Een tijd terug was het op de nieuws dat Engeland boos was over kippenvlees dat volgespoten is met water. Ik las ook dat Nederland dat toestaat als je maar dat op de etiket schrijft.
Hoe kan Nederland zoiets toestaan vraag ik mij af?
Je verkoopt water voor de waarde van kippenvlees. Dus zitten de kippenvlees handelaren de consument letterlijk op te lichten...en het erge is dat de overheid er
mooi meedoet!
Is de situatie inmiddels verandert of is het nog steeds zo?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] waterkip
Re: waterkip
tja.. ik vind ook dat t niet kan, maar als t op het etiket staat is het geen oplichting he.
Bovendien.... heb je wel eens gekeken naar de prijs van het kippenvlees? volgens mij betaal je ook echt niet voor het vlees, maar voor het water.. het kost immers bijna niks.
Ben bang dat de consument het ook zelf in stand houd doordat duurder (biologisch) vlees te weinig gekocht wordt.
Ik heb ook liever vlees zonder water, want er zit geen smaak meer aan, betaal dan liever ook wat meer en eet dan maar wat minder vlees.
Bovendien.... heb je wel eens gekeken naar de prijs van het kippenvlees? volgens mij betaal je ook echt niet voor het vlees, maar voor het water.. het kost immers bijna niks.
Ben bang dat de consument het ook zelf in stand houd doordat duurder (biologisch) vlees te weinig gekocht wordt.
Ik heb ook liever vlees zonder water, want er zit geen smaak meer aan, betaal dan liever ook wat meer en eet dan maar wat minder vlees.
-
Pindakaaspotje
algemeen bekend dat dit gebeurt... net zoals je iets al gauw "runder"-iets mag noemen (hoeft maar een x% echt rundvlees te zitten en de rest mag goedkoper vlees zijn).
Consumenten willen nu eenmaal goedkoop.. en dan is dit een gevolg
Consumenten willen nu eenmaal goedkoop.. en dan is dit een gevolg
Ik blijf het ook een raar fenomeen vinden. Het helpt uiteindelijk alleen de winst van de verkoper en helpt niets aan enige bewustwording van de 'prijs' van vlees. Vooral AH kipfilet zit erg vol met water. Ik dacht ooit eens gehoord te hebben dat er een verschil is tussen Nederlands kippevlees en kippevlees van elders . AH verkoopt geen NL kipfilet volgens mij.
Ik koop inmiddels wel biologische kipfilet maar blijf mij toch iedere keer verbazen dat dat per kilo duurder is dan een goede biefstuk of zalm.
Ik koop inmiddels wel biologische kipfilet maar blijf mij toch iedere keer verbazen dat dat per kilo duurder is dan een goede biefstuk of zalm.
Waarom zou je het niet toestaan? Deze kipfilets met water zijn gewoon een vleesproduct, net als schnitzels met paneermeel, of gemarineerd vlees, of worst met allerlei andere producten erdoorheen. Dat zijn allemaal producten die niet voor 100% uit vlees bestaan. Als je bv. een gepaneerde schnitzel koopt, dan koop je ook geen 100% vlees, en dat staat ook op de verpakking. Op de zelfde manier zal bij kipfilet met water moeten staan dat er water in zit.chihwahli schreef:Een tijd terug was het op de nieuws dat Engeland boos was over kippenvlees dat volgespoten is met water. Ik las ook dat Nederland dat toestaat als je maar dat op de etiket schrijft.
Hoe kan Nederland zoiets toestaan vraag ik mij af?