LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terugverdientijd zonnepanelen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Zwaag

Terugverdientijd zonnepanelen

Ongelezen bericht door Zwaag »

Ik heb 6 zonnepanelen, lever volgens jaaroverzicht energieleverancier ca900 kWh terug en krijg hiervoor €60. Stel dat ik hierbovenop nog ca 400 kWh rechtstreeks van de panelen gebruik. Op deze wijze heb ik een terugverdientijd van veel meer dan de 7 tot 10 jaar in de voorgeschotelde berekeningen!

Moneyman

Re: Terugverdientijd zonnepanelen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zwaag schreef:Ik heb 6 zonnepanelen, lever volgens jaaroverzicht energieleverancier ca900 kWh terug en krijg hiervoor €60. Stel dat ik hierbovenop nog ca 400 kWh rechtstreeks van de panelen gebruik. Op deze wijze heb ik een terugverdientijd van veel meer dan de 7 tot 10 jaar in de voorgeschotelde berekeningen!
Dan is de vraag dus waarin jouw berekeningen afwijken van de voorgeschotelde.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Zwaag schreef: Stel dat ik hierbovenop nog ca 400 kWh rechtstreeks van de panelen gebruik. !
U kunt alleen een berekening maken met de echte reële cijfers, aan aannames heeft u helemaal niets en die kunt u zeker niet gebruiken om het rendement van uw investering te berekenen.
Laatst gewijzigd door scontra op 08 mar 2018 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

yan

Ongelezen bericht door yan »

Ja, en stel eens dat je veel meer rechtstreeks gebruikt.. Wat dan?
Stellen is geen Tellen.
En meten = weten.
Dus voor dat je iets gaat beweren eerst met de juiste cijfertjes komen

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar zes zonnepanelen zullen nauwelijks uw eigen verbruik dekken. Dus u zult toch echt niet nog 900 Kw terugleveren.

Er wordt toch gesaldeerd?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als het goed is wordt die 900 kWh verrekend met je verbruik. Je bespaart dan niet alleen de kale electriciteitskosten, maar ook andere verbruiksafhankelijke kosten. Zoals netwerkkosten en belastingen. Bij elkaar zit je dan richting de 20 ct per kWh die je uitspaart, of ongeveer 180 euro per jaar

Zwaag

Ongelezen bericht door Zwaag »

Dankjewel kweenie

Gesloten