LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] senheiser koptelefoon

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
dionvdb

senheiser koptelefoon

Ongelezen bericht door dionvdb »

mijn vrouw heeft via de audicien een koptelefoon sennheiser RS 2000 ontvangen, nu wil ik de koptelefoon aansluiten op de koptelefoon aansluiting van de samsung tv, dan doet de koptelefoon het prima maar heb geen geluid meer op mijn tv.
via de samsung heb ik vernomen dat ik dan een optische kabel moet gebruiken, ook geprobeerd dan wel geluid op de tv maar niet op de koptelefoon.
ook via het ziggo kastje geprobeerd en hetzelfde probleem.
ik naar de media markt [daar had ik de optische kabel gehaald] die vertelden mij dat een optische kabel maar bij enkele tv 's werkt dus niet bij mijn samsung tv
mijn bedoeling was dat ik geluid op de tv had en dat mijn vrouw via haar koptelefoon haar geluid kon aanpassen.
het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik nu een andere tv moet kopen [mijn huidige is 2 jaar oud] omdat ik anders niets aan de koptelefoon heb

rvjapio

Re: senheiser koptelefoon

Ongelezen bericht door rvjapio »

Probeer de stekker van de koptelefoon eens niet helemaalon de tv te steken maar voor de helft of zo. Misschien helpt dat

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik heb dezelfde vraag over kunnen meeluisteren bij Samsung-support gevonden, echter in Duitsland.
Hopelijk is de taal niet een al te groot probleem?

http://www.samsung.com/de/support/tv-au ... er-nutzen/

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is of geluid via de koptelefoon, of geluid via de tv.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Lady1234 schreef:Het is of geluid via de koptelefoon, of geluid via de tv.
Dat is alleen zo als u de hoofdtelefoonuitgang van de televisie gebruikt.
Met de optische uitgang kan het wel (zo staat het ook in de link van Hänschen). U moet die optische kabel dan wel op een D/A-converter aansluiten en daar dan weer de koptelefoon aan. U moet dus ook een D/A-converter hebben.
Als u een audio versterker hebt met een optische ingang, kunt u ook de optische kabel daarop aansluiten en de koptelefoonuitgang van de versterker gebruiken.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij een voordelige Philips moet je na inprikken en werkende koptelefoon deze zelf op speakers uit zetten.....

Gewoon per merk anders en de meeste willen juist bij koptelefoon de speakers uit hebben.
Action verkoopt een verloop snoertje waarmee je meerdere koptelefoons aan kunt sluiten en er zijn regelbare en niet regelbare.....
Dus beide opzetten via 2 in 1 blokje.
Goedkoper en werkt altijd.

Holy53

Ongelezen bericht door Holy53 »

stofzuigertje schreef:Bij een voordelige Philips moet je na inprikken en werkende koptelefoon deze zelf op speakers uit zetten.....

Gewoon per merk anders en de meeste willen juist bij koptelefoon de speakers uit hebben.
Action verkoopt een verloop snoertje waarmee je meerdere koptelefoons aan kunt sluiten en er zijn regelbare en niet regelbare.....
Dus beide opzetten via 2 in 1 blokje.
Goedkoper en werkt altijd.
Wat een hoop onzin in vijf zinnen. En je gelooft het zelf?

Zombiemaster

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Heb zelf ook een Samsung TV met hetzelfde euvel. Ik heb dit naar tevredenheid opgelost met een Digital/Analog audio converter zoals bijvoorbeeld deze van een paar euro:
https://nl.aliexpress.com/item/BESIUNI- ... 97726.html

Ik heb hem met een USB voeding besteld (Zoals kit 1). Maar een stopcontactvoeding kan ook. Aan de ene kant input de USB voeding en een Toslink optische (of een digitale/niet optische RCA-) kabel (beide op de TV aangesloten) en aan de andere kant een koptelefoon (of een stereoinstallatie)
Het geluid dat er uit komt is wel keihard, Je moet dan ook een koptelefoon met een geluidsregelaartje hebben. Mijn oude Sennheiser koptelefoon had dat niet, maar dat heb ik dan weer opgelost met een verlengkabeltje (ook van Ali) met een regelaartje erin. Alles bij elkaar 7 euro. Werkt perfect.

Voor die tijd had ik een scartblokje aan de achterzijde van de TV ingeplugd met als output een rood/witte audiokabel naar een oude stereo versterker en daar dan weer de koptelefoon aan. Nadeel was dat dit niet werkte bij een andere video bron dan de TV.

Ik lees net de link van Hänschen Klein en zie dat precies dit allemaal aanbevolen en bevestigd wordt door Samsung.

Verzeker u ervan dat het kastje inderdaad een Aux (koptelefoon) aansluiting heeft. Er zijn ook converters zonder, en het getoonde voorbeeld toont een afwijkende tekst t.o.v. de afbeelding....)
Laatst gewijzigd door Zombiemaster op 28 feb 2018 23:52, 2 keer totaal gewijzigd.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Uitgaande van een "normale" 3,5 mm stereo uitgang op de gangbare tv's:

verdeel stekker, 1 x 3,5 mm naar een 2 weg verdeler, 1 stereo lijntje naar het sennheiser systeem, 1 stereo lijntje naar de versterker of sound systeem. Hoe simpel.

Zombiemaster

@mahadma, maar dan heb je een stereoinstallatie nodig en kun je ook net zo goed daar de koptelefoon inpluggen.
Mijn/Hänschen/Erthanax/Samsung oplossing werkt zonder extra versterker/sound system.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kortom: diverse mogelijkheden voor de topicstarter om uit te kiezen.
De leukste vind ik wel de goedkope Philips die je in de Action op verschillende stofzuigers kunt zetten, of zoiets. Ik moet die nog eens nalezen als ik wat meer tijd heb.

Zombiemaster

Stofzuigertje heft gelijk. Samsung TV's zijn (of waren misschien) slecht ontworpen, ze hebben geen gescheiden geluidsregeling voor TV speakers en koptelefoon. Die koptelefoon aansluiting zit ook nog midden op de achterkant, waar je niet makkelijk bij kunt. Zeker niet als hij aan de muur hangt kun je niet steeds in en uitpluggen. Philips TV's hebben wel een gescheiden volume regeling, dus daar kan de koptelefoon altijd ingeplugd zijn zonder de TV speakers te beïnvloeden. Mijn Samsung heeft trouwens wél een optische audio uitgang, daar waar mijn Philips een coax/RCA uitgang heeft. Zo'n D/A converter kan met beide soorten als input overweg.

mahadma

Zombiemaster schreef:@mahadma, maar dan heb je een stereoinstallatie nodig en kun je ook net zo goed daar de koptelefoon inpluggen.
Mijn/Hänschen/Erthanax/Samsung oplossing werkt zonder extra versterker/sound system.
Maar als je de koptelefoon op de versterker schakelt, heb je weer (mogelijk) een gescheiden volume probleem, Plus een ingeplgde koptelefoon in een versterker schakelt ook weer vaak de speakers uit ...........

Ideale oplossing: Schakel er een mengpaneel tussen naar je versterker, die 'men' toch al heeft.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Zombiemaster schreef:Stofzuigertje heft gelijk. Samsung TV's zijn (of waren misschien) slecht ontworpen, ze hebben geen gescheiden geluidsregeling voor TV speakers en koptelefoon. Die koptelefoon aansluiting zit ook nog midden op de achterkant, waar je niet makkelijk bij kunt. Zeker niet als hij aan de muur hangt kun je niet steeds in en uitpluggen. Philips TV's hebben wel een gescheiden volume regeling, dus daar kan de koptelefoon altijd ingeplugd zijn zonder de TV speakers te beïnvloeden. Mijn Samsung heeft trouwens wél een optische audio uitgang, daar waar mijn Philips een coax/RCA uitgang heeft. Zo'n D/A converter kan met beide soorten als input overweg.
Slecht is natuurlijk subjectief, binnen de meeste gebruiksscenario's, is de reden van het opzetten van een koptelefoon, dat daardoor 1 persoon kan genieten van beeld én geluid, terwijl de omgeving daar geen last van heeft. Bijvoorbeeld omdat hij voetbal wil kijken en luisteren, terwijl zij op de bank zit te bellen. (beetje stereotiep, I know) Of zoals ik het laatst op een verjaardag zag, een kind wilde een filmpje zien en horen, terwijl de volwassenen in de kamer aan het kletsen waren. Het is dus maar nét waar je de functionaliteit voor wenst te gebruiken. :wink:

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Inderdaad, het is eerder de standaard dat bij het inpluggen van een hoofdtelefoon het geluid van het apparaat zelf uit gaat. En dus niet iets uitzonderlijks voor Samsung. Dat was al zo bij de transistorradio's van een halve eeuw geleden. Is ook wel logisch, omdat in het gros van de gevallen de hoofdtelefoon bedoeld is om ervoor te zorgen dat andere mensen geen last van het geluid hebben.

Meest eenvoudige oplossing lijkt mij om voor een paar euro een verloopkabeltje te kopen met aan de ene kant twee tulpstekkers en aan de andere kant en hoofdtelefoonaansluiting. Moet je alleen even kijken of de hoofdtelefoon het geluidsniveau kan regelen, anders moet je een iets ander kabeltje kopen. Veel apparaten, en volgens mij in elk geval de Ziggo boxen, hebben aan de achterkant wel zo'n standaard rood en witte aansluiting voor audioapparatuur zien waar je die tulpstekkers kunt insteken.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Zombiemaster schreef:Heb zelf ook een Samsung TV met hetzelfde euvel.
Je kunt dit niet echt een euvel noemen. Hoofdtelefoonaansluitingen in versterkers werken al sinds mensenheugenis op deze manier. Stekker erin, speakers uit. In 99% van de gevallen wil je het ook gewoon zo hebben.

Zombiemaster

Nou Rene, goede TV's zoals Philips en Sony hebben een gescheiden volumeregeling. Bovendien hebben die de koptelefoonaansluiting niet op een onbereikbare plaats zitten. Als die net als bij (mijn) Samsung helemaal aan de achterkant zit, kun je die niet dagelijks in- en uitpluggen. Je moet dus eenmalig een keuze maken of TV geluid of koptelefoon. En daarom is mijn Samsung dus een slecht ontworpen TV. (Overigens heb ik die niet zelf uitgezocht, als u daarover gaat zeuren, maar gewonnen. En een gegeven paard.....maar het is evengoed slecht ontworpen door de Koreanen, prima beeld maar weinig doordacht gebruiksgemak en dat geldt voor meer functies op de Samsung TV. En hun smartphones/tablets by the way)

yan

Ongelezen bericht door yan »

En mijn Samsung TV heeft dan gelukkig weer - goed ontworpen - de koptelefoon stekker aan de acherkant.
zodat bij het ophangen de kabel netjes weg gewerkt kan worden en uit het zicht blijt.

Het is maar net wat je fijn vindt / wilt gebruiken: heeft niks met goede of slechte (ontworpen) tv's te maken.

Overigens slaat het onderwerp ook nergens op: dit heeft niks met Sennheiser te maken.
Meer met onkunde over hoe de eigen TV werkt.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Zombiemaster schreef:Nou Rene, goede TV's zoals Philips en Sony hebben een gescheiden volumeregeling. Bovendien hebben die de koptelefoonaansluiting niet op een onbereikbare plaats zitten. Als die net als bij (mijn) Samsung helemaal aan de achterkant zit, kun je die niet dagelijks in- en uitpluggen. Je moet dus eenmalig een keuze maken of TV geluid of koptelefoon. En daarom is mijn Samsung dus een slecht ontworpen TV. (Overigens heb ik die niet zelf uitgezocht, als u daarover gaat zeuren, maar gewonnen. En een gegeven paard.....maar het is evengoed slecht ontworpen door de Koreanen, prima beeld maar weinig doordacht gebruiksgemak en dat geldt voor meer functies op de Samsung TV. En hun smartphones/tablets by the way)
Sorry, maar is het probleem nu de plaats van de koptelefoonaansluiting of het feit dat de luidsprekers uit gaan als je de koptelefoon gebruikt? Een connector aan de achterkant is inderdaad niet handig, maar dat de luidsprekers uitgaan is normaal.

mahadma

Probeer eens de audio UITGANG van de horizonbox naar je versterker te leiden, de uitgang van de tv op de sennheiser te zetten, heb je gescheiden volume voor de senheiser via de tv en het speaker geluid via de versterker. Het is sinds menschenheugenis gewoon dat bij inprikken koptelefoon de speakers uitgaan. En dàt verander je niet. Er wordt in mijn oudere sharp wel een apart koptelefoon volume instelbaar, maar dan ben ik dus de speakers ook kwijt. Wat de vraagsteller wil, gaat niet. Of moet zijn tv laten ombouwen ..........

Gesloten