LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WAARSCHUWING !!! KOPERS VAN HTC TELEFOONS VIA MEDIAMARKT.

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
joon03
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2009 16:05

WAARSCHUWING !!! KOPERS VAN HTC TELEFOONS VIA MEDIAMARKT.

Ongelezen bericht door joon03 »

Beste lezers,

Opgepast voor het merk HTC , HTC LEVERT PRODUCTEN AAN DE MEDIAMARKT maar na problemen zegt HTC dat ze geen zaken doen met MEDIAMARKT en schuiven alle verantwoording af.
En wordt je van het bekende kassie naar de muur gestuurd.
HTC heeft niet eens een eigen service afdeling in Nederland en doet er ook weinig aan om tot een oplossing te komen.
Als andwoord krijg je te horen we sturen het door naar het hoofdkantoor in ENGELAND om er vervolgens weer een tijd van af te zijn.
Ook de kwaliteit van HTC laat te wensen over.

Word vervolgt.

Gr.Tineke

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: WAARSCHUWING !!! KOPERS VAN HTC TELEFOONS VIA MEDIAMARKT.

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

beste joon..

Ik kan u vertellen dat u GEEN *** MET HTC TE MAKEN HEEFT. De gsm komt bij mediamarkt vandaan en zij hebben de plicht te bemiddelen in de oplossing van het probleem.

Maar als u nu verteld wat het probleem is en wanneer de telefoon is aangeschaft kunnen we op het forum iets meer met het nu niet veel zeggende stukje tekst.

joon03
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2009 16:05

Re: WAARSCHUWING !!! KOPERS VAN HTC TELEFOONS VIA MEDIAMARKT.

Ongelezen bericht door joon03 »

Ik heb op 13-12-2008 bij de mediamarkt een htc toch telefoon gekocht,op 26-12-2008 kwam ik erachter dat de verf van het toestel losliet,ik een mailtje naar htc gestuurd,maar er kwam geen reactie,toen nog maar een mail gestuurd en wederom weer geen reactie,toen maar naar de mediamarkt in de Arena,de meneer had keurig opgeschreven wat het probleem was en daarbij vermeld dat het alleen om de buitenkant ging en dat het toestel op zich uitstekend werkte,dit viel onder de garantie vertelde hij me.een week of 4 later krijg ik bericht van de mediamarkt,ze hadden het toestel onderzocht en waren tot de conclusie gekomen dat er vanwege val,druk of stootschade een nieuwe printplaat en display in moest kosten € 202,00 als ik dit niet wilde laten repareren dan moest ik € 60,00 onderzoekskosten betalen,maar ik kon ook afstand van mijn spinternieuwe dure telefoon doen!!!
Ik gebeld met de mediamarkt,daar zeker een uur aan de lijn gehangen,een medewerker vertelde me dat ik maar contact moest opnemen met het bedrijf wat deze telefoons onderzoekt voor de mediamarkt,ik gebeld deze meneer vertelde me dat het toestel wel degelijk kapot was en dat het hierbovenstaande uitgevoerd moest worden,ik vertelde de man nog dat het om een nieuw toestel ging en dat alleen de buitenkant een probleem had,daar begreep hij niets van.Maargoed ik weer de mediamarkt gebeld weer een uur aan de lijn,eindelijk iemand die me te woord stond,deze dame was behoorlijk geiriteerd door mijn verhaal en kon hier niets aan doen,zonder pardon verbrak ze de verbinding,dan maar het hoofdkantoor bellen in Rotterdam ook deze hadden hier geen tijd voor en verbrak ook zonder pardon de verbinding,toen kreeg ik van htc een mailtje met een tevredenheidsonderzoek,ik ben daar natuurlijk gelijk op ingegaan en heb mijn beklag geuit,even later kontakt opgenomen met htc en mijn verhaal weer verteld,ze vonden het erg vervelend en zouden er alles aan doen om mijn toestel weer terug te krijgen,afgelopen zaterdag ben ik pas gebeld of ik de bonnen wilden doormailen,het servicecenter mailt dit dan weer door naar Engeland en weer afwachten dus ,ze kunnen mij ook niet vertellen hoe lang dit gaat duren.ik ben nu ruim 7 weken verder en heb nog steeds mijn htc niet terug maar ook geen enkele reactie van htc gehad,wat ik wel iedere week krijg is een brief van de mediamarkt of ik € 202,00 wil betalen!!!!! ik heb het nu overgedragen aan mijn rechtsbijstand verzekering,kijken of die meer succes hebben.Daarom voor mij nooit een htc telefoon en ik koop nooit meer iets bij de mediamarkt de service van allebei de bedrijven is ver onder de maat

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: WAARSCHUWING !!! KOPERS VAN HTC TELEFOONS VIA MEDIAMARKT.

Ongelezen bericht door pbarendse »

Twee dingen zijn hier van belang:
- U hoeft geen contact te zoeken met HTC of met de reparateur. U heeft zaken gedaan met MediaMarkt, zij zijn verantwoordelijk voor juiste afhandeling van de reparatie. Die verantwoordelijkheid mogen ze niet aan u afschuiven.

- Val- of stootschade wordt vrijwel altijd als excuus gebruikt om onder garantiereparatie van een telefoon vandaan te komen. De truuk is echter: u hoeft dit niet te accepteren. Het is dan aan de reparateur om te bewijzen dat de schade het directe gevolg is van vallen of stoten. Stel MediaMarkt (niet de reparateur, daar heeft u niets mee te maken, zie punt 1) schriftelijk op de hoogte dat u niet accoord gaat met reparatiekosten, en het toestel gerepareerd terug wil zonder kosten omdat ze daartoe verplicht zijn tenzij zij aan kunnen tonen dat het defect gevolg is van vallen of stoten.

rbeijers
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2009 11:45

Re: WAARSCHUWING !!! KOPERS VAN HTC TELEFOONS VIA MEDIAMARKT.

Ongelezen bericht door rbeijers »

Beste medestanders,

Ik ondervind op dit moment hetzelfde probleem. Voor 1,5 maand geleden defecte touchscreen. Met het gebruik deed deze het niet meer toen ik hem in mijn carkitt plaatste. Heb hem gekocht via de site van Hi en dacht dat ze me daar in de winkel wel konden helpen. Helaas niet, moest hem namelijk per post versturen volgens de procedure die op de site van Hi staat. Dit netjes gedaan waarna ik een tijd moest wachten. Na tijd gewacht te hebben bleek dat ik een mail heb gehad van de reparateur met een kostenopgave...237,77euro voor het repareren en retour sturen van een HTC touch Cruise II welke in de winkel ongeveer 400euro kost.
Ik heb eerst Hi kenbaar gemaakt hier niet mee akkoord te gaan, maar zij konden naar zeggen niks meer voor mij doen, alleen maar zeggen dat ik anders naar een KPN Business Center zou moeten om te kijken wat hun van de schade zeggen. (kastje naar de muur volgens mij).

Ik heb nu mijn telefoon ongerepareerd retour laten sturen want met deze kosten ga ik niet akkoord natuurlijk. Uit bovenstaande berichten kan ik dus concluderen dat ik naar Hi een brief moet sturen met het feit dat ik niet akkoord ga en dat hun moeten aantonen dat de schade daadwerkelijk door val, druk, stoot of klemschade komt.

Zijn hier eventueel standaard brieven voor? Of moet ik zelf wat in elkaar zetten? Dit gaat wel lukkken, maar een goed voorbeeld doet goed volgen denk ik dan maar.

Met vriendelijke groet,
Ruut Beijers

(een onlangs weer nokia 6110 navigator gebruiker.)

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: WAARSCHUWING !!! KOPERS VAN HTC TELEFOONS VIA MEDIAMARKT.

Ongelezen bericht door mar42 »

Blijkbaar heeft mediamarkt met geen enkel bedrijf wat hun goederen leverd een contract zoals zij dat zo mooi zeggen.
En word alles opgestuurd naar de leveranciers, zo komen ze overal onderuit, de mediamarkt dan.

En zit jij weken zonder een toestel of andere dingen die bij mediamarkt worden gekocht. :?

soepinblik
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jul 2009 22:48

Re: WAARSCHUWING !!! KOPERS VAN HTC TELEFOONS VIA MEDIAMARKT.

Ongelezen bericht door soepinblik »

Vreemd, kreeg mijn diamond touch binnen 3 weken terug gerepareerd onder garantie, via mediamarkt die hem volgens de papieren bij eurotwice had laten repareren. Prima service die eurotwice

br52
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 dec 2008 00:01

Re: WAARSCHUWING !!! KOPERS VAN HTC TELEFOONS VIA MEDIAMARKT.

Ongelezen bericht door br52 »

De "service" van de mediamarkt is echt belabberd. Ooit mijn eerste digitale compact gekocht bij de M want in de aanbieding. Een maand later weigerde de zoom. Terug naar de winkel met als oplossing dat het apparaat opgestuurd zou worden. Na 3 maanden nog niets gehoord te hebben maar terug gegaan naar de winkel. Moest eerst nog maar een week wachten volgens de medewerker. Na dit gedaan te hebben gelijk geld teruggevraagd. M geeft echter geen geld terug en dus heb ik na even nagedacht te hebben maar een nieuwe betere camera gekocht. De oude camera bleek, na gesprek met medewerker foto afdeling, namelijk nogal gevoelig te zijn voor storingen in de zoomfunctie. Hetgeen dus al bekend was toen men de camera's in de aanbieding deed.

Groot was mijn verbazing toen ik weken later een brief kreeg met de mededeling dat mijn camera gerepareerd was. Vriendelijk doch dringend heb ik ze verzocht om allereerst hun administratie goed bij te houden. Daarnaast mochten ze dus zelf de camera houden.

Inmiddels was ik er al achter gekomen dat de M voor kleine zaken (oordopjes, dvd's) best een leuke winkel is maar voor grote zaken (tv, witgoed) je toch beter een goede winkel kunt zoeken die ook echt service biedt. Ik dacht echter dat een externe harddisk geen probleem mocht zijn. Helaas bleek de harddisk niet goed te functioneren. Na korte analyse bleek dat er enkele sectoren beschadigd waren. Om half negen die avond stond ik bij de servicebalie alwaar men mij vriendelijk wist mede te delen dat ik maar 6 weken moest wachten op reparatie. Op mijn vraag wat ze dan wilden repareren aan een kapotte sector kreeg ik alleen maar rare blikken. na aandringen kwam er een medewerker van de computer afdeling die mij verder hielp. Deze betwiste de reparatie niet (want gebruikelijk) maar kwam er ook snel achter dat er inderdaad kapotte sectoren waren en reparatie dus echt onmogelijk. Na zowat alles gedaan te hebben dat ik ook al reeds had gedaan werd de medewerker ongeduldig (het was inmiddels bijna sluitingstijd) en kreeg ik alsnog een andere schijf.

Op dezelfde dag dat ik de externe harddisk had gekocht was een kennis van mij met me mee en kocht een laptop. Deze laptop heeft het twee maanden goed gedaan waarna het besturingssyteem problemen begon te geven. Ondanks de garantieregeling wilde M alleen maar repareren tegen een flinke vergoeding met daarbij een wachttijd van 6 weken. Mijn kennis is toen maar naar een kleine computerzaak gegaan bij hem in de buurt alwaar de computer binnen een dag gereed was voor een fractie van de M opgave.

Ik koop dus nooit meer iets bij deze winkel dat niet mee kan in een plastic tas.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: WAARSCHUWING !!! KOPERS VAN HTC TELEFOONS VIA MEDIAMARKT.

Ongelezen bericht door jor »

br52...Inmiddels was ik er al achter gekomen dat de M voor kleine zaken (oordopjes, dvd's) best een leuke winkel is maar voor grote zaken (tv, witgoed) je toch beter een goede winkel kunt zoeken die ook echt service biedt.
Zo denk ik ook over de mediamarkt, leuke zaak voor kleine aankopen en uitgebreid rondkijken maar kopen (van bv mijn nieuwe LCD TV )doe ik toch echt bij een zaak die ook na de aankoop nog goede service geeft en zich niet als dozenschuiver opstelt.Mediamarkt is al roepen ze het nog zo hard op de aanbiedingen na vrijwel nooit goedkoper als de rest. Zo koste de LCD TV die ik kocht ruim €100.- meer bij mediamarkt Amsterdam.Bij duurdere zaken als laptops,LCD TVs, enz moet je echt niet alleen naar de prijs kijken, zoek via het internet naar een bedrijf dat een goede service combineert met een redelijke prijs.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: WAARSCHUWING !!! KOPERS VAN HTC TELEFOONS VIA MEDIAMARKT.

Ongelezen bericht door moleman »

joon03 schreef:Beste lezers,


HTC heeft niet eens een eigen service afdeling in Nederland en doet er ook weinig aan om tot een oplossing te komen.
Als andwoord krijg je te horen we sturen het door naar het hoofdkantoor in ENGELAND om er vervolgens weer een tijd van af te zijn.
Ook de kwaliteit van HTC laat te wensen over.

Word vervolgt.

Gr.Tineke
Euro-Twice in Belgie repareert voor Belgie en Nederland HTC producten.
Het eerst jaar van de garantie moet je bij je retailer zijn. Het tweede jaar bij HTC
http://www.eurotwice.be/

Niettemin ook bij Euro-Twice zijn er problemen.
http://www.google.nl/#hl=nl&q=+eurotwic ... a39722ca42

Dit soort spullen kun je ook beter kopen bij de gespecialiseerde zaken zoals de PDASHOP in Rotterdam. Over het algemeen leveren die een betere service.

Er zijn ook wat kleinere onafhankelijke bedrijfjes die goed en goedkoop repareren en/of onderdelen leveren o.a SPARK in Zutphen
http://www.sparkelectronics.nl/

en het

Mobile Tech Center in Zaltbommel
http://www.mobiletechcenter.nl/

Gesloten