Wij hebben zo'n 10 jaar geleden een mooie Superbox van Auping gekocht (a 7.000,=).
De matrastopper hebben we 2 jaar geleden vervangen (a 1.000,-) en nu moeten de matrassen hoognodig worden vervangen of worden opgevuld.
Het blijkt echter dat Auping dit model uit de productie heeft gehaald waardoor de matrassen niet vervangen of opgevuld kunnen worden.
Ik vind dit erg vreemd want in mijn beleving moeten we dus een compleet nieuw bed aan gaan schaffen.
Waarom? Omdat de superbox ronde vormen heeft aan het uiteinde, een recht matras erop leggen is nou net niet de bedoeling geweest van het bed.
Op internet kun je makkelijk een voorbeeld ervan vinden.
Ik heb de klantenservice een brief geschreven waarop zij met onderstaande reactie kwamen:
Geachte mevrouw Van den Hoven,
Hartelijk dank voor uw bericht. Jaren geleden hebben wij de Superbox uit het assortiment gehaald. Wij begrijpen dat het daardoor vervelend voor u is dat u de matrassen van uw Auping Superbox niet meer kunt vervangen met dezelfde matrassen. Helaas is het onvermijdelijk dat modellen wijzigen en/of verdwijnen en hierdoor vervanging niet meer tot de mogelijkheid behoort. U kunt voor de Superbox witte matrassen aanschaffen of bijpassende gestoffeerde matrassen. U kunt, voor meer informatie, contact opnemen met uw Auping dealer.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Ik vroeg me af of er anderen zijn die hetzelfde overkwam en hoe zij daar in staan?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Superbox Auping bed: recht matras op rond bed?
-
NeoDutchio
Re: Superbox Auping bed: recht matras op rond bed?
Gelukkig maar dat er aanpassingen gedaan worden. Anders hadden we nu nog steeds in oude, onveilige auto's rond, hadden we nog enkel glas in de kozijnen en waren drempels nog kuilen.
Iedere fabrikant/leverancier mag zelf bepalen wat ze verkopen of niet. Modellen kunnen aangepast worden, of mee gestopt worden. U kunt natuurlijk wel maatwerk matrassen laten maken. Dat is goedkoper dan een heel nieuw bed.
Iedere fabrikant/leverancier mag zelf bepalen wat ze verkopen of niet. Modellen kunnen aangepast worden, of mee gestopt worden. U kunt natuurlijk wel maatwerk matrassen laten maken. Dat is goedkoper dan een heel nieuw bed.
Kunt u nu wél of niet matrassen aanschaffen voor dit bed? Ik begrijp het even niet. Of begrijpt de fabrikant zijn eigen brieven niet?Slapeloze schreef: Geachte mevrouw Van den Hoven,
Hartelijk dank voor uw bericht. Jaren geleden hebben wij de Superbox uit het assortiment gehaald. Wij begrijpen dat het daardoor vervelend voor u is dat u de matrassen van uw Auping Superbox niet meer kunt vervangen met dezelfde matrassen. Helaas is het onvermijdelijk dat modellen wijzigen en/of verdwijnen en hierdoor vervanging niet meer tot de mogelijkheid behoort.U kunt voor de Superbox witte matrassen aanschaffen of bijpassende gestoffeerde matrassen. U kunt, voor meer informatie, contact opnemen met uw Auping dealer.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Ik vroeg me af of er anderen zijn die hetzelfde overkwam en hoe zij daar in staan?
Naar alle waarschijnlijkheid was de Superbox niet erg in trek bij consumenten en hebben ze hem uit het assortiment gehaald.
Was het een goed verkopend topproduct geweest, waren de matrassen echt nog wel te verkrijgen.
Als u op internet gaat googlen op "matras op maat laten maken", zult u vele bedrijven vinden.
Was het een goed verkopend topproduct geweest, waren de matrassen echt nog wel te verkrijgen.
Als u op internet gaat googlen op "matras op maat laten maken", zult u vele bedrijven vinden.
Ook wij hebben 9 jaar geleden een Auping Superbox aangeschaft van € 9.500,-. De Superbox is een ontwerp van Frans de la Haye die ook verantwoordelijk is voor de alom bekende Auronde ( nog altijd in productie) Wij hebben bewust gekozen voor dit mooie ontwerp.
Eind vorig jaar hebben wij geinformeerd bij een Auping Plaza in Doetinchem naar mogelijkheden de matrassen te vervangen. Reactie was dat wij werden geinformeerd dat de Auping Superbox een tijdelijk model was en de matrassen niet meer everbaar zijn. Erg verveldend want een recht model matras is echt geen gezicht. Daarnaast vindt ik dat je als fabrikant hier duidelijk over moet communiceren indien je een dergelijk model uit de verkoop haalt zodat je nog tijdig een set matrassen kan bestellen. Hierover heeft Auping niets gecommuniceerd.
Het bestellen van bijpassende gestoffeerde matrassen is ook geen optie omdat dezelfde kleur atijd afwijkt.
Conclusie: boxpring van 9.500,- afgeschreven in 9 jaar! Heel duur slapen voor een bed dat zeker 30 jaar mee kan.
Eind vorig jaar hebben wij geinformeerd bij een Auping Plaza in Doetinchem naar mogelijkheden de matrassen te vervangen. Reactie was dat wij werden geinformeerd dat de Auping Superbox een tijdelijk model was en de matrassen niet meer everbaar zijn. Erg verveldend want een recht model matras is echt geen gezicht. Daarnaast vindt ik dat je als fabrikant hier duidelijk over moet communiceren indien je een dergelijk model uit de verkoop haalt zodat je nog tijdig een set matrassen kan bestellen. Hierover heeft Auping niets gecommuniceerd.
Het bestellen van bijpassende gestoffeerde matrassen is ook geen optie omdat dezelfde kleur atijd afwijkt.
Conclusie: boxpring van 9.500,- afgeschreven in 9 jaar! Heel duur slapen voor een bed dat zeker 30 jaar mee kan.