LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Selektvracht

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Buurman007

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Buurman007 »

Ik ben deze week dankzij selektvracht een pakketje ter waarde van driehonderd euro kwijtgeraakt.Niet aangebeld, bezorgd een fiks aantal nummers verder (van 117 naar 97).Wel een kaartje in de bus dus met het nummer, de voor mij onbekende bewoonster heeft niets ontvangen.
Daar sta je dan voor jan met de korte achternaam.Ik krijg per jaar meer dan vijftig pakketjes vanuit diverse landen en heb dit nog nooit meegemaakt.

Ik had er op kunnen wachten want ik had al eerder klachten (niet aanbellen, ver uit de richting bezorgen, weken te laat, etc.) maar dit slaat alles.Voorlopig niks meer uit engeland voor mij mits met UPS oid.
Verdomme wat ze niet eens beseffen dat het meer aanricht dan financiele schade alleen.Leuk vooral dat je weet dat zo'n joker dan doodleuk weer voor je langs kan komen voor iets anders (als hij al komt) terwijl hij van je heeft lopen stelen.Dat geld zal me uiteindelijk verder een zorg zijn.

Graag eindelijk eens een grondig onderzoek naar dit soort praktijken alstublieft!.

Lse

Ongelezen bericht door Lse »

Aan Selekt Vracht heb ik helemaal niets. Ze gooien papiertjes in de bus en kiezen zelf een aflevertijd waarop ze terugkomen. Ik heb meermalen meegemaakt dat ze alsnog buiten die aflevertijd zijn langsgeweest. dan vind ik weer een nieuw briefje in de bus.
er staat een nummer op in Diemen, waar ik naar zou kunnen bellen als de aflevertijd niet uitkomt. Ik zou zeggen: probeer het eens, er wordt NOOIT aangenomen.
Ook zijn er pakketten bij buren bezorgd, terwijl de buren bij hoog en laag beweren nooit iets aangenomen te hebben. Tja...
Ik vind het een waardeloos systeem, dat je pakketten krijgt aangeboden als particulier, waarbij je niet kan beslissen wanneer je geleverd krijgt. De koerier rijdt gewoon 3x voor niets en ik heb nog steeds niet wat ik hebben wil. Ik wil mijn pakket gewoon ergens kunnen afhalen, maar dan kan niet bij Selekt Vracht. kortom: service is waardeloos.

Jasper de jong

Ongelezen bericht door Jasper de jong »

Ik verstuur en ontvang dagelijks veel pakjes. Hierbij maak ik gebruik van verschillende vervoerders o.a. Selektvracht. Mijn ervaring met Selektvracht is goed. Omdat de koeriers vaak zelf in de wijk wonen, kennen ze kennen de geadresseerden en maken onderling afspraken over de aflevering van hun pakketje.

TNT is daarin tegen een stuk minder flexibel en bij problemen lastig te bereiken. Bij vragen over een Selektvracht pakje bel ik gewoon naar Selektvracht klantenservice en zij lossen het tot nu toe altijd netjes voor me op.. :lol: :lol: :lol:

Bommeltje

Ongelezen bericht door Bommeltje »

Had ik zowaar de hoop dat selektvracht dit jaar goede voornemens had maar nee hoor. Het is weer zover. Vanmorgen om 9.00 uur is selektvracht aan de deur geweest, vervolgens ligt er een briefje dat ze maandag overdag weer terug komen (ik werk dan ook zoals velen) terwijl ik al zoveel keren gebeld heb dat ik het 's avonds bezorgd wil hebben. Ik bestel niets meer bij bedrijven die selektvracht gebruiken.
Ze zijn niet bereikbaar, onbeschoft als je kritiek hebt en komen inderdaad afspraken niet na. Je zit heel vaak 's avonds te wachten en dan komen ze niet. Of volgens afspraak tussen 9 en 13.00 uur, komen ze om half 4 's middag. Wat is dat voor bedrijf!! SUPERSLECHT

Bossjuhh

Ongelezen bericht door Bossjuhh »

Ik zou vandaag mijn pakket ontvangen van Wehkamp. Ik krijg een briefje in de brievenbus van Selektvracht dat ze het pakketje vandaag niet konden bezorgen omdat het te groot is. :shock:

Ratz

Ongelezen bericht door Ratz »

Nooit geen problemen gehad met SELEKTVRACHT.

@Bosjuuh: SELEKTVRACHT bezorgen vaak met hun eigen wagen, dus misschien dat daarom het pakketje vandaag niet kon worden bezorgd(die dag teveel pakketjes), dus reageer niet zo onnozel, en bel anders waarom het niet bezorgd kon worden, dan weet je de reden iig.

anita1971

Ongelezen bericht door anita1971 »

Selectvracht is een prima organisatie.............. als je thuis bent.
Het komt regelmatig voor dat ik er dus niet ben, en dan leggen ze het pakketje gewoon in de centrale hal (ja ik woon in een flat met een gesloten hal), of ze leggen het voor de voordeur (geen probleem mee) of ze brengen het naar 1 van de buren maar "vergeten" een kaartje in de bus te doen met het nummer waar ik het op kan halen.
En daar baal ik dus wel heel erg van!!

Cosmico

Ongelezen bericht door Cosmico »

Helaas kan ik nu ook mijn negatieve ervaring met selektvracht toevoegen. Begin januari heb ik in zowel in België als ook in Engeland iets via ebay besteld. Beide leveringen kwamen bij selektvracht terecht. Afgelopen week donderdag lagen twee nota’s in mijn brievenbus. Ze konden mijn pakketjes niet bezorgen en zouden de volgende dag weer langs komen. Ik ben dus vrijdag thuis gebleven, maar niemand kwam langs. Het depot Diemen werkt pas weer vanaf diensdag, dus vandaag vaker gebeld, maar niemand neemt op. Vervolgens met de selektvracht klantenservice in Utrecht gesproken. Een pakketje is inmiddels al weer terug naar België (ze zeiden, dat ze al vier keer geprobeerd hadden het pakketje af te leveren, terwijl ik de eerste nota afgelopen week donderdag in mijn brievenbus had!!!), het andere pakketje is niet te vinden. Ik hoop dus, dat uiteindelijk beide pakketjes weer bij de afzenders terecht komen en opnieuw met en andere carrier naar me verstuurd worden.

Mijn conclusie: met de afzender checken, wie het pakket in Nederland in ontvangst neemt. Als dit selektvracht is, zal ik waarschijnlijk in toekomst niet meer bestellen.

superjohndoe

Ongelezen bericht door superjohndoe »

Ook ik heb hele slechte ervaringen met Selektvracht. Selektvracht is overigens een dochteronderneming van TNT Post en bedoeld om onder ander contracten die TNT heeft afgesloten met buitenlandse postbedrijven op zo goedkoop mogelijke wijze uit te voeren. In zo’n geval is een klacht bij het desbetreffende buitenlandse postbedrijf vaak nuttiger (en lastiger).

Via Ebay had ik van twee verschillende mensen in Duitsland wat gekocht. Op deze pakjes zat ik te wachten.
Op Dinsdag 08 januari lag er een briefje van Selektvracht in de bus dat ze langs waren geweest en er niemand thuis was. Ze zouden op 09 januari weer langskomen. De volgende dag lag er geen briefje in de bus. De dag erna, donderdag de 10e lag er een briefje in de bus. Wederom was u niet thuis volgende bestelling morgen (dwz vrijdag) anders retour naar Duitsland. Geen word dat het om twee pakjes ging. Vrijdag natuurlijk geen bericht van Selektvracht, dus ik denk komen ze Dinsdag. Heb daarom ‘s Maandag’s naar Selektvracht in Rotterdam gebeld. Kreeg een boze man aan de lijn die zei dat ze ‘s maandags dicht waren. Hij was ongevoelig voor mijn opmerkingen dat Selektvracht haar eigen afspraken al twee keer niet na was gekomen. Afijn ik denk dat geven ze dan morgen wel af bij de buren. Natuurlijk dinsdag weer niets. Bij elkaar zat ik dus al een week te wachten. De volgende woensdag naar het depot gebeld. Het pakje die de vrijdag daarvoor besteld hadden moeten worden zaten toevallig die dag in de wagen. Maar geen punt als ik de volgende dag tussen 18 en 20 uur thuis zou zijn werden ze alsnog bezorgd. Fijn dacht ik, komt alles toch nog goed. Het verhaal wordt eentoning, maar ze kwamen niet op donderdagavond. Op vrijdagochtend depot Rotterdam weer gebeld. “Ik heb m’n pakje niet ontvangen”. “Euh even kijken, die liggen bij de buren”
“Welke buren, ik heb geen briefje ontvangen”
“Dat weet ik niet, ik ga het uitzoeken. Ik bel u terug”
‘s Middags heb ik nog maar eens gebeld: “nee uw pakjes liggen niet bij de buren, we weten het niet, we bellen u terug”.
Natuurlijk niet terug gebeld, dus heb ik maandag voor € 0.30 per minuut de centrale klantenservice gebeld. Daar werd verteld dat mijn pakjes, toen pas werd het duidelijk dat het om twee pakjes ging in het sorteercentrum lagen en retour gingen naar de afzender. Ik heb gezegd dat ik het niet acceptabel vond. Ik mocht geen klacht indienen, kon ook geen schadevergoeding krijgen, toen heb ik gezegd dat ik de leidinggevende van de callcentermedewerkster aan de lijn wilde. Ze ging vervolgens even overleggen met een collega en vertelde dat de pakjes nog twee keer door TNT post aangeboden zouden worden alvorens retour te gaan. Dit was voor de dame in kwestie ook nieuw. Ik heb vervolgens nog de twee barcodes gekregen van de pakjes. De volgende dag (dinsdag) heb ik de barcodes in het systeem proberen op te zoeken, maar onbekend. Ik heb een week gewacht en op woensdag de23e een mailtje naar TNT gestuurd hoe het zat. Ik kreeg maandag de 28e antwoord dat TNT de barcodes niet kende en niet wist of de pakjes bestonden en waar ze waren. Natuurlijk weer een mailtje gestuurd of klantenservice wist dat het inderdaad zo was dat in z’n algemeenheid nadat ze door Selektvracht waren aangeboden de pakjes nog door TNT werden aangeboden. Daar heb ik nooit meer antwoord op gehad want dinsdagavond de 29e stond ineens mijn vertrouwde TNT bezorger met beide pakjes voor de deur. Na drie weken toch nog m’n pakjes gekregen.
Ik snap er niets van, het enige wat ik kan verzinnen is dat door mijn aanhouden en doordat ik TNT (eigenaar van Selektvracht) rechtstreeks heb benaderd toch nog geluk gehad.

Het blijft een hele vervelende toestand met Selektvracht en ik ben aan alle kanten voorgelogen. Alles is absoluut onder de maat en TNT moet zich schamen voor haar dochteronderneming. Het ergste is dat je al klant absoluut geen invloed kunt uitoefenen, behalve niet meer kopen.

Lieske1958

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Huh ??
Selektvracht een dochter van TNT ????
Dacht 't niet.

Selektvracht is ooit opgericht als dochter van Van Gend & Loos, nu DHL.
En dat valt weer onder de Deutsche Post.

Amber87

Ongelezen bericht door Amber87 »

Ik heb vorige week ook voor het eerst meegemaakt dat ik een pakketje voor de deur vond. Heeft heel de nacht buiten gestaan en mocht blij zijn dat ie er uberhaupt nog stond!
GEEN briefje in de bus en vandaag is er weer 2 keer aangebeld, de ene keer kwam ik net uit de douche en de 2e keer was ik boven en als je beneden komt is er al niemand meer (hoezo, haast) maar goed...
Er zat dus niks in de brievenbus, en ben gewoon weer zo bang dat t weer selektvracht was. Je weet niet eens meer dat ze geweest zijn, dus hoe kun je er dan de volgende dag rekening mee houden als je weet dat ze dan terugkomen? Kan toch moeilijk een hele week beneden op de bank gaan zitten, zelfs maar te bang om naar de wc te gaan? :x
Verder heb ik nog nooit problemen gehad, bestel ook al jaren bij Yves Rocher en dit was echt de eerste keer. Ben bang dat we een vervelend persoon hebben in de regio op t moment :cry: Maar wat doe je eraan...

rotterdammerzonderpakje

Ongelezen bericht door rotterdammerzonderpakje »

Hallo,

Ik heb ongeveer een gelijkaardig verhaal als zovelen anderen hier : een hemd besteld bij MEXX, zou moeten geleverd worden door Selektvracht, maar nooit bij mij geleverd op de afgesproken datum. Ik heb telefonisch Selektvracht die dag gecontacteerd en ze vertelden me dat de koerier het had afgegeven aan een dame die zich in de inkomhal van mijn appartementsgebouw bevond (!) zonder te weten wie dat was. De man gaf me het advies de zending opnieuw te laten opsturen door MEXX. Ik mail MEXX met het hele verhaal, zij contacteren Selectvracht en deze laatste laat weten aan MEXX dat ze het goed afgeleverd hebben. Resultaat : ik ben mijn geld kwijt, Selektvracht gaat (ondanks in gebreke blijven met de levering) vrijuit en MEXX weigert mijn bestelling opnieuw te versturen.
Ik zoek iemand die mij kan helpen hiermee, want ik sta in deze volledig tegen de muur. Ondanks dat ik zeker ben dat Selektvracht geen enkel bewijs van levering kan voorleggen.

mzzl

Ongelezen bericht door mzzl »

In de afgelopen paar jaar heeft SELEKTVRACHT vrijwel een monopoliepositie op weten te bouwen op het gebied van pakket bezorging. Ze hebben exclusieve contracten met de meeste postorder bedrijven en een aantal buitenlandse postbedrijven zoals british mail. Het is dus vrijwel niet meer mogelijk om iets via het internet te bestellen zonder dat het door SELEKTVRACHT bezorgd wordt.

Omdat wij allebei full time werken is het niet meer mogelijk om een pakje te ontvangen als het niet door de brievenbus past,
aangezien SELEKTVRACHT dus alleen maar van dinsdag t/m vrijdag van 10.00 tot 16.00 bezorgt. In hun voorwaarden staat welliswaar dat ze ook 's avonds of op zaterdag ochtend bezorgen, maar in de praktijk blijkt het dat ze dan nooit komen opdagen.

Het is nu 5 April. Ik wacht nog steeds op mijn Kerstpakket.

Dit werd voor het eerst in februari verzonden (ook veel te laat, maar dat is een ander bedrijf en een ander verhaal), en is sindsdien aan het ping-pongen tussen afzender en het selekt vracht depot.

Vrijdag vorige week trof ik weer eens zo'n afschuwelijk geel briefje in de bus, maar deze keer met een telefoonnummer erop, dat ik zou kunnen bellen voor een afspraak. Vrijdag, zaterdag en zondag werd er natuurlijk niet opgenomen, maar gelukkig op maandag wel, door een bezorger die vertelde dat ze op maandag niet werken, maar dat hij het pakje op zaterdag tussen 11.00 en 14.00 zou komen bezorgen. Ik ben de hele zaterdag thuis gebleven, en heb 's middags gebeld om te vragen waarom hij niet was komen opdagen. Het pakje bleek alweer retour gezonden te zijn naar de afzender. Maar, dit was geen ramp zei de goede man, want over 10 dagen zou... Wat het over 10 dagen zou weet ik niet, ik kon het niet opbrengen er naar te luisteren.

De situatie is een exacte kopie van de bezorging van mijn kerstpakket vorig jaar.

Vroeger, met de PTT, toen TPG, toen TNT, kon je je pakjes nog gewoon ophalen op het postkantoor als de postbode niemand thuis aantrof. Het is nog maar een paar jaar geleden dat ik regelmatig dingen via het internet bestelde. Bol.com, Wehkamp, Amazon, reuze handig was dat. Je kon op hun websites makkelijk naar producten zoeken, prijzen vergelijken, recensites bekijken enzovoort.

Tegenwoordig bestel ik dus nooit meer iets via het internet als het waarschijnlijk niet door de brievenbus gaat passen, omdat bij selektvracht men het zich gewoon niet kan voorstellen dat vandaag de dag nog mensen gewoon 5 dagen per week werken. Het pakje verdwijnt meestal gewoon, zonder enig spoor achter te laten, behalve het ellendige gele papiertje. Vaak reageert de afzender dat het pakje volgens Selektvracht gewoon bezorgd is, of dat ze het x maal hebben aangeboden en niemand thuis troffen. Het komt er iedere keer weer op neer dat het pakket vele weken te laat eindelijk arriveert nadat de afzender het via de TPG post besluit te proberen.

Het bellen met hun klantenservice is de afgelopen jaren altijd zinloos gebleken. "Nee dat kan niet, mijnheer." "Nee, daar ga ik niet over mijnheer" "Ik heb de regels niet bedacht mijnheer". De enige afspraak die SelektVracht ooit is nagekomen is die keer dat ik mijn post op mocht gaan halen op hun depot in Diemen, wat met het openbaar vervoer een reisje van anderhalf uur betekent. Wat heeft een postorder nog voor zin als je langer onderweg bent om je post op te halen dan dat het zou kosten om naar een winkel in de stad te gaan?

Hoe kan het dat een bedrijf dat zulke slechte service levert in zo'n korte tijd een vrijwel compleet monopolie heeft weten op te bouwen?

rotterdammerzonderpakje

Ongelezen bericht door rotterdammerzonderpakje »

tja, herkenbaar verhaal, ik bestel ook nooit meer met internet omdat ik de leveringen niet meer vertrouw.
Maar om een lang verhaal kort te maken : drie maanden verder : pakje nooit toegekomen, geld kwijt en niemand die kennelijk een idee heeft hoe ik een van beide kan recupereren. De grote bedrijven naaien je en je kan er niets tegen beginnen. Bestaat er een ombudsman of zo? Ik denk dat ze erop rekenen dat je geen rechtzaak aanspant want dat kost een fortuin. Nou, daar sta je dan.

mzzl

Ongelezen bericht door mzzl »

De ombudsman is er voor klachten over overheidsinstanties, niet voor klachten over particuliere organisaties.

Bij klachten over particuliere organisaties is het enige dat je kunt doen de publiciteit opzoeken, of in het geval van een strafbaar feit de politie.

Misschien kun je de selektvracht bezorger aangeven bij de politie wegens het verduisteren van post?

Nanada

Ongelezen bericht door Nanada »

Ik was op zoek naar het telefoon nummer van Selektvracht om mijn beklag te doen. Krijg ik in Google allemaal site waar wordt geklaagd over Selektvracht.
Ik heb al meerdere onbevredigende ervaringen met Selektvracht, maar deze is wel heel bijzonder. Het pakje paste niet door de brievenbus. Dus toen heeft de bezorger het maar uitgepakt en één voor één de voorwerpen door de bus gepropt.

tamba

Ongelezen bericht door tamba »

Ik ben selektvracht helemaal zat.
Ik heb wel vaker vreemde dingen met ze meegemaakt maar dit is toch wel de druppel.
Zoals wel vaker gebeurd wordt het pakket (Wehkamp) niet op de afgesproken tijd geleverd. De dagen daarna ben ik toevallig vrij en dus veel thuis, maar geen pakket en ook geen briefje. Ik stuur een mailtje naar de Wehkamp. Zij nemen contact op met Selektvracht en die vertellen de Wehkamp doodleuk dat ik mijn pakket heb geweigerd en dat het dus retour is. Er is hier nooit iemand geweest! Wehkamp klacht indienen bij Selektvracht, Ik klacht indienen bij Selektvracht. Wordt besproken met de betreffende bezorger. Wehkamp verstuurd het pakket opnieuw. Ik weer op de afgesproken tijd thuis en weer tevergeefs gewacht. Volgende dag vind ik een briefje met de volgende tekst. Ik citeer:' Ben gister ook geweest dan gaat uw zending automatisch retour!! Niet geweigerd dus!!"
Nee gister was je niet geweest want er was iemand thuis en er is toch echt niemand van Selektvracht geweest. Wehkamp stuurt het pakket nu naar het DHL servicepunt en ik heb weer een klacht ingediend bij Selektvracht.

Stevenedel

Ongelezen bericht door Stevenedel »

Ook hier (Nijmegen) herhaaldelijk heel slechte ervaringen met Selektvracht, inclusief pakketten die gewoon naast de voordeur worden achtergelaten, zodat je als je thuiskomt blij mag zijn dat ze niet gestolen of natgeregend zijn.

Gisteren was het weer raak. De bezorger had een pakket dat net niet door de brievenbus paste. Dat heeft ie maar opgelost door het pakket open te maken, de inhoud eruit te halen, en vervolgens de inhoud en de verpakking apart door de brievenbus te proppen! Ik begrijp uit het bericht van Nanada hierboven dat dat bij Selektvracht kennelijk een standaard procedure is... Volstrekt onprofessioneel. Het levert niet alleen gevaar op voor beschadiging van de zending (in dit geval een duur boek), maar is bovendien een strafbaar feit, namelijk schending van het briefgeheim. Een mail aan Selektvracht heeft nog geen reactie opgeleverd, en een klachtafdeling hebben ze niet. Ze verwijzen je door naar de leverancier, maar aangezien die in het buitenland zit heeft dat weinig zin.

Een ronduit schandalige gang van zaken, en je staat als consument tamelijk machteloos.

Pimstu

Ongelezen bericht door Pimstu »

Al een paar keer problemen gehad met selektvracht begin dit jaar pakje van Conrad, : nooit bezorgd. Probleem bij Conrad aangemeld maar na 2 maanden hadden die ook nog niets gehoord . Ik ben toen heel erg boos geworden . Ook Conrad is hier veel te verwijten geen actie te ondernemen als er klachten zijn, slechte klantenservice dus.

2e keer Wehkamp. via website kun je netjes de bezorgdatum aangegeven voor mij dus de vrijdag aangegeven, dan ben ik tenslotte thuis. Maar nee hoor geen Selektvracht ook zaterdag niet. Maandag gebeld naar Wehkamp , Er zou gepoogd zijn het pakje 2 maal te bezorgen, maar er zou niemand thuis zijn geweest, echte onzin ben allebei de dagen thuis geweest, pakje zou retour afzender zijn. Dinsdag gaat de bel. Selektvracht aan de deur : pakje past niet in de auto of ik het maar even in Diemen op wilde halen. (zo groot was het nu ook weer niet) . En daar in Diemen kom je in een opslagloods waar geen enkele beveiliging is en er wat mensen druk heen en weer lopen , geen goed gevoel over dus.

Ik snap niet waarom bedrijven als Conrad en Wehkamp hiervan gebruik maken..wat mij betreft bestel ik daar dus niet meer.

armiva

Ongelezen bericht door armiva »

Ook ik heb klachten over Select Vracht.
Mijn moeder besteld wel eens iest bij een postorder bedrijf. Maar vaak krijgt ze na een paar weken een brief waarin staat dat zij het jammer vinden dat het pakket niet naar tevredenheid is. Het pakket is dus terug gestuurd. Maar niet door mijn moeder. Zij weer bellen naar het postorder bedrijf en zegt dat zij het pakket niet heeft teruggstuurd, maar nooit heeft gekregen. Wel moet ze dan de verzendkosten betalen.
Dit is al zeker 5x gebeurd.
Selekt vracht heeft het geoon terug gestuurd. Ze zijn niet eens aan de deur geweest, want als je niet thuis bent doen ze een briefje in de bus.
Nu is er een persoon bij Select Vracht die een keer heel vreemd reageerde op een te bezorgen pakket van het postorder bedrijf. Ze gaf het pakket aan mijn moeder en zei:"als u het niet heeft besteld, neem ik het gelijk weer mee hoor. het is allemaal rommel"
Zei bepaald toch niet wat mijn moeder besteld??
Nu worden de pakketten met tnt bezorgd. En deze komen wel aan.

Gesloten