LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaatwas tabletten

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
jvr
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 dec 2005 11:56

Vaatwas tabletten

Ongelezen bericht door jvr »

Als wij de vaatwasser gebruiken dan spoelen we alles eerst goed af en zetten het daarna in de vaatwasser. Wij gebruiken vaatwas tabletten van het merk Actif (verkrijgbaar bij o.a. Jumbo en Action) en ook wel eens het eigen merk van Kruidvat. Hierover zijn wij tevreden.

Minka
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2006 09:24

Re: Vaatwas tabletten

Ongelezen bericht door Minka »

Ik verbaasde me er eigenlijk over hoe smerig de vaatwasser ingepakt werd!
Ik gebruik altijd de tabletten van Aldi en ik ben er super tevreden over.
Zo een smerig resultaat als bij de uitzending heb ik nog nooit gezien.

Toolboy

Re: Vaatwas tabletten

Ongelezen bericht door Toolboy »

Wat ik miste in de uitzending is of dat de vaatwassers elke keer het zelfde geladen waren.
Ik zie het dan ook niet als een betrouwbare test

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vaatwas tabletten

Ongelezen bericht door G7 »

Ik heb de uitzending ook gezien en terwijl ik er naar keek, dacht ik bij me eigen, die tijd die hun eraan spenderen, zou ik allang klaar zijn geweest als ik het op de "ouderwetse" manier zou doen met mijn afwas.

En een stuk zuiniger! :P

Gan
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2006 10:36

Re: Vaatwas tabletten

Ongelezen bericht door Gan »

Heb de uitzending van maandag j.l. gezien. De test zoals getoond, is niet geheel betrouwbaar dit is ook terug te zien in de resultaten.
Er werd 1 vaatwasser gerbuikt en de vaat werd na elkaar gewassen. De vraag is of de vaatwasser tussendoor is schoongemaakt? Waarschijnlijk niet dit is terug te zien in de resultaten, daar de vaat na de eerste wasbeurt alleen maar smeriger was. De laatste was redelijk schoon en werd tweede. Eigenlijk is dit de winnaar daar het met het vuil van de andere wasbeurten heeft gewassen.

Optie: Andere test opstelling gebruiken. 5 dezelfde vaatwasser met elk een ander middel teglijk laten wassen.

Het opzetten van de test is in vele gevallen cruciaal voor de interpretatie van de uitslag. Hier moet het programma goed over denken voor het de consument voor te zetten.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Vaatwas tabletten

Ongelezen bericht door Fiore »

er is verschillende keren gezegd dat de vaatwasser wel is schoongemaakt tussen de verscheidene wasbeurten, dus daar kan het niet aan liggen

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Vaatwas tabletten

Ongelezen bericht door brieziet »

eh... misschien ben ik geen voorbeeld huisvrouw (weet ik wel zeker :lol: ) maar bij mij is de vaatwasser zelf ook schoon hoor na de wasbeurt. Alleen het filter moet je af en toe schoonmaken,( en die van mij is zo aardig om het ff te melden als ie vind dat ik er te lang mee wacht) en ff met een doekie langs de randjes, maar verder maak ik niks schoon hoor.
en ja.... de vaat is wel schoon, en nee, ik spoel niet altijd alles heel goed af.

Heb de uitzending niet gezien, maar ik gebruik allerlei (huis)merken en merk eigenlijk nooit verschil in het resultaat.

tiinus
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2006 19:44

Re: Vaatwas tabletten

Ongelezen bericht door tiinus »

Ik ben zelf een gebruiker van het aldi merk en van calgoniet. Bij mij geeft het geen enkele probleem met het afwassen, er komt vrijwel altijd een schone vaat uit.
Ik moet hierbij wel vertellen dat ik mijn vaat altijd onafgespoeld in de vaatwasser zet (ik haal wel de grove resten van de vaat) en vaak staat er ook vaat van meerdere dagen in en toch haal ik 19 van de 20 keer een glanzende vaat uit de machine.

Misschien ligt het niet in de manier van de test, maar de gebruikte vaatwasser, wast de vaatwasser anders wel goed schoon?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Vaatwas tabletten

Ongelezen bericht door ronald g »

Nooit de vaat met alle resten inpakken. Afschrapen en de vaat er in. Dan hoef je niet voor die tijd af te spoelen. Maar omdat er meer alleengaanden zijn kan het wel gebeuren dat de vaat voor dat alle kopjes en borden gebruikt zijn de machine een tijd stil staat tja dan heb je zonder vaatwasser ook een hoop te boenen.
Wat je met luxe problemen al niet kan hebben. Mijn motto allemaal terug naar de afwaskwast. Heb je als ouders na het eten ook eens rust want dan doen de kinders de afwas, zo was het in mijn kinderjaren wel.

Ronald.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Vaatwas tabletten

Ongelezen bericht door magel725 »

Ik vind dat je zo'n test moet doen met 5 nieuwe machines. En dan niet één keer laten draaien, maar alle tabletten een keer in alle machines laten draaien, mét dezelfde inhoud en op dezelfde manier ingedeeld. En tussentijds schoonmaken van de machine. Dan heb je een eerlijke test. Nu kan het net zo goed zijn dat de kok de lasagne een minuut of 10 langer heeft laten staan en dat het erger aangekoekt zat. Nu is dit maar een stom voorbeeld, maar er kunnen zoveel redenen zijn waarom een vaat niet goed schoon wordt. Als je een test maar een keer doet dan zegt het weinig tot niets.

Gesloten