Verantwoordelijk verpakking tv voor reparatie?
Verantwoordelijk verpakking tv voor reparatie?
Onze Samsung TV moet binnen de garantietermijn gerepareerd worden en wordt door Samsung bij ons opgehaald. De TV is 55 inch en ik heb de originele doos niet meer. Zij zeggen dat ik zelf verantwoordelijk ben voor een goede verpakking van de tv. Weet iemand of dat zo is?
Bedankt alvast.
Bedankt alvast.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 23 jan 2014 18:15
Re: Verantwoordelijk verpakking tv voor reparatie?
U verstuurt, dan bent U toch verantwoordelijk voor de verzending.
Succes ermee.
Succes ermee.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Verantwoordelijk verpakking tv voor reparatie?
Als de TV non-conform is, is het risico (anders dan wanneer je bijvoorbeeld gebruik zou maken van je herroepingsrecht) voor rekening van de verkoper.Liz1982 schreef: ↑03 nov 2022 15:35Onze Samsung TV moet binnen de garantietermijn gerepareerd worden en wordt door Samsung bij ons opgehaald. De TV is 55 inch en ik heb de originele doos niet meer. Zij zeggen dat ik zelf verantwoordelijk ben voor een goede verpakking van de tv. Weet iemand of dat zo is?
Zie dit artikel voor meer informatie.
Dat is dus veel te kort door de bocht. Je kunt die conclusie helemaal niet trekken.AppieUitDelft schreef: ↑04 nov 2022 14:17U verstuurt, dan bent U toch verantwoordelijk voor de verzending.
Re: Verantwoordelijk verpakking tv voor reparatie?
Ze zeggen dus alleen dat u zelf verantwoordelijk bent voor een goede verpakking van de tv en dat betekent dus niet automatisch dat dit de originele verpakking moet zijn. Misschien eens in uw familie-. vrienden- of kennissenkring navragen of iemand nog een dergelijke doos heeft liggen?
Re: Verantwoordelijk verpakking tv voor reparatie?
Mijn Samsung TV was binnen de garantie termijn stuk was nog maar 1 week, maar ze hebben goede service verleend en hebben de TV ter plekke gerepareerd en naar volle tevredenheid
Re: Verantwoordelijk verpakking tv voor reparatie?
Ja, u bent verantwoordelijk voor een goede verpakking.
Nee, dat hoeft niet de originele verpakking te zijn.
U moet denken aan een doos waar de tv ib past. De tv omwikkelen met meerdere lagen bubbelfolie. En de loze ruimte in de doos rondom opvullen met bijvoorbeeld proppen van oude kranten of stroken karton die u oprolt. Alles wat maar 'schokken en stoten' kan opvangen én er voor zorgt dat de tv nóóit tegen de buitenkant van de doos komt.
Nee, dat hoeft niet de originele verpakking te zijn.
U moet denken aan een doos waar de tv ib past. De tv omwikkelen met meerdere lagen bubbelfolie. En de loze ruimte in de doos rondom opvullen met bijvoorbeeld proppen van oude kranten of stroken karton die u oprolt. Alles wat maar 'schokken en stoten' kan opvangen én er voor zorgt dat de tv nóóit tegen de buitenkant van de doos komt.
Re: Verantwoordelijk verpakking tv voor reparatie?
Samsung haalt de TV zelf toch op? Dan mag je verwachten dat Samsung er zorgvuldig mee om gaat en schade probeert te voorkomen. Ik neem aan dat er garantie op de reparatie zit?
Ik heb hetzelfde ooit gehad bij Sony en dat werd keurig opgelost.
Ik heb hetzelfde ooit gehad bij Sony en dat werd keurig opgelost.
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Verantwoordelijk verpakking tv voor reparatie?
Het eigenlijk nog veel erger, vervoerders nemen geen en zijn vrijwel nooit aansprakelijk voor schade of er moet sprake zijn van grove nalatigheid. Wie verstuurd is verantwoordelijk totdat het product is afgeleverd bij de ontvanger. Het maakt in die zin dus niet uit hoe je het verpakt, als je maar zorgt dat het het transport overleeft. Daarom wordt lading eventueel ook verzekerd door de verzender als hij het risico te groot vindt bijvoorbeeld als je een pakket aantekent. Er zijn allerlei mitsen en maren maar dat is de hoofdregel. Je moet dus checked hoe het hier precies in elkaar zit. Het kan dat hier de reparateur de verantwoordelijkheid overneemt mits verpakt in de originele doos, alles is mogelijk, check het.
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Verantwoordelijk verpakking tv voor reparatie?
DeZevendeHenk schreef: ↑04 nov 2022 22:02Het eigenlijk nog veel erger, vervoerders nemen geen en zijn vrijwel nooit aansprakelijk voor schade of er moet sprake zijn van grove nalatigheid. Wie verstuurd is verantwoordelijk totdat het product is afgeleverd bij de ontvanger. Het maakt in die zin dus niet uit hoe je het verpakt, als je maar zorgt dat het het transport overleeft. Daarom wordt lading eventueel ook verzekerd door de verzender als hij het risico te groot vindt bijvoorbeeld als je een pakket aantekent. Er zijn allerlei mitsen en maren maar dat is de hoofdregel. Je moet dus checked hoe het hier precies in elkaar zit. Het kan dat hier de reparateur de verantwoordelijkheid overneemt mits verpakt in de originele doos, alles is mogelijk, check het.
Als ze het komen ophalen draait de verantwoordelijkheid om maar dan wordt het des te belangrijker dat je een eventuele discussie of de schade aan de verpakking te wijten is dus voor bent.
Re: Verantwoordelijk verpakking tv voor reparatie?
Niet geheel waar dat te kort door de bocht, je moet je als goed schuldenaar gedragen en dus verantwoordelijk met het produkt omgaan.Moneyman schreef: ↑04 nov 2022 14:32Als de TV non-conform is, is het risico (anders dan wanneer je bijvoorbeeld gebruik zou maken van je herroepingsrecht) voor rekening van de verkoper.Liz1982 schreef: ↑03 nov 2022 15:35Onze Samsung TV moet binnen de garantietermijn gerepareerd worden en wordt door Samsung bij ons opgehaald. De TV is 55 inch en ik heb de originele doos niet meer. Zij zeggen dat ik zelf verantwoordelijk ben voor een goede verpakking van de tv. Weet iemand of dat zo is?
Zie dit artikel voor meer informatie.Dat is dus veel te kort door de bocht. Je kunt die conclusie helemaal niet trekken.AppieUitDelft schreef: ↑04 nov 2022 14:17U verstuurt, dan bent U toch verantwoordelijk voor de verzending.
Dat men je vraagt het produkt goed te verpakken hoort daar gewoon bij.
stukje tekst uit de gegeven link:
Bij non-conformiteit is dit echter anders geregeld. De consument hoeft in dat geval niet de kosten te dragen en draagt daarnaast niet het risico voor verlies en diefstal van het product. Het risico blijft namelijk bij de verkoper als de consument op goede gronden (non-conformiteit) het recht op ontbinding van de koop of op vervanging van het product inroept. De consument moet zich vanaf het moment dat hij de non-conformiteit ontdekt wel gedragen als ‘zorgvuldig schuldenaar’. De verkoper kan hier bijvoorbeeld aan de consument vragen of hij het product aangetekend verstuurd.
Re: Verantwoordelijk verpakking tv voor reparatie?
Onjuist. De TS is verplicht om ervoor te zorgen dat de waarde van het apparaat niet verminderd, oftewel: hij moet er zorgvuldig mee omgaan. Maar dat betekent natuurlijk niet dat TS ineens verantwoordelijk wordt voor het verpakken van het apparaat - dat is nu juist bij uitstek een verantwoordelijkheid die voor rekening van de verkoper komt.Hawk-Eye schreef: ↑05 nov 2022 08:48Niet geheel waar dat te kort door de bocht, je moet je als goed schuldenaar gedragen en dus verantwoordelijk met het produkt omgaan.
Dat men je vraagt het produkt goed te verpakken hoort daar gewoon bij.
stukje tekst uit de gegeven link:
Bij non-conformiteit is dit echter anders geregeld. De consument hoeft in dat geval niet de kosten te dragen en draagt daarnaast niet het risico voor verlies en diefstal van het product. Het risico blijft namelijk bij de verkoper als de consument op goede gronden (non-conformiteit) het recht op ontbinding van de koop of op vervanging van het product inroept. De consument moet zich vanaf het moment dat hij de non-conformiteit ontdekt wel gedragen als ‘zorgvuldig schuldenaar’. De verkoper kan hier bijvoorbeeld aan de consument vragen of hij het product aangetekend verstuurd.
Alle hier gegeven tips hoe dat ding verpakt kan worden zijn heel leuk, maar zou ik nooit opvolgen. Juist als je zelf dat ding gaat verpakken, neem je een verantwoordelijkheid die je bij nonconformiteit helemaal niet hebt. Niet doen dus - als er iets fout gaat, ligt de bal ineens bij jou.