen verwerken, omdat u gekozen heeft voor betaling per acceptgiro.
Wegens richtlijnen van onze financiële afdeling vragen wij u de bestelling onder rembours (rechtstreeks aan de bezorger van Selektvracht) of voorafgaand per creditcard aan ons te betalen.
Uw bestelling werd genoteerd en indien u ons binnen 3 weken na heden uw keuze voor één van bovengenoemde betalingswijzen doorgeeft, zullen wij uw bestelling verwerken. Voor een betaling per creditcard hebben wij uw kaartnummer, de geldigheidsdatum en de 3 cijfers op de ommezijde van uw kaart nodig.
Dit kunt u doen door de achterkant van deze brief te gebruiken voor uw antwoord en op te sturen naar:
bon prix
Antwoordnummer 54025
5004 VB TILBURG
Omwille van veiligheidsredenen verzoeken wij u, indien u wenst te betalen per creditcard, uw kaartgegevens enkel telefonisch door te geven.
Wij zijn eveneens bereikbaar op het telefoonnummer 013-537 8094 (van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur) of via ons contactformulier op volgende link:
http://www.bonprixservice.de/nl/kontakt.html
Voor een snellere behandeling van uw antwoord per e-mail, kunt u als onderwerp "bestelling NK" ingeven.
Met vriendelijke groeten,
Yvonne Kruijt
Klantenservice
------------------------------------------------------------
Kreeg na een boos telefoontje naar Bonprix te horen dat de datum van 13 juni een foutje was van hen. Maar verder kreeg ik een verhaal te horen als een grammofoonplaat, waar ik dus niet verder mee kwam.
Ik weiger vooruit te betalen en daarna maanden op mijn centen te moeten wachten, wanneer ik iets retour stuur.
In hun leveringsvoorwaarden staat nog steeds:
Betaling per acceptgiro
Indien u per acceptgiro wenst te betalen, zal bij de levering een acceptgiro worden meegezonden. U heeft 10 dagen de tijd om de artikelen die u wenst te behouden te betalen, door het door u verschuldigde bedrag te voldoen op rekeningnummer 0112 8313 70 van de Rabobank te (5521 CA) Eersel aan de Nieuwstraat 25, ten name van Bon prix. Aan betaling per acceptgiro zijn € 0,20 administratiekosten verbonden. [Indien u met thuisbankieren wenst te betalen gelieve uw klantnummer en factuurnummer te vermelden.]U kunt per acceptgiro betalen tot €250,00. (Onder voorbehoud van onze financiële dienst). Indien u minder dan 6 maand klant bent, is uw limiet €150,00. Bestellingen boven de limiet worden automatisch onder rembours toegestuurd, tegen de geldende verzendkosten voor bestellingen onder Rembours.
-------------------------------------------------------------------------
Wanneer men wijs is koopt men niet bij Bonprix, geeft alleen maar problemen. Is trouwens niet de eerste keer dat ik leveringsproblemen heb. Bestelling gedaan, artikel op voorraad, drie weken later nog niets ontvangen. Bellen dus. “Sorry artikel is al maanden uitverkocht” is het antwoord.
Nog nooit zo’n slecht bedrijf gezien, tenzij ik moet gaan schrijven over Otto wat een rechtzak is gewonnen welke ik gewonnen heb. Op Bonprix heb ik nu ook mijn advocaat gezet, bestelling geannuleerd en geëest dat ze mijn gegevens uit hun bestand verwijderen, doen ze dat niet dan geef ik hen aan, bij het punt registratie persoonsgegevens.
Ze hebben mijn brief per aangetekende post ontvangen met bewijs van ontvangst, antwoorden ze niet, heb ik bewijzen dat ik geschreven heb en klaag ze aan.
Wees wijs koop nooit bij Bonprix.
Re: Retourzending Bonprix
Bij Bon Prix bestel ik NOOIT meer.
Mijn eerste bestelling heb ik weken voor Kerst 2010 besteld, de zeven dagen leveringstermijn was ruim overschreden toen ik het pakje met de jurken kreeg. Na diverse mails die vaak met een standaard mail in het frans beantwoord werden en als ze in het Nederlands beantwoord werden stond er we kunnen helaas niets voor u doen. Het was intussen de tweede week van januari dus ruim na de kerst. Heb het pakje retour gestuurd.
Ik ben wel zo dat ik iets of iemand een tweede kans geef, dus ook Bon Prix 3e week januari als test nog een keer besteld.
Toen ik na 10 dagen nog niets had ontvangen ben ik gaan mailen,gevraagd of ze de bestelling gaan verzenden en zoja wanneer.
Ik kreeg als antwoord dat ik niet per acceptgiro mocht betalen en of onder rembours of vooruit.
Ik gevraagd wat er in hemelsnaam het verschil was tussen mijn eerste bestelling die wel onder acceptgiro was verstuurd een week of twee daarvoor en mijn tweede bestelling nu.
Weer kreeg ik als antwoord dat ze me niet verder konden helpen maar wanneer ik nog vragen had dat ze tot mijn dienst stonden.
Dus ik een mail gestuurd cancel de tweede bestelling maar en haal mijn gegevens uit uw systemen.
Ik kreeg hier als antwoord op dat ze dat in orde hadden gebracht,
Heb dit getest door op MIJN BonPRix in te loggen en daar sta ik gewoon nog.
Terug gemaild dat ze helemaal niet hadden gewijzigd en of veranderd.
Vandaag kreeg ik een acceptgiro of ik de verzendkosten wilde betalen,
Dit ga ik niet doen niet voor iets wat ik heb terug gestuurd en of niet ontvangen heb.
Ik heb ze verzocht om dit te wijzigen, hierover doen ze nogal moeilijk.
Ik betaal niets en bestel ook NOOIT meer iets bij Bon Prix!
En raadt dit iedereen aan, koop NOOIT iets bij Bon Prix,.
Want ik ben bang dat dit verhaal nog niet af is,..
Mijn eerste bestelling heb ik weken voor Kerst 2010 besteld, de zeven dagen leveringstermijn was ruim overschreden toen ik het pakje met de jurken kreeg. Na diverse mails die vaak met een standaard mail in het frans beantwoord werden en als ze in het Nederlands beantwoord werden stond er we kunnen helaas niets voor u doen. Het was intussen de tweede week van januari dus ruim na de kerst. Heb het pakje retour gestuurd.
Ik ben wel zo dat ik iets of iemand een tweede kans geef, dus ook Bon Prix 3e week januari als test nog een keer besteld.
Toen ik na 10 dagen nog niets had ontvangen ben ik gaan mailen,gevraagd of ze de bestelling gaan verzenden en zoja wanneer.
Ik kreeg als antwoord dat ik niet per acceptgiro mocht betalen en of onder rembours of vooruit.
Ik gevraagd wat er in hemelsnaam het verschil was tussen mijn eerste bestelling die wel onder acceptgiro was verstuurd een week of twee daarvoor en mijn tweede bestelling nu.
Weer kreeg ik als antwoord dat ze me niet verder konden helpen maar wanneer ik nog vragen had dat ze tot mijn dienst stonden.
Dus ik een mail gestuurd cancel de tweede bestelling maar en haal mijn gegevens uit uw systemen.
Ik kreeg hier als antwoord op dat ze dat in orde hadden gebracht,
Heb dit getest door op MIJN BonPRix in te loggen en daar sta ik gewoon nog.
Terug gemaild dat ze helemaal niet hadden gewijzigd en of veranderd.
Vandaag kreeg ik een acceptgiro of ik de verzendkosten wilde betalen,
Dit ga ik niet doen niet voor iets wat ik heb terug gestuurd en of niet ontvangen heb.
Ik heb ze verzocht om dit te wijzigen, hierover doen ze nogal moeilijk.
Ik betaal niets en bestel ook NOOIT meer iets bij Bon Prix!
En raadt dit iedereen aan, koop NOOIT iets bij Bon Prix,.
Want ik ben bang dat dit verhaal nog niet af is,..
Re: Retourzending Bonprix
Ik heb afgelopen zaterdag een bestelling gedaan bij Bon prix, mijn eerste bestelling.
Heb het vandaag, dinsdag al ontvangen. Binnen 3 dagen dus! Heb wel met IDeal betaald.
En het tuniek is zo ontzettend mooi, prima kwaliteit en zit erg goed.
Soms zal de kwaliteit vast wel eens tegenvallen, maar dat is toch bij alles wat je online bestelt, ook bij Wehkamp of bij Neckermann.
Ik ben iig dik tevreden en bestel zeker nog eens.
Heb het vandaag, dinsdag al ontvangen. Binnen 3 dagen dus! Heb wel met IDeal betaald.
En het tuniek is zo ontzettend mooi, prima kwaliteit en zit erg goed.
Soms zal de kwaliteit vast wel eens tegenvallen, maar dat is toch bij alles wat je online bestelt, ook bij Wehkamp of bij Neckermann.
Ik ben iig dik tevreden en bestel zeker nog eens.
Re: Retourzending Bonprix
ik heb in jan 2011 een bestelling gedaan. Ontvangen maar helaas, te kleine maat. Dus retour gestuurd. Ze gingen op dat moment over van Selektvracht naar TNT. Medewerkster TNT kwam bij mij thuis, en nam pakketje mee. Wel nadat ik eerst telefonisch bij Bon prix de juiste adresgegevens had opgevraagd want die stonden niet op de factuur. Nu blijkt ineens dat ik een aanmaning krijg. Nooit eerder brieven gehad. Blijkt om de zending van januari te gaan. Die is bij hen niet ontvangen en ik kan de volledige kosten betalen, incl aanmaningskosten. Schandalig. Veel mails over en weer maar hun strekking blijft hetzelfde, we hebben u 3 maal een herinnering gestuurd en u betaalt niet dus u betaalt maar de extra kosten. Ook al geef ik aan dat de zending retour is gegaan. Bewijs heb ik van TNT hier liggen.