LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door Radar »

Bij een Albert Heijn-filiaal kunt u met een streepjescodepistool de winkel in en zelf uw boodschappen scannen, voordat u het in uw kar gooit. Aan het einde van de rit zet u de scanner in het rek bij de betaalpaal en rekent af.

Bij andere supermarkten kunt u naar de scantunnel om de lange wachtrijen bij de kassa te vermijden.

Heeft u al eens 'zelfgescand'?
Wat zijn uw ervaringen?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Zelfscan

Zo'n streepjespistool? Hier in Nederland?
Dat zie ik niet gebeuren.
Maar de zelfscankassa werkt niet prima maar redelijk.
Het gaat (grote supermarkt Buikslotermeerplein-Amsterdam) ook vrij regelmatig fout en moet je een soms hoogst onvriendelijke medewerkster oproepen die dan vaak (even) geen tijd heeft.

Mijn keuze daar is dan ook vaker een van de gewone kassa's waar de cassieres wel vriendelijk zijn.

Grootvader

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Het gaat bij die C1000 kassa's vaak fout met de versprodukten zoals groente e.d. Grootse minpunt bij die zelfscan is dat je geen statiegeldbon(nen) kunt inleveren. Moet je weer bij de servicebalie achter tig mensen gaan staan wachten.

ijsbox
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2004 16:50

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door ijsbox »

Bij de AH XL hier kan je zelfscannen en ik vraag me iedere keer weer af waarom mensen nog in de rij gaan staan voor de 'normale' kassa terwijl je met zelfscannen veel sneller klaar bent....

(emballage bonnen werken gewoon, net als de kortingsstikkers als een produkt bijna over datum is)

kortom zeer positief het werkt super!!!

angie23
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 okt 2005 21:12

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door angie23 »

Sinds een paar maanden hebben we hier in Rotterdam Alexander een AH XL met zelf scan. Ideaal vind ik het. Geen lange rijen meer bij de kassa. Zomerzegels komen gewoon aan de onderkant van je bon te staan en af en toe heb je controle.

fourm
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jul 2005 15:47

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door fourm »

Bij ons bij de C1000 kun je inmiddels ook zelf je flessenbon scannen.
Wat je veelal ziet is dat de "oudere" klant niet naar de zelfscankassa gaat.
Positief eraan vind ik:
- je bent meestal sneller weer buiten
- in je eigen tempo de dingen scannen en weer inpakken

Nadeel:
- het gaat nog wel eens mis met een artikel
- dan is het wachten tot er eens iemand komt om te helpen
- je hebt niet meer een praatje met de cassiere (voor velen toch belangrijk) - niet altijd is de reclameprijs ingevoerd, dus goed je bon nakijken.

Ondanks dat nu ik dit typ het lijstje met nadelen langer is dan de positieve ga ik toch altijd naar de zelfscankassa. :wink:

fourm.
Laatst gewijzigd door fourm op 15 aug 2007 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

drieko
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2007 16:51

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door drieko »

Ik kan het aanbevelen. Jaren geleden woonde ik in Maastricht en daar bood AH deze mogelijkheid. De voordelen zijn: je kunt nog sneller afrekenen, doordat er een kassa is, uitsluitend voor de zelfscanners. Destijds waren er dat niet veel, dus de kassa was meestal vrij. Steekproefgewijs wordt de inhoud van de winkelwagen gecontroleerd. Het behoedt je voor onnodig dure aankopen wanneer je krap bij kas zit.

ralkema
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:59

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door ralkema »

Bij de Hoogvlietin Leidschendam ook een zelfscan kassa ! Prima kassa, met af en toe een storing.

fimi
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 feb 2006 21:41

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door fimi »

AH XL in Den Haag werkt prima! Nooit geen problemen gehad. Betwijfel wel of het sneller is dan een reguliere kassa omdat je vaak de codes moet zoeken en ik ken een paar kassieres: dat zijn echte race paarden bij de scanner, net alsof het een wedstrijd is; wie is sneller? de Kassiere of ik met inpakken.

Ik verlies het altijd.... :shock:

ruudflohil
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:20

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door ruudflohil »

Ik vind het een vooruitgang.
In Ridderkerk, bij AH, hadden we enkele jaren zelfscan.
Ik maakte er altijd gebruik van.
Helaas is het weer weg.

Deja024
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:30

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door Deja024 »

Sinds een maand of 10 kunnen we bij onze AH XL op Nijmegen Dukenburg ook zelfscannen. Dit gaat eigenlijk altijd probleemloos en snel. Het scheelt veel wachten bij de kassa en kost nauwelijks extra tijd in de winkel, kortom geweldig. Dé uitvinding van het decenium in de supermarktbranche.

jgdekker
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2007 08:28

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door jgdekker »

Zal waarschijnlijk sneller gaan - onpersoonlijker en ten koste van werkplaatsen - het een sluit het ander niet uit. Willen we dat?

H. van der Meijden
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:24

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door H. van der Meijden »

AH heeft het systeem met het streepjescode-pistool jaren gelden in Eindhoven al gebruikt. Toen het filiaal een XL werd is er mee gestopt omdat het niet voldeed. Ik heb het gebruikt en was razend tevreden.
Zaterdagavond 18.00 uur. Lange rijen voor de kassa's. Bij de zelfscankassa gewoon geen of één wachtende voor je.
Af en toe controle maar als je altijd eerlijk alles scande werd dat steeds minder. Probeerde je de boel te flessen dan kreeg je altijd controle.
Sindsdien ook bekend met het zelfscansysteem bij Jumbo met het weegsysteem.. Dat is alleen geschikt als je maar een paar boodschappen hebt en bijzonder gevoelig. Sinds kort staan daar ook twee systemen met een lopende band. Daar kun je meer boodschappen op kwijt. Het systeem met het pistool is klantvriendelijker. Het weegsysteem minder fraudegevoelig.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 15 Aug 2007 11:07 door tros radar

Bij een Albert Heijn-filiaal kunt u met een streepjescodepistool de winkel in en zelf uw boodschappen scannen, voordat u het in uw kar gooit
Ik ging de eerste keer met mijn handen omhoog.Begreep het verkeerd.
Bovendien gooi ik mijn artikelen niet in de kar maar leg ik het erin.
Zal maar net een pak eieren hebben :wink:

edengel
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:23

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door edengel »

Het zelfscannen bij Albert Heijn is ideaal. Scannen en gelijk je boodschappen in de boodschappenkrat doen, thuis pas weer uitpakken,
boodschappen gaan 2x minder door je handen. Ook geen rijen bij de zelfscan kassa.

wieksel
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jun 2007 15:54

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door wieksel »

Ik vind het ideaal! Vaak gaat het veel sneller en je hoeft niet tegen een onvriendelijke tronie aan te kijken hihi (ik weet het, zwaar gegeneraliseerd)
Ook hoeven ze niet naar mijn sjaggerijnige tronie aan te kijken want wachtrijen zijn niet mijn favoriet.

Zelfscannen bij Bibliotheken werkt ook prima overigens

toselien
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2007 17:17

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door toselien »

Het zelfscannen vind ik ideaal ! In het begin heb ik een paar keer ellende gehad :twisted: , omdat ik bij een controle de blikjes kattenvoer niet één voor één (?) gescand had. Daardoor werd ik na ieder bezoek aan de supermarkt gecontroleerd. Toen me dat ging vervelen heb ik een nieuwe klantenkaart gevraagd en sindsdien verloopt het boodschappendoen probleemloos en supersnel. Vond ik het in het verleden vervelend om voor een paar (vergeten) boodschappen in de rij voor de kassa achter volle boodschappenkarren te moeten gaan staan, tegenwoordig loop ik fluitend voor 2/3 boodschapjes de superdrukke supermarkt binnen, race langs de lange rijen met wachtenden naar de zelfscan + pinautomaat en ben binnen no time weer buiten !
Fantastisch :D ! Ik ben niet blij met elke innovatieve verandering, maar deze mag voor mij blijven !

k.duck
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 okt 2005 12:30

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door k.duck »

een voordeel is tijdens het shoppen heb je de eindafrekening al bij je
en je hebt een eigen prijsscanner
en niet meer wachten bij de kassa
en het grootste voordeel je hoeft niet meer alles op de band te leggen en weer terug in de kar :D

P.S tijdens controle zij ik wat een geluk dat mijn kar niet vol is

antwoord geef niets want we scannen maar een aantal artikelen

nadeel het kost banen :cry:

gezel
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:38

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door gezel »

Ik scan regelmatig bij HOOGVLIET - Leyweg, Den Haag.
Gaat prima. Nog geen storing meegemaakt.

Zij hebben ook nog gewone kassa's.
Voor 2 of 3 boodschappen sluit ik me daar bij aan.
Ik pin nl. niet voor 2,- of 3,- euro.

botia
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:36

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door botia »

Ik vind zelf scannen ideaal. Begrijp niet dat er nog mensen achter in de rij gaan staan. Echter zodra je iets kleins maar relatief duur koopt wordt je bij XL in Zoetermeer geheid gecontroleerd. Heb mij zelf nog nooit vergist dus de controle loopt altijd goed af maar b.v. garnalen koop ik daarom nooit meer bij AH-XL.

Gesloten