Winkel wil whisky (Aerstone seacask) niet terugnemen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
J. Deltoer

Winkel wil whisky (Aerstone seacask) niet terugnemen

Bericht door J. Deltoer »

Ik kocht bij de plaatselijke slijter een week geleden een flesje Aerstone whisky type Land cask. Mij viel de mooie turfachtig karakter van deze budgetwhisky in de smaak.
Nu kocht ik gisteren van het zelfde merk de Sea cask versie. Ik verwachtte uiteraard een nog vollere turfsmaak, maar dat viel fors tegen.
Dus terug naar de winkel, maar ze weigeren geld terug te geven.
Zelfs geen vergoeding van het restant.
De naam van de winkel zal ik nog even niet noemen, maar wanneer ze niet binnen een week om gaan zal ik niet schromen om ze hier publiekelijk aan de schandpaal te nagelen
Geld retour en een kleine attentie lijkt mij nu wel het minste.
Vinden jullie dit ook niet een schande?

Wat-nou-weer
Beste antwoord
Gekozen door J. Deltoer

Re: Winkel wil whisky (Aerstone seacask) niet terugnemen

door Wat-nou-weer » 19 nov 2025 21:07

J. Deltoer schreef:
19 nov 2025 20:17
Ik kocht bij de plaatselijke slijter een week geleden een flesje Aerstone whisky type Land cask. Mij viel de mooie turfachtig karakter van deze budgetwhisky in de smaak.
Nu kocht ik gisteren van het zelfde merk de Sea cask versie. Ik verwachtte uiteraard een nog vollere turfsmaak, maar dat viel fors tegen.
De naam van de winkel zal ik nog even niet noemen, maar wanneer ze niet binnen een week om gaan zal ik niet schromen om ze hier publiekelijk aan de schandpaal te nagelen
Ik zou bij de Sea Cask versie een zeestront smaak verwachten. Door die naam ben je helemaal op het verkeerde been gezet, dat valt onder misleiding. Wellicht ook onder oneerlijke handelspraktijken. Als ik jou was, zou ik nog een keer terug gaan naar de winkel en een beetje strooien met dergelijke termen. Laat vooral ook overal een review achter, daar is hij vast niet blij mee.

Het verbaast me trouwens dat dit gewoon nog verkocht mag worden. Is het wel een Nederlandse winkel of de 1 of andere vage Chinees? Whiskey is namelijk heel slecht voor je gezondheid. Het verdunt je bloed, kan wel zo dun als water worden. Erg ongezond. Om het over Korsakov maar niet te hebben. De overheid wil een GEZONDE samenleving en daar hoort dus zeker geen whiskey bij!

Dat laatste ook maar even bij die winkelier melden. Misschien is het handig dat je een BOA meeneemt zodat die meteen de winkel op slot kan gooien. Pas nadat je je geld hebt terug gekregen natuurlijk.
witte angora

Bericht door witte angora »

:lol: :lol: :lol:
witte angora schreef:
19 nov 2025 19:43
een whiskey-topic is natuurlijk een consumentenonderwerp, en een aantal mensen hier kan er volledig op los gaan, natuurlijk. :idea:
:mrgreen:

witte angora

Het is inderdaad schandalig. Al zouden ze een procentje of 10, 20, korting op de volgende fles geven, dat zou toch alweer een slok op een borrel schelen, ja toch?

witte angora

Maar even serieus:
Alles over Aerstone 10 Years Land Cask
Smaak
rook, turf, caramel en fruit

Bron: https://www.gall.nl/aerstone-10-years-l ... 41712.html
Alles over Aerstone 10 Years Sea Cask
Smaak
abrikoos, peer, graan en kaneel

Bron: https://www.gall.nl/aerstone-10-years-s ... 41674.html
Waarom denk je dat de Sea Cask naar turf zou smaken? Dat wordt niet geadverteerd of gesuggereerd.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Het is werkelijk bezopen.

Maar zal ik eens komen helpen proeven?

witte angora

:lol: :lol: :lol:
juliomariner schreef:
19 nov 2025 19:23
:D Ach ik denk dat Deltoer heel stiekum MM best wel lief vind.
:mrgreen:

Wat-nou-weer

Bericht door Wat-nou-weer »

J. Deltoer schreef:
19 nov 2025 20:17
Ik zou bij de Sea Cask versie een zeestront smaak verwachten. Door die naam ben je helemaal op het verkeerde been gezet, dat valt onder misleiding. Wellicht ook onder oneerlijke handelspraktijken. Als ik jou was, zou ik nog een keer terug gaan naar de winkel en een beetje strooien met dergelijke termen. Laat vooral ook overal een review achter, daar is hij vast niet blij mee.

Het verbaast me trouwens dat dit gewoon nog verkocht mag worden. Is het wel een Nederlandse winkel of de 1 of andere vage Chinees? Whiskey is namelijk heel slecht voor je gezondheid. Het verdunt je bloed, kan wel zo dun als water worden. Erg ongezond. Om het over Korsakov maar niet te hebben. De overheid wil een GEZONDE samenleving en daar hoort dus zeker geen whiskey bij!

Dat laatste ook maar even bij die winkelier melden. Misschien is het handig dat je een BOA meeneemt zodat die meteen de winkel op slot kan gooien. Pas nadat je je geld hebt terug gekregen natuurlijk.

J. Deltoer

Pffff welke held zou dit topic gemeld hebben....?
Ik heb een vermoeden...

paul29
Contacteer:

Bericht door paul29 »

Wettelijk gezien is een slijterij niet verplicht om geld terug te geven op geopende flessen, tenzij het product defect is (bijvoorbeeld bedorven of verkeerd gelabeld).
Blijf vriendelijk en constructief in je communicatie — dat levert vaak meer op dan dreigen met openbare klachten.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Een whisky-topic melden voelt wel een beetje als heiligschennis, eerlijk gezegd.

witte angora

J. Deltoer schreef:
20 nov 2025 00:11
Ik heb een vermoeden...
Had je wat anders verwacht, dan? Het is gewoon een consumentenonderwerp, in tegenstelling tot de onderwerpjes die de vermoedelijke melder rijkelijk op het forum uitstrooit. Maar ja...

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Deltoer, is it you? :wink:
Vandaag bespreken we de aerstone 10 year old. De sea cask variant wel te verstaan. Iets wat mij meteen op viel is dat (in mijn ogen) de labels verkeerd om zitten. De sea cask is heel subtiel en elegant. En de land cask is de rokerige variant.

In mijn ogen had dit toch echt andersom moeten zijn…

Wat-nou-weer

J. Deltoer schreef:
20 nov 2025 00:11
Ik heb een vermoeden...
Wie niet? :wink:

J. Deltoer

Moneyman schreef:
20 nov 2025 09:06
Deltoer, is it you? :wink:
Vandaag bespreken we de aerstone 10 year old. De sea cask variant wel te verstaan. Iets wat mij meteen op viel is dat (in mijn ogen) de labels verkeerd om zitten. De sea cask is heel subtiel en elegant. En de land cask is de rokerige variant.

In mijn ogen had dit toch echt andersom moeten zijn…
Nou inderdaad, dat had ik kunnen zijn. Helemaal eens met dit betoog.

witte angora

Maar serieus, wat nu te doen met die aangebroken fles? Want het is niet wat je blijkbaar mocht verwachten.

Methusalah

Bericht door Methusalah »

Wat is dit voor kansloos topic weer? Goh. Je aanname was fout. Jouw probleem. Je moet geen aannames doen.

witte angora

Als je zo begint is 80% van de topics natuurlijk kansloos.

De overige 20% zijn geen consumentenonderwerpen.

Edit: ik zie net dat de melding is verwijderd. Het mag dus blijven staan. Prima!

Moneyman

Bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
20 nov 2025 10:00
Maar serieus, wat nu te doen met die aangebroken fles?
Ik kan wel een suggestie doen... :wink:

Wat-nou-weer

Moneyman schreef:
20 nov 2025 11:35
witte angora schreef:
20 nov 2025 10:00
Maar serieus, wat nu te doen met die aangebroken fles?
Ik kan wel een suggestie doen... :wink:
Aan een alcoholverslaafde schenken. Door de wc ermee. Bij de kringloop brengen.

Speedy123

Bericht door Speedy123 »

Gall & Gall:
MIld & Zacht

Aerstone 10 Years Sea Cask Schotland - Malt 70CL 40%

The Smooth and Easy choice. Geïnspireerd door onze bij de zee liggende pakhuizen langs de kust van Ayrshire, heeft onze mals master Brian Kinsman een bijzonder zachte whisky gemaakt. Een uitgesproken frisse lichte vanillesmaak en een vleugje zeezout op de finish.

Aerstone is voor de whiskyliefhebber; degene die nieuw zijn binnen single malt of zelfs de gevestigde single malt drinkers. Zorgvuldig gerijpt gedurende 10 jaar in de intense omgeving die onze distilleerderijen in Schotland omringt, onze single malts zijn gerijpt in twee verschillende vaten en blootgesteld aan tegengestelde klimatologische omstandigheden - voor een duidelijk gedifferentieerde smaak. We proberen met de Land en de Sea casks makkelijkere keuzes te maken met duidelijke smaakprofielen en op deze manier de single malt whisky te kunnen decoderen binnen de traditionele whisky taal. Twee duidelijke keuzes op basis van smaak; smooth and easy of rich and smoky. Een toegankelijk smaakprofiel en de mogelijkheid single malt te drinken met een toegankelijke prijs.
De Sea Cask is smooth and easy van smaak. De Land Cask is rich and smoky.

Smaakprofile van de Sea Cask: abrikoos, peer, graan en kaneel

Om dan maar toch even te vloeken in de kerk, wellicht smaakt deze whishy een stuk beter als u hem mix met cola :)

Plaats reactie