LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte kwaliteit topper van Swiss Sense
Slechte kwaliteit topper van Swiss Sense
Een aantal maanden geleden heb ik via de site van Swiss Sense een topper aangeschaft. Gezien het feit dat deze topper enkel via de site te kopen was, heb ik deze niet kunnen uittesten. Eenmaal aangekomen bleek dat de topper enorm zacht was. Dit terwijl ik alvorens de aanschaf, via de telefoon, om advies vroeg aan een van de medewerkers. Destijds verzekerde de medewerker mij van het feit dat de topper die ik wilde aanschaffen geen zachte, maar harde topper was (hetgeen wat ik wilde).
Nu ben ik al maanden bezig om de topper op een of andere manier te retourneren. Swiss Sense werkt hierbij niet zo makkelijk mee. Het is voor ons onmogelijk om de topper van 160 x 100 te vouwen tot iets wat in een doos kan passen. Fysiek zijn we daartoe niet in staat. Met behulp van een lieve buurman hebben we de topper uiteindelijk kunnen vouwen, maar waarin stoppen wij dit? Een grote doos van 1.5 meter heb ik nergens kunnen winkel, ook niet te vergeten dat de meeste winkels zijn gesloten en het is ook niet zo dat Swiss Sense een retourdoos meelevert (dat was veel makkelijker geweest).
Men mag niet in de winkel retourneren omdat het hier gaat om een website bestelling. Hoezo dat niet? Bijna alle winkels bieden die mogelijkheid, juist in deze nare Corona tijden. Wat wel mogelijk is, is dat de topper voor 75 euro (!) wordt opgehaald. Dit terwijl de topper 150 euro kost (niet rendabel in mijn beleving).
Ik weet niet of er andere personen zijn die een soort gelijk "probleem" hebben ervaren met Swiss Sense en haar absurd retourbeleid?
Nu ben ik al maanden bezig om de topper op een of andere manier te retourneren. Swiss Sense werkt hierbij niet zo makkelijk mee. Het is voor ons onmogelijk om de topper van 160 x 100 te vouwen tot iets wat in een doos kan passen. Fysiek zijn we daartoe niet in staat. Met behulp van een lieve buurman hebben we de topper uiteindelijk kunnen vouwen, maar waarin stoppen wij dit? Een grote doos van 1.5 meter heb ik nergens kunnen winkel, ook niet te vergeten dat de meeste winkels zijn gesloten en het is ook niet zo dat Swiss Sense een retourdoos meelevert (dat was veel makkelijker geweest).
Men mag niet in de winkel retourneren omdat het hier gaat om een website bestelling. Hoezo dat niet? Bijna alle winkels bieden die mogelijkheid, juist in deze nare Corona tijden. Wat wel mogelijk is, is dat de topper voor 75 euro (!) wordt opgehaald. Dit terwijl de topper 150 euro kost (niet rendabel in mijn beleving).
Ik weet niet of er andere personen zijn die een soort gelijk "probleem" hebben ervaren met Swiss Sense en haar absurd retourbeleid?
Re: Slechte kwaliteit topper van Swiss Sense
Harde toppers bestaan niet. Misschien is de ene iets harder dan de andere, maar die dingen zijn gewoon niet "hard".
Ik denk dat u het niet goed heeft begrepen.
Verder : wanneer u de transportkosten te veel vind, mag u het ook zelf terugbrengen.
Omdat om het een webshop bestelling mag dat niet naar een willekeurige winkel.
Dat is bij de meeste webshops niet mogelijk.
-
- Berichten: 13285
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Slechte kwaliteit topper van Swiss Sense
Een showroom is iets anders dan een winkel die dagelijks of wekelijks bevoorraad wordt. Fysieke winkels staan vaak ook los van een webwinkel. Dat die daar niet ingeleverd kan worden is dus niet zo vreemd te noemen.
Hoe hebt u die topper ontvangen? Kan het op die manier niet meer verpakt worden?
Hoe hebt u die topper ontvangen? Kan het op die manier niet meer verpakt worden?
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Slechte kwaliteit topper van Swiss Sense
Niet specifiek voor dit topic, maar dit soort dingen lijken steeds vaker voor te komen. Het is onderdeel van online kopen dat je de mogelijkheid om zaken terug te sturen. Als je daartoe om wat voor reden niet toe in staat bent, is dat iets om in het achterhoofd te houden voordat je een onlineaankoop doet. Als er beperkingen zijn is het beter om aankopen te doen bij bedrijven die aan huis komen en extra service (kunnen) leveren. En verder moet je de verpakking waarin het product is geleverd eigenlijk gewoon even bewaren totdat je zeker weet dat je het niet meer terug gaat sturen.Ayaq schreef: ↑05 feb 2021 10:08Nu ben ik al maanden bezig om de topper op een of andere manier te retourneren. Swiss Sense werkt hierbij niet zo makkelijk mee. Het is voor ons onmogelijk om de topper van 160 x 100 te vouwen tot iets wat in een doos kan passen. Fysiek zijn we daartoe niet in staat. Met behulp van een lieve buurman hebben we de topper uiteindelijk kunnen vouwen, maar waarin stoppen wij dit? Een grote doos van 1.5 meter heb ik nergens kunnen winkel, ook niet te vergeten dat de meeste winkels zijn gesloten en het is ook niet zo dat Swiss Sense een retourdoos meelevert (dat was veel makkelijker geweest).
En eigenlijk zijn er ook heel veel fysieke winkels waar dit zo is. Als je geen zware pakketten kunt sjouwen kan je beter ook niet bij IKEA gaan shoppen.
NeoDutchio
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12010
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Slechte kwaliteit topper van Swiss Sense
Maar wat een vreemde maat 
Of het is 1.60// 2.00 ?
1.60 //1.00 meter kan toch niet?
Ik zou het verpakken in een dubbele grote blauwe vuilniszak , met breed tape aan alle kanten goed dichtplakken en weg ermee. Maar mag dat überhaupt nog wel na een ' aantal ' maanden?
Bij mijn weten bestaan er geen harde toppers , deze zijn altijd zacht , juist omdat dat aangenaam is op een boxspring.
Of het is 1.60// 2.00 ?
1.60 //1.00 meter kan toch niet?
Ik zou het verpakken in een dubbele grote blauwe vuilniszak , met breed tape aan alle kanten goed dichtplakken en weg ermee. Maar mag dat überhaupt nog wel na een ' aantal ' maanden?
Bij mijn weten bestaan er geen harde toppers , deze zijn altijd zacht , juist omdat dat aangenaam is op een boxspring.
Re: Slechte kwaliteit topper van Swiss Sense
Toppers liggen op een matras en kan je in verschillende materialen, dus hardheid krijgen.
-
- Berichten: 12010
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Slechte kwaliteit topper van Swiss Sense
Ja dat weet ik dat ze op een matras liggen, maar dan nog een echt harde topper daar op leggen?
Volgens mij bestaan er geen écht harde toppers, maar goed....
Zelf heb ik een 1p logeerboxspring met juist een aangenaam zachte topper daar op, niet te zacht, gewoon prettig.
Volgens mij bestaan er geen écht harde toppers, maar goed....
Zelf heb ik een 1p logeerboxspring met juist een aangenaam zachte topper daar op, niet te zacht, gewoon prettig.
Re: Slechte kwaliteit topper van Swiss Sense
Vreemd verhaal, ik denk niet dat een topper na maanden nog geretourneerd kan worden.
Bovendien heeft Swiss Sense een omruilgarantie van 90 dagen, maar die geldt niet voor toppers.
Zet hem gewoon te koop op Marktplaats o.i.d., kan de koper hem komen ophalen. Bent u er mooi vanaf.
Bovendien heeft Swiss Sense een omruilgarantie van 90 dagen, maar die geldt niet voor toppers.
Zet hem gewoon te koop op Marktplaats o.i.d., kan de koper hem komen ophalen. Bent u er mooi vanaf.
Re: Slechte kwaliteit topper van Swiss Sense
Maar hier klopt de topic titel niet.
Ik denk bij lezen, slechte kwaliteit, maar dat is het niet.
Het voldoet niet aan wat TS had verwacht.
Ik denk bij lezen, slechte kwaliteit, maar dat is het niet.
Het voldoet niet aan wat TS had verwacht.