| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schulden vorige bewoners
-
jessica.helmecke
Schulden vorige bewoners
Hallo,
Ik heb het e.e.a. al op internet gezocht, maar kon helaas niks vinden. Vandaar dat ik dit topic open.
Sinds een half jaar woon ik op mijzelf. De vorige bewoners hebben enorme schulden gemaakt en zijn ruim een jaar geleden met de noorderzon vertrokken.
Ik blijf post van o.a. deurwaarders, incassobureau's en bedrijven ontvangen, GBA al gecheckt, er staat verder gelukkig niemand op mijn adres. Steeds weer retour afzender, mailtjes sturen, de aanhouder wint hopelijk.
Maar dit is eigenlijk niet het probleem, het werkt er wel aan mee.
Door kapotgaan van mijn tafel, wilde ik online een nieuwe, andere, bestellen. Ik had een leuke gevonden, maar was nog geen klant. En de levertijd was +- 4 weken.
Door ervaring van familie met Otto (pakket verdwenen/verloren, geld niet terug), besloot ik dit op acceptgiro te doen i.p.v. Ideal.
Van de week kreeg ik een e-mail van Otto of ik het volledige bedrag eerst wil overmaken vóór 9 juni, anders zullen zij de bestelling annuleren. Maar ik had toch extra voor acceptgiro gekozen en niet ideal. Ook omdat het om een aardig bedrag gaat en ik niet wil dat mij hetzelfde gebeurt als familie, zeker niet met de lange levertijd.
Dus heb ik met de klantenservice gebeld hoe dit zit. "Waarschijnlijk is uw adres geblokkeerd" was het antwoord. Maar wie er op mijn adres staat, kon mevrouw mij niet vertellen, zij kon niet in het systeem. Of ik eerst het bedrag wil overmaken, een kopie van mijn ID en BRP, voorheen GBA wil mailen als ik de tafel nog zal willen. Maar dit ga ik niet doen, want men heeft er niks mee te maken hoe ik eruit zie, welke kleur ogen, lengte etc.
En sowieso, heb ik nogsteeds voor acceptgiro gekozen..
Nu heb ik het idee dat mijn adres "besmeurd" is door de schulden van de vorige bewoners. Ik weet dat zij o.a. bij Wehkamp ook een enorme schuld hebben. En door vaker contact te hebben gehad met Wehkamp betreft hun verhuizing en deurwaarders die er een dag later zouden zijn, weet ik dat zij alleen met adres werken. Als ik de blokkade e.v.t. wilde opheffen, ik ook van alles als bewijs moet aanleveren, mocht ik klant willen worden.
Heeft één van jullie een idee of ervaring hierin? Of dit misschien te verhelpen is, op een andere manier i.p.v. ieder bedrijf afzonderlijk een e-mail te moeten gaan sturen met gegevens over mijzelf als ik iets online wil bestellen?
Ik zal natuurlijk ook de buren, familie etc. kunnen vragen om het op hun adres te doen, maar dat is voor mij ook geen langdurige oplossing.
Alvast bedankt.
Ik heb het e.e.a. al op internet gezocht, maar kon helaas niks vinden. Vandaar dat ik dit topic open.
Sinds een half jaar woon ik op mijzelf. De vorige bewoners hebben enorme schulden gemaakt en zijn ruim een jaar geleden met de noorderzon vertrokken.
Ik blijf post van o.a. deurwaarders, incassobureau's en bedrijven ontvangen, GBA al gecheckt, er staat verder gelukkig niemand op mijn adres. Steeds weer retour afzender, mailtjes sturen, de aanhouder wint hopelijk.
Maar dit is eigenlijk niet het probleem, het werkt er wel aan mee.
Door kapotgaan van mijn tafel, wilde ik online een nieuwe, andere, bestellen. Ik had een leuke gevonden, maar was nog geen klant. En de levertijd was +- 4 weken.
Door ervaring van familie met Otto (pakket verdwenen/verloren, geld niet terug), besloot ik dit op acceptgiro te doen i.p.v. Ideal.
Van de week kreeg ik een e-mail van Otto of ik het volledige bedrag eerst wil overmaken vóór 9 juni, anders zullen zij de bestelling annuleren. Maar ik had toch extra voor acceptgiro gekozen en niet ideal. Ook omdat het om een aardig bedrag gaat en ik niet wil dat mij hetzelfde gebeurt als familie, zeker niet met de lange levertijd.
Dus heb ik met de klantenservice gebeld hoe dit zit. "Waarschijnlijk is uw adres geblokkeerd" was het antwoord. Maar wie er op mijn adres staat, kon mevrouw mij niet vertellen, zij kon niet in het systeem. Of ik eerst het bedrag wil overmaken, een kopie van mijn ID en BRP, voorheen GBA wil mailen als ik de tafel nog zal willen. Maar dit ga ik niet doen, want men heeft er niks mee te maken hoe ik eruit zie, welke kleur ogen, lengte etc.
En sowieso, heb ik nogsteeds voor acceptgiro gekozen..
Nu heb ik het idee dat mijn adres "besmeurd" is door de schulden van de vorige bewoners. Ik weet dat zij o.a. bij Wehkamp ook een enorme schuld hebben. En door vaker contact te hebben gehad met Wehkamp betreft hun verhuizing en deurwaarders die er een dag later zouden zijn, weet ik dat zij alleen met adres werken. Als ik de blokkade e.v.t. wilde opheffen, ik ook van alles als bewijs moet aanleveren, mocht ik klant willen worden.
Heeft één van jullie een idee of ervaring hierin? Of dit misschien te verhelpen is, op een andere manier i.p.v. ieder bedrijf afzonderlijk een e-mail te moeten gaan sturen met gegevens over mijzelf als ik iets online wil bestellen?
Ik zal natuurlijk ook de buren, familie etc. kunnen vragen om het op hun adres te doen, maar dat is voor mij ook geen langdurige oplossing.
Alvast bedankt.
-
Dan_Veluwe
Re: Schulden vorige bewoners
Misschien contact opnemen met bureau Krediet registratie ? Vraag hen om op basis van de GBA de registratie van uw adres te verwijderen omdat deze mensen dus allang daar weg zijn ?
-
jessica.helmecke
Bedankt voor de snelle reactie!
Inderdaad ook geprobeerd, maar zij kunnen daarin niks betekenen, want "gaat via de gemeente". De gemeente zegt echter "je staat als enige op dit adres, dus dat moet geen probleem geven".
Inderdaad ook geprobeerd, maar zij kunnen daarin niks betekenen, want "gaat via de gemeente". De gemeente zegt echter "je staat als enige op dit adres, dus dat moet geen probleem geven".
Postorder bedrijven werken inderdaad met besmette verklaarde adressen, straten en zelfs wijken waar veel betalingsproblemen voorkomen of zijn voorgekomen. Deze besmetverklaring is ook niet zomaar weer verdwenen en kan jaren aanhouden.
Zij leveren daar niet of uitsluitend bij vooruitbetaling.
Het enige wat kan werken is met het bedrijf in contact treden om het adres geschoond te krijgen, maar dat zal zo eenvoudig nog niet gaan zoals u zelf al aangeeft.
Betaling vooraf of een andere aankoopoptie kiezen is waarschijnlijk de enige mogelijkheid.
Zij leveren daar niet of uitsluitend bij vooruitbetaling.
Het enige wat kan werken is met het bedrijf in contact treden om het adres geschoond te krijgen, maar dat zal zo eenvoudig nog niet gaan zoals u zelf al aangeeft.
Betaling vooraf of een andere aankoopoptie kiezen is waarschijnlijk de enige mogelijkheid.
-
jessica.helmecke
Bedankt voor je reactie!
Zoiets dacht ik al.. Helaas.
Door nog verder te googelen, ben ik gestuit op "Experian", de commerciële versie van "BKR". Na het lezen van hun FAQ vielen mijn sokken uit.
In ieder geval, zij registreren namelijk ook op adres. En na wat verder speurwerk las ik dat o.a. postorderbedrijven, telecom bedrijven ook met hun samen werken.
Gelukkig met mijn providers geen last gehad, ook niet van verlenging/verhuizing abonnement.
Dus morgen maar eens bellen en navraag doen.
Zoiets dacht ik al.. Helaas.
Door nog verder te googelen, ben ik gestuit op "Experian", de commerciële versie van "BKR". Na het lezen van hun FAQ vielen mijn sokken uit.
In ieder geval, zij registreren namelijk ook op adres. En na wat verder speurwerk las ik dat o.a. postorderbedrijven, telecom bedrijven ook met hun samen werken.
Gelukkig met mijn providers geen last gehad, ook niet van verlenging/verhuizing abonnement.
Dus morgen maar eens bellen en navraag doen.
Aan de ene kant een slechte zaak en heel vervelend. Aan de andere kant ook heel begrijpelijk dat men een adres 'op slot gooit'. Veel wanbetalers gebruiken meerdere namen op hetzelfde adres.
-
jessica.helmecke
Daar ben ik het mee eens. Alleen vind ikzelf het een beetje absurd voor woorden, dat ik iets moet gaan bewijzen, terwijl de problemen door de vorige huurders zijn ontstaan. En ik vervolgens alles in werk moet stellen om het op te lossen en überhaupt de oorzaak (hopelijk) te vinden. Terwijl in het GBA alleen ik op dit adres gemeld sta, maar dat niet voldoende is en er ook nog een hoop persoonlijke informatie gedeeld moet gaan worden, inclusief BSN.
En dat kennelijk één of ander louche bedrijf, bepaald dat mijn adres "krediet onwaardig" is en ik dus niet op acceptgiro kan betalen. Terwijl ik zelf nooit schulden heb gehad.
Ik vind het maar vaag allemaal.
En dat kennelijk één of ander louche bedrijf, bepaald dat mijn adres "krediet onwaardig" is en ik dus niet op acceptgiro kan betalen. Terwijl ik zelf nooit schulden heb gehad.
Ik vind het maar vaag allemaal.
Bedrijven kunnen niet in het GBA dus zij hebben geen manier om te controleren of datgene wat je zegt klopt.
Je snapt ze dat mensen niet meer op hun blauwe ogen geloven?
Je snapt ze dat mensen niet meer op hun blauwe ogen geloven?
Durf het amper te schrijven, maar je kan natuurlijk ook shoppen in een stenen winkel. Misschien niet je voorkeur of praktisch, maar het kan anno 2017 nog steeds....
-
sylvesterb
Maar je wilt wel dat zij je een krediet geven terwijl jij en hun schijnbaar ook weten dat er een wanbetaler op jouw adres woonzaam is/was.jessica.helmecke schreef: Dus heb ik met de klantenservice gebeld hoe dit zit. "Waarschijnlijk is uw adres geblokkeerd" was het antwoord. Maar wie er op mijn adres staat, kon mevrouw mij niet vertellen, zij kon niet in het systeem. Of ik eerst het bedrag wil overmaken, een kopie van mijn ID en BRP, voorheen GBA wil mailen als ik de tafel nog zal willen. Maar dit ga ik niet doen, want men heeft er niks mee te maken hoe ik eruit zie, welke kleur ogen, lengte etc.
Maar Otto mag deze keuze weigeren, het is geen recht dat je op krediet kan/mag bestellen. Je kunt ook betalen via een creditcard en/of paypal dan kun je bij problemen ook altijd nog de betaling terughalen.jessica.helmecke schreef: En sowieso, heb ik nogsteeds voor acceptgiro gekozen..
Je kunt een inzage verzoek doen wat bedrijven over jouw hebben staan.jessica.helmecke schreef: Nu heb ik het idee dat mijn adres "besmeurd" is door de schulden van de vorige bewoners. Ik weet dat zij o.a. bij Wehkamp ook een enorme schuld hebben. En door vaker contact te hebben gehad met Wehkamp betreft hun verhuizing en deurwaarders die er een dag later zouden zijn, weet ik dat zij alleen met adres werken. Als ik de blokkade e.v.t. wilde opheffen, ik ook van alles als bewijs moet aanleveren, mocht ik klant willen worden.
https://www.consumentenbond.nl/internet ... -voor-stap
Echter moet je dan wel je ID bewijs (lees wel de instructie hoe dit veilig te doen) toesturen, anders zou iedereen jouw gegevens kunnen opvragen.
Bedrijven mogen deze keus weigeren maar mogen dit niet achteraf doen. De koopovereenkomst is gesloten en beide partijen moeten voldoen aan hetgeen overeengekomen is. Voor Otto betekent dit dat zij de tafel moeten leveren en voor de TS betekent dit dat zij moet betalen, maar dit achteraf mag doen - hetgeen overeengekomen.sylvesterb schreef:Maar Otto mag deze keuze weigeren, het is geen recht dat je op krediet kan/mag bestellen.jessica.helmecke schreef: En sowieso, heb ik nogsteeds voor acceptgiro gekozen..
-
jessica.helmecke
Bedankt voor alle reacties!
Ik zal zo zeker eens de link bekijken.
Ik snap inderdaad dat men mensen niet meer gelooft, maar ik vind het te gek voor woorden dat ik niks kan bestellen, door een blokkade op mijn adres door de schuld(en) van de vorige bewoners.
Voorheen woonde ik in een studentenhuis en was online winkelen, ook met acceptgiro, gewoon mogelijk.
Aan mij als persoon ligt het niet. Maar moet ik wel vervolgens alles in werk stellen om te bewijzen dat ik niet vorige bewoners ben en dan is een kopie GBA niet genoeg. Wat ik niet goed begrijp. Ik moet gelijk van alles prijs geven over mijzelf. Terwijl het dus op het adres staat en niet ik, als persoon.
Ik woon in een dorp en ben afhankelijk van de fiets/openbaarvervoer.
En ik zal dus soms ook eens online willen winkelen. Maar met de tafel zal ik denk ik wel de (stenen) winkels afgaan, zit voor nu denk ik niks anders op. En dan hopen dat iemand mij zal willen rijden met de auto.
In principe betaal ik altijd Ideal, maar juist door de ervaring die familie met Otto heeft gehad heb ik gekozen voor acceptgiro. (Zij hadden ook een pakket besteld van over de 150 euro. Pakket verdwenen/verloren, geen levering en vervolgens kregen zij hun geld niet terug, want de bedenktijd was verlopen. Na maanden bellen, mailen, advocaat etc. hebben zij dan wel gelukkig geld terug gehad.)
Dus ben er met bedragen over de 100 euro online huiverig voor en kies dan liever acceptgiro. En zeker nu ik zag dat de levertijd +- 4 weken zal zijn.
Vanmorgen contact gehad met Experian, kon geen informatie geven of mijn adres geregistreerd/geblokkeerd staat.
Zij blokkeren niet op adres, maar registreren wel op adres. Maar dan zorg je er toch juist voor dat bedrijven mijn adres blokkeren? Ook als ik met de vorige bewoners niks te maken heb? Plus moeten die bedrijven de gegevens niet "kopen"?
Ik vind het maar een vaag systeem.
Om te checken kun je ook weer kopie ID sturen...
Ik zal zo zeker eens de link bekijken.
Ik snap inderdaad dat men mensen niet meer gelooft, maar ik vind het te gek voor woorden dat ik niks kan bestellen, door een blokkade op mijn adres door de schuld(en) van de vorige bewoners.
Voorheen woonde ik in een studentenhuis en was online winkelen, ook met acceptgiro, gewoon mogelijk.
Aan mij als persoon ligt het niet. Maar moet ik wel vervolgens alles in werk stellen om te bewijzen dat ik niet vorige bewoners ben en dan is een kopie GBA niet genoeg. Wat ik niet goed begrijp. Ik moet gelijk van alles prijs geven over mijzelf. Terwijl het dus op het adres staat en niet ik, als persoon.
En ik zal dus soms ook eens online willen winkelen. Maar met de tafel zal ik denk ik wel de (stenen) winkels afgaan, zit voor nu denk ik niks anders op. En dan hopen dat iemand mij zal willen rijden met de auto.
In principe betaal ik altijd Ideal, maar juist door de ervaring die familie met Otto heeft gehad heb ik gekozen voor acceptgiro. (Zij hadden ook een pakket besteld van over de 150 euro. Pakket verdwenen/verloren, geen levering en vervolgens kregen zij hun geld niet terug, want de bedenktijd was verlopen. Na maanden bellen, mailen, advocaat etc. hebben zij dan wel gelukkig geld terug gehad.)
Dus ben er met bedragen over de 100 euro online huiverig voor en kies dan liever acceptgiro. En zeker nu ik zag dat de levertijd +- 4 weken zal zijn.
Vanmorgen contact gehad met Experian, kon geen informatie geven of mijn adres geregistreerd/geblokkeerd staat.
Zij blokkeren niet op adres, maar registreren wel op adres. Maar dan zorg je er toch juist voor dat bedrijven mijn adres blokkeren? Ook als ik met de vorige bewoners niks te maken heb? Plus moeten die bedrijven de gegevens niet "kopen"?
Ik vind het maar een vaag systeem.
Om te checken kun je ook weer kopie ID sturen...
Mijn zoon heeft exact het zelfde meegemaakt, met zelfs nog het probleem dat de vorige bewoonster niet was uitgeschreven en nog op zijn adres stond.
Gedonder met internet winkels en huur subsidie. Maar na hardnekkig alles retourneren en incasso medewerkers te woord te staan, was alles na een jaar voorbij.
Zijn oplossing met internet winkels was Pay Pal, dit wordt wel geaccepteerd en toch houdt jezelf de bescherming als er niet wordt geleverd.
Gedonder met internet winkels en huur subsidie. Maar na hardnekkig alles retourneren en incasso medewerkers te woord te staan, was alles na een jaar voorbij.
Zijn oplossing met internet winkels was Pay Pal, dit wordt wel geaccepteerd en toch houdt jezelf de bescherming als er niet wordt geleverd.
De meeste meubelzaken bezorgen de meubels gewoon hoor...jessica.helmecke schreef:n over mijzelf. Terwijl het dus op het adres staat en niet ik, als persoon.
-
Verwijderd
Dat noemen we symptoombestrijding. Zeer ineffectief.BL2 schreef:Durf het amper te schrijven, maar je kan natuurlijk ook shoppen in een stenen winkel. Misschien niet je voorkeur of praktisch, maar het kan anno 2017 nog steeds....
-
stofzuigertje
Als je achteraf wilt betalen krijg je deze controle op verdachte adressen.....
Bij vooraf betalen word alles gewoon geleverd.
Bij vooraf betalen word alles gewoon geleverd.