Verplicht extra kosten te betalen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Moneyman
Berichten: 30266
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verplicht extra kosten te betalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
15 jun 2022 18:20
Maar 2 takt met uitlaatklep bestaat weldegelijk. Menig scheepsdiesel heeft dat.
De kans dat die in de snorfiets van TS ligt, lijkt me verwaarloosbaar.

150747
Berichten: 239
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Verplicht extra kosten te betalen

Ongelezen bericht door 150747 »

Moneyman schreef:
15 jun 2022 19:08
16again schreef:
15 jun 2022 18:20
Maar 2 takt met uitlaatklep bestaat weldegelijk. Menig scheepsdiesel heeft dat.
De kans dat die in de snorfiets van TS ligt, lijkt me verwaarloosbaar.
Je weet maar nooit :D

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Verplicht extra kosten te betalen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

snuffel1 schreef:
15 jun 2022 18:05
Als een 2 of 4 takt motor niet aan wil slaan is kleppen stellen en een onderhoudsbeurt geven helemaal niet noodzakelijk. Een beetje reparateur vervangt als eerste de bougie en start de motor want een defecte bougie is negen van de tien keer de oorzaak. Slaat de motor dan nog niet aan dan wordt de bougie weer gedemonteerd en op een metalen deel van de cilinder gelegd om te controleren of de bougie vonk krijgt en door de motor te starten wordt het vonken van de bougie zichtbaar, als de vonk aanwezig is moet het haast wel aan de brandstoftoevoer liggen en zou er in de carburateur een sproeier vervuild kunnen zijn. Als er brandstof in de cilinder komt en er ook vonk van de bougie komt zou de motor aan moeten slaan misschien niet van harte maar toch zeg maar een teken van leven geven. Lost dit alles het probleem niet op dan heeft een beetje monteur een meetapparaat die de compressie in de cilinder kan meten, bij een 4 takt compressie te hoog, klep of kleppen gaan niet open, compressie te laag klep of kleppen sluiten niet, geen compressie motor einde oefening. Als laatste optie om het probleem van het niet aanslaan van de motor op te lossen komt het stellen van de kleppen aan de orde en niet als eerste zoals de reparateur heeft gedaan.
Voor is het nadeel dat de bromscooter is afgehaald en u die pas na betaling van de niet noodzakelijke onderhoudsbeurt en de reparatie terug kunt krijgen omdat de niet noodzakelijke onderhoudsbeurt wel uitgevoerd is.
Je hebt er duidelijk verstand van, maar je slaat hier wel een hoop kleine dingetjes over voordat je het stellen van de kleppen als laatste optie hebt, maar vooral mis ik een hoop dingen na het stellen van de kleppen, namelijk bijna alles wat eventueel vervangen kan worden. Het stellen van de kleppen lijkt me in dit geval niet echt problemen te geven met de bereikbaarheid van die kleppen, nieuw materiaal lijkt me dus in veel gevallen duurder.

Plaats reactie