| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] sanders meubelstad
sanders meubelstad
in januari hadden we op internet wel een mooi bankstel gezien en zijn op weggegaan naar sanders-meubelstad in utrecht. we hadden na wat problemen met een vorige leverancier wel expliciet een cbw-erkende winkel uitgezocht.
we hebben bij sanders-meubelstad een grijs/bruine leren bank uitgezocht en expliciet op de order laten vermelden dat de naden meekleurend moesten zijn. en hebben 25% vooruit betaald.
na 8 weken werd de bank al geleverd, sneller dan verwacht. de bezorger (extern) pakt het bankstel uit en tot onze verbazing zitten er witte/grijze naden op de bank. de bezorger zei ook dit is niet dezelfde kleur en heeft hem weer meegenomen. er zijn foto's genomen en verzonden naar Sanders-meubelstad.
na diverse mails/telefoontjes met Christa 'blijkbaar de woordvoerder de manager', zou deze mevrouw nogmaals het gebruikte stiksel en de stof opsturen zodat we zelf konden zien dat het dezelfde kleur was. wat ze opstuurde was inderdaad dezelfde kleur stiksel als het stof, maar 100% niet het stiksel wat ze gebruikt hebben op onze bestelde bank.
na nogmaals diverse telefoontjes, kreeg ik het bericht dat de manager naar de fabriek was geweest en overlegd het en dat het toch echt wel goed gemonteerd en afgeleverd was conform order.
ik kreeg de manager niet te spreken maar steeds een andere truus die er niets van wist en mevrouw Christa moest me elke keer vertellen dat hun in hun recht stonden en dat de stof die ze in 2de instantie hebben opgestuurd ook degene is die ze gebruikt hebben op het bankstel. ik mag niet kijken bij de bank welke ergens bij sanders in waalwijk staat en als ik er onderuit wou 50% van het totaal bedrag moest betalen of een nieuwe bankstel en dan 30% van het totaalbedrag kwijt was. en de manager krijg ik ook al niet te spreken.
10-04 heb ik weer contact gehad, zegt Christa nou als ik de naar jullie verzonden naden een beetje draai en het daglicht leg, dan worden ze een beetje wit. ja dat is de glans dat heb je overal met daglicht en zonlicht, maar wat wij hebben zijn witte/grijze naden en zeker niet meekleurend. ik kreeg de manager niet te spreken, maar ze wou nog 1 keer overleggen of ik zelf niet nogmaals bij de meubelen in Waalwijk mocht komen kijken, zodat ze mij konden overtuigen dat het stiksel wel correct is. als ik het niet mooi vond en wel goed was geleverd conform order had ik me erbij neergelegd. zegt ze ook nog. anders leveren we de meubelen gewoon dan kun je toch ook zien dat het klopt dat wij het goede stiksel hebben gebruikt.
het moet juist andersom!!! ik ben overtuigd van fout stiksel, nu Sanders nog.
wat nu. ik heb inmiddels ook de geschillencommissie ingeschakeld. maar hoe onafhankelijk zijn deze?
ik ga vrijdag a.s. naar utrecht wat stennis schoppen en hoop dan wel de manager te spreken.
ik wil nu natuurlijk geen meubelen meer van Sanders en zeker mijn geld terug en geen bank die ik niet mooi vind en niet besteld heb in mijn ogen.
wie helpt mij. het kost me anders veel te veel geld 5000 euro heeft de bank gekost en ben niet van plan meer dan het al betaalde deel van 1250 te betalen aan ze. in tegendeel ik wil mijn geld terug en ga ergens anders wel meubelen halen.
we hebben bij sanders-meubelstad een grijs/bruine leren bank uitgezocht en expliciet op de order laten vermelden dat de naden meekleurend moesten zijn. en hebben 25% vooruit betaald.
na 8 weken werd de bank al geleverd, sneller dan verwacht. de bezorger (extern) pakt het bankstel uit en tot onze verbazing zitten er witte/grijze naden op de bank. de bezorger zei ook dit is niet dezelfde kleur en heeft hem weer meegenomen. er zijn foto's genomen en verzonden naar Sanders-meubelstad.
na diverse mails/telefoontjes met Christa 'blijkbaar de woordvoerder de manager', zou deze mevrouw nogmaals het gebruikte stiksel en de stof opsturen zodat we zelf konden zien dat het dezelfde kleur was. wat ze opstuurde was inderdaad dezelfde kleur stiksel als het stof, maar 100% niet het stiksel wat ze gebruikt hebben op onze bestelde bank.
na nogmaals diverse telefoontjes, kreeg ik het bericht dat de manager naar de fabriek was geweest en overlegd het en dat het toch echt wel goed gemonteerd en afgeleverd was conform order.
ik kreeg de manager niet te spreken maar steeds een andere truus die er niets van wist en mevrouw Christa moest me elke keer vertellen dat hun in hun recht stonden en dat de stof die ze in 2de instantie hebben opgestuurd ook degene is die ze gebruikt hebben op het bankstel. ik mag niet kijken bij de bank welke ergens bij sanders in waalwijk staat en als ik er onderuit wou 50% van het totaal bedrag moest betalen of een nieuwe bankstel en dan 30% van het totaalbedrag kwijt was. en de manager krijg ik ook al niet te spreken.
10-04 heb ik weer contact gehad, zegt Christa nou als ik de naar jullie verzonden naden een beetje draai en het daglicht leg, dan worden ze een beetje wit. ja dat is de glans dat heb je overal met daglicht en zonlicht, maar wat wij hebben zijn witte/grijze naden en zeker niet meekleurend. ik kreeg de manager niet te spreken, maar ze wou nog 1 keer overleggen of ik zelf niet nogmaals bij de meubelen in Waalwijk mocht komen kijken, zodat ze mij konden overtuigen dat het stiksel wel correct is. als ik het niet mooi vond en wel goed was geleverd conform order had ik me erbij neergelegd. zegt ze ook nog. anders leveren we de meubelen gewoon dan kun je toch ook zien dat het klopt dat wij het goede stiksel hebben gebruikt.
het moet juist andersom!!! ik ben overtuigd van fout stiksel, nu Sanders nog.
wat nu. ik heb inmiddels ook de geschillencommissie ingeschakeld. maar hoe onafhankelijk zijn deze?
ik ga vrijdag a.s. naar utrecht wat stennis schoppen en hoop dan wel de manager te spreken.
ik wil nu natuurlijk geen meubelen meer van Sanders en zeker mijn geld terug en geen bank die ik niet mooi vind en niet besteld heb in mijn ogen.
wie helpt mij. het kost me anders veel te veel geld 5000 euro heeft de bank gekost en ben niet van plan meer dan het al betaalde deel van 1250 te betalen aan ze. in tegendeel ik wil mijn geld terug en ga ergens anders wel meubelen halen.
Re: sanders meubelstad
In tegenstelling tot veel problemen met meubelen is de situatie hier vrij zwart wit. Bij de geschillencommissie is, wanneer je gelijk hebt, je recht prima te halen.
Met meekleurend stiksel bedoelen ze dat het stiksel in een kleur gelijkend op de gebruikte leerkleur is verwerkt. Er kan een zeer klein kleurverschil in zitten.
Met meekleurend stiksel bedoelen ze dat het stiksel in een kleur gelijkend op de gebruikte leerkleur is verwerkt. Er kan een zeer klein kleurverschil in zitten.
Heb je nog dat stuk stiksel? Mogelijk kan je dan aantonen dat die kleur beter gepast zou hebben, zeker vanwege uitdrukkelijke vermelding van stikselkleur op de bon.het gebruikte stiksel en de stof opsturen zodat we zelf konden zien dat het dezelfde kleur was. wat ze opstuurde was inderdaad dezelfde kleur stiksel als het stof, maar 100% niet het stiksel wat ze gebruikt hebben op onze bestelde bank.
Denk dat jouw verwachtingen verkeerd zijn. Mss is het niet mogelijk om stiksels te hebben in exact de kleur van de bank.
De geschillencommissie is eerlijk en objectief. Twjfel is niet nodig.
Er zijn in de meubelhandel twee smaken : contrast stiksel of meekleurend garen.
Geen enkel garen heeft exact de kleur van het leer.
Er zijn in de meubelhandel twee smaken : contrast stiksel of meekleurend garen.
Geen enkel garen heeft exact de kleur van het leer.
er is nadrukkelijk gevraagd voor de aankoop of het stiksel meekleurend kon, want wit of zwart vonden we niet mooi op de lerenbank. dit was het geval volgens de verkoopster. dus is er vermeld op de order, dat het stiksel meekleurend moet zijn. in iedergeval bruin/grijs op een bruin grijze bank. het stiksel dat ze later op hebben gestuurd is grijs tot donkerbruin dus pas prima bij de bank, maar dat is zeker niet het stiksel wat ze gebruikt hebben, wat ze volgens de klantenservice dus wel hebben gedaan.
ik wil dit gewoon face to face oplossen, maar ze blijven bij sanders-meubelstad terughoudend. hebben wij de verkeerde keuze gemaakt dan is dat zo, maar dit is niet fair.
ik zelf denk een grote kans te hebben zeker omdat er al een stuk of 10 mensen naar de foto;'s van de stiksels hebben gekeken en het nooit dezelfde kan zijn.
ik wil dit gewoon face to face oplossen, maar ze blijven bij sanders-meubelstad terughoudend. hebben wij de verkeerde keuze gemaakt dan is dat zo, maar dit is niet fair.
ik zelf denk een grote kans te hebben zeker omdat er al een stuk of 10 mensen naar de foto;'s van de stiksels hebben gekeken en het nooit dezelfde kan zijn.
Wat zal het oordeel zijn indien TS volledig in het gelijk gesteld wordt??De geschillencommissie is eerlijk en objectief.
Ik sluit niet uit dat het gebrek dermate klein wordt beschouwd, dat dit niet opweegt tegen kosten van de ondernemer bij het ontbinden van de koop of herstel. Vervolgens wordt bescheiden financiele vergoeding toegewezen.
Zoiets los je op door de verkoopster, de bank, de stalen, de klant en de orderbon bij elkaar te zetten.hamstra80 schreef:
Face to face dus. Ze kunnen uw bank toch wel even naar de showroom brengen zodat u onder het genot van een kopje koffie alles kunt bekijken ?
Misschien valt het bij nader inzien toch wel mee.
Wat crazyme zegt klopt. Stel dit voor aan ze. Wanneer je gelijk hebt zal ook Sanders dat zien.
Lijkt mij verstandig om je dit soort dingen van tevoren af te vragen aangezien het bindend advies van de geschillencommissie in rechte niet aantastbaar is, tenzij gebondenheid aan het bindend advies naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar is (bijv. HR 30 oktober 2009, LJN BK1548). Dit laatste doet zich overigens alleen voor bij grove schending van motiveringsplicht, gebrek aan hoor en wederhoor etc.hamstra80 schreef:wat nu. ik heb inmiddels ook de geschillencommissie ingeschakeld. maar hoe onafhankelijk zijn deze?
Tevens is het belangrijk op te merken dat de Geschillencommissie Wonen niet beslist op basis van het recht, maar naar redelijkheid en billijkheid (art. 16 Reglement Geschillencommissie Wonen).
Ik zou juist beweren dat redelijkheid en billijkheid gebruikt wordt om invulling te geven aan Nederlands recht en CBW voorwaarden. Art 21 van CBW voorwaarden noemt expliciet dat Nederlands recht van toepassing is.Tevens is het belangrijk op te merken dat de Geschillencommissie Wonen niet beslist op basis van het recht, maar naar redelijkheid en billijkheid (art. 16 Reglement Geschillencommissie Wonen).
Nederlands recht en CBW voorwaarden geven nu eenmaal niet rechtlijning aan wat de doen bij kleurverschilletje van stiksels...
Ook een rechter gebruikt veelvuldig de termen redelijkheid/billijkheid in zijn afwegingen
Dat staat er niet aan in de weg dat de geschillencommissie niet beslist op basis van de wet. Bovendien staat het recht dat van toepassing is op de koopovereenkomst los van het recht dat van toepassing is op het bindend advies en beiden staan weer los van het recht dat de geschillencommissie toepast...16again schreef:Ik zou juist beweren dat redelijkheid en billijkheid gebruikt wordt om invulling te geven aan Nederlands recht en CBW voorwaarden. Art 21 van CBW voorwaarden noemt expliciet dat Nederlands recht van toepassing is.ArneLH schreef:Tevens is het belangrijk op te merken dat de Geschillencommissie Wonen niet beslist op basis van het recht, maar naar redelijkheid en billijkheid (art. 16 Reglement Geschillencommissie Wonen).
Daar ben ik het niet mee eens, art. 7:17 ev. BW bevat een zeer duidelijke regeling die ook hier leidt tot de conclusie dat afwijkende stiksels zorgen voor non-conformiteit van het afgeleverde.16again schreef:Nederlands recht en CBW voorwaarden geven nu eenmaal niet rechtlijning aan wat de doen bij kleurverschilletje van stiksels...
Dat wordt veroorzaakt door art. 6:2 BW ed. maar biedt geen ruime beoordelingsvrijheid.16again schreef:Ook een rechter gebruikt veelvuldig de termen redelijkheid/billijkheid in zijn afwegingen
Helaas is dat niet zo (hoe toepasselijk) zwart-wit.art. 7:17 ev. BW bevat een zeer duidelijke regeling die ook hier leidt tot de conclusie dat afwijkende stiksels zorgen voor non-conformiteit van het afgeleverde.
Beroep op kleurverschil in meekleurend natuurproduct ligt sowieso gevoelig.
Zowel rechter als ook geschillencommissie zullen het rapport van deskundige afwachten voordat conclusie getrokken kan worden of beroep op non-conformiteit slaagt.
Belangrijk hierin is wie de deskundige is.....en door welke partij hij betaald wordt.
Door de verliezende partij...16again schreef:.....en door welke partij hij betaald wordt.
ze hebben hun fout nu eindelijk toegegeven en willen een nieuwe bank afleveren.
nu is mijn vertrouwen natuuurlijk geslonken in sanders. kan ik het nu alsnog annuleren en bij een ander een bank kopen. wie weet dit?
nu is mijn vertrouwen natuuurlijk geslonken in sanders. kan ik het nu alsnog annuleren en bij een ander een bank kopen. wie weet dit?
Nee je moet ze in staat stellen hun fout te herstellen. Lijkt me ook wel zo sportief.
Jeetje, wat kinderachtig zeg. Een hobbeltje op de weg en je bent al je vertrouwen kwijt ?hamstra80 schreef:ze hebben hun fout nu eindelijk toegegeven en willen een nieuwe bank afleveren.
nu is mijn vertrouwen natuurlijk geslonken in sanders. kan ik het nu alsnog annuleren en bij een ander een bank kopen. wie weet dit?
Denk je dat bij een ander alles perfect gaat ?
als je voor leugenaar en alles wordt uitgemaakt is het geen prettig zaken doen en waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. maar het gaat om de manier waarop. er is met woorden en verhalen van andere als waarheid gesproken door de tegenpartij en heeft zich niet met de feiten bezig gehouden. een korte blik op de bank een aantal weken terug had alle ellende verholpen. pas toen ik zei dat ikzelf wel langs zou komen was het ineens anders.crazyme schreef:Jeetje, wat kinderachtig zeg. Een hobbeltje op de weg en je bent al je vertrouwen kwijt ?hamstra80 schreef:ze hebben hun fout nu eindelijk toegegeven en willen een nieuwe bank afleveren.
nu is mijn vertrouwen natuurlijk geslonken in sanders. kan ik het nu alsnog annuleren en bij een ander een bank kopen. wie weet dit?
Denk je dat bij een ander alles perfect gaat ?