LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is een goed wasmiddel?????????????

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
suustien
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2005 11:08

Wat is een goed wasmiddel?????????????

Ongelezen bericht door suustien »

Ik gebruik al een tijdje Ariel voor de witte was en dreft voor de gekleurde, maar aangezien dit beide duure wasmiddelen zijn hoopte ik dat er mensen zijn die een goed en goedkoper product weten.

Ik heb gister bij de lidl daar het was middel meegenomen, heeft iemand hier ervaring mee????????

LoesjeFCU
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:02

Re: Wat is een goed wasmiddel?????????????

Ongelezen bericht door LoesjeFCU »

Ja ik gebruik al ruim twee jaar het wasmiddel (tabletten)van de Lidl voor de was, ik vindt het goed spul. Ik gebruik sinds ik de wastabletten heb ook geen wasverzachter meer, want dat is niet nodig.
Mijn was wordt goed schoon, ruikt fris en is ook nog eeens zacht.

layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: Wat is een goed wasmiddel?????????????

Ongelezen bericht door layla »

Ik heb regelmatig andere wasmiddelen geprobeerd, bijv. van Lidl of Aldi, maar blijf toch bij mijn vertrouwde Ariel, ik vind dat de was gewoon veel schoner wordt daarmee.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Wat is een goed wasmiddel?????????????

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik gebruik al jaren het goedkoopste wasmiddel van de Lidl en dat bevalt me prima. Was wordt goed schoon, ruikt fris en de kleuren blijven zoals ze horen. Voor mij geen dure merken als Ariel en zo meer, zonde van het geld.

Maar ik denk ook dat het voor een groot deel persoonlijke voorkeur is, niet iedereen houdt van dezelfde geur of vind hetzelfde wel of niet schoon.

suustien
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2005 11:08

Re: Wat is een goed wasmiddel?????????????

Ongelezen bericht door suustien »

het is ook wel zo vaak is het heel persoonlijk de een vind dat goed en de ander dat, maar goed ikw as benieuwd of meerdere mensen dat van de lidl wel eens hadden geprobeerd en zo te zien bevalt het de mensen ook wel. tegenwoordig is alles zo duur dat je daar vanzelf op gaat besparen vind ik.

Ik zal ook eens in de gaten houden of ik inderdaad geen wasverzachter meer nodig heb dat scheelt nog meer

Saar
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jan 2006 22:20

Re: Wat is een goed wasmiddel?????????????

Ongelezen bericht door Saar »

Ik heb pasgeleden wasmiddel bij AH ontdekt, eigen merk en dan vloeibaar. Ruikt heerlijk en wast goed schoon. (aparte flessen voor bont en wit)
Ik meen 3 euro zoveel per fles.

Overigens let ik altijd op de aanbiedingen. Nu had C1000 onlangs Omo in de aanbieding. Dus die pak ik dan ook mee.

Groetjes,

mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: Wat is een goed wasmiddel?????????????

Ongelezen bericht door mve2 »

Gewoon Persil gebruiken hoef je ook geen Calgonit meer te gebruiken

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Wat is een goed wasmiddel?????????????

Ongelezen bericht door mr T. »

De Consumentenbond heeft bij mijn weten voor het laatst een wasmiddeltest in de Consumentengids van juli 2004 opgenomen. Het betrof een test van bontwasmiddelen. Daarin het best getest: Omo Sparkling tabletten, Klok Eco poeder en Una Color vloeibaar. Beste Koop: de huismerken van de Lidl (poeder), de Edah (poeder) en de C1000 (poeder). Verder kun je bij een winkel als Action regelmatig scherp geprijsde A-merk wasmiddelen aanschaffen.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wat is een goed wasmiddel?????????????

Ongelezen bericht door bot321 »

Ga weer terug naar de goede oude tijd.
Sloot -steen-grasland laten drogen spierwit.
Heb de oudjes nog nooit horen klagen
over een wasmiddel.Wel dat ze een zware
tobbe op het gas moesten zetten en hij kon
zwaar zijn hoor verzeker ik je spreek uit
ervaring.

nijntje
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:26

Re: Wat is een goed wasmiddel?????????????

Ongelezen bericht door nijntje »

Wat is de goede oude tijd precies?
Uren staan te boenen met geraspte sunlight zeep? en Reckitt Blue.
De 'oudjes', ik noem ze liever ouderen, stonden echt niet bij elke was te juichen hoor!

Iemand vraagt alleen maar naar een goede ervaring met een merk wasmiddel, niet hoe hij of zij de was moet doen.
Sorry voor mijn off topic reactie maar ik vind zoiets zo vreemd.

@suustien, ik pak altijd wat er in de aanbieding is, maar meestal is dat AH eigen merk. En dat wast prima.
Was ze!

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wat is een goed wasmiddel?????????????

Ongelezen bericht door bot321 »

Sjonge sjonge is er nou echt geen humor
meer in dit land.Moet echt alles nou zo
serieus genomen worden.Ik begin sommige
mensen op deze fora's hoe langer hoe meer
te geloven dat Nederland alleen nog bestaat
uit een stelletje klagende zeikerds.Begrijp
mijn kinderen hoe langer hoe beter dat ze
vertrokken zijn naar het buitenland.Moet
wachten tot ik de loterij win ga er dan meteen
achteraan.En wat de ouderen aangaat ik ben
er een en ik hoor vaak hee oudje tegen mij
zeggen maar nooit hee ouderen maar ik zit
daar niet mee hoor.

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Wat is een goed wasmiddel?????????????

Ongelezen bericht door mylo1 »

ja hoor ....bot....humor mag ....ik moest in ieder geval even lachen


ik vind het wasmiddel van de aldi perfect
toen mijn kinderen nog klein waren gebruikte ik dat altijd , :en de moeilijkste vlekken [gras enz]smeerde ik even in met groene zeep en dan hup de wasmachine in....vlekkeloos... :lol:

klorft
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jul 2006 03:57

Re: Wat is een goed wasmiddel?????????????

Ongelezen bericht door klorft »

Vergelijkbaar met wat hier de consumentenbond heet is "Stiftung Warentest"in Duitsland. Hun testresultaten staan op www.test.de

De wasmiddelen : Tandil Ultra Plus van de Aldi en Maxitrat Ultra Plus van de Lidl bleken beter schoon te wassen dan Ariel, Persil en andere dure merken....Dit terwijl ze de helft goedkoper zijn....

Dit is op zijn minst opmerkelijk...maar doe er je voordeel mee!!

Wil je je duits nog eens ophalen dan kun je hier de test zelf lezen:

http://www.stiftung-warentest.de/online ... 42506.html

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Wat is een goed wasmiddel?????????????

Ongelezen bericht door mr T. »

De test van de consumentenbond uit 2004 van bontwasmiddelen (in een pdf-bestandje)

http://81.58.33.147/Dalli/Userdata/uplo ... middel.pdf

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Wat is een goed wasmiddel?????????????

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik houd het bij mijn oude vertrouwde Robijn! Huismerken van Lidl, Aldi, C1000 krijg ik jeuk van, net als Dash...

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Wat is een goed wasmiddel?????????????

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Als ik onder de lakens lig krijg ik ook vaak jeuk dus dat komt door de Lidl, nou goed dat ik het weet :shock: :lol: :lol: :lol:

susan7
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2006 09:26

Re: Wat is een goed wasmiddel?????????????

Ongelezen bericht door susan7 »

Een vriendin van mij krijgt uitslag van Robijn (zij heeft een gevoelige huid, zij gebruikt een biologisch wasmiddel), ik gebruik het al 15 jaar zonder problemen. Bij die goedkopere merken ben ik altijd bang dat mijn kleuren gaan vervagen. Daar heb je bij Robijn geen last van. Van Persil ging mijn was sneller slijten (handoeken werden dunner) én de kleuren werden minder mooi. En schoonmaak middelen: Alles wat gaat bruisen omdat er 'zuurstof' of zoiets in zit, gebruik ik ook niet meer daar worden je spullen niet beter van. Veel te agresief. Hebben meer mensen ervaring met biologische wasmiddelen enzo ja welke?

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Wat is een goed wasmiddel?????????????

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

oh dus daarom zijn m'n kleren zo snel versleten het komt dus door de persil, ik ga het gelijk tegen mijn vrouw zeggen dat ze het niet meer mag gebruiken. :lol:
Maar of de slijtage nou afhankelijk is van een bepaalt soort wasmiddel
dat betwijfel ik.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Wat is een goed wasmiddel?????????????

Ongelezen bericht door mr T. »

en vriendin van mij krijgt uitslag van Robijn (zij heeft een gevoelige huid, zij gebruikt een biologisch wasmiddel), ik gebruik het al 15 jaar zonder problemen.
Het hangt er vanaf wat de preciese oorzaak is van de uitslag of een biologisch wasmiddel valt te verkiezen boven een reguliere. De grootste ellende met wasmiddelen en zeep wordt veroorzaakt door geurstoffen (net als de grootste milieuproblemen met dergelijke producten). De geurstoffen in Robijn zijn nogal duidelijk aanwezig (ruikt sterk) Is dat het probleem, dan kan Neutral of Ariel Neutraal (parfumvrije uitvoering) de oplossing zijn. Zijn bij de meeste reguliere supermarkten wel te koop. Gaat het om overgevoeligheid voor emzymen, dan kun je prima Ecover gebruiken (is een goed wasmiddel maar minder goed verkrijgbaar).
Bij die goedkopere merken ben ik altijd bang dat mijn kleuren gaan vervagen. Daar heb je bij Robijn geen last van. Van Persil ging mijn was sneller slijten (handoeken werden dunner) én de kleuren werden minder mooi
De samenstelling van goedkopere merken en merkwasmiddelen verschilt niet echt wezenlijk (en komen vaak van dezelfde productielijn). Dit voor wat betreft de gebruikte wasactieve stoffen. Verder komen vrijwel alle verkochte huismerken van drie verschillende fabrikanten (Dalli, McBride en Vipack). Alleen de geurstoffen, kleurstoffen en verpakking zijn doorgaans anders. Dat de was sneller slijt kan ook te maken hebben met de door de fabrikant gebruikte emzymen, maar ook met het gebruik van wasverzachter en met de constructie van de wasmachine. Verder maakt het niet uit of je op lage temperaturen een wasmiddel met of zonder bleekmiddel gebruikt. Onder de 40 graden werkt het bleekmiddel (meestal percarbonaat) in wasmiddelen gewoonweg niet. De hype rond alle speciaalwasmiddelen is vooral aangepraat door de reclame.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Wat is een goed wasmiddel?????????????

Ongelezen bericht door S. »

Ik heb gister bij de lidl daar het was middel meegenomen, heeft iemand hier ervaring mee????????
Ja ikke, het spul heet maxitrat en mij bevalt het prima. Zeep is zeep en het enige verschil is volgens mij het parfum.
En anders kijk je naar de bestanddelen opgave van de fabrikant.
Je zult zien dat alle merken dan grofweg overeen komen.

Gesloten