LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Slimme"Gasmeter van Liander

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Bianchi12

"Slimme"Gasmeter van Liander

Ongelezen bericht door Bianchi12 »

Ik heb een probleem met mijn pas geplaatste nieuwe "slimme"gasmeter, type Elster BK-G4 ETB

In september 2016 werd op aanraden van de COGAS mijn "oude " analoge gasmeter vervangen door een digitale (slimme) gasmeter, van het type Elster BK-G4 ETB.
Even een korte toelichting:
Ik heb in Jan. 2016 24 zonnepanelen(totaal 4 KW) laten installeren, over het jaar 2016 heeft dit ongeveer € 988,15 aan zonne- energie, aangezien dit grotendeels is teruggeleverd aan het net kwam de installateur van de zonnepanelen, de Fa Stijlhoeve uit Geesteren met het voorstel een deel van de teruggeleverde stroom te gebruiken voor douche en tapwater, dit zou nog een aanzienlijke extra besparing opleveren.
In september 2016 is er een 150 liter elektrische boiler en een 10 liter (close in) boiler geïnstalleerd, dit met de bedoeling mijn gasverbruik substantieel te verminderen, een investering van ong .
€ 1500.—die ik over 5 jaar terugverdiend zou hebben en daarnaast een substantiele reductie van de Co2 uitstoot zou bewerkstelligen.
Op 9 februari j.l. krijg ik het meeste recente verbruiksoverzicht van Nuon.
Uw energieverbruik in december 2016 en januari 2017
Gas: 1605/2342 737 m³ x € 0,6053 =€ 446,18
Verbazingwekkend, dit is bijna de helft van mijn totale gasverbruik over het hele jaar 2016, kortom die z.g. "slimme Gasmeter" is een gouden greep voor Nuon, maar niet voor mij, mijn vraag is: kan ik svp zo snel mogelijk mijn oude geliefkoosde gasmeter weer terug?
Daarnaast had ik dus (zie hierboven) nog een aantal besparingen doorgevoerd waarvan ik hier niets kan terugvinden
De netwerkbeheerder rekent 737 m³ gasverbruik over de maanden december 2016 en Januari 2017.Over de maanden december 2015 en jan 2016 zit ik met mijn "oude" analoge gasmeter op 428 m³
Ik heb Nuon op de hoogte gebracht van mijn bedenkingen tegen de nieuwe “slimme”meter, Nuon stelt zich op het standpunt, dat ik bij de netwerkbeheerder (Cogas) moet zijn

kweenie

Re: "Slimme"Gasmeter van Liander

Ongelezen bericht door kweenie »

Het gros van het gasverbruik komt voor rekening van verwarming. En dat wordt vooral gebruikt in de wintermaanden. Het is dus niet raar dat besparingen op het warm water nauwelijks zichtbaar is in je verbruik over deze maanden.

Meer impact heeft het weer in die maanden. Dat was dit jaar heel wat kouder dan vorig jaar. Bij de meeste mensen zal het verbruik in die maanden ongeveer de helft hoger zijn geweest dan vorig jaar. Dat jouw verbruik in die twee maanden hoger is geweest zegt dus nog niet zo veel.

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Het door u genoemde verbruik is niet echt zorgwekkend. Over het algemeen is er 40% meer gas verbruikt over de maanden december 2017/januari 2017 dan een jaar geleden over dezelfde periode.

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Bianchi12 schreef:Ik heb een probleem met mijn pas geplaatste nieuwe "slimme"gasmeter, type Elster BK-G4 ETB

In september 2016 werd op aanraden van de COGAS mijn "oude " analoge gasmeter vervangen door een digitale (slimme) gasmeter, van het type Elster BK-G4 ETB.
Even een korte toelichting:
Ik heb in Jan. 2016 24 zonnepanelen(totaal 4 KW) laten installeren, over het jaar 2016 heeft dit ongeveer € 988,15 aan zonne- energie, aangezien dit grotendeels is teruggeleverd aan het net kwam de installateur van de zonnepanelen, de Fa Stijlhoeve uit Geesteren met het voorstel een deel van de teruggeleverde stroom te gebruiken voor douche en tapwater, dit zou nog een aanzienlijke extra besparing opleveren.
In september 2016 is er een 150 liter elektrische boiler en een 10 liter (close in) boiler geïnstalleerd, dit met de bedoeling mijn gasverbruik substantieel te verminderen, een investering van ong .
€ 1500.—die ik over 5 jaar terugverdiend zou hebben en daarnaast een substantiele reductie van de Co2 uitstoot zou bewerkstelligen.
Op 9 februari j.l. krijg ik het meeste recente verbruiksoverzicht van Nuon.
Uw energieverbruik in december 2016 en januari 2017
Gas: 1605/2342 737 m³ x € 0,6053 =€ 446,18
Verbazingwekkend, dit is bijna de helft van mijn totale gasverbruik over het hele jaar 2016, kortom die z.g. "slimme Gasmeter" is een gouden greep voor Nuon, maar niet voor mij, mijn vraag is: kan ik svp zo snel mogelijk mijn oude geliefkoosde gasmeter weer terug?
Daarnaast had ik dus (zie hierboven) nog een aantal besparingen doorgevoerd waarvan ik hier niets kan terugvinden
De netwerkbeheerder rekent 737 m³ gasverbruik over de maanden december 2016 en Januari 2017.Over de maanden december 2015 en jan 2016 zit ik met mijn "oude" analoge gasmeter op 428 m³
Ik heb Nuon op de hoogte gebracht van mijn bedenkingen tegen de nieuwe “slimme”meter, Nuon stelt zich op het standpunt, dat ik bij de netwerkbeheerder (Cogas) moet zijn
We lezen uw bericht op deze website. We kijken dit graag verder voor u na. Zou u dit bericht en uw adresgegevens willen sturen naar [email protected]

Groet, Joeri

16again

Ongelezen bericht door 16again »

MichielFRL schreef:Bij oudbouw misschien, maar bij nieuwbouw zit al snel 35% van het gasverbruik in warmwater.
..gemiddeld over een heel jaar.

Maar het gaat hier nu juist om december en januari, dan is warmwater een veel kleiner deel

Gesloten