Onlangs heb ik bij de webshop Webprint.nl een poster besteld. Vandaag kreeg ik de poster binnen en constateerde ik dat webprint.nl er een ordernummer, barcode en het logo van webprint.nl op heeft meegeprint aan de zijkant van de poster. Dit ziet er als volgt uit:
http://imageshack.us/photo/my-images/515/img02751.jpg/
Na hierover contact te hebben gehad met de klantenservice wisten ze mij te vertellen:
"Bedankt voor je bericht.
Deze strook wordt afgedrukt door ons, zodat we de juiste poster aan de juiste klant kunnen koppelen. Deze rand was ook al zichtbaar in de editor, waar je de poster bestelde. Je kunt deze rand eenvoudig verwijderen met een schaar.
Helaas is het voor ons niet mogelijk de posters af te drukken zonder deze rand. Technisch gezien is dit niet haalbaar.
Mijn excuses voor het ongemak."
Ik vind het erg vreemd dat een bedrijf wat printen als core business heeft, geen prints kan leveren zonder dit soort stroken. Een snijmachine of apparaat is geen overbodige luxe in een bedrijf al dit en van deze omvang zou je zeggen. Het advies dat gegeven wordt om de strook zelf te verwijderen met een schaar vind ik niet acceptabel. De kans is groot dat je daarmee geen rechte snede maakt. Bovendien bestel ik niet iets bij een professioneel bedrijf om er vervolgens zelf nog aan te moeten klussen.
De barcode was in de editor tijdens het bestellen inderdaad ook al aanwezig maar ik ging er (logischerwijs?) vanuit dat deze niet op de uiteindelijke print aanwezig zou zijn. Dit stond ook nergens vermeld. (
http://imageshack.us/photo/my-images/600/78892988.jpg/)
Mijn vraag is, hoe sterk sta ik om bijvoorbeeld mijn geld terug te krijgen of een vervangen product te eisen?
Met vriendelijke groet,
Rober
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Webprint.nl voegt eigen logo's toe aan besteld drukwerk
Re: Webprint.nl voegt eigen logo's toe aan besteld drukwerk
Robertv81
Als het geen eigen individueel ontwerp van de klant zelf is, dan kun je de poster binnen 7 werkdagen terugsturen en je geld terug eisen.
Maxiem.
Als het geen eigen individueel ontwerp van de klant zelf is, dan kun je de poster binnen 7 werkdagen terugsturen en je geld terug eisen.
Maxiem.
Re: Webprint.nl voegt eigen logo's toe aan besteld drukwerk
Ik persoonlijk vind het belachelijk, maar als het in de voorwaarden staat heb je weinig keus.
Heb je gezien of het in de voorwaarden staat?
Heb je gezien of het in de voorwaarden staat?
Re: Webprint.nl voegt eigen logo's toe aan besteld drukwerk
Maatwerk : dus geen recht op retour.MAXIEM schreef:Robertv81
Als het geen eigen individueel ontwerp van de klant zelf is, dan kun je de poster binnen 7 werkdagen terugsturen en je geld terug eisen.
Maxiem.
Re: Webprint.nl voegt eigen logo's toe aan besteld drukwerk
Als dit niet in de voorwaarden staat heb je wel recht van retour (is mijn mening).
Re: Webprint.nl voegt eigen logo's toe aan besteld drukwerk
Het is inderdaad geen gezicht. Ik heb ook gezien dat wanneer je een poster wilt opmaken er een ballon verschijnt welke de aandacht vestigt op de barcode.sephora30 schreef:Ik persoonlijk vind het belachelijk, maar als het in de voorwaarden staat heb je weinig keus.
Heb je gezien of het in de voorwaarden staat?
De gedachte dat dit alleen een productietechnische reden heeft kan ik mij wel indenken: het immer te belachelijk voor woorden om zo'n barcode op je poster te krijgen.
Afknippen is wel een erg amateuristische oplossing.
Wanneer je een goed adres zoekt voor posters moet je maar even een PM sturen.
Re: Webprint.nl voegt eigen logo's toe aan besteld drukwerk
Was net bezig om een bestelling te doen, maar zag nergens in de editor een melding dat er een barcode zou worden afgedrukt. Misschien is het alleen maar bij posters, of is het in tussentijd weggehaald uit de productie.